خسارت قطعي اينترنت را پرداخت مي*كنيم
موضوع مهمي كه در جريان قطعي اينترنت مطرح مي*شود، خسارت وارد شده به شركت*هاي اينترنتي به*عنوان ارائه*كننده سرويس و كاربران در زمان اين قطعي*هاست؛ اين موضوع در توافقنامه سطح سرويس يا SLA مشخص شده كه قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس*دهنده براي شركت سرويس*گيرنده يا كاربر است.
اينترنت کشور هر از چندگاهي به دلايل مختلفي دچار اختلال شده و کاربران و ارائه*دهندگان خدمات اينترنتي را با مشکلات مختلفي مواجه مي*کند؛ طي سال*هاي گذشته عوامل متعددي به قطعي و كندي اينترنت منجر شد كه مهم*ترين آن قطعي فيبر نوري است و در مواردي هم كوتاهي برخي شرکت*هاي اينترنتي و يا مشکلاتي که به خود كاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعي و سرعت اينترنت در ايران همواره مورد انتقاد بوده است.
لزوم پرداخت خسارت به شركت*هاي طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به كاربران توسط شركت*ها در زمان قطعي موضوعي است كه بارها به آن اشاره شده است و بعضا شركت*هاي اينترنتي تاكيد كردند كه تاكنون خسارتي در اين مواقع از سوي مخابرات به آن*ها پرداخت نشده و اين روند يك طرفه بوده و فقط آنها به كاربران خود خسارت مي*پردازند كه البته اين امر بايد كاملا بررسي شود.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه آيا هر ميزان خسارت قطعي اينترنت كه از جانب زيرساخت بوده به شركت*ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي*شود.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، اظهار كرد: موارد قطعي در بخش بين*المللي نيز به همان ميزاني كه قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزينه*اش دريافت مي*شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه يك كاربر در زمان قطعي بايد به كجا مراجعه كند گفت:* كاربر بايد به رگولاتوري مراجعه كرده و از طريق بخش مربوطه در سايت رگولاتوري اين موضوع رامطرح كند تا بعد از بررسي رگولاتوري دليل قطعي مشخص شود كه عامل قطعي در حوزه دسترسي يا زيرساخت و يا در حوزه ديگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زيرساخت قطعي باشد و عامل قطعي شركت زيرساخت باشد ما خسارت را پرداخت مي*كنيم.
موضوع مهمي كه در جريان قطعي اينترنت مطرح مي*شود، خسارت وارد شده به شركت*هاي اينترنتي به*عنوان ارائه*كننده سرويس و كاربران در زمان اين قطعي*هاست؛ اين موضوع در توافقنامه سطح سرويس يا SLA مشخص شده كه قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس*دهنده براي شركت سرويس*گيرنده يا كاربر است.
اينترنت کشور هر از چندگاهي به دلايل مختلفي دچار اختلال شده و کاربران و ارائه*دهندگان خدمات اينترنتي را با مشکلات مختلفي مواجه مي*کند؛ طي سال*هاي گذشته عوامل متعددي به قطعي و كندي اينترنت منجر شد كه مهم*ترين آن قطعي فيبر نوري است و در مواردي هم كوتاهي برخي شرکت*هاي اينترنتي و يا مشکلاتي که به خود كاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعي و سرعت اينترنت در ايران همواره مورد انتقاد بوده است.
لزوم پرداخت خسارت به شركت*هاي طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به كاربران توسط شركت*ها در زمان قطعي موضوعي است كه بارها به آن اشاره شده است و بعضا شركت*هاي اينترنتي تاكيد كردند كه تاكنون خسارتي در اين مواقع از سوي مخابرات به آن*ها پرداخت نشده و اين روند يك طرفه بوده و فقط آنها به كاربران خود خسارت مي*پردازند كه البته اين امر بايد كاملا بررسي شود.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه آيا هر ميزان خسارت قطعي اينترنت كه از جانب زيرساخت بوده به شركت*ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي*شود.
مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، اظهار كرد: موارد قطعي در بخش بين*المللي نيز به همان ميزاني كه قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزينه*اش دريافت مي*شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه يك كاربر در زمان قطعي بايد به كجا مراجعه كند گفت:* كاربر بايد به رگولاتوري مراجعه كرده و از طريق بخش مربوطه در سايت رگولاتوري اين موضوع رامطرح كند تا بعد از بررسي رگولاتوري دليل قطعي مشخص شود كه عامل قطعي در حوزه دسترسي يا زيرساخت و يا در حوزه ديگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زيرساخت قطعي باشد و عامل قطعي شركت زيرساخت باشد ما خسارت را پرداخت مي*كنيم.