آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کاربران اندروید،50 گیگابایت فضای مجانی از Box هدیه بگیرید



قابل توجه تمامی کاربران تلفن و تبلت های اندرویدی، در سایت Box ثبت نام کنید و 50 گیگابایت فضای کاملا مجانی از Box دریافت کنید. این پیشنهاد جذاب تنها برای 30 روز آینده در دسترس است. همانطور که می دانید Box از مدت ها پیش در زمینه فروش سرویس های ذخیره سازی آنلاین (Cloud) فعالیت می کند اما این شرکت برای جلب توجه، سرویس پولی خود را برای مدت محدودی بصورت مجانی ارائه می دهد پس فرصت را از دست ندهید.


پس از ثبت نام در سایت Box می توانید 50 گیگابایت فضای مجانی دائمی داشته باشید. یعنی اگر الان ثبت نام کنید برای همیشه یک فضای 50 گیگابایتی هدیه خواهید گرفت.


سرویس های کلاد یا فضای ذخیره سازی آنلاین روز به روز محبوب تر می شوند. در حال حاضر شرکت های بزرگی چون آمازون، اپل، مایکروسافت و به زودی گوگل سرویس های کلاد به کاربران ارائه می کنند تا به جای ذخیره سازی اطلاعات برروی حافظه ابزارهای خود از فضای ذخیره سازی آنلاین استفاده کنند. ذخیره اطلاعات در فضای کلاد باعث می شود تا از طریق ابزارهای مختلف شامل تبلت، تلفن هوشمند و کامپیوتر و غیره به اطلاعات خود دسترسی داشته و نگران از دست رفتن ناگهانی آنها به دلایل مختلف نباشید.
Box به تازگی نرم افزار مخصوص ابزارهای اندرویدی خود را نیز بروز کرده تا با اندروید 4 نیز سازگار شود. این شرکت طی همکاری نزدیکی که با گوگل داشته، تا جای ممکن سرویس خود را با اندروید و رابط کاربری آن سازگار کرده تا کاربران حداکثر استفاده از این سرویس را ببرند.
برای دریافت فضای 50 گیگابایتی مجانی از باکس، ابتدا نرم افزار مربوطه را از اندروید مارکت دانلود کرده و پس از ساخت اکانت و لاگین در آن اکانت مجانی 5 گیگابایتی به 50 گیگابایت افزایش می یابد.
Box امیدوار است تا با این پیشنهاد جذاب، توجه طیف وسیعی از کاربران اندروید را به سرویس خود جلب کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپراتور سوم باز هم منتظر حمایت دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت*های دولت از اپراتور سوم را ناکافی خواند و تأکید کرد: ورود ایران به عرصه ارتباطی روز دنیا حمایت دولت را می*طلبد.

شهریار طاهرپور در گفت*وگو با خانه ملت با تأکید بر این که دولت باید حمایت بیشتری از اپراتور سوم داشته باشد، گفت: حمایت نکردن دولت از رایتل موجب شد این اپراتور عرضه سیم*کارت*های خود را با تأخیر آغاز کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ارائه تکنولوژی*های روز دنیا را از ویژگی*های این اپراتور برشمرد و افزود: فناوری شبکه رایتل، فناوری نسل سوم تلفن همراه است که تقریبا آخرین فناوری تجاری شده تلفن همراه در دنیا است.

وی با بیان این که ارائه خدمات متنوع این اپراتور می*تواند به رقابتی تر شدن فضا کمک می*کند، افزایش کیفیت و کاهش قیمت را ویژگی این اپراتور پس از ورود به عرصه ارتباطی کشور خواند.

طاهرپور توجه بیشتر مسئولان دولتی را به اپراتور سوم خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت از این اپراتور تمام شهرهای کشور از رایتل بهره*مند شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم یادآور شد: برنامه این اپراتور تحت پوشش قرار دادن هشت شهر اصلی کشور تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است و بعد از عرضه سیم*کارت در شهرهای کرج و تهران، نخست شهرهای مشهد، قم و اهواز تحت پوشش شبکه رایتل قرار می*گیرند و در گام بعدی شهرهای شیراز، تبریز و اصفهان به شبکه رایتل خواهند پیوست.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت رایتل طراحی شبکه رایتل برای سال اول بر مبنای ۵۰۰ هزار مشترک اعلام کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی*های هوشمند نوکیا ارزان*تر از گذشته!

شرکت نوکیا تصمیم گرفته است در چند روز آینده گوشی جدیدی را وارد بازار کند که با سیستم عامل ویندوز فون کار می*کند و در مقایسه با دیگر گوشی*های هوشمند این شرکت قیمت ارزان*تری دارد.


برخی منابع آگاه به رویترز گفته*اند نوکیا با گوشی جدید خود قصد دارد بخش بزرگ*تری از بازار محصولات تحت ویندوز فون را از آن خود کند.
تحلیلگران معتقدند عرضه گوشی*های ارزان*تر می*تواند موفقیت زیادی برای نوکیا و مایکروسافت به همراه داشته باشد.

شرکت نوکیا همچنین قصد دارد در کنگره جهانی موبایل که ۲۷ فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می*شود، مدل جدیدی از گوشی*های لومیای خود را نیز عرضه کند.
گوشی لومیا ۶۱۰ نوکیا نسخه جهانی و جدید لومیا ۹۰۰ به شمار می*رود.

برخی گزارش*ها نیز حاکی از این است که نوکیا قصد دارد هفته آینده مجموعه جدیدی از گوشی*های جدید خود را وارد بازار کند.

شرکت نوکیا در سال گذشته به خاطر عدم استقبال مصرف*کنندگان از سیستم*عامل ویندوز فون مایکروسافت متحمل ضرر و زیان زیادی شد.
قیمت بالای محصولات تحت ویندوز فون در مقایسه با دیگر محصولات یکی از مهم*ترین دلایل شکست این سیستم*عامل محسوب می*شود.

بر اساس گزارش*های منتشر شده، سیستم*عامل مایکروسافت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.
رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳ درصد و در مقایسه با چهار سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تاخت و تاز آندروید و تلاش مایکروسافت برای حفظ بازار

ماه فوریه برای شرکت*های سازنده تلفن*همراه، تبلت*، تجهیزات بی*سیم و خلاصه همه کسانی که زندگی*شان به نوعی با دنیای فناوری*های دیجیتال پیوند خورده، ماه پر هیجانی است.

در روزهای پایانی این ماه، همه نگاه*ها به شهر بارسلونای اسپانیا، جایی که یکی از بزرگ*ترین گردهمايي*های بزرگان فناوری*های دیجیتال و بی*سیم برگزار می*شود، خیره خواهد شد.

کنگره جهانی تلفن*همراه را شاید نتوان رویدادی مهم*تر CES آمریکا به حساب آورد، اما از آنجایی که اکثر شرکت*های بزرگ، آخرین تلفن*های همراه یا تبلت*های خود را معرفی می*کنند، باعث می*شود تا تحولات عظیمی در دنیای فناوری*های بی*سیم به وقوع بپیوندد.

این کنگره امسال هم با حضور صدها شرکت معتبر از سراسر جهان با معرفی هزاران محصول متنوع و جدید از ۲۷ فوریه تا اول ماه مارس در شهر بارسلونای اسپانیا کار خود را آغاز می*کند.

هر چند این رویداد مهم هنوز به صورت رسمی کار خود را آغاز نکرده، اما کارشناسان با استناد به صحبت*های مدیران شرکت*های بزرگ و بررسی*های مختلف برای کنگره جهانی تلفن همراه امسال این پیش*بینی*ها را می*کنند:

تاخت و تاز آندروید
هیچکس نمی*تواند منکر نفوذ سیستم عامل آندروید گوگل در بین سازندگان تلفن*های*همراه و تبلت*ها شود.
جدای از این*که بسیاری از شرکت*های معتبر كه شاید پیش از این محصولات خود را با سیستم*عاملی غیر از آندروید عرضه می*کردند اکنون به یکی از شرکای پروپا قرص گوگل تبدیل شده*اند، شرکت*هایی هم هستند که ورود خود به جمع بزرگان تلفن همراه و تبلت را با آندروید اعلام کرده*اند.

پیش*بینی*ها نشان می*دهند در کنگره امسال، آندروید گوگل در محصولات متنوع شرکت*های ال*جی، هوآوی، اچ*تی*سی، سونی، سامسونگ، اسوس و لنوآ خودنمایی خواهد کرد.

شرکت ال*جی با معرفی ۸ مدل تلفن همراه هوشمند جدید که یکی از آنها اولین تلفن*همراه ۴ هسته*ای با نام Optimus ۴X HD است یکی از سردمداران گروه آندرویدی*هاست.

تلاش مایکروسافت برای گسترش ویندوزفون
تحولات بازار نشان داده که نوکیا مشتری دائم ویندوز موبایل*های مایکروسافت است.
هرچند هنوز باید منتظر برگزاری کنگره باشیم اما اغلب کارشناسان عقیده دارند نوکیا قصد دارد محصول جدید ارزان*قیمت خود یعنی Lumia 610 را هم با ویندوزفون ارائه کند.
این در حالی است که ال*جی هم قصد دارد تلفن همراه هوشمندی با نام Miracle را با ویندوزفون 7 عرضه کند.
شرکت چینی ZTE هم وعده داده اولین دستگاه خود را که از سیستم عامل مایکروسافت بهره می*برد، معرفی خواهد کرد.

اما با همه این گمانه*زنی*ها باید منتظر بود تا کنگره جهانی تلفن*همراه کار خود را آغاز کند و پیش از آن، کنفرانس*های خبری که از مهم*ترین آنها می*توان به کنفرانس خبری سونی و HTC که روز یکشنبه برگزار خواهد شد اشاره کرد که در آن آخرین دستاوردهای بزرگان دنیای دیجیتال را برملا می*شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ضرورت بازنگري در وظايف وزارت ارتباطات

علي شميراني - روزي كه قرار بر ادغام «وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات» با دو وزارتخانه «مسكن و شهرسازي» و «راه و ترابري» بود، مخالفت*هاي گسترده*اي از سوي كارشناسان و رسانه*ها طرح شد كه در نهايت نيز اين وزارتخانه از طرح ادغام خارج شد.

اگرچه عده*اي در همان زمان هم مخالفتي با تنزل جايگاه وزارت ارتباطات به يك معاونت در وزارتي متشكل از سه وزارتخانه نداشته و معتقد بودند از اين بابت هيچ مشكلي رخ نخواهد داد.
آن عده هم كه مخالف ادغام بودند نيز علت را در همجنس نبودن ساختار وزارت جديد مي*دانستند و به عبارتي مخالف اصل ادغام نبوده و با جنس آن مخالف بودند.

ليكن برخي نيز به هر شكل با ادغام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه ماموريت*هاي بزرگي براي آن پيش*بيني شده بود، مخالفت مي*ورزيدند.

از زمان خصوصي*سازي كه شركت مخابرات ايران و سازمان فضايي از وزارت ارتباطات جدا شد و زمزمه جدايي برخي ديگر از اجزاي اين نهاد نيز به گوش مي*رسد، وزارت ارتباطات فاصله زيادي با شرح وظايف ۱۴ ماده*اي خود گرفته است.
به عبارتي در حال حاضر سنخيتي با وظايف محوله به وزارت ارتباطات و آنچه عملاً از سوي اين وزارتخانه در حال وقوع است نمي*بينيم.

از اين رو بازنگري در شرح خدمات اين وزارتخانه دو فايده دارد.
نخست آنكه براي نمايندگان و رسانه*ها روشن مي*شود كه وزير ارتباطات مسئول پاسخ به برخي از مسائل نيست.
دوم آنكه با بازنويسي وظايف وزارت ارتباطات، گذشته از كوچك*سازي جايگاه جديد ساختاري و تشكيلاتي، چهره*اي روشن*تر از مسئوليت*هاي جديد به ويژه در نهاد وزارت به دست مي*آيد.

گواه اين موضوع آنكه اين روز*ها اهم پرسش*ها از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور، پيرامون "شبكه ملي اطلاعات"، اختلال*هاي اينترنت، *****ينگ، وضعيت اپراتورهاي تلفن همراه است كه به استثناي شبكه ملي اطلاعات، پاسخ به باقي موارد به عهده ايشان نيست.
به عبارت ديگر گويي رسانه*ها از وزير ارتباطات نه به عنوان مسئول بلكه به عنوان مطلع پرسشگري مي*كنند.

از اين رو به نظر مي*رسد بازنگري در وظايف وزارت ارتباطات به نفع دولت، مجلس، بخش خصوصي، رسانه*ها و اتفاقاً خود وزارت ارتباطات است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ده حقیقت تعجب*آور در مورد پیام*های کوتاه

در سال ۱۹۹۲ نوکیا ۱۰۱۱، یکی از اولین گوشی*های موبایل با شکل ساده (Candy Bar)، تنها امکان ۶۰ دقیقه مکالمه به کاربر می*داد. حافظه این گوشی فقط برای ذخیره ۹۹ شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه*نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. مقایسه آن با Lumia ۸۰۰ امروز مثل مقایسه خودروی فورد مدل T با شاتل فضایی در تمامی زمینه*ها است؛ به استثناء یک مورد: امکان تایپ و ارسال پیام

1%283%29.jpg

امسال بیستمین سالگرد تولد پیام کوتاه است که برخلاف دیگر فناوری*های کاربردی به ندرت در طی دو دهه گذشته تغییر کرده است. برای جشن گرفتن تأثیر حیرت*انگیز پیام کوتاه بر دنیا، ده حقیقت تعجب*آور در مورد پیام*های کوتاه در این مطلب ذکر می*شود:

یک: پدر اس*ام*اس ماتی ماکونن، یک مهندس فنلاندی است. او در سال ۱۹۸۴ در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام*رسانی برای گوشی*های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.

2%283%29.jpg

دو: یک سال بعد، فرمت ۱۶۰ کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می*کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن*های همراه امکان انتقال و نمایش پیام*ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به ۱۶۰ کاراکتر نیاز دارد.

سه: اولین اس*ام*اس در سال ۱۹۹۲ توسط بریت نیل پاپ*و
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وزیر ارتباطات خبر داد: پشتیبانی اپراتور چهارم از 7 میلیون مشترک






وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در برنامه داریم که اپراتور چهارم بتواند تا پنج سال آینده هفت میلیون مشترک را پشتیبانی *کند.

، رضا تقی*پور در گفت*وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان، اظهار کرد: امیدواریم بر اساس برنامه*ریزی*های صورت گرفته، *توسعه و تکمیل شبکه*ی فیبرنوری کشور طی هشت سال آینده نهایی و کامل شود.

او با تاکید بر اینکه گذرگاه*های مخفی در نرم*افزارها، ابزارهای سرقت و جاسوسی وجود دارند که باید با ایجاد امنیت ذاتی، این گذرگاه*ها را از بین ببریم، گفت: تهدیدهای موجود در دنیای امروز بسیار پیچیده و نامشهود است، با توسعه*ی زیرساخت*های ارتباطی و الکترونیکی شدن امور، تهدیدهای پیچیده*ای ایجاد شده که نباید از آن*ها غافل بود.

وی با بیان این که آسیب*های فیزیکی به سرعت قابل شناسایی هستند اما اثرات حملات در فضای سایبری بعد از مدتی مشخص می*شوند، تصریح کرد: امنیت موضوعی است که باید همراه هر پدیده و تکنولوژی تعریف شود و بحث پدافند غیر عامل نیز در کنار امنیت مورد توجه قرار بگیرد چراکه غفلت از موضوع آسیب*های احتمالی می*تواند صدماتی را متوجه مجموعه و کشور کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامسونگ 10 ماهه بیش از 20 میلیون گلکسی فروخت

سامسونگ گفت که در طول 10 ماه گذشته گلکسی اس سری 2 فروش بسیار خوبی داشته است.


به گفته این کمپانی از زمان پخش گلکسی اس سری 2 ، یعنی از آپریل گذشته تا کنون 20 میلیون نسخه از این دستگاه به فروش رفته است. اگر بخواهیم به سابقه این آمارها نگاهی بیندازیم، سامسونگ در جولای گذشته گفته بود که پس از گذشت 85 روز از پخش این دستگاه موفق به فروش 5 میلیون واحد از آن شده است.
سامسونگ در میان منتقدین و طرفدارانش، یعنی کسانی که این دستگاه با صفحه نمایش 4.3 اینچی Super AMOLED و دوربین پشتی 8 مگا پیکسلی اش را دوست دارند این موفقیت را جشن گرفت. این گوشی اندورییدی یک دوربین جلویی 2 مگا پیکسلی هم دارد و این دوربین به انتخاب مشتری از 16یا 32 گیگا بایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. اندروییدش هم نسخه 2.3 است.
با کمال تعجب فروش این دستگاه نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته است. سامسونگ در ماه اکتبر گفته بود که در 6 ماه اول پخش این دستگاه تنها 10 میلیون نسخه از آن در فروشگاههای مختلف به فروش رسیده است. اما حالا تنها با گذشت 4 ماه دیگر فروش این دستگاه دو برابر شده است.
شاید یکی از علت هایش این باشد که سامسونگ اعلام کرده در کنگره جهاتی موبایل هفته آینده گلکسی اس 3 را عرضه خواهد کرد. در واقع، اخرین شایعه ها در مورد زمان پخش این دستگاه اینگونه بود که سامسونگ حتی تا ماه می هم موفق به عرضه گلکسی اس 3 نخواهد شد.
با اینکه فروش گلکسی 2 موفقیت آمیز بوده اما هیچ گاه به پای آیفون هم نمی رسد. Cupertino کمپانی کالیفرنیایی این شرکت ماه گذشته اعلام کرد در سه ماهه گذشته 37.04 میلیون آیفون به فروش رفته است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تعرفه*های تشویقی فعلی اپراتور سوم، برای فصل بهار نیز تمدید شد






مدیر عامل رایتل با اشاره به 3 ماهه بودن مدت تعرفه*های تشویقی یک اپراتور گفت: تعرفه*های اپراتور سوم که برای دی تا اسفند سال جاری اعلام شده بود تا تصویب کمیسیون تنظیم مقررات برای فصل بهار تمدید شد.

حمید فرنگ در گفت*وگو با فارس در خصوص تعرفه*های خدمات نسل سوم تلفن همراه، اظهار داشت: تعرفه پایه خدمات اپراتور سوم اعلام شده و تصویب نهایی تعرفه ها به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال شده که در انتظار تصویب کمیسیون است.

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: مدت تعرفه*های تشویقی یک اپراتور 3 ماهه است که از ابتدای فعالیت این اپراتور از دی ماه سال جاری، تعرفه*های تشویقی تا اسفندماه ادامه دارد.

فرنگ افزود: تعرفه*های تشویقی اعلام شده اپراتور سوم برای فصل زمستان، تا تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، برای فصل بهار نیز تمدید شده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اگر از گم کردن موبایلتان می*ترسید احتمالا دچار بیماری نوموفوبیا شده*اید






اگر هنگامی که موبایلتان را در منزل جا می*گذارید٬ احساس ترس و استرس به شما دست می*دهد احتمال دارد دچار بیماری نوموفوبیا شده باشید.
به گزارش سیتنا به نقل از خوارزمی، طبق جدیدترین تحقیق شرکت SecurEnvoy در میان ۱۰۰۰ نقر شرکت کننده در تحقیق٬ ۶۶٪ از آنها دچار این ترس بوده*اند. علاوه بر این نوموفوبیا ترسی را که هنگام دور بودن از آنتن*های موبایل و دریافت نکردن سیگنال قوی به کاربر دست می*دهد را نیز شامل می*شود.
با افزایش استفاده از تلفن*های همراه شیوع نوموفوبیا هم رو به افزایش است. شیوع این بیماری نسبت به سال قبل ۱۳٪ افزایش داشته است.
طبق این آمار ۷۰٪ از زنان و ۶۰٪ از مردان دچار این بیماری هستند. اما بنابر گزارش SecurEnvoy به دلیل اینکه احتمال حمل کردن ۲ گوشی تلفن همراه در مردان ۱۱٪ بیشتر است٬ به نظر می*رسد رشد بیماری در مردان نیز افزایش یابد.
احتمال شیوع بیماری در جوانان بسیار زیاد است٬ حدود ۷۰٪ از آنها گفته*اند که از همراه نداشتن تلفن همراه می*ترسند. افراد بین ۲۵ تا ۳۴ سال همراه با کاربران بالای ۲۵ سال دومین گروهی هستند که بیماری در آنها شیوع بیشتری دارد.
طبق تحقیق دیگری که انیستیتو فن*آوری هلسینکی منتشر کرده است٬ کاربران به طور متوسط ۳۴ بار در روز گوشی همراه خود را بررسی می*کنند. بدین ترتیب اگر گوشی را فراموش کرده باشید٬ زود متوجه می*شوید.
 
بالا