آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
خودخواهی به سراغ کاربران تلفن همراه می*آيد

تحقیقات نشان داده افراد هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه خودخواه می*شوند.
مطالعاتی که به تازگی در زمینه تاثیر تلفن*های همراه بر رفتار اجتماعی کاربران انجام شده، نشان می*دهد، افراد در هنگام استفاده از تلفن*های همراه برای پیشبرد کارهای خود، از دیگران سوءاستفاده می*کنند و به حقوق افراد دیگر احترام نمی*گذارند.
البته اگرچه این دستگاه*ها مستقیما احساسی از ارتباط با دیگران را تداعی می*کنند، اما به تازگی تلفن*های همراه نیاز به تعامل و ارتباط با افراد دیگر به منظور همدردی یا تعاملات اجتماعی را کاهش داده است.
به طوری که در زندگی روزمره خیلی بیشتر با این قضایا سروکار داریم و این مشکلات روزبه*روز بزرگ*تر هم می*شود و می*توان به وضوح دید که مردم هنگام استفاده از این دستگاه*ها خودخواه می*شوند.
بارها دیده شده، افراد هنگامی که در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستند جای پارک افراد دیگر را می*گیرند، پشت چراغ قرمز توقف نمی*کنند، با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می*کنند، جلوی بیمارستان*ها بدون بهانه بوق می*زنند، در محیط*های عمومی با صدای بلند حرف می*زنند، می*خندند، عصبانی* می*شوند و داد می*زنند بی*آنکه به حقوق دیگران توجهی داشته باشند.
در موارد دیگر، حتی پدر و مادرها از فرزندان خود غافل می*شوند زیرا آنها مشغول حرف زدن با تلفن همراه*شان هستند.
بسیاری از افراد به استفاده از این دستگاه*ها معتاد شده*اند و هنگامی که صدای زنگ آن را می*شنوند نمی*توانند آن را نادیده بگیرند، حتی زمانی که داخل پارک با کودکان خود مشغول بازی هستند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هزینه تمام شده هر دستگاه آیفون و مونتاژ آن چقدر است
آی*فون پول*سازترین گجتی است که اپل می*سازد، به تازگی شبکه ABC مستند جالبی به نام A Trip to the iFactory پخش کرده است که در آن اطلاعات جالبی مطرح شده است. یکی از نکات جالب در این مستند، اطلاعاتی در مورد مراحل ساخت آی*فون از مرحله تأمین قطعات تا موناژ و بسته*بندی و ارسال به بازار است.
قیمت متوسط یک دستگاه آی*فون حدود ۶۵۰ دلار است و هزینه ساخت هر آی*فون ۲۹۳ دلار است.
از ۲۹۳ دلار مصرفی، حدود ۲۰۰ دلار صرف تأمین قطعات و مواد اولیه می*شود، پس ۹۳ دلار برای ساخت و جایگزینی دستگاه*های معیوب و نقل و انتقال آی*فون به فروشگاه باقی می*ماند.
تحلیل*گران برآورد می*کنند که هزینه مرحله ساخت یا مونتاژ آی*فون تنها ۱۲٫۵ تا ۳۰ دلار باشد.
جالب است بدانید که برای ساخت آی*فون ۱۴۱ مرحله در خط تولید باید انجام شود، کامل شدن هر آی*فون ۲۴ ساعت طول می*کشد.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
40.jpg

از این ۲۴ ساعت، ۶ تا ۸ ساعت، صرف نصب و تست نرم*افزار می*شود، پس ۱۷ ساعت برای مونتاژ سخت*افزارها باقی می*ماند.به کارگران خط تولید در ازای هر ساعت کار به طور متوسط ۱٫۷۸ دلار دستمزد داده می*شود.
از ضرب ۱۷ ساعت، زمان لازم برای مونتاژ آی*فون در ۱٫۷۸، عدد ۳۰ به دست می*آید که هزینه کل مونتاژ سخت*افزاری هر آی*فون است.
باید در نظر گرفت که ممکن است بعضی از مراحل ساخت به صورت خودکار با دستگاه انجام شود و به علاوه ممکن است که در بعضی از مراحل کارکنان در انتظار پایان یک مرحله برای شروع مرحله بعد بمانند. تخمین زده می*شود، که انجام هر مرحله ۳ دقیقه زمان لازم داشته باشد، در این صورت طول زمان کل مونتاژ را تنها ۷ ساعت می*توان تخمین زد و هزینه مونتاژ حدود ۱۲ دلار می*شود.
البته باید تأکید کنم که همه محاسبات بالا تخمینی هستند و فکر نکنید که اپل از هر دستگاه آی*فون بیشتر از ۳۵۰ دلار به جیب می*زند، چرا که باید هزینه تحقیقات و توسعه، طراحان و مهندسان و بازاریابی را هم به حساب بیاورید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تبلت ویندوز 8 اچ پی تا پایان سال میلادی وارد بازار می شود


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
windows-8-tabletsammy.jpeg


از سال گذشته می دانیم که اچ پی بعد از شکست در پروژه تبلت وب او اس قصد دارد سراغ ساخت تبلت های ویندوز 8 برود. حالا خانم ویتمن مدیر عامل اچ پی می گوید آینده درخشانی در مقابل این شرکت است. هر چند مدتی طول می کشد تا این شرکت خودش را بازسازی کند. اما طی دو الی سه سال آینده شما شاهد یک اچ پی جدید خواهید بود.

از گفته مدیرعامل این شرکت، اچ پی در آینده بیشتر برای پردازش ابری، امنیت و ابزارهایی که به مدیریت اطلاعات کمک می کنند شناخته خواهد شد.

او همچنین تایید کرد که تا پایان امسال تبلت ویندوز 8 اچ پی وارد بازار خواهد شد. تبلت قبلی این شرکت به نام تاچ پد تنها دو ماه بعد از ورود به بازار به خاطر استقبال کم و مشکلات مختلف با توقف تولید مواجه شد و ضرر بزرگی را متوجه اچ پی کرد.
حالا مدیرعامل جدید معتقد است اچ پی باید در تحول جدید تشکیلات اقتصادی مهم را هدف بگیرد و شاید این به این معنی باشد که این شرکت را کمتر در بازار مصرفی و کاربران عادی ببینیم؟​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سوکت شارژر جدید برای iPhone 5
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
30pin_narenji.jpg


بر اساس اخباری که سایت iMore به دست آورده، اپل در حال آماده سازی برای تغییر شکل ورودی شارژر تلفن های iPhone است. در صورت صحت این خبر، تغییر بزرگی در معماری کلیه دستگاه های شرکت اپل در راه است.

شرکت اپل همواره تمایل عجیبی برای کوچک کردن حجم لوازم الکترونیکی مورد استفاده در دستگاه های خود جهت جای دادن تعداد بیشتری از تکنولوژی ها داشته است. این مساله را میتوان از استفاده این شرکت از میکروسیم ها به جای سیم کارت های معمولی، انتقال آنتن موبایل ها از داخل دستگاه به دور بدنه محصول، عدم استفاده از کارت های SD و بسیاری از بهبود های انجام گرفته بر روی برد این دستگاه ها بخوبی مشاهده کرد.

داستانی در مورد استیو جابز بنیانگذار اپل وجود دارد که میگوید او روزی یک نمونه اولیه آیپاد را به درون یک آکواریوم انداخت. مسلما آب در داخل آن نفوذ کرد و حباب های هوایی از درون آیپاد غرق شده بیرون آمد. او گفت "ببینید. اینها حباب های هوا هستند. یعنی ما هنوز این داخل فضای خالی داریم. کوچک ترش کنید!"

زمانی که اپل سوکت های 30 پین را به عنوان پایه انتقال شارژ و دیتا برگزید، هنوز تکنولوژی هایی مثل iCloud، Air play و Bluetooth 4.0 توسعه نیافته بودند. بنابر این بار سنگین انتقال کلیه اطلاعات بر روی این سوکت بود.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
30pin2_narenji.jpg
اما امروزه پشتیبان گیری از اطلاعات به سادگی با iCloud امکان پذیر است. Wifi Sync میتواند حجم بزرگی از اطلاعات را انتقال دهد. تصاویر و ویدئو ها را نیز جهت پخش در تلویزیون به سادگی میتوان به صورت بی سیم به Apple TV منتقل نمود.

بنابر این زمان آن رسیده که مقداری از این بار سنگین انتقال اطلاعات از دوش سوکت 30 پین برداشته شود. پس میتوان این سوکت را کوچک تر نمود تا جای بیشتری برای تکنولوژی های جدید تر باز شود و دستگاه های نیز امکان کوچک تر شدن پیدا می کنند.

اپل نیز نشان داده است که ترسی از فتح مرز های جدید ندارد. بنابر این شاید مرز جدید آنها چیزی به نام Micro dock connector باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
انتشار جزئیاتی از تبلت*های HP با ویندوز
8

با اینکه HP سعی بر آن داشت که اطلاعات سخت*افزاری تبلت*های جدید تولیدی این شرکت تا زمان عرضه به بازار افشا نشود؛ امروز اطلاعات جدیدی درباره این دستگاه*ها منتشر شد.
"مگ ویتمن"، مدیر عامل شرکت HP با تایید فعالیت این شرکت بر روی ساخت تبلت*های جدید اعلام کرد که انتظار دارد که تبلت*های با سیستم عامل ویندوز 8 تا پایان سال 2012 به دست مصرف*کنندگان برسد.
وی همچنین افزود که این شرکت برنامه*های جدیدی برای تولید تبلت در سر دارد که در آینده نزدیک به اطلاع علاقه*مندان به تبلت خواهد رسید و در حال حاضر نمی*تواند اطلاعات بیشتری را اعلام کند.
امروز سایت News.com" " اعلام کرد که اطلاعات جدیدی از جزئیات تبلت*های اچ*پی به دست آورده است.
این سایت افزوده است که اچ*پی بر روی طراحی و تولید سه تبلت به طور جداگانه کار می*کند که البته همه آنها دارای سیتم عامل ویندوز 8 هستند.
دو تای از آنها با پردازشگر اینتل کار خواهند کرد در حالی که سومی یک دستگاه " ARM-based " با پردازنده*ای که ساخت شرکت " QUALCOMM " است، کار خواهد کرد.




hp.png

یکی از دو دستگاهی که با اینتل کار می*کند یک دستگاه ترکیبی است، این به معنای آن است که این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی و همچنین دارای صفحه کلید برای کاربردی*کردن بیشتر این تبلت و انجام دادن کارهای روزمره و کارهایی که به صفحه کلید دارند، است.
براساس اطلاعات فاش شده یکی از این تبلت*ها دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 768* 1.366 خواهد بود. قرار است که تولید این تبلت از ماه جولای – تیر ماه - آغاز شود.
به هر حال برای شنیدن جزئیات بیشتر و دقیق از این تبلت*ها باید تا زمان عرضه آن تا پایان سال میلادی به بازار صبر کرد. هرچند که شرکت*های دیگری مانند: " Acer "، " Lenovo " و " Dell " هم تصمیم دارند که تا پایان سال تبلت ساخت شرکتشان را با سیستم عامل جدید ویندوز 8 به بازار معرفی کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تصویر و مشخصات گوشی زیبا و قدرتمند Samsung Galaxy S III

پس از وعده*های سامسونگ برای عرضه گوشی جدید و زیبای " Samsung Galaxy S III " امروز مشخصات جدیدی از این گوشی هوشمند منتشر شد.
چند روز پیش بود که خبری از سه شبکه تلفن همراه آفریقای جنوبی درباره " Samsung Galaxy S III " منتشر شد که زمان عرضه این گوشی جدید سامسونگ را ژوئیه – تیر ماه - اعلام کردند.
این خبر امروز به طور رسمی توسط شرکت سامسونگ تایید شد. اطلاعاتی در مورد طراحی و بعضی از مشخصات این گوشی جدید سامسونگ منتشر شده است هرچند که کامل و دقیق نیست.
یکی از مشخصاتی که به زیبایی*های این گوشی خواهد افزود، ساخته*شدن پشت این دستگاه گوشی هوشمند از سرامیک است.
این گوشی همچنین از صفحه نمایش 4.8 اینچی بهره می*برد، هرچند که در گزارش*های قبلی بر داشتن صفحه نمایش بزرگ " Super AMOLED Plus " تاکید شده بود که دارای صفحه نمایش 4.65 اینچی با رزولوشن 720 پیکسلی بود.




58465.png

از دیگر مشخصات این گوشی پردازنده 4 هسته*ای 2 گیگا هرتزی، 2 گیگا بایت رم و با سیستم عامل جدید آندروید 4 (آیس کریم ساندویچ) اجرا خواهد شد. البته گفته شده است که از یک دوربین ارتقا یافته با سخت*افزار بالا بهره میبرد؛ هرچند که اعلام نشده که چند پیکسلی است.
ادعا شده که سامسونگ می*خواهد این گوش را با قابلیت صفحه نمایش 3Dبه بازار عرضه کند با قابلیت انطباق با تلویزیونهای 3Dسامسونگ.
هر چند که گلکسی اس 2 هنوز به تمامی بازارهای جهان عرضه نشده و نتوانسته در دسترس بسیاری از علاقه*مندان قرار بگیرد؛ اما قرار است که نمونه ارتقا یافته آن؛ یعنی گلکسی اس 3 به طور همزمان در بیش از 50 شهر و بازار مختلف عرضه شود.
انتظار می*رود که این دستگاه هوشمند تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی در همه بازارهای سراسر جهان در دسترس باشد.
کارشناسان این دستگاه جدید را فوق*العاده ارزیابی کرده و فروش نسبتا بالایی هم برای آن پیش*بینی می*کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Ace و Mini؛ گلکسی های جدید سامسونگ

سامسونگ دو دستگاه جدید را به خط تولید تلفن هوشمند گلکسی خود می افزاید، Galaxy Ace2 و Galaxy Mini 2 که به ترتیب به اختصار Ace و Mini شناخته می شوند.

این دو تلفن از سیستم عامل Android 2.3 OS بهره می برند و هر دوی آن ها به طور پیش فرض از ابزارهای Social Hub و Music Hub و برنامه پیام رسانی فوری ChatON سامسونگ برخوردار هستند و تحت پشتیبانی فناوری NFC می باشند. تلفن هوشمند Galaxy Ace2 دارای پردازنده دو هسته ای 800MHz و رم 768 مگابایتی می باشد در حالیکه Galaxy Mini2 از یک پردازنده 800MHz و یک رم 512 مگابایت برخوردار است.

هر دوی این تلفن ها از یک مموری داخلی 4GB و کارت حافظه micro SD/SDHC با بیش از 32GB ظرفیت برخوردار می باشند.
هر دو تلفن جدید گلکسی از بلوتوث 3.0، وای فای و اتصال GPS پشتیبانی می کنند و Ace2 از پشتیبانی بیشتر WiFi Direct و Glonass نیز برخوردار است.

Ace2 و Mini2 از شبکه های چهار باند GSM/EDGE و دو باند 900/2100 HSDPA پشتیبانی می کنند، Ace 2 به زودی در ماه آوریل وارد بازار انگلیس می شود و Mini2 ماه مارس در فرانسه و سپس سامسونگ به عرضه جهانی آنها خواهد پرداخت.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
قرارداد کالیفرنیا به امضای شش سازنده تلفن هوشمند رسید

این توافق بین شرکت های آمازون، اپل، گوگل، RIM و هلوت پاکارد و توسعه دهندگان پلتفرم است مبنی بر این که قبل از دانلود برنامه ای از سوی کاربر، درباره استفاده از داده های خصوصی کاربران اطلاع رسانی نمایند.

، شش تا از بزرگترین شرکت های فناوری که در اولویت اول مصرف کنندگان قرار دارند، توافق نموده اند تا افشاگری های بیشتری را در رابطه با حریم خصوصی کاربران و نحوه استفاده از اطلاعات آنها پیش از این که کاربران اقدام به دانلود برنامه های کاربردی نمایند، انجام دهند.

این توافقنامه به قرارداد کالیفرنیا شهرت یافته است که شرکت های گوگل، آمازون، مایکروسافت، RIM و هلوت پاکارد و برخی از توسعه دهندگان پلتفرم های آنها در آن مشارکت دارند. پیش از دانلود برنامه ای توسط کاربر، نحوه استفاده از اطلاعات و داده های خصوصی کاربر به او اعلام می شود.

قانون حفاظت حریم خصوصی آنلاین 2004 کالیفرنیا توجه بسیاری از توسعه دهندگان را به خود جلب نکرد زیرا این سردرگمی را ایجاد کرده بود که آیا تبعیت از آن در مورد برنامه های کاربردی موبایل الزامی است یا خیر.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلفن های همراه هوشمند خدمات پزشکی ارائه می دهند



تلفن های همراه هوشمند امکان کنترل شاخص های سلامتی را برای کاربران خود فراهم کردند.
به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، برخی تلفن های هوشمند و تبلت های کامپیوتری قادر هستند ضربان نبض فردی را که در مقابل آنها ایستاده اندازه بگیرند. از سال دوهزار و یازده نیز کاربران این تلفن های همراه در سوییس می توانند عکس مشکلات پوستی خود را برای پزشک بفرستند تا برای درمان با آنها تماس گرفته شود.
هشتاد پزشک در برن آلمان هم به بیماران مشاوره تلفنی می دهند.
این پزشکان می توانند سالانه چهارصد هزار مشاوره ارائه دهند. یک کارشناس در حوزه تلفن های هوشمند می گوید شیوه درمان بیماران پس از مراجعه آنان به مطب پزشکی تغییر کرده است زیرا نسل جدیدی از بیماران در راه است که برای بهره گیری از خدمات پزشکی از تلفن های همراه استفاده می کنند و نیازی به مراجعه به مطب ندارند. شصت درصد بیماران تنها با استفاده از مشاوره های تلفنی درمان می شوند.
در این راه بیماران می توانند از تلفن های هوشمند به عنوان دستیار پزشکی بهره مند شوند.
برای مثال مبتلایان به دیابت می توانند از نرم افزاری در تلفن های همراه برای اندازه گیری میزان قند خون خود استفاده کنند.
البته این دستگاهها هرگز نمی توانند جایگزین پزشکان متخصص و مشاوره های حضوری آنان شوند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی*های آی فون مجهز به گاز فلفل مخصوص زنان

به تازگی کاور جدیدی برای گوشی*های آی فون طراحی شده تا امکانات دفاع از خود را در اختیار زنان قرار دهد.

، طراحان کاور ویژه گوشی*های موبایل آی فون در آلمان، در طراحی جدید، محفظه*ی ویژه*ی گاز فلفل نیز تعبیه کرده*اند تا در صورت بروز مشکل برای زنان یا رویارویی با آزار دهندگان، زنان مالک گوشی بتوانند به موقع از گاز فلفل، استفاده کنند.

در این کاورها، شاسی کوچکی تعبیه شده است تا گاز فلفل بدون آگاهی و غیرارادی، استفاده نشود.

بنابراین گزارش، این کاور جدید باعث می شود زنان همیشه و هر مکان، گاز فلفل را در کنار خود داشته باشند و در مواردی که با آزاردهندگان روبه رو می شوند، از این گاز فلفل برای دفاع از خود استفاده کنند.

این کاور جدید به همراه گاز فلفل به قیمت 37 و نیم یورو معادل حدود 50 دلار عرضه شده است.
کاور جدید گوشی های آی فون به همراه گاز فلفل، تحت قوانین حمل سلاح در کشورهای اروپایی است و برای خرید آن باید مجوز کسب کرد.
 
بالا