آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
معرفی 5 فناوری جدید در کنگره جهانی موبایل بارسلونا
2.gif


در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۲ در حدود ۶۰ هزار بازدیدکننده و هزار و ۴۰۰ غرفه*دار شرکت خواهند داشت، اما رویدادهای اصلی در پشت صحنه اتفاق می*افتند.


مدیران اجرایی در این کنگره با یکدیگر ملاقات و مذاکره می*کنند و قراردادهای چند میلیارد دلاری بسته می*شود. گرایش اصلی در این کنگره تلاش برای یافتن راه*های درآمدزایی از ترافیک سیل آسای اینترنت خواهد بود که به واسطه آغاز انفجاری فروش تلفن*های هوشمند در کشورهای مختلفی از قبیل بریتانیا ایجاد شده است.

در میان بسیاری از نوآوری*هایی که قرار است در این کنگره به نمایش گذاشته شوند، پنج فناوری به نظر بیشتر مورد توجه قرار خواهند داشت:

ویندوز هشت: مایکروسافت در روز ۲۹ فوریه نسخه آزمایشی ویندوز هشت خود را عرضه خواهد کرد. این نرم*افزاری است که مایکروسافت به عنوان برگ برنده در رقابت با اپل و گوگل در مبارزه*ای برای کنترل رایانه*های آینده رو خواهد کرد.
این نسخه که بازطراحی بنیادین نسخه سه ساله ویندوز هفت به شمار می*رود، به عنوان یکی از مهم*ترین رونمایی*های نرم*افزاری مایکروسافت از سال ۱۹۸۵ شناخته می*شود. ویندوز هشت با سیستم*های لمسی سازگار بوده و شکل ظاهری آن با الهام از سیستم عامل "ویندوز فون" مایکروسافت طراحی شده است.

خودروهای متصل: اپراتورهای شبکه*های موبایل اکنون فراتر از تلفن*های همراه و به دیگر محصولات می*اندیشند.
رایانه*های درون خودرو که در گذشته به برندهای گرانقیمتی از قبیل "آئودی" و BMW اختصاص داشت، مسیر خود را به درون خودروهای دیگری نیز باز کرده*اند. فورد، تویوتا، جنرال موتورز و ولوو از جمله تولید کنندگانی هستند که در حال تجهیز خودروهای خود به نرم*افزارهایی هستند که می*توانند اختلالات موتور را گزارش کنند، نسبت به اختلال در عملکرد خودرو واکنش نشان داده و با استفاده از ایستگاه*های اینترنتی خودرو را به مسیرهای کم ترافیک هدایت کند.
در این کنگره دو شرکت ولوو و اریکسون خودروی الکتریکی را به نمایش خواهند گذاشت که مجهز به اتصال اینترنتی موبایل خواهد بود. راننده این خودرو می*تواند خودروی خود را در هر نقطه*ای شارژی کند، اما فناوری انرژی*سنج خودرو با سنجش میزان برق گرفته شده از نقاط مختلف، قبض مربوط به برق را برای مالک خودرو ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک*های اینترنتی: ارسال پیامک از طریق برنامه*های جانبی گوشی*های هوشمند طرفداران بیشتری دارد زیرا هزینه آنها کمتر خواهد بود. این خدمات به عنوان "خدمات فوق برتر" شناخته می*شوند زیرا از اینترنت برای میان*بر زدن در شبکه موبایل استفاده می*شود. اپراتورهای موبایل به همین دلیل از ارائه دادن چنین خدماتی خودداری می*کرده*اند تا سودی که از ارسال پیامک*های متنی و صوتی در شبکه به دست می*آوردند را از بین نبرند.
امسال پنج اپراتور بزرگ اروپایی این روند را تغییر خواهند داد و "خدمات فوق برتر" که از پیش در گوشی*های موبایل قرار داده شده*اند را رونمایی خواهند کرد. اما این خدمات در حال حاضر از تماس*های صوتی پشتیبانی نکرده و تنها پیامک*ها را پوشش خواهد داد و این نشان می*دهد اپراتورها هنوز تا استقبال کامل از شبکه اینترنت راه زیادی در پیش دارند.

گوشی*های ضد آب: شرکت ژاپنی فوجیتسو قصد دارد در کنگره امسال با طرحی عملی حضور پر رنگ خود را در بازار متراکم تلفن*های هوشمند در اروپا به نمایش بگذارد: گوشی*های هوشمند ضد آب.
استفاده از این ابزار در حال حاضر در ژاپن رواج پیدا کرده است اما در اروپا آسیب*های ناشی از ورود آب به گوشی*های تلفن هوشمند یکی از رایج*ترین دلایل دریافت بیمه به شمار می*رود.
بر اساس گزارش گاردین، موتورولا در حال حاضر برای گوشی*های خود از پوششی به نام "آریدیون" استفاده می*کند، پوششی نانویی که با سطح داخلی و خارجی تجهیزات پیوند خورده، ضدخض و غیرقابل نفوذ است. فوجیتسو به جای استفاده از چنین پوششی از مهر و مومی ویژه بر روی باتری*های خود استفاده می*کند که می*تواند از نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری جلوگیری کند.

لباس*های هوشمند برای نوزادان: پدر و مادرها معمولا از طریق حس بویایی و با تاخیر متوجه می*شوند که باید لباس نوزاد خود را تعویض کنند اما اکنون فناوری جدیدی پیامی مبنی بر نیاز به تعویض لباس نوزادان را برای پدرها و مادرها در قالب پیامک یا ایمیل ارسال می*کند.

این فناوری در واقع نوعی لباس نوزاد با برند Exmobaby است که می*تواند نشانه*های حیاتی نوزاد را خوانده و آنها را بر روی موبایل، رایانه*ها یا تبلت*ها ارسال کند. حسگرهای این لباس در زیر پارچه مخفی شده*اند تا امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد. این حسگر پوشیدنی قابل شستشو بوده و می*تواند رطوبت، حرکت، حرارت پوست و ضربان قلب را ردیابی کند.این لباس*های حسگر از طریق رادیوی دیجیتال کم مصرفی به اینترنت وصل می*شود و قابل شارژ است.
به گزارش مهر،بر اساس گزارش engadget، این لباس می*تواند اطلاعاتی که با استفاده از ارتباطات بی*سیم و ارزیابی وضعیت نوزاد به صورت روزانه و یا در هنگام شب که کنترل بر روی نوزادان دشوارتر خواهد شد، به دست آورده است را به رایانه*ها، موبایل*ها یا تبلت*های خانواده*ها ارسال کند. پیام*های دریافت شده اطلاعاتی هستند که در زمان حقیقی و به واسطه ایجاد تغییر در وضعیت یا نشانه*های حیاتی نوزاد به ثبت رسیده*اند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی*های جدید سونی رونمایی شد
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
xperia-p-android-3.jpg


سونی از دو گوشی جدید برای خانواده گوشی*های Xperia خود رونمایی کرد.


؛ "Xperia P" دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی، یک پردازنده دو هسته*یی یک گیگاهرتزی، قابلیت پشتیبانی از ارتباط میدانی نزدیک (NFC)، سیستم عامل گینگربرد و یک دوربین 8 مگاپیکسلی است.
سونی "Xperia U" دارای قابلیت پخش فیلم* و بازی*های با کیفیت بالا بوده و کیفیت پخش تصویر آن همانند Xperia P است. همچنین دارای یک صفحه نمایش 3.5 اینچی و دوربین 5 مگاپیکسلی است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اعلام نحوه*ی عرضه*ی عمومی میکرو سیم*کارت همراه اول

3.png


به منظور تسهیل استفاده مشترکین از گوشی*های نسل جدید تلفن همراه، همراه اول از طریق دفاتر خود میکرو سیم کارت عرضه می*کند.


ب این میکروسیم*کارت*ها(سیم*کارت*ه� �ی کوچک) با گوشی*های نسل جدید سازگار بوده و مشترکان همراه اول می*توانند جهت تعویض سیم*کارت خود و خرید میکرو سیم*کارت، علاوه بر دفاتر منتخب خدمات ارتباطی، از طریق شرکت خدمات اول مبین(۱۸۶۸)، دفاتر مشترکین تهران و مراکز تلفن همراه استان*ها اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، تعویض سیم*کارت و ارائه میکروسیم*کارت جدید، بدون اخذ وجه اضافی (به قیمت تعویض سیم*کارت معمولی) انجام می*شود و هزینه این تعویض برای مشترکان دائمی در صورتحساب دوره و برای مشترکان اعتباری به صورت کسر از شارژ اعمال می*شود.

گفتنی است همراه اول پیش از این از ابتدای سال جاری، عرضه آزمایشی و محدود این میکروسیم*کارت*ها را آغاز کرده بود و هم اکنون عرضه عمومی را شروع کرده است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آیفون ترازو
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
8.jpg


برای کسانی که به دنبال روش های جدید حفظ و یا کاهش وزن هستند یک ترازوی پیگیری کاهش وزن نسبتا ارزان قیمت وجود دارد که همیشه حضورش را با خود احساس می کنید.


نام این وزنه 69.95 دلاری iPhone Weight Loss است که با استفاده از برنامه کاربردی آن که بر روی آیفون نصب می شود، به طور وایرلس با آن برقرار می کند و ثبت وزن های جدید را می خواند.

این وزنه به قدری برنامه ریزی هوشمندانه ای دارد که اطلاعات وزن را به طور خودکار و یا از طریق بلوتوث به آیفون ارسال می کند. این برنامه که تمامی وزن های ثبت شده را بر روی نمودار نشان می دهد می تواند در رابطه با نوع رژیم غذایی و تمرینات ورزشی روزمره نیز به کاربر توصیه هایی داشته باشد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلفن "One S" به خانواده اچی تی سی اضافه شد
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
Multimedia%5Cpics%5C1390%5C12%5CIT%5C20.jpg




اچ تی سی تلفن هوشمند دیگری را با نام "One S" که فاقد پردازنده پرقدرت چهار هسته*یی است، اما آخرین سیستم عامل آیس کریم سندویچ گوگل را اجرا می*کند، رونمایی کرد.


تلفن هوشمند "One S" برخلاف "One X"، پردازنده دو هسته*یی اسنپ دراگون S4 شرکت کوالکام را اجرا می*کند و کمی از "4.7 One X" اینچی کوچکتر است.
اما از دیگر مشخصات این تلفن هوشمند جدید، فناوری Beats audio و صفحه نمایش سوپر آمولد 4.3 اینچی بزرگ و هم*چنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت عقب با فلاش LED و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در قسمت جلویی است.
بنا بر اعلام قرار است که این تلفن هوشمند توسط اپراتور تی موبایل (T-Mobile) عرضه شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رونمایی از چیپ RK30 توسط Fuzhou Rockchip برای تبلت های ارزان قیمت


شرکت تولید کننده چیپ های ARM ارزان قیمت Rockchip روز گذشته در MWC از پلتفرم جدید RK30xx خود رونمای کرد‫.‬ راک چیپ با این محصول خود می تواند تجهیزات درونی لازم برای ساخت تبلت های اندرویدی ارزان قیمت را فراهم کند‫.‬ این پلتفرم جدید بر پایه ARM دو هسته ای Cortex-A9 و پردازنده گرافیکی Mali-400 و همچنین پک بهینه سازی Artisan بنا شده است‫.‬

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
rockchip.jpg
چیپ های این شرکت قدرت پردازشی ۱.۴ گیگاهرتز را در اختیار شما قرار داده و می توانند تصاویر ویدیویی 1080p را اجرا کرده و همچنین از نمایشگرهای سه بعدی پشتیبانی می کنند. تمام این بسته محصول هم به صورت یک راه حل کلی یک پارچه برای فروش عرضه می شود. به این معنی که شرکت سازنده تبلت تنها کافی است سخت افزار یک تکه این شرکت را خریداری کرده و درون تبلت خود قرار دهد و دیگر نگرانی بابت پردازنده و واحد گرافیکی نداشته باشد.

اولین سری این پلتفرم قرار است از نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. اولین نمونه های مهندسی این محصول از مارس عرضه خواهد شد.
مشخصات فنی پلتفرم RK30xx راک چیپ:

- پردازنده ARM دو هسته ای Cortex‪-‬A9 با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز، ترکیب شده با بهینه ساز پردازشگر Artisan
- واحد پردازش گرافیکی ARM چهار هسته ای Mali‪-‬400 MP که از OpenGL ES 1‪.‬1‪/‬2‪.‬0 و OpenVG 1‪.‬1 پشتیبانی می کند
- پشتیبانی از انواع مختلف حافظه شامل DDRIII و DDRII و LPDDRII
- پردازشگر اختصاصی دو بعدی با کارکرد بالا
- اجرا کننده (decoder) ویدیویی 1080p برای اغلب فرمت ها
- encoding ویدیویی 1080p برای فرمت H.264 و vp8
- HDMI 1.4a داخلی با قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای سه بعدی
- پشتیبانی از پنل های نمایش دوگانه و دوربین های دوگانه
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی ضدآب و ضدضربه پاناسونیک با بدنه 7 میلیمتری

شرکت پاناسونیک که تخصص چندانی در زمینه تلفن*همراه ندارد و تلاش فراوانی برای ورود به این بازار دارد، گوشی هوشمند جدید خود را با نام Eluga Power و با اندازه بزرگتر نسبت به مدل اولیه این محصول موسوم به Eluga روانه بازار کرد.

gs2222222arena_001.jpg


این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5 اینچی می*شود که تصاویر در آن با کیفیت 1280 در 720 پیکسل به نمایش درمی*آیند. برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته*ای Snapdragon S4، سیستم*عامل متن*باز Android 4.0 و 8 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP57 است؛ به این معنی که پاناسونیک این محصول را مقاوم در برابر ورود گردوغبار، ضدآب و ضدضربه تولید کرده است.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
g444arena_006.jpg


گوشی هوشمند Eluga Power نسبت به مدل قبلی خود که 9.6 میلیمتر ضخامت داشت بدنه باریک*تری دارد و ضخامت آن 7.8 میلیمتر اعلام شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی OLED می*شود.

برای این گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این دوربین می*تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسلی در خود ذخیره کند.

پاناسونیک اعلام کرده است که باتری این گوشی ظرف 30 دقیقه 50 درصد انرژی مورد نیاز خود را ذخیره می*کند و طی 57 دقیقه بیش از 80 درصد انرژی آن تامین می*شود. هنوز قیمت نهایی این گوشی هوشمند مشخص نشده است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ویندوز 8 برروی انواع مختلف تبلت ها کار می کند

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
9.jpg



مایکروسافت در کنفرانس دیروز خود، سیستم عامل ویندوز 8 را برروی طیف وسیعی از سخت افزارهای مختلف شامل کامپیوترهای مبتنی بر معماری x86 اینتل و ابزارهای پرتابل مبتنی بر ARM به نمایش گذاشت. مایکروسافت، ویندوز 8 را برروی تبلت های مبتنی بر پردازنده Tegra 3 انودیا، Snapdragon کوالکام، OMAP 5 تی آی و Clover Trail اینتل به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین اعلام نمود که ویندوز 8 از قابلیت اتصال در حالت استندبای پشتیبانی خواهد کرد. این بدین معناست که ویندوز 8 همانند تلفن های هوشمند، درحالت استندبای نیز قادر به دریافت ایمیل، توییت ها و دیگر بروز رسانی ها خواهد بود.



اما از بین 4 پلتفرم نام برده شده تنها پلتفرمی که کلیه امکانات نسخه مخصوص کامپیوترهای رومیزی را داراست، Clover Trail اینتل است که قادر به اجرای تمام نرم افزارهای x86 نیز می باشد. اما دیگر پردازنده های مبتنی بر معماری ARM قادر به اجرای تعداد محدودی از نرم افزارهای نسخه دسکتاپ می باشند.
فروشگاه ویندوز (Windows Store) بصورت خودکار نرم افزار سازگار با ابزار ویندوزی را تشخیص داده و دانلود می کند یعنی نیازی نیست تا کاربر از بین پلتفرم های x86 و ARM یکی را انتخاب کند.
در نهایت این بدین معناست که نمی توان تجربه یکسان با ویندوز 8 برروی پردازنده های ARM (تبلت ها) و پردازنده های مبتنی بر معماری x86 داشت و برخی از نرم افزارهای دسکتاپ برروی تبلت ها اجرا نخواهد شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل زمان دقیق رونمایی آی*پد 3 را اعلام کرد

n00021410-b.jpg


زمان دقیق عرضه نسخه جدید آی*پد اعلام شد.



سرانجام بعد از اخبار و شایعات مختلف پیرامون زمان دقیق عرضه نسل بعدی تبلت*های آی*پد، اپل خیال همه را راحت کرد و زمان رونمایی این محصول را هفته آینده و هفتم مارس اعلام کرد.

مقامات اپل قصد دارند نسل جدید آی*پد را در شهر سانفرانسیسکو رونمایی کنند.


به گفته کارشناسان نسل جدید تبلت*های آی*پد از یک پردازنده ۴ هسته*ای و از چیپ ۴G LTE بهره می*برد و با این اوصاف آی*پد ۳ باید از باتری به مراتب قوی*تر و با دوام*تری نسبت به آی*پد ۲ استفاده کند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دادگاه آلمان؛ موتورولا از اپل شکست خورد

گروه فناوری آمریکا اپل در برابر رقیب سرسخت خود موتورولا یک موفقیت نسبی را بدست آورد، زمانی که یک دادگاه بلند پایه آلمانی اظهار داشت که آن ها نمی توانند بیش از این مانع فروش دستگاه های آیفون و آی پد اپل شوند.

موتورولا در ماه دسامبر توانست با ادعای نقض برخی حق امتیازهای دستگاه های خود از سوی اپل موفق به بدست آوردن حکم توقیف از داداگاه منهیم Mannheim آلمان شود و اپل را وادار به توقف فروش مدل های 3G و 4G آیفون و آی پدهای مبتنی بر 3G/UMTS نماید.

اپل از آن تاریخ در تلاش برای این منع قانونی بود و از موتورولا خواسته بود برای حفظ پویایی و رقابت بازار این منع قانونی بایستی برداشته شود. موتورولا اظهار داشته است که مذاکرات معقولانه و منطقی با اپل در مورد شرایط و مفاد قراردادهای جاری پیرامون حق امتیاز داشته اند.​
 
بالا