آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامسونگ برای رقابت با iTunes U، سرویس آموزشی Learning Hub را ارائه می کند
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
41.jpg



سامسونگ قصد دارد به زودی سرویس جدید آموزشی خود را با نام Learning Hub برای تبلت و ابزارهای هوشمند خود عرضه کند. این هاب قرار است رقیب محصول نوآورانه و محبوب اپل به نام iTunes U باشد. سامسونگ از طریق این سرویس مقالات عملی آموزشی، کنفرانس ها، تکالیف و کتاب های مختلف را ارائه خواهد کرد. جزئیات کامل را در ادامه بخوانید.

چند سال است که مراکز دانشگاهی در وب*سایت*هایشان دروس را به صورت آنلاین ارائه می کنند تا در صورتی که دانشجویی کلاسی را از دست دهد، فرصت جبران داشته باشد. ولی با نوآوری اپل ، ۲۸ دانشگاه شامل دانشگاه MIT، استنفورد، کمبریج، دوک، هاروارد، آکسفورد و ... کلاس های برگزیده*ای را به صورت رایگان از طریق آی*تونز در اختیار علاقمندان قرار می*دهند.
برنامه های نوآورانه اپل در این زمینه به اساتید اجازه می دهد تا به راحتی مطالب دوره های آموزشی مثل کنفرانس ها٬ تکالیف٬ کتاب ها و امتحانات آنهم با امکانات و ویژگی های جدید مثل امکان اضافه کردن مدل های سه بعدی٬ ویدیو٬ انیمیشن٬ نمودار٬ عکس و ... تولید کنند و تمامی اطلاعیه ها و آموزش ها را به راحتی بروز نمایند و از طرف دیگر دانشجویان در سرتاسر دنیا می توانند از جدیدترین محتویات آموزشی دوره ها٬ اطلاعیه ها و هر آنچه که اساتید آنها را آماده کرده اند مطلع شوند و از آنها استفاده کنند. همچنین کاربران با سیستم Notification همیشه از آخرین اطلاعات دوره های آموزشی و ... مطلع خواهند شد.
بعد از اقدامات اپل در زمینه خدمات علمی-دانشگاهی، سامسونگ قرار است خدمات نوینی به تبلت های گلکسی خود اضافه کند که بسیار به iBook و iTunes U اپل شباهت دارد . سامسونگ ادعا کرده است که این سیستم آموزشی را ویژه تبلت ها ساخته است و نام آن را Learning Hub گذاشته است. این شرکت کره ای قرار است هاب آموزشی خود را بعد از هاب های قبلی اش (Music Hub، Social Hub، Readers Hub، Games Hub) به زودی عرضه کند.
این هاب قرار است در تبلت های گلکسی 10,1 و 8,9 در نمایشگاه MWC 2012 به نمایش گذاشته شود. این هاب شامل بیش از 6,000 مطالب آموزشی مانند کتاب*های آموزشی و فیلمهای آموزشی از 30 تولید کننده مختلف است که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر آن ، Learning Hub از امکانات دیگری چون ابزار چند رسانه ای تدریس، امتحان گرفتن ، دادن نمره، امکان یادداشت بردای و چندین مورد دیگر بهره*مند خواهد بود. این برنامه برای تمامی سنین قابل استفاده بوده و قرار است بزودی برای دیگر تجهیزات هوشمند سامسونگ نیز عرضه شود.
فعلا فقط سامسونگ کره ابزار Learning Hub را منتشر کرده است و باید منتظر بمانیم تا این ابزار در دیگر مناطق دنیا نیز قابل استفاده شود .
البته مجموعه هاب های سامسونگ به خصوص هاب آموزشی آن را نمی توان تقلید و کپی برداری صرف از اپل دانست زیرا اگر اپل این مجموعه را ایجاد نمی کرد، باز هم شرکت سامسونگ می توانست خود مبدأ این نوآوری باشد، فقط نبوغ اپل موجب شده است که تکنولوژی های جدید زودتر به دست کاربران برسد.


در اینکه اپل در دنیای تبلت ها به خصوص مجموعه های نرم افزاری آن همیشه چند قدم از سامسونگ و دیگر رقبای خود جلوتر است تردیدی وجود ندارد زیرا خود دلیل پیدایش این تجارت سود آور بوده است. با همه این ها سامسونگ هم به خوبی نشان داده است که در بسیاری از زمینه ها منشأ نوآوری هایی بوده که همه را به تحسین وا داشته است. همه این رقابت ها علی الخصوص با وارد شدن اپل در دنیای ابزار هوشمند موجب رشد و عرضه سریعتر تکنولوژی های روز و کاهش قیمت آن و در نهایت ذی نفع شدن مردم جهان گردیده است.
نظر شما خوانندگان زومیت در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی*های نوکیا صدرنشین در وب*گردی

بنابر تحقیقات مرکز استَت کانتر (StatCounter) استفاده از تلفن*های همراه برای وب*گردی روز به روز در حال افزایش بوده و برندی که گوشی*های آن بیشتر برای وب*گردی استفاده می*شود نوکیا است.

در ژانویه ۲۰۱۱ میزان مصرف جهانی اینترنت توسط موبایل*ها ۴.۳ درصد بوده است. یک سال بعد، یعنی در ژانویه سال ۲۰۱۲، این رقم دوبرابر شد و به ۸.۵ درصد رسید.

سه سال قبل، درصد مردمی که از طریق تلفن*های همراهشان با اینترنت ارتباط برقرار می*کردند تنها ۰.۷ درصد بوده است.

مرکز StatCounter علاوه بر ارائه نمودار در مورد این رشد کلی و فوق*العاده سریع، نگاهی نیز به دستگاه*هایی که برای برقراری ارتباط با اینترنت استفاده شده انداخت.

طبق این نمودار نوکیا صدرنشین است؛ به عبارت دیگر ۳۸.۴ درصد از ترافیک اینترنت در موبایل*ها توسط گوشی*های نوکیا ایجاد می*شود. اپل با ۲۷.۶ درصد و ریم با ۱۳.۷ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
statcounter1.jpg
منبع: StatCounter Global Stats – Mobile Vendor (Beta) Market Share

اینترنت از سال*ها پیش برای گوشی*های نوکیا در دسترس قرار گرفته است، اما امروزه این فناوری قادر به فراهم کردن نتایجی یکسان و مشابه با کامپیوتر است.

آمار منطقه*ای StatCounter در مورد کشور ایران نشان می*دهد که ۵۹.۵۳ درصد از کاربران ایرانی با گوشی*های نوکیا به اینترنت متصل می*شوند.
سونی*اریکسون، سامسونگ و اپل به ترتیب در جایگاه*های بعدی قرار دارند.

همچنین، در میان سیستم*عامل*های تلفن همراه که کاربران ایرانی استفاده می*کنند، سیستم*عامل سیمبین با ۵۰.۷۸ درصد، در میان سیستم*عامل*های دیگری نظیر اندروید و iOS جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
Iran2.jpg

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
mobile-OS1.jpg
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ارسال پیامک*های انبوه قانونمند می*شود


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید



کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با رویکرد رعایت حقوق مشترکان، تمامی اپراتورها را موظف کرد برای ارائه خدمات پیامک انبوه در قالب اطلاع*رسانی، خبری، تبلیغاتی، بازی و سرگرمی و موارد مشابه، قبل از شروع ارائه خدمات و پس از تائید این کمیسیون، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت کرده و پس از تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارائه خدمات را آغاز کنند.


روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تمامی اپراتورها باید ضمن اطلاع*رسانی مناسب درباره نوع خدمات پیامک انبوه، قبل از ارسال پیامک، موافقت مشترک را دریافت کرده و قبل از هرگونه اقدام، راهکارهای اجرایی این کار را با رگولاتوری هماهنگ و تائیدیه لازم را دریافت کنند.
براساس این مصوبه در هرگونه خدمات پیامکی محتوایی که برای مشترک هزینه ایجاد می*کند، باید تعرفه*های آن از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود.
برای ارائه سرویس*ها و خدمات جدید، اپراتورها باید پس از تائید کمیسیون و قبل از شروع ارائه خدمات، براساس تشخیص، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت و با تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، ارائه خدمات را شروع کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آمار شکایات از مخابرات و ایرانسل در سه ماهه سوم سال جاری
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید


مدیر کل نظارت بر سرویس*های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طی سه ماهه سوم سال جاری تعداد شکایت از شرکت مخابرات ایران 149 مورد و تعداد شکایات مربوط به ایرانسل 128 مورد بود که ثبت شده و ما در حال پیگیری آن هستیم و تعدادی از این شکایات مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شده است.



غلامرضا داداش*زاده اظهار کرد: تا امروز شرکت مخابرات به حدود 10 درصد از شکایات مردم، رسیدگی کرده و به آن*ها پاسخ داده است و درباره ایرانسل نیز به حدود 30 درصد پاسخ داده شده است.
وی افزود: دو مسیر برای ثبت شکایات کاربران و رسیدگی به آن*ها وجود که بعضی شکایات به*صورت کتبی به سازمان ارسال می*شود و شاکیان با مراجعه به دبیرخانه، شکایت خود را به*صورت کتبی به رگولاتوری ارائه می*کنند.
مدیر کل نظارت بر سرویس*های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابراز کرد: مسیر دیگر دریافت شکایات از طریق سایت رگولاتوری است و این جدای از شکایاتی است که از اپراتورها دریافت می*شود.
او با بیان این*که شکایات در رگولاتوری و در این حوزه در 27 موضوع دسته*بندی شده و مورد بررسی قرار می*گیرند، ابراز کرد: موضوع پوشش اپراتورها در سال جاری از جمله مباحث مهمی است که در سال جاری برروی آن کار شده و مورد بررسی بیش*تری قرار می*گیرد.
داداش*زاده هم*چنین پیش از این با بیان این*که یکی از موضوعات مهم ما بحث بررسی و نظارت بر پوشش و کیفیت سرویس اپراتورهاست، گفته بود: فاز اول سیستم نظارت آنلاین در رگولاتوری را در شش ماهه اول سال 91 راه*اندازی می*کنیم.
وی گفته بود: با این کار کاملا به شبکه اپراتورها وصل خواهیم شد و دیگر نیازی به گزارش*گیری به صورت غیرالکترونیکی از اپراتورها نخواهیم داشت و اطلاعات مورد نظر به صورت الکترونیکی در اختیار رگولاتوری خواهد بود.
او با بیان اینکه طرح جامع نظارت آنلاین بر اپراتورها آماده شده که امکان نظارت مالی، حقوقی و فنی را فراهم می*کند، گفته بود: در ابتدا نحوه اتصال و نظارت بر پارامترهای کیفیت سرویس، شبکه و وضعیت مشترکان مدنظر است و در مراحل بعد در مباحث مالی و حقوقی این نظارت را به*صورت آنلاین برقرار خواهیم کرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سونی از دو گوشی جدید Xperia P و Xperia U پرده برداری کرد


Sony Xperia

سونی امروز در کنفرانس MWC بارسلونا با معرفی دو گوشی جدید Xperia P و Xperia U سرو صدای زیادی بر پا کرد. در نمایشگاه CES 2012 که چند ماه پیش برپا شد، چند نمونه از گوشی های سونی را مشاهده کردیم. سونی پس از خرید سهم اریکسون از مجموعه سونی-اریکسون تلفن های تولید خود را با نام سونی و در سری Xperia NXT عرضه می کند. گوشی های جدید سونی مجهز به دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی بوده و رنگ نوار موجود در قسمت پایین گوشی ها با توجه به رنگ پس زمینه تغییر می کند. در ادامه اطلاعات کامل و گالری تصاویر دو گوشی بسیار جذاب و زیبای جدید سونی را با نام های Xperia U و Xperia P را مشاهده می کنید.


هر دو تلفن زیبا به نظر می رسند و دارای نمایشگر شارپ و روشنی هستند. آنچه ممکن است نظر کاربران را در مورد این گوشی هابه خود جذب کند، قابلیت اتصال به شبکه Sony Entertainment است. در واقع این شبکه برای کاربران کلیه وسایل سونی از PS Vita گرفته تا Play Station 3 قابل دسترسی است.
نمایشگر LCD هر دو گوشی از نوع White Magic است. در این تکنولوژی که توسط سونی ابداع شده، یک رنگ سفید به مجموع رنگ پیکسل های معمول نمایشگر یعنی RGB اضافه شده است و آن را به RGBW تبدیل نموده است. تکنولوژی Magic White باعث می شود کاربران بتوانند در زیر نور خورشید هم به راحتی از گوشی استفاده کنند و مشکلی در مشاهده تصاویر در نور شدید محیط را نداشته باشند.
Xperia P

Xperia P دارای بدنه آلومینیومی بوده و یک نوار باریک، قسمت انتهای گوشی را از قسمت بالای آن جدا کرده است. میزان روشنایی نمایشگر 4 اینچی این گوشی بر اساس نور محیط تنظیم می شود. سونی ادعا می کند که تصویر نمایشگر Xperia P در نور خورشید هم به خوبی قابل مشاهده و استفاده است. ضخامت این گوشی 120 گرمی 10 میلیمتر بوده و مجهز به پردازنده دو هسته ای با سرعت 1 گیگاهرتز و همچنین 1 گیگابایت حافظه RAM می باشد.
Xperia P همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی و فیلم برداری سریع دارد که در واقع حتی زمانی که گوشی قفل است هم سریعا آماده به کار می شود و برای استفاده از دوربین نیازی به باز کردن قفل آن نیست. با استفاده از دوربین Xperia P می توانید ویدئوی Full HD بگیرید و با استفاده از پورت HDMI تعبیه شده بر روی گوشی، ویدئوی ضبط شده را در تلویزیون مشاهده کنید.
Xperia P در حال حاضر مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 یا Gingerbread است ولی سونی اعلام کرده به زودی آن را به نسخه 4.0 یا Ice Cream Sandwich ارتقا خواهد داد. این گوشی در نیمه دوم سال 2012 در سه رنگ وارد بازار خواهد شد.

  • Size 122 x 59.5 x 10.5 mm
  • Weight 120 grams
  • Operating system Google™ Android™ 2.3 (Gingerbread)
  • Processor 1 GHz STE U8500 Dual core
  • Display 4-inches (540 x 960 pixels) capacitive display
  • 16,000,000 colour TFT
  • Scratch-resistant Hard coated shatter proof sheet on scratch-resistant glass
  • Multi-touch, up to 4 fingers supported
  • Internal phone storage 16 GB (up to 13 GB user-accessible memory)
  • RAM 1 GB
  • Camera resolution 8 megapixel
  • Digital zoom 8x
  • Photo flash Yes – LED
  • Video recording Yes – HD 1080p
  • Video chat camera Yes
  • 3D Sweep Panorama


Xperia U

سرعت پردازنده دو هسته ای این گوشی 1GHz بوده و مانند مدل Xperia P دارای یک نوار باریک در قسمت انتهایی آن است اما جالب است بدانید رنگ این نوار در Xperia U بر اساس رنگ تصویر پس زمینه گوشی و رنگ عکس هایی که در حال مشاهده آنها هستید، تغییر می کند.
Xperia U مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی بوده و قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 720P می باشد. این گوشی با توجه به نمایشگر 3.5 اینچی و کوچکتر آن نسبت به Xperia P، ظاهر باریک تری داشته و اواسط نیمه دوم سال 2012 با دو رنگ سفید و مشکی وارد بازار خواهد شد.
در ادامه مشخصات کامل ترXperia U را مشاهده می کنید.

  • Size 112 x 54 x 12 mm
  • Weight 110 grams
  • Operating system Google™ Android™ 2.3 (Gingerbread)
  • Processor 1 GHz STE U8500 Dual Core
  • Display 3.5-inches (480 x 854 pixels) capacitive display
  • 16,000,000 colour TFT
  • Scratch-resistant Yes – anti-reflection coating on mineral glass
  • Multi-touch, up to 4 fingers supported
  • RAM 512 MB
  • Internal storage 4 GB
  • Camera resolution 5 megapixel
  • Digital zoom 16x
  • Photo flash Yes – LED
  • Video recording Yes – HD 720p
  • Video chat camera Yes
  • 3D Sweep panorama
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Huawei سریع ترین تلفن هوشمند جهان را با نام Ascend D معرفی کرد


Huawei در کنفرانس خبری خود در کنگره موبایل بارسلونا اعلام کرد که تلفن هوشمند 4هسته ای این شرکت با نام Ascend D، سریعترین تلفن دنیاست. این تلفن مجهز به صفحه نمایش 4.5 اینچ با رزولوشن 720p است و تنها 8.8 میلی متر ضخامت دارد. مدیرعامل Huawei معتقد است که پردازنده K3V2 به کاررفته در این تلفن 20 تا 30 برابر سریعتر از پردازنده 4 هسته ای Tegra 3 انویدیا است!
او همچنین اعلام کرد که سرعت اجرای نرم افزارها و جهش بین صفحه های مختلف اندروید در Ascend D تقریبا 49 درصد سریعتر از رقبای 4 هسته ای این تلفن است. Ascend D از فناوری 64 بیتی حافظه برای بازده بیشتر بهره می برد.
صفحه نمایش 4.5 اینچی Ascend D دارای تراکم پیکسل 330ppi (پیکسل در اینچ) و رزولوشن 720p یا 1280 در 720 پیکسل است.
D در نام Ascend D مخفف Diamond یا الماس است و نشانه سری برترین محصولات Huawei است. Ascend D دارای 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، 1 گیگابایت حافظه RAM، دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه ویدیویی می باشد. سیستم عامل Ascend D نیز جدیدترین اندروید 4 است.



می باشد. سیستم عامل Ascend D نیز جدیدترین اندروید 4 است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Santa Clara، اولین تلفن اینتلی وارد اروپا می شود



اپراتور قدرتمند Orange اولین تلفن مجهز به پردازنده Medfield اینتل را با سیستم عامل اندروید در اروپا توزیع می کند. این تلفن که با نام رمز Santa Clara امروز در کنگره موبایل بارسلونا معرفی شد تابستان امسال وارد بازار اروپا می شود. Santa Clara که دارای سخت افزار و طراحی اینتل می باشد، مجهز به صفحه نمایش 4 اینچ، دوربین 8 مگاپیکسل بسیار سریع و پردازنده 1.6 گیگاهرتزی است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.


صفحه نمایش 4 اینچی Santa Clara دارای رزولوشن 600 در 1024 پیکسل است و دوربین 8 مگاپیکسلی آن علاوه بر قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p، می تواند در هر ثانیه 10 عکس پشت سر هم بگیرد. این تلفن اندرویدی مجهز به پردازنده Atom Z2460 اینتل است که با فرکانس 1.6 گیگاهرتز کار می کند. این سرعت برای اجرای روان اندروید و نرم افزارهای آن کاملا مناسب است.
Santa Clara در زمان ورودش به بازار مجهز به اندروید 2 خواهد بود اما کمی بعد به ICS یا اندروید 4 بروز رسانی خواهد شد.
از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن می توان به پشتیبانی از شبکه HSPA با سرعت 21.1Mbps (مگابیت در ثانیه) دانلود و 5.6Mbps آپلود، NFC، خروجی HDMI و پورت MHL اشاره کرد.
MHL چیست؟

Mobile High Definition Link پورت جدیدی برای انتقال همزمان ویدیو و صدا است که از طریق آن می توان تلفن های همراه و دیگر ابزارهای پرتابل را مستقیما به تلویزیون های HDTV متصل کرد. MHL از یک کابل باریک برای انتقال ویدیو با کیفیت 1080p و صدا 8 کاناله استفاده می کند و در زمان انتقال اطلاعات به تلویزیون، تلفن را نیز شارژ می کند.
از مهمترین مزایای MHL می توان به امکان شارژ ابزار در هنگام اتصال به تلویزیون HDTV، یک کابل باریک برای انتقال همزان صدا و تصویر، کنترل تلویزیون توسط تلفن هوشمند، پهنای باند کافی برای انتقال ویدیو با کیفیت 1080p غیرفشرده، امکان انتقال صدای 8 کاناله غیرفشرده و پشتیبانی از استاندارد HDCP اشاره کرد.
بزرگترین ایرادی که به پردازنده Medfiled اینتل گرفته می شود مصرف زیاد باتری در معماری اینتل است اما براساس اعلام ا
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نوکیا از تلفن PureView 808 با دوربین 41 مگاپیکسلی پرده برداری کرد

نوکیا در کنگره موبایل بارسلونا چند تلفن هوشمند ویندوزی را معرفی کرد. اما آنچه در غرفه نوکیا از همه بیشتر جلب توجه می کند، گوشی PureView 808 است. دوربین این تلفن مجهز به سنسور کاملا جدیدی است که تصاویر 41 مگاپیکسلی خلق می کند. حتما حدس زده اید که این تلفن عکس 41 مگاپیکسلی نمی گیرد ولی در عوض با ساخت 7 پیکسل مجاور هر پیکسل از تصویر، کیفیت عکس ها را به شکل خارق العاده افزایش می دهد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.


PureView 808 با ساخت پیکسل های مجاور هر پیکسل، یک تصویر بسیار بزرگ و با کیفیت 41 مگاپیکسلی خلق می کند. نوکیا در MWC پوسترهای بزرگی از عکس های گرفته شده با این موبایل را به نمایش گذاشته که در آنها اثری از نویز و تاری تصویر مشاهده نمی شود.
طراحی ظاهری و ابعاد PureView 808 بسیار جذاب است. این تلفن کمتر از یک سانتی متر ضخامت دارد و نمایشگر 4 اینچی آن نیز دارای رزولوشن 640x360 پیکسل است. از مهمترین مشخصات فنی PureView 808 می توان به حافظه RAM با ظرفیت 512MB، پردازنده 1.3GHz تک هسته ای و سیستم عامل Symbian Belle اشاره کرد.
شاید بدترین موضوع در مورد این گوشی سیستم عامل آن باشد که با وجود سیستم های پیشرفته ای چون اندروید، ویندوز فون، آی او اس و غیره به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. اما به هر حال PureView 808 امکان اشتراک گذاری سریع عکس ها را در فیس بوک و فلیکر می دهد و کاربران به راحتی و به سرعت می تواند تصاویر گرفته شده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.
دوربین PureView 808 محصول همکاری مشترک نوکیا و کارل زایس است و قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p می باشد.
اگر سیستم عامل سیمبین را فاکتو بگیریم PureView 808 گزینه بسیار خوبی برای علاقمندان به عکاسی است. خبر خوب دیگر اینکه، نوکیا قصد دارد از فناوری بکار رفته در PureView 808 در دیگر ابزارهای هوشمند خود نیز استفاده کند. پس ممکن است به زودی شاهد تلفن های ویندوزی PureView نیز باشیم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
معرفی گوشی HTC One S، با قابلیت عکس برداری فوق العاده سریع



HTC در نمایشگاه MWC بارسلونا سه مدل جدید از گوشی های سری One خود را معرفی کرد. اولین گوشی معرفی شده One S نام دارد که یکی از قدرتمند ترین تلفن های هوشمند این شرکت تایوانی بوده و مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی Super AMOLED است. سرعت پردازنده دو هسته ای این گوشی 1.5 گیگاهرتز و سرعت گرفتن هر عکس با آن تنها 0.7 ثانیه است. در ادامه جزئیات و گالری تصاویر HTC One S را مشاهده می کنید.


HTC در نمایشگاه MWC 2012 سه مدل از جدیدترین گوشی های سری One خود را با نام های One S، One X و One V معرفی کرد. مدل One X از لحاظ سخت افزاری قدرتمندترین گوشی در این سری به شمار می رود که مجهز به پردازنده 4 هسته ای می باشد و پیشتر هم شایعاتی در مورد آن به اینترنت درز کرده بود.
مدل One S که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم، دارای پردازنده دو هسته ای Qualcomm Snapdragon S4 با سرعت 1.5 گیگاهرتز است. از دیگر ویژگی های این گوشی باریک 7.9 میلیمتری می توان به 1 گیگابایت حافظه RAM به همراه 16 گیگابایت حافظه داخلی و بدنه ضد خش آلومینیومی جذاب آن اشاره کرد.
زمانیکه گوشی را در دست می گیرید حس لوکس بودن آن را به واسطه بدنه ظریفش احساس می کنید. رزولوشن نمایشگر این گوشی 4.3 اینچی qHD یا 960 در 540 پیکسل و از نوع Super AMOLED است. دوربین پشت گوشی 8 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن VGA ، باتری آن 1605mAh است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تبلت Galaxy Note 10.1 سامسونگ رسما معرفی شد

بالاخره وجود Galaxy Note ده اینچی رسما تایید شد و سامسونگ نیز سرتاسر غرفه خود در کنگره موبایل را با بنرهای بزرگ این محصول جذاب پوشانده است. همانطور که انتظار می رود Galaxy Note ده اینچی در واقع نسخه بزرگتر شده تلفن/تبلت 5 اینچی Galaxy Note است که از قلم دیجیتال S-Pen نیز پشتیبانی می کند. این تبلت مجهز به اندروید 4 و پردازنده دو هسته ای است. جزئیات بیشتر را به همراه گالری عکس Galaxy Note 10.1 در ادامه مطلب مشاهده کنید.


Galaxy Note 10.1 مجهز به اندروید 4 بهینه شده به همراه رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی TouchWiz است. سامسونگ برای پشتیبانی اندروید از قلم S-Pen تغییرات زیادی در سیستم عامل اعمال کرده است. به عنوان مثال اگر کاربر دکمه قلم را فشار داده و دو بار روی صفحه نمایش تبلت تپ کند نرم افزار مخصوص نت برداری اجرا می شود. نسخه اولیه فوتوشاپ ادوبی نیز برروی این تبلت نصب شده است. کار کردن در فوتوشاپ با قلم دیجیتالی فوق العاده راحت و جذاب است و این قابلیت Galaxy Note 10.1 را به انتخاب مناسب طراحان تبدیل کرده است.
از نظر سخت افزاری به جز قلم دیجیتالی، مورد جذابی در تبلت وجود ندارد. Galaxy Note 10.1 مجهز به پردازنده 2 هسته ای Exynos با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت، دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو است و رزولوشن صفحه نمایش آن نیز 1280x800 پیکسل می باشد.
از نظر پشتیبانی از شبکه های بی سیم نیز این تبلت از HSPA+ 21Mbps، بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می کند. حافظه ذخیره سازی داخلی گلکسی نوت 10.1 نیز 64GB است و امکان افزایش حافظه از طریق اسلات میکرو اس دی نیز وجود دارد. همچنین یک اسلات برای جای گرفتن قلم در کنار تبلت تعیبیه شده است.
افرادی که شانس کار کردن با این تبلت را داشته اند، نحوه اجرای برنامه ها را بسیار شبیه به Galaxy Note پنج اینچی می دانند و اعلام کرده اند که Galaxy Note 10.1 نرم افزارها را بسیار روان و خوب اجرا می کند.
Galaxy Note 10.1 حدود 8.89 میلی متر ضخامت و 585 گرم وزن دارد.
سامسونگ به زودی SDK مربوط به S-Pen را نیز برای تولید کنندگان نرم افزار منتشر می کند تا نرم افزارهای سازگار بیشتری برای این تبلت تولید و عرضه گردند.
 
بالا