آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
غرفه گوگل و رسیدن اندروید به رکورد ۴۵۰ هزار اپلیکیشن

این غرفه گوگل در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون است که با اندروید های سبز رنگ محاصره شده است! گوگل امروز به همین مناسبت اعلام کرد به رکورد ۴۵۰ هزار اپلیکیشن اندروید دست یافته و ماهیانه بیش از یک میلیارد اپلیکیشن از اندروید مارکت دانلود می شود.

به گفته گوگل روزانه بیش از ۸۵۰ هزار تلفن اندرویدی جدید فعال می شود و هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تلفن اندروید در جهان مشغول به کار است. آماری که به خوبی نشان می دهد اندروید با چه سرعتی در حال فراگیر شدن در سراسر دنیا است.


در کنار تمام اینها، گوگل یک غرفه خوراکی هم در نمایشگاه به راه انداخته بود که در آنجا می توانستید شیرینی های بامزه اندروید نسخه 4.0 میل کنید!

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
androidbar_nn.jpg
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
icecreamsandwich_nn.jpg
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
icecreamsandwiches_nn.jpg
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
bazaaron-htc-one_nn.jpg
احتمالا به یاد دارید، زمانی که به اندروید مارکت دسترسی ندارید، کافه بازار با منتخب بهترین اپلیکیشن های اندروید همیشه در دسترس شما است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپلیکیشن فتوشاپ تاچ برای آی پد معرفی شد


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
mzl.jdgoiafl.480x480-75.jpg


در روزگاری که تبلت ها کم کم تمام نیاز های ما را برآورده میکنند، شرکت ها نیز با ارائه نرم افزارهایشان برای تبلت ها سعی در حفظ مشتری خود در این بازار دارند. یکی از خبرهای خوبی که امروز در نمایشگاه دنیای موبایل منتشر شد، آمدن برنامه Photoshop Touch برای آیپد بود.


؛قطعا با نسخه دسکتاپ نرم افزار مشهور فتوشاپ کار کرده اید و با امکانات آن آشنا هستید، در نسخه تبلت که با نام فتوشاپ تاچ شناخته می شود، طبعا برخی از ویژگی ها حذف شده اند ولی قابلیت های اصلی برنامه حفظ شده و این موضوع اپلیکیشن فتوشاپ را به یکی از بهترین برنامه های موجود برای ویرایش عکس در تبلت، تبدیل کرده است.

علاوه بر افکت های موجود، امکانات مختلفی مانند دسترسی به دوربین آیپد و یا جستجوی تصاویر در گوگل از داخل خود برنامه در اختیار شما قرار گرفته است. شما حتی میتوانید از ناخن خود برای برش دقیق تر قسمت های مختلف عکس استفاده کنید. این اپلیکیشن اما از شبکه های اجتماعی هم غافل نشده و اجازه به اشتراک گذاشتن تصویر در فیسبوک و سپس مدیریت کامنت ها را به شما میدهد. در نهایت شما میتوانید پروژه خود را در سرویس ابری کمپانی ادوبی به نام Adobe Creative Cloud ذخیره کرده و ادامه کار را در نسخه دسکتاپتان انجام دهید.

این برنامه که نسخه اندروید آن پیشتر ارائه شده بود این بار برای اپل دوستان آماده است. اپلیکیشن فتوشاپ تاچ تنها بر روی آیپد ۲ و iOS 5 قابل اجراست و با قیمت ۹.۹۹ دلار از اپ استور قابل دانلود است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir

آینده مایکروسافت آفیس در تبلت آی پد چگونه خواهد بود
ms-office2010.png
چند روز قبل تصاویری از نرم افزار آفیس منتشر شده بود که برروی آی پد قابل اجرا بود اما مایکروسافت می گوید این تصاویر دروغ است و ارتباطی با نرم افزار اداری آفیس ندارد.


؛ اگر چه مایکروسافت این گزارش ها را تکذیب کرده، اما به این مساله اشاره نکرده که آیا به طور کلی برنامه ای برای عرضه نرم افزار آفیس سازگار با آی پد دارد یا خیر.
نرم افزار آفیس در میان محصولات نرم افزاری مختلف این شرکت محبوب ترین و پرفروش ترین محصول محسوب می شود.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
apps-office.jpg
؛در حالی که مایکروسافت در تلاش برای حضور گسترده تر در دنیای محصولات همراه است و از جمله قصد دارد ویندوز ۸ را با پردازنده های همراه ARM سازگار کند، برخی کارشناسان می گویند بعید است این شرکت برنامه ای برای سازگار کردن آفیس با تبلت آی پد نداشته باشد.
قرار است ویندوز ۸ تا یک سال دیگر روانه بازار شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نمایش اوبونتو ویژه اندروید بر روی موتورولا Atrix 2 در
MWC 2012
Ubuntu-for-Android-th-150x150.jpg

اگر به خاطر داشته باشید هفته گذشته از ارائه اوبونتوی ویژه اندروید توسط شرکت کانونیکال صحبت کرده و گفتیم که این شرکت قصد دارد تا در نمایشگاه MWC پیش نمایشی از این نسخه ویژه سیستم عامل اوبونتو را در غرفه اش عرضه کند‫.‬ حال این شرکت برای نمایش و معرفی نرم افزار جدیدش از اسمارت فون Motorola Atrix 2 استفاده کرده تا نشان دهد سیستم عامل اختصاصی شده اش به سخت افزار چندان بالایی هم نیاز ندارد. درغرفه کانونیکال با نصب آتریکس ۲ بر روی داک ویژه ای، سریعا به یک نسخه کامل اوبونتو با تمامی امکانات دسترسی دارید که همانند یک کامپیوتر رومیزی لینوکسی برای شما کار می کند. از دیگر قابلیت های بسیار مهم این اوبونتوی اندرویدی آن است که اگر داک را با کابل HDMI به یک تلویزیون وصل کنید، به جای یک اوبونتوی دسک تاپ، رابط کاربری تلویزیون هوشمند اوبونتو را در اختیار شما قرار خواهد داد!
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رایج*ترین شیوه هک تلفن همراه

1.gif



معاونت اجتماعی پلیس فتای نیروی انتظامی با اعلام اینکه هکرها به راحتی از طریق هک کردن گوشی*های تلفن همراه می*توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند اعلام کرد که بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.
معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی با بیان اینکه هکرها به راحتی از طریق هک*کردن گوشی*های تلفن*همراه توسط روشن*بودن بلوتوث گوشی به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند، اعلام کرد امروزه نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده و در این میان هک تلفن همراه ابعاد محسوس*تری پیدا کرده است اما درکشور ما به دلیل ناآگاهی افراد در حال تبدیل به یک معضل جدی است.
بر اساس این گزارش، هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی دیگران است که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می*شود و همین معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسیاری برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی آن دست به کار شوند.
باید گفت که فراگیرشدن اینترنت و استفاده از کامپیوترهای شخصی از یک سو و ارائه سرویس*های متنوع در بستر شبکه*های محلی و جهانی از سوی دیگر باعث شده که این روزها هکرها یا همان دزدان دیجیتالی روزهای خوش*تری نسبت به دزدان دریایی سابق پیش روی خود داشته باشند.
اگرچه رعایت نکات ایمنی و استفاده از نرم*افزارهای آنتی*هک تا حدی جلوی تخریب اطلاعات کاربران مجازی را گرفته است اما شاید همین امر باعث شده باشد که هکرهای حرفه*ای گستره فعالیت*های خود را افزایش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند. البته نقش استفاده از تکنولوژی*های جدید و استفاده از اینترنت در بستر تلفن همراه را نباید در این بین فراموش کرد.
هک تلفن*همراه هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی*رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه این وسیله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم*افزارهای مخصوص هک به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند.
براساس این گزارش هک*موبایل به این معنا نیست که دیگر کاربر اختیاری در کنترل تلفن همراه خود نداشته باشد بلکه بسته به نوع حمله*ای که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن یا تمامی *پیام*های کوتاهی که در صندوق دریافت پیام*ها (inbox) وجود دارد برای هکر ارسال شود.
در بعضی از مواقع، دزدیده شدن اطلاعات شخصی کاربران به رحم و انصاف هکر مورد نظر نیز بستگی دارد چرا که در بسیاری مواقع هکر*های تلفن همراه بیشتر به دنبال عکس*ها و حتی فیلم*های شخصی افراد هستند تا دفترچه تلفن. با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.
ارتباطات بی سیمی مورد توجه هکرها

ارتباطات مخابراتی و بی*سیمی، یکی از اصلی*ترین اهدافی است که مورد توجه هکرها قرار می*گیرد و به این ترتیب آنها مکالمات هر فردی را که بخواهند تحت کنترل خود می*گیرند و از این طریق به فایل*های متنی، اطلاعات شخصی و حتی عکس*های گرفته شده توسط تلفن همراه قربانی دست می*یابند. در حالی که امروزه کارشناسان بر بکارگیری راه*های گوناگون برای مقابله با این اقدامات هشدار می*دهند اما کاربران تلفن*های همراه ایرانی آن طور که باید برای نفوذ افراد ناشناس بر حریم خصوصی خود نگران نیستند.
فعالیت هکرهای ایرانی درحال حاضر فقط در نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران خلاصه می*شود و همین سرک کشیدن به حریم خصوصی دیگران و انتشار اطلاعات شخصی آنان باعث شده تا امروزه شاهد گسترش نرم*افزارهای هک در کشور و فروش آن از طریق اینترنت باشیم.
برای روشن*شدن این موضوع کافی است جمله هک در تلفن همراه را در گوگل جستجو کرد. آن زمان است که با حجم عظیمی* از وبلاگ*ها و سایت*هایی مواجه می*شوید که به صورت رایگان نرم*افزارهای مورد نیاز را به همراه آموزش گام به گام در اختیار ناقضان حریم خصوصی می*گذارند.
بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش کنید
امکانات بی*شمار نرم*افزار هک که در بروشورهای تبلیغاتی آن عرضه شده باعث می*شود که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشید. این نرم*افزار دارای امکاناتی نظیر در اختیار گرفتن لیست شماره*ها، smsها، مکالمات و پوشه*های شخصی گوشی فرد هک شده است و گفته می*شود که روی اکثر گوشی*های موبایل قابل اجراست.
البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و بکارگیری نرم*افزار و استفاده از تکنولوژی بلوتوث خلاصه نمی*شود. هم*اکنون برخی از وبلاگ*ها به آموزش واردکردن کدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی می*پردازند که با استفاده از این کدها پرداخت وجه مکالمات فرد به حساب قربانی گذاشته می*شود. حتی در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به وسیله ارسال پیام کوتاه یا وارد کردن یک کد مخصوص می*توان گوشی و سیم*کارت فرد مقابل را به راحتی سوزاند!
رایج*ترین شیوه هک موبایل توسط افراد سودجو بلوتوث است
همچنین تعمیرکاران تخصصی گوشی تلفن همراه معتقدند که رایج*ترین شیوه هک موبایل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بیشترین هک موبایل در مکان*های عمومی صورت می*گیرد چرا که برخی از افراد با روشن*کردن گوشی*های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم، موسیقی و غیره می*کنند.
در این صورت هکرهای با نفوذ به راحتی می*توانند گوشی*های موبایل را هک کنند. با این حال اگر کاربران تلفن همراه در زمینه استفاده از فناوری بلوتوث و GPRS از یک سو و نیز در اختیار نگذاشتن گوشی تلفن همراه خود در دسترس افراد سودجو نکات ایمنی را رعایت کنند، خطری متوجه آنان نخواهد شد.
نکات ایمنی را رعایت کنید
افراد برای حفاظت در مقابل تهدیدات و نفوذ به گوشی*های موبایل رعایت برخی موارد توصیه می*شود؛ کاربران مطمئن شوند بلوتوث تلفن همراه*شان همیشه خاموش است مگر در مواردی که خود به آن نیاز دارند، حتی المقدور از هندزفری*های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنند، هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه بر روی لینک*ها و پیام*های نامطمئن کلیک نکنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
الزام اپراتورها به کاهش هزینه*های مکالمات بین الملل

مصوبه*ی کاهش هزینه*های مکالمات بین الملل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در آبان ماه سال جاری به رگولاتوری و تمامی اپراتور ها ابلاغ شده است.

مهندس حسن شاهی - معاون بهره برداری و مدیریت شبکه*ی این شرکت - با اعلام این مطلب افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت با ارسال نامه*ی 167339 /201 مورخ 22 آبان 90 به رگولاتوری و 10 اپراتور مخابراتی، اعلام کرده است که این اپراتورها موظفند از اول آذر ماه سال جاری تعرفه*ی مکالمات بین الملل خود را بر اساس تعرفه *های جدید محاسبه کنند.
وی در ادامه توضیح داد: این نامه به 10 اپراتور شامل شرکت مخابرات ایران، ایرانسل، ارتباطات شمس نوین، شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش، ضحی کیش، شرکت جامع ارتباطات نوین، شرکت ایرافون، شرکت ارتباطات کوه نور و شرکت منتظران عدل گستر ابلاغ و ارسال شده است.

تعرفه*ی جدید مکالمات بین الملل مطابق جدول ذیل می*باشد:

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
1.png

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
2.png
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامسونگ: ما در بازار تبلت ها خیلی خوب عمل نکردیم
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
7.jpg



شرکت کنندگان کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در حال معرفی محصولات خود و اعلام موفقیت های شرکت خود در بازار ابزارهای موبایل هستند. اما در این میان یکی از مدیران شرکت سامسونگ کمی واقع بینانه تر صحبت کرده و اعلام نموده که شرکتش در بازار تبلت ها خیلی خوب عمل نکرده است و این موضوع نشان از عدم موفقیت اندروید در بازار تبلت ها دارد.



یکی از مدیران ارشد سامسونگ به نام Hankil Yoon در MWC بارسلونا از میزان فروش تبلت های سامسونگ ابراز نارضایتی کرد و اعلام کرد که شرکتش در بازار تبلت ها خیلی خوب عمل نکرده است. جالب است بدانید که در سال 2011 حتی HP نیز تعداد تبلت های بیشتری نسبت به سامسونگ به فروش رسانده است.
از طرفی Andy Rubin مدیر ارشد اندروید روز گذشته اعلام کرد که محصولات Galaxy سامسونگ پرفروش ترین های اندروید به حساب می آیند و اگر تبلت Kindle Fire آمازون را فاکتور بگیریم تبلت های Galaxy پرفروش ترین های اندروید به شمار می روند.
اما آمار پایین و مایوس کننده فروش تبلت های سامسونگ نشان دهنده یک موضوع است: عدم موفقیت اندروید در بازار تبلت ها​
Yoon ابراز امیدواری کرد و اعلام نمود که سامسونگ امسال بهتر از سال گذشته عمل خواهد کرد و همچنین گفت که شرکتش قصد دارد در سال جاری بیش از 10 میلیون Galaxy Note به فروش برساند. او امیدوار است تا گلکسی نوت 5 اینچ جای تبلت های 10 اینچی را بگیرد. به اعتقاد Yoon "اگر به دنبال سهم بازار بیشتر هستید باید برخی از محصولات خود را از رده خارج کنید" از طرفی سامسونگ در حال حاضر تبلت ها 5 و 7 و 10 اینچی تولید می کند و در همین نمایشگاه MWC امسال از Galaxy Note 10.1 اینچی پرده برداری کرد. پس اگر سامسونگ بخواهد طبق نظر Yoon عمل کند باید بسیاری از سری های خود را از بین ببرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نسخه 12 مرورگر اپرا Mini و Mobile ارایه شد
opera512x512.jpg


؛ شرکت اپرا هم به مناسبت نمایشگاه دنیای موبایل از نسخه جدید مرورگر اش برای تلفن های همراه پرده برداری کرده است. Opera Mini و Opera Mobile جدید حالا توانایی کامل تری در پشتیبانی از HTML5 دارند و در هر کدام از نسخه های مخصوص تلفن های جاوا، اندروید و آی او اس امکانات جدید ویژه ای اضافه شده است. در نسخه جدید، فیسبوک و توییتر هم ترکیب کامل تری با مرورگر پیدا کرده و به حساب های خود به راحتی از صفحه اصلی اپرا دسترسی خواهید داشت.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدل جدید اتومبیل*های بنز به آیفون مجهز می*شود


n00021393-b.jpg


شرکت خودروسازی Daimler آلمان طی بیانیه*ای اعلام کرد که قصد دارد گوشی هوشمند آیفون را درسری جدید مدل*های کلاس A مرسدس بنز به کار گیرد.


از این پس افرادی که خودروهای کلاس A مرسدس بنز را خریداری می*کنند انواع امکانات الکترونیکی و دیجیتالی از مانیتور هوشمند داخلی گرفته تا سیستم کنترلی مرکزی برای ایجاد امنیت بیشتر را در اختیار خواهند داشت.

شرکت Daimler در این خودروهای جدید از سیستم کنترل صوتی Siri نیز بهره برده است.
این سیستم به سرنشینان اتومبیل امکان می*دهد پیام*های دریافت شده را بشنوند و پیام* جدید ارسال کنند، موسیقی*های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و دیگر فعالیت*های مورد نظر خود را در اتومبیل انجام دهند.

این سیستم به کمک ترکیب فناوری Drive Kit Plus و ابزار Digital DriveStyle فعالیت خود را انجام می*دهد.
رانندگان مدل جدید اتومبیل*های سری A بنز همچنین می*توانند حین سوار رانندگی به صورت کاملا ایمن با شبکه*های اجتماعی توئیتر و فیس*بوک در ارتباط باشند، شبکه*های رادیویی را انتخاب کنند، نرم*افزار مربوط به گیرنده ماهواره*ای GPS مربوط به سیستم Garmin را که مربوط به وضعیت لحظه به لحظه ترافیک در خیابان*ها می*شود در اختیار بگیرند، نقشه سه*بعدی را در اختیار داشته باشند و سیستم* جست*وجوگر اتومبیل را مورد استفاده قرار دهند تا دریابند که در این لحظه اتومبیل در چه موقعیتی قرار گرفته است.

این قابلیت که از طریق گوشی هوشمند آیفون توسط راننده به کار گرفته می*شود، به راننده کمک می*کند تا در پارکینگ*های شلوغ محل استقرار اتومبیل را شناسایی کند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
قطعی شد: هفدهم اسفندماه منتظر رونمایی از آی*پد جدید اپل باشید

بالاخره پس از انتشار چندین و چند خبر و شایعه در خصوص تاریخ رونمایی از آی*پد ۳، دعوتنامه ارسالی از سوی شرکت اپل به اهالی رسانه، گزارش*های ابتدای ماه جاری میلادی در خصوص رونمایی از آی*پد ۳ در هفدهم اسفند (هفتم مارس) را تایید می*کند.

مانند سال*های گذشته اپل بجای برگزاری مراسم در مرکز اصلی خود در کوپرتینو کالیفرنیا، این مراسم را در مرکز Yerba Buena در سن*فرانسیسکو برگزار خواهد کرد، جائی*که اپل اخیرا مراسم*های رونمایی خود را در آن برگزار کرده است مانند اکتبر گذشته که رونمایی از iPhone 4S در این مرکز انجام شد.
در دعوتنامه اپل تنها عبارت “ما چیزهایی داریم که شما واقعا باید ببینید. و لمس کنید
 
بالا