آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل 2011 را با کاهش سهم بازار چین به اتمام رساند


چین برای شرکت غول آسای اپل که بارها از سوی شرکت های چینی به دادگاه فراخوانده شده است و از سوی دیگر حقوق و شرایط خاصی را برای کارمندانش در نظر می گیرد، بازار آماده و سهل الوصولی نیست.

سهم اپل در بازار تلفن هوشمند چین در سه ماهه آخر سال 2011 به خاطر رقابت این شرکت با فروشندگان چینی و تاخیر در دریافت iPhone 4S خریداری شده توسط مصرف کنندگان چینی، به میزانی کمتر از دوره های قبلی رسید.

شرکت تحلیلی تایپه CK Lu که در همکاری مستقیم با شرکت تحقیقاتی گارتنر است اظهار داشت: سازندگان هندست چینی با استفاده از سه اپراتور قدرتمندی که در اختیار دارند فعالانه به ارتقاء و بهبود تلفن های هوشمندشان می پردازند از این روست که می بینیم بیشترین سود و منافع بازار نصیب دو اپراتور ZTE و هووایی تکنولوژی می شود.

سهم بازار اپل در سه ماهه سوم سال 2011 به میزان 10.4 درصد بود که در مدت مشابه به 7.5 درصد افت داشت، این در حالیست که سهم هووایی به 12.6 و سهم ZTE به 11.1 درصد رسیده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ایسر تلفن Liquid با صفحه نمایش 3.7 اینچ و اندروید 4 را معرفی کرد



امروز ایسر اعلام کرد که تلفن هوشمند Liquid Glow را که مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0 است، آماده نمایش در نمایشگاه MWC 2012 بارسلونا کرده است. این تلفن مجهز به صفحه نمایش 3.7 اینچ و دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد و قرار است به زودی وارد بازار جهانی شود.
نمایشگاه تخصصی موبایل، MWC 2012 تا دو روز دیگر رسما شروع به کار می کند و شرکت های تولید کننده تلفن های همراه، جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش عموم در خواهند آورد. معمولا همه ساله در این نمایشگاه مشخص می شود که در سال پیش رو باید انتظار چه تلفن هایی را کشید.
ایسر نیز که هنوز نتوانسته حضور پررنگی در بازار ابزارهای هوشمند (تلفن و تبلت) داشته باشد، امروز تلفن Liquid Glow را معرفی کرد که قرار است در رنگ های صورتی، سفید و مشکی تولید و روانه بازار شود. این تلفن مجهز به اندروید 4 یا ساندویچ بستنی دوست داشتنی گوگل است و از NFC نیز پشتیبانی می کند تا کاربران بتوانند از آن به عنوان جایگزین ایمن بلوتوث برای ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات بین ابزارهای مجهز به NFC استفاده کنند.
دوربین پشت این گوشی 5 مگاپیکسل با فلش LED است. متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با این تلفن در دسترس نیست ولی تا دو روز دیگر اطلاعات کامل آن منتشر خواهد شد.
با زومیت همراه باشید تا از اخبار MWC 2012 آگاه شوید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
با تبلت میپ، والدین دیگر نگران نوجوانان خود در جامعه مجازی اینترنت نخواهند بود

تبلت MEEP توسط گروه Oregan Scientific معرفی شد. این تبلت مخصوص نوجوانان 6 سال به بالا است. از ویژگی های منحصر به فرد این تبلت این است که والدین می توانند با هر کامپیوتر و در هر زمان، محتوای صفحاتی که فرزندانشان مشاهده کرده اند را بررسی کنند. آیا به نظر شما کودکان و نوجوانان باید در جامعه مجازی زیر ذره بین والدین باشند یا باید مانند جوانان به آنها آزادی عمل بیشتری داده شود؟ در ادامه اطلاعات کاملتری در مورد قابلیت های این تبلت مشاهده می کنید.
این تبلت در نمایشگاه بین المللی اسباب بازی در نیویورک توسط Oregan Scientific معرفی گردید. MEEP مجهز به نمایشگر Neonode zForce لمسی 7 اینچی و همچنین سیستم عامل اندروید 4.0 است.
خانواده ها معمولا هنگامی که فرزندانشان در حال کار کردن در محیط آزاد اینترنت هستند، کمی نگرانند. ممکن است نوجوانان فریب افراد ناباب را در اینترنت بخورند یا با کسب اطلاعات نادرست ، معیار های اخلاقی غلطی پیدا کنند. به همین دلیل بد نیست که خانواده ها گاها به محتوای سایت هایی که فرزندانشان به آنها سر می زنند، نگاهی بیاندازند. البته نه تا حدی که حریم خصوصی بچه ها زیر سئوال برود.
meeptabletforkids-1.jpg
تبلت MEEP مجهز به 4 گیگابایت حافظه داخلی و اسلات SD Card برای گسترش فضای حافظه تا سقف 64 گیگابایت است. این تبلت همچنین دارای پورت USB و جک Audio برای هدفون است. Oregan Scintific به زودی ابزار های جانبی برای اتصال به این تبلت را نیز عرضه خواهد کرد.
هنوز دقیق مشخص نیست که پردازنده، رزولوشن نمایشگر و دوربین این تبلت چه مشخصاتی دارند. ولی باید بدانید که MEEP در ماه آگوست با قیمت 149$ دلار به بازار عرضه می شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آمازون قول داد تا دوهفته دیگر تبلت خود را به روز رسانی کند

IT World، هر چند در مورد تبلت مبتنی بر اندروید آمازون، Kindle Fire نظرات ضد و نقیضی به گوش می رسد اما این تبلت 7 اینچی در بازار تکنولوژی موفق بوده و توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. این تبلت بدون اشکال هم نبوده که از مهمترین آنها می توان به صفحه لمسی آن اشاره کرد که از دید کاربران از حساسیت پایینی برخوردار است. همچنین مرورگرهای اینترنتی ارائه شده در آن نیز از سرعت بالایی برخوردار نیستند.

آمازون در نیویورک تایمز اعلام کرده که نگرانی کاربران را درک می کند و نسخه آپدیت نرم افزار های تبلت خود را تا 2 هفته آینده ارائه می کند. آمازون رقم دقیق فروش تبلت Kindlr Fire خود را اعلام نکرده اما گفته این رقم میلیونی است و موفقیت بزرگی برای این شرکت به حساب می آید. ویژگی های این تبلت نشان می دهد که قابلیت این را دارد که هر روز محبوب تر شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سهم هر ايرانی دو خط تلفن

موبنا-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شرایط حاضر25 میلیون و 600 هزار تلفن ثابت و 89 میلیون سیمکارت در کشور واگذار شده ، اعلام کرد: برای هر نفر، دو خط تلفن در کشور وجود دارد.
رضا تقی*پور با بیان اینکه در سال های گذشته در بخش ارتباطات از نظر تعداد مشترکان و محدودیت*هایی وجود داشت به گونه ای سال*ها آرزوی مردم این بود در هنگام خریداری خط تلفن بلافاصله ارتباط آنها برقرار شود، اظهار داشت: اما هم اکنون این آرزو در دولت نهم و دهم محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد:پیشرفت*ها و نتایجی که در چند سال اخیر در کشور بدست آمده، غیرقابل انکار است و به*طور طبیعی عده*ای نمی*توانند موفقیت*های دولت را تحمل کنند و با هدف تخریب، دستاوردهای دولت را زیر سوال می*برند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در سال*های گذشته مشترکان 15 سال منتظر برقراری ارتباط بودند، تاکید کرد: اما امروز تمام اینها به روز شده که با 25 میلیون و 600 هزار تلفن ثابت و 89 میلیون سیمکارت، به ازای هر نفر، دو خط در کشور داریم و با این ظرفیت کاملا اشباع شده*ایم.
به گزارش موبنا از پایگاه اطلاع*رسانی دولت، رضا تقی*پور در بخشی دیگر از سخنانش به بحث استقلال و خوداتکایی فنی اشاره کرد و افزود: امروز تمام شبکه*های داخلی، طراحی، پیاده سازی و مباحث راهبری توسط متخصصان داخلی انجام می*شود و این از نظر امنیت ملی مهم است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شارژ تلفن همراه به کمک کيف دستی

یک طراح مد در انگلیس یک کیف دستی زنانه طراحی کرده که امکان شارژ تلفن همراه را دارد.
طراح کیف دستی زنانه که ریچارد نیکول نام دارد به گونه این کیف را ساخته که قادر است با استفاده از باتری قابل شارژ خود گوشی*های تلفن* همراه را شارژ کند.
این کیف قادر است گوشی*های بلک*بری، آیفون و گوشی*های مجهز به سیستم عامل آندرویید را شارژ کند. به این ترتیب ترس از خاموش شدن گوشی برای بسیاری از کاربران که نگران این مساله هستند به کلی از بین می*رود.
این کیف خود شامل باتری است که لازم است به منبع الکتریسیته وصل شده و شارژ شود، بنابراین پس از یک بار شارژ شدن قادر است تلفن*های همراه و تبلت*ها را به مدت دو روز شارژ کند.
این کیف از چرم مرغوب ساخته شده و قرار است تابستان سال 2012 راهی بازار شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامانه 126 و 195 برای رزرو تلفن بين شهری و بين*المللی

مشترکان تلفن ثابت برای برقراری تماس از منزل برای ارتباطات بین شهری وبین المللی می توانند از طریق اپراتور بین شهری(126) و بین المللی(195) اقدام کنند.
براین اساس حداقل مکالمه بین شهری 5 پالس وحداقل مکالمات بین المللی سه دقیقه محاسبه می شود و درصورت درخواست ارتباط از طریق(195)، یک دقیقه حق اپراتوری به مجموع زمان برقراری ارتباط اضافه می شود.
مشترکان تلفن ثابت در صورت تمایل به برقراری ارتباط داخل و خارج از کشوراز طریق اپراتور، بهتر است قبل از برقراری تماس با اپراتور، شماره تلفن، نام شهر،کشور ونام فرد مورد نظر خود را در دسترس داشته باشند تا اطلاعات راسریعتر و بدون اشکال به اپراتور انتقال دهند.
لازم به یاد آوری است که پس از رزرو مکالمه داخل یا خارج از کشور بهتر است شماره سریال قبض اعلام شده برای پیگیری های احتمالی نزد مشترک نگه داشته شود.
همچنین در صورت بروز مشکل در مورد مکالمه های بین شهری وبین الملل بویسله اپراتور باید تنها از طریق شماره تلفن 196 پیگیری صورت گیرد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تعرفه* تلفن ثابت در كشور اعلام شد

نرخ يك دقيقه مكالمه تلفن ثابت در شهري از ساعت هشت تا ساعت 13، 19.6 ريال از ساعت 13 تا 21، 16.70 ريال، از ساعت 21 تا هشت به ميزان 13.80 و در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي در تمام ساعات 13.86 ريال اعلام شده است.
نرخ يك دقيقه مكالمه بين*شهري تلفن*هاي ثابت براساس مسافت مستقيم به كيلومتر است؛ 100 كيلومتر در روز و براي هر دقيقه سه پالس و در شب دو پالس محسوب مي*شود كه براين اساس در روز براي هر يك دقيقه 134 ريال و در شب 89 ريال خواهد بود.
هم*چنين از 100 تا 400 كيلومتر در روز تعداد پالس در دقيقه شش پالس و در شب چهار پالس مي*شود. از 400 تا 700 كيلومتر در روز 12 پالس و در شب شش پالس و مسافت بيش*تر از 700 كيلومتر در روز و در هر دقيقه 16 پالس و در شب هشت پالس محاسبه مي*شود.
ساعات روز از هشت تا 21 و ساعات شب از 21 تا هشت محاسبه مي*شود؛ از مسافت 100 تا 400 كيلومتر در روز هم 268 ريال و در شب 179 ريال است. از 400 تا 700 كيلومتر در روز 536 ريال و در شب 268 ريال و بيش*تر از 700 كيلومتر در روز 715 ريال و در شب 358 ريال است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
۲۹ شهر زير پوشش وايمکس ايرانسل

با پيوستن شهرهاي كاشان، انديمشك و سردرود به شبكه وايمكس ايرانسل، تعداد شهرهاي تحت پوشش خدمات اينترنت پرسرعت بي*سيم از طريق وايمكس ايرانسل به 29 شهر رسيد.
در حال حاضر، دسترسي به خدمات اينترنت پر سرعت بي*سيم از طريق وايمكس ايرانسل در 29 شهر تهران، شهر قدس، شهريار، قرچك، انديشه، اسلامشهر، ورامين، شورآباد، شهرري، كرج، فرديس، مشهد، شهرك صنعتي طوس، تبريز، شهرك صنعتي چرمشهر، شهرك صنعتي اطلس، سردرود، اصفهان، ***** شهر، خوراسگان، دانشگاه نجف آباد، شاهين شهر، محمودآباد، كاشان، اهواز، دزفول، انديمشك، شيراز و گلستان با پهناي باند 128 كيلوبيت بر ثانيه تا دو مگابيت بر ثانيه، براساس درخواست امكان*پذير است.
بنابر اعلام، اطلاعات بيش*تر درباره فن*آوري وايمكس نقشه مناطق تحت پوشش، *نحوه ثبت نام، ثبت نام آنلاين، طرح*هاي تعرفه متنوع، نحوه پرداخت هزينه*ها، بسته*هاي افزايشي، نحوه تهيه مودم، طرح*هاي تعرفه بلندمدت، اشتراك با سرعت*هاي 128 و 256 كيلوبيت بر ثانيه بدون هزينه اشتراك ماهيانه، به همراه فهرست فروشندگان مجاز خدمات وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني www.irancell.ir قابل مشاهده است.
همچنين كارشناسان مركز تماس وايمكس ايرانسل با شماره تلفن 707 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ساير، خطوط در تمامي ساعات شبانه*روز و هفت روز هفته آماده پاسخگويي به سوالات متقاضيان و مشتركين خدمات وايمكس ايرانسل هستند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
طرح جامع توانمندسازي صنعت ICT تائيد شد

در راستاي سياست*هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي حمايت از توليدکنندگان بومي فاوا، طرح جامع توانمندسازي صنعت ICT تاييد شد.
محمود ليائي - مشاور وزير ارتباطات در امور فناوري و صنعت و دبير ستاد حمايت از توليدات بومي فاوا - با بيان اين مطلب اظهار كرد: در اولين جلسه ستاد که با حضور اعضاي آن برگزار شد، سياست*هاي کلي ستاد حمايت از توليدات بومي فاوا تعيين و کليات طرح جامع توانمندسازي صنعت ICT مورد تأييد قرار گرفت.
ليائي تاكيد كرد: اين طرح در پنج سامانه جامع شناسايي نيازمندي*ها و مديريت زنجيره تامين (تجهيزات و سرويس هاي حوزه *ICT)، سامانه شناسايي فرصت*هاي صنعت ICT در سطح بين*الملل، پايگاه قوانين، مقررات و بخشنامه*هاي حوزه ICT، سامانه اختصاصي برگزار مناقصات حوزه ICT، سامانه شناسايي و رتبه*بندي تأمين کنندگان حوزه ICT ارائه شده است
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: farah676
بالا