آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته چهارم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هک مرورگر کروم در کمتر از 5 دقیقه



در جریان یک رقابت هکری موسوم به Pwn2Own ، مرورگر کروم گوگل اولین مرورگری بود که هکرها موفق شدند به آن نفوذ کنند.

، اعضای یک گروه امنیتی فرانسوی به نام VuPen Security با شناسایی یک آسیب پذیری در این مرورگر توانستند در عرض 5 دقیقه به آن نفوذ کنند.

در جریان این رقابت هکرها تلاش کردند تازه ترین و به روزترین نسخه های مرورگرهای عرضه شده شامل IE، سافاری، کروم و فایرفاکس را هک کرده و به آنها نفوذ کنند.

آسیب پذیری های مرورگر کروم محدود به همین یک مورد نبود و یک هکر روس به نام سرگی گلازنوف هم آسیب پذیری دیگری را که در کروم شناسایی کرده بود تشریح کرد و خواستار دریافت 60 هزار دلار جایزه از گوگل در ازای تشریح جزییات آن شد.

کروم هم اکنون در میان مرورگرهای اینترنتی مختلف بعد از مرورگر IE و فایرفاکس رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هکرها "پاندا" را نقره*داغ کردند

متلک*پرانی به هکرها به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه هکری LulzSec برای شرکت امنیتی پاندا بسیار گران تمام شد.

به دنبال دستگیری Sabu رییس این گروه هکری و تعدادی از همکارانش توسط اف بی آی، لوییس کورونز رییس آزمایشگاه های شرکت امنیتی پاندا در وبلاگ خود از این مساله اظهار خوشحالی کرد و به کنایه نوشت: حالا این هکرها کجا هستند؟

طرفداران این گروه هکری هم به سرعت به این متلک پرانی واکنش نشان دادند و دهها صفحه وب متعلق به سایت های مختلف این شرکت را دستکاری کردند و از جمله وبلاگ آقای کورونز را هم از دسترس خارج کردند. این وبلاگ که بر روی وب سایت شرکت پاندا میزبانی می شود کماکان غیرقابل دسترس است.

هکرها در پیامی که منتشر کردند شرکت پاندا را به کمک به نیروهای پلیس در جهت دستگیری اعضای گروه LulzSec متهم کردند و تصریح کردند کارکنان شرکت پاندا فعالانه در چت روم ها حضور می یابند تا هویت هکرها را شناسایی کنند.

در جریان این حملات بیش از 100 آدرس ایمیل و کلمه عبور آنها که متعلق به کارمندان شرکت پاندا می باشد هم توسط هکرها منتشر شده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سوابق افرادی که از این پس درباره*ی فضای مجازی کشور تصمیم می*گیرند



همانطور که پیش از این اعلام شد؛ حضرت آیت الله ******ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند.
اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی این شورا عبارتند از: حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی؛ که برای مدت سه سال تعیین شدند.


وبلاگ نیوز نوشت: با جست*وجوی اینترنتی نام*های افراد حقیقی منصوب شده در این شورا، سوابق زیر حاصل شد که مسلما سوابق آورده در زیر، همه*ی سوابق هر فرد نیست. بلکه سوابق و سمت*هایی است که در شبکه*ی اینترنت به صورت مشخص ثبت شده است.

دکتر کامیار ثقفی
*تولد: ۱۳۴۲
*تحصیلات:
کارشناسی مهندسی برق-مخابرات از دانشگاه* علم و صنعت
کارشناسی ارشد مهندسی برق-الکترونیک از دانشگاه تربیت مدرس
دکتری تخصصی مهندسی برق-الکترونیک از دانشگاه تربیت مدرس
*سوابق:
رئیس دانشگاه شاهد
===
دکتر رسول جلیلی
*تولد: ۱۳۴۰
*تحصیلات:
کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه مشهد
کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دانشگاه صنعتی شریف
دکترای کامپیوتر از دانشگاه سیدنی
*سوابق:
عضو هیات علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
مدیر همکاری*های علمی و بین*المللی دانشگاه صنعتی شریف
موسس شرکت امنیتی “امن*افزار گستر شریف
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کشف دهها سایت و وبلاگ غیرقانونی در اردبیل



با تلاش پلیس فضای مجازی اردبیل، دهها سایت و وبلاگ غیرقانونی شناسایی و گردانندگان آنها تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
، به منظور تشدید برخورد با سایت ها و وبلاگ های غیرقانونی که فضای مجازی را جولانگاه و محل تاخت و تاز خود قرار داده و با انواع ترفندها قصد کلاهبرداری را دارند تیم ویژه پلیس فضای مجازی اردبیل اقدام گسترده ای را در این خصوص آغاز کرد.

بر این اساس، با اقدام صورت گرفته 77 سایت و وبلاگ شناسایی و گردانندگان آنان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

سرگرد "اکبر امینی" رییس پلیس فضای مجازی اردبیل با هشدار به سایت ها و وبلاگ های غیرقانونی به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای اینترنتی و درخواست خدمات از فروشگاههایی خرید و یا خدمات بگیرند که محل فعالیت و حضور فیزیکی آن معلوم و مورد تایید باشد تا کلاهبرداری و سایر جرایم رایانه*ای در فضای مجازی به حداقل برسد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هشدار در مورد سوء استفاده از زنان و دختران از طریق سایت*های همسریابی!



پلیس فتاناجا بیان کرد: زنان و دختران بسیاری از طریق سایت*های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنها به مراکز خاص برای سوء استفاده از آنان فراهم شده است.

، پلیس فتا به کاربران هشدار داد: فریب با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سایبری بسیار آسان است که علت اصلی آن پنهان ماندن هویت*های واقعی است و افراد می*توانند با مدارک جعلی و هویت دروغین در این سایت*ها عضو شوند و خود را در قالب افرادی دیگر نشان دهند.

پلیس فتا در ادامه بیان داشت: زنان و دختران بسیاری از طریق سایت*های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنها به مراکز خاص برای سوء استفاده از آنان فراهم شده است و امکان پیگیری در برخی موارد ممکن نمی باشد، زیرا کلاهبرداران با مدارک جعلی عضو شده و در اکثر موارد در قوانین اولیه سایت عنوان شده است که آنها هیچ گونه مسئولیتی در قبال افراد و مشخصات و رفتار و عملکردشان ندارند.

پلیس با اشاره به این نکته که بسیاری از این سایت*ها کلاهبردار هستند بیان داشت: مساله بعدی که می*توان در مورد سایت*های همسریابی عنوان نمود این نکته می*باشد، زمانی که وارد این صفحه شدید مشاهده می*کنید که ثبت نام رایگان می*باشد. اما پس از ثبت نام به دلایل انواع عضویت، مبالغی از شما دریافت می*نمایند تا بتوانید اطلاعات افراد دلخواهتان را مشاهده کنید و ممکن است بیشتر این اطلاعات ساختگی باشد و صرفاً جهت کلاهبرداری از شما باشید و یکی دیگر از مشکلاتی که پس از این ارتباطات به وجود می*آید، اخاذی از فرد مقابل به بهانه پخش تصاویر خصوصی رد و بدل شده و اطلاعات شخصی افراد می*باشد.

همچنین به کاربران اینترنت توصیه می*گردد تا زمانی که ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم از سوی مسؤولان مربوطه (وزارت ارشاد و ورزش و جوانان) اعلام نگردیده است از مراجعه به اینگونه سایت ها بپرهیزند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سال ۹۰ به نام اینترنت به کام اینترانت


سال ۹۰ باردار بدترین تهدید برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود؛ وزارتخانه*ای که با جدا شدن شرکت مخابرات ایران از آن و پیوستنش به جرگه خصوصی*ها زمان پوست*اندازی آن فرا رسیده بود و می*بایست طرحی نو را درمی*انداخت اما ثقل و کهولت آن موجب شد دیگران برای آن تصمیم بگیرند و آن را تا مقام ادغام با سنگ و آجرهای وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی پیش ببرد.

، گرچه این وزارتخانه در آخرین لحظات توانست از بلایی ناخواسته رهایی یابد اما در فاصله*ای کوتاه با طرح جدید اداره سازمان صدا و سیما مواجه شد که اگر مجلسیان نیز سودای استقلال فاوا را در کشور نداشتند، این سازمان بحث قدیمی تولی*گری اینترنت را به نام خود می*زد.

برنامه پنجم راهگشای فاوا
سال ۹۰ و در واقع دهه ۹۰ با ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه آغاز شد؛ برنامه*ای که چشم*انداز حداقل پنج سال آینده فاوای کشور را تبیین کرد تا هر کسی از این گود راهی برای برون*رفت خود نیابد و همه آنچه قرار است در این عرصه به میانه گود آورده شود، در قالب مشخص و شکل و شمایل معینی به منصه ظهور برسد.

قانون پنج*ساله برنامه پنجم توسعه کشور در ماده ۴۶ خود تکلیف فاوای ایرانی را مشخص کرد و موضوعاتی همچون اینترنت ملی، اینترنت پاک، اینترنت حلال و اینترانت داخلی را در ظرف شکیل*تری به نام شبکه ملی اطلاعات موسوم به شما ریخت و تحویل دست*اندرکاران و کاربران داد تا بدانند از این پس تکلیف آنها با این شاخصه توسعه*یافتگی چگونه خواهد بود.

سور و سات شبکه ملی اطلاعات
از همین روی بود که متولیان فاوای کشور از جمله سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت برای فراهم کردن سور و سات آن آماده شدند؛ سور و ساتی که باید همه اجزای این شبکه را به صورت بومی و ملی فراهم می*کرد تا از همه واهمه*ای که نسبت به اینترنت وجود دارد، کاسته شود. بر همین اساس نسبت به انتشار فراخوان شناسایی پیمانکار موتور جست*وجوی ملی و ایمیلی اقدام شد تا از نگاه بیمناکی که به گوگل و هم*قطارانش وجود دارد، قدری کاسته شود؛ نگاهی که آن را در پای میز مذاکره ایران با چین در زمینه اینترنت، نرم*افزار و شبکه می*توان جست.

شبکه ملی اطلاعات در نخستین سال برنامه در ظاهر دو رویداد مهم را پشت سر گذاشت به طوری که شرکت ارتباطات زیرساخت طی مراسمی نسبت به راه*اندازی زیرساخت این شبکه اقدام کرد و آن را تحویل متولیان داد تا با ارائه محتوای مورد نظر، آن را زیر بار ببرند.

از سوی دیگر در واپسین روزهای بهمن*ماه، شبکه علمی کشور فاز استان تهران و شبکه ملی مدارس کشور با ۳۲ هزار مدرسه به عنوان دو جزء از اجزای شبکه ملی اطلاعات که استارت راه*اندازی آنها به دولت نهم بازمی*گردد، به بهره*برداری رسیدند تا خود را برای شهریورماه سال ۹۱ که قرار است فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به زیر بار برود، آماده کنند.

کارنامه مشروط رگولاتوری
رگولاتوری کشور امسال به جز صدور پروانه اپراتوری شبکه علمی کشور برای سازمان پژوهش*های علمی و صنعتی کشور نتوانست پروانه دیگری صادر کند زیرا مزایده رادیوترانکی که برگزار کرده بود نیز توانست با موفقیت ختم به خیر شود و به*رغم همه محرمانگی*ای که رگولاتوری برای آن قائل شده بود و در خفا آن را برگزار کرد، برای دومین بار لغو شد و پروانه*های رادیویی بی*سیم به حالت تعلیق درآمد.

رگولاتوری امسال در راستای راه*اندازی شبکه ملی اطلاعات که وعده داده شده با راه**اندازی آن دسترسی به شبکه اینترنت قطع نمی*شود، نسبت به ابلاغ آیین*نامه ساماندهی آدرس*های اینترنتی و بخشنامه جداسازی اینترنت از اینترانت با جداسازی آدرس*های IP اقدام کرد؛ ابلاغیه*ای که نخستین شایعات قطع دسترسی به اینترنت و جزیره*ای شدن اینترنت در کشور را رقم زد.

البته رگولاتوری امسال کاربران اینترنت را نیز هدف گرفت چرا که پس از اینکه موفق نشد نتیجه اعمال تخفیف در فروش پهنای باند را به کاربران نهایی اینترنت نیز تعمیم دهد، وارد فاز جلوگیری از کم*فروشی همین پهنای باند فروخته*شده به کاربران شد و با هشدار نسبت به فروش اینترنت با محدودیت*های حجمی، فروش کیلویی اینترنت را تنها با دریافت مجوز از رگولاتوری قانونی دانست و مترصد جلوگیری از تضییع حقوق کاربران شد؛ کاربرانی که هنوز شکایت*هایشان راه به جایی نبرده است.

آغاز مهاجرت به IPv6
تدوین و تصویب سند مهاجرت به آدرس*های عددی اینترنت نسخه ۶ و عضویت ایران در فروم جهانی IPv6 از دیگر اقداماتی بود که در این سال انجام شد اما وعده آغاز مهاجرت به سال ۹۱ موکول شده که قرار است کوچ از آدرس*های نسخه ۴ به ۶ از ابتدای این سال کلید بخورد تا شاید ایران نیز بالاجبار به جرگه جهانیان مهاجر به IPv6 بپیوندد.

برد پست
اقدام عجیب و غریب رگولاتوری در سال گذشته را موافقت یکباره آن با افزایش ۴۰ درصدی تعرفه*های پستی برای آماده*سازی آن برای ورود به بورس از جیب مشتریانش می*توان توصیف کرد؛ شرکت زیان*دهی که مشتریان آن، این روزها پیک*های بادپا را ترجیح می*دهند و قرار است همان*ها نیز ساماندهی شوند و در لوای رگولاتوری قرار بگیرند تا به عنوان رقیبان پست دولتی کار خود را از سال ۹۱ آغاز کنند.

زیرساخت دولتی در مسیر مشارکت*های بین*المللی
عضویت شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در کنسرسیوم چهارجانبه بین*المللی ترانزیت پهنای باند بین*الملل با نام EPEG به همراه عمان*تل، Cable&Wireless انگلیس و روس*تله*کام روسیه مهم*ترین رویداد بین*المللی این شرکت بوده است که کمک شایانی به این شرکت تنبل دولتی که انحصار حاکمیتی زیرساخت ارتباطات را در اختیار دارد، تلقی می*شود و می*تواند راه را برای رسیدن به آنچه برنامه پنجم توسعه بر عهده آن قرار داده، هموار کند.

ابهام در پهنای باند ۲۰ مگابیتی
این شرکت دولتی امسال توانست سهم ۲۰ درصدی دولت از اپراتور مبهم چهارم را در اختیار بگیرد. این اپراتور که دو سالی است به کرات درباره آن سخن رانده شده، قرار است پروژه اتصال فیبر به در منازل را بر عهده بگیرد؛ پروژه*ای که طبق گزارش مرکز پژوهش*های مجلس شورای اسلامی انحصاری جدید را در بخش ارتباطات کشور ایجاد خواهد کرد.

در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت تنها ۲۰ درصد سهام این اپراتور را در اختیار دارد اما به دلیل مبهم بودن ماهیت بقیه شرکای این اپراتور، نسبت به ثبت و را*ه*اندازی شرکت ایرانیان*نت، به عنوان مجری این پروژه اقدام کرد. گرچه این اقدام آن با واکنش صریح مجلس به دلیل ممنوعیت ثبت شرکت از سوی دولتی*ها مواجه شد اما پس از آن به طور کلی ماهیت این اپراتور در ایهام و سکوت فرو رفت و رضا تقی*پور وزیر ارتباطات نیز به جز وعده افزایش پهنای باند دسترسی با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه بر بستر اینترانت دیگر از این اپراتور سخنی نمی*گوید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کلاهبرداری اینترنتی «دختران دروغین» با انتشار عکس*های مبتذل


22.jpg



دو پسر جوان که با معرفی خود به عنوان دختر در فضای اینترنت سعی در فریب کاربران داشتند و از آن*ها کلاهبرداری می کردند، دستگیر شدند.
این دو پسر در صفحات اجتماعی اینترنت، خود را به عنوان دختر جوان معرفی می*کردند و با قرار دادن تصاویری با پوشش نامناسب از زنان و دخترانی که هویت آن ها مشخص نیست، از کاربران درخواست کمک می کردند و یا از آنان می خواستند که به منظور برقراری رابطه نامشروع ابتدا مبالغی را به حسابشان واریز کنند.
در یکی از این موارد کارآگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اردبیل، هنگام رصد فضای اینترنت برای شناسایی مجرمان و مقابله با جرایم و تخلفات اینترنتی در یکی از شبکه*های اجتماعی با صفحه*ای مواجه شدند که در آن صفحه دختری با قرار دادن عکس*های زننده خود از شهروندان تقاضای کمک مالی کرده و بدین منظور شماره حسابی را در آن صفحه قید کرده بود و از کاربران خواسته بود چون سرپرستی ندارد تا از وی نگهداری کند، کمک های خود را به این شماره حساب واریز کنند.
کارشناسان پلیس فتا با دیدن این صفحه اجتماعی و تصاویر درج شده در آن به موضوع مشکوک شدند و بررسی خود را برای اطلاع از صحت و سقم ادعاهای نامبرده آغاز کردند. ماموران پس از تحقیقات فراوان و بررسی شماره حساب متهم، دریافتند که این شماره حساب متعلق به یک پسر جوان است. بنابراین با شناسایی محل زندگی وی، او را دستگیر کردند. متهم دستگیر شده در بازجویی ها صراحتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت: بیکارم و به منظور کسب آسان درآمد چنین نقشه*ای به ذهنم خطور کرد.
در مورد دوم نیز پسر جوانی در همدان پس از عضو شدن در یکی از شبکه*های اجتماعی، تعدادی عکس با پوشش نامناسب و زننده از زنانی که هویت آن ها نامعلوم است در صفحه*ای که ایجاد کرده بود، قرار داده و در این صفحه ضمن معرفی خود به عنوان دختری جوان تقاضای برقراری رابطه نامشروع با کاربرانی که تمایل به انجام آن دارند، کرده و در آن صفحه شماره حسابی را قید کرده بود تا به منظور برقراری ارتباط مبلغی را به این شماره حساب واریز کنند.
با توجه به حساسیت موضوع و از آن جا که بعید به نظر می رسید زن جوانی با انتشار عکس های خود در اینترنت چنین درخواست*های شرم آوری را مطرح کند، گروهی از کارآگاهان پلیس فتا به دستور سرهنگ وطنی رئیس پلیس فتای استان همدان مامور شناسایی این فرد شدند و پس از رصد آدرس اینترنتی و شماره حساب متهم، محل سکونت وی را شناسایی و او را که پسری جوان بود دستگیر کردند. این متهم نیز هدف خود از این اقدام را کلاهبرداری و کسب درآمد ذکر کرد
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وزارت ارشاد: *****ینگ در بستری دموکراتیک و کاملا قانونی انجام می*شود


23.jpg



مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد، گفت: بر خلاف کشورهایی مثل آمریکا که در آنها نظارت بر اینترنت دیکتاتور مآبانه است، پالایش تارنماها در ایران بر اساس قانون با دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا با مقام قضایی در بستری دموکراتیک و کاملا قانونی انجام می*شود.
مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد، ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که اصلی ترین مجموعه ناظر بر اینترنت است، بر اساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه*ای هر دو هفته یکبار با حضور وزیر یا نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،* تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوقی و قضایی و تأیید مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور در محل قوه قضائیه تشکیل می*شود، که دبیری این کارگروه نیز بر عهده دکتر "خرم آبادی" است که دست راست خود را در راه دفاع از انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل تقدیم انقلاب کرده*است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در مواردی قبل از پالایش تذکر ارسال می*شود و در برخی موارد دیگر، تارنماها بدون تذکر ***** می*شوند، گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بجز تارنماها یا وبلاگ*هایی که مطالبی برخلاف اعتقادات و امنیت ملی منتشر کنند، در بقیه موارد در صورتی که تارنما یا وبلاگی در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد و مبنای پالایش نیز فهرست مصادیق محتوای مجرمانه باشد، پیش از پالایش به اینگونه موارد تذکر ارسال می*شود و اگر تذکر منجر به حذف مطلب مجرمانه شد، پالایش تارنما یا وبلاگ مورد نظر از دستور کار خارج می شود. اما دستور پالایش تارنماها و وبلاگهای مورد اشاره، از سوی مقام قضایی صادر شده است که مسئولین این تارنماها لازم است برای رفع پالایش نظر مقام قضایی مربوطه را جلب کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما ادامه داد: در مورد موج وبلاگی که جوانان در فضای اینترنت برای بیان اعتراض خود به راه انداخته اند باید گفت که این فعالیت ها باید با محور عقلانیت و در چارچوب نظام باشد، که در این صورت از نظر من به عنوان یک وبلاگ نویس اینگونه مطالبات جمعی، منع قانونی ندارد و البته باید متذکر شوم که تارنماها و وبلاگ های مورد نظر از سوی مقام قضایی مجرم شناخته شده اند و به نوعی مقام قضایی معتقد است این تارنماها از خط قرمز نظام عبور کرده اند که همانگونه که گفته شد باید مراحل قانونی مورد اشاره را طی کنند.
وی ادامه داد: سیاست های کارگروه در رابطه با مقابله با جرایم اینترنتی به این صورت است که اگر تارنمایی مطلبی خلاف قوانین انتشار داد و از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مورد منتشر شده مجرمانه تشخیص داده شد ، ابتدا با تعامل و همفکری با نویسندگان و گفتگو برای حل این موضوع اقدام می کنیم و سعی می شود اینگونه مشکلات به درازا کشیده نشود تا با ایجاد فضای حسن نیت موضوعات از این دست، حل شوند.
مشاور دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پایان با بیان اینکه دلسوزان نظام و سربازان رهبری در وزارت ارشاد و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خوب می دانند که صدور حکم پالایش یک تارنما به معنای سلب حیات اجتماعی از آن تارنماست و برای مسئول و کاربران تارنمای پالایش شده صدمات جبران ناپذیر زیادی بوجود می آید، ادامه داد: تلاش ما بر این است که فضایی سالم و آرام برای فعالان سایبری فراهم شود و در همین راستا از از مقام های قضایی درخواست می کنم اینگونه اقدامات با ملایمت و تعامل بیشتری انجام شود و خواهش حقیر در رابطه با موارد اخیر هم این است که عزیزان صادر کننده دستورات قضایی اخیر در دستورات خود تجدید نظر کنند تا فضای فعالیت برای جوانان حزب الهی و مستعد، که فعالیت های خالصانه آنها شکل دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی است، پدید آید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
جایزه 60,000 دلاری برای هکر مرورگر کروم

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
24.jpg



کمتر از دو هفته پس از آغاز رقابت Pwnuim با هدف یافتن حفره های امنیتی مروگر کروم که بین هکرهای زبده برگزار گردید، سرگی گلازونف نخستین فردی بود که توانست یک حفره امینتی تمام عیار را در مرورگر کرم بیابد و برنده جایزه 60,000 دلاری گوگل شود.

روز گذشته سوندار پیچای از شرکت گوگل در حساب گوگل+ خود اعلام کرد که سرگی گلازونف موفق به یافتن نخستین حفره امنیتی مرورگر کروم شده و نخستین برنده خوش شانس این مسابقه است. این هکر کار کشته توانست یک «اکسپلویت کامل» را در مرورگر شناسایی نماید که قادر به عبور از لایه امنیتی سندباکس می باشد. این اکسپلویت به هکر این اجازه را می دهد تا هر کاری که می خواهد را بر روی سیستم آلوده انجام دهد.
در مصاحبه ای که روز گذشته جاستین شوه، مسئول تیم امنیتی مرورگر کروم با سایت ZDNet صورت داد، اعلام نمود که سرگی گلازونف قادر بود تا کلیه اختیارات فردی که وارد محیط کاربری خویش شده را ربوده و به تمامی فعالیت های او دسترسی داشته باشد. جاستین همچنین ابراز داشت که این حفره امنیتی بسیار قابل توجه بوده و سرگی استحقاق جایزه 60,000 دلاری را داشته است.
رقابت Pwnuim گوگل از اواخر فوریه گذشته با خبر اعطای جایزه یک میلیون دلاری آغاز شد. قرار است به افرادی که قادر به شناسایی حفره های امنیتی در مرورگر گوگل باشند به ازاء اهمیت کارشان، بخشی از این جایزه نقدی تعلق بگیرد. در حقیقت آقای گلازونف نخستین فردی است که موفق به دریافت جایزه نقدی شده است.
گوگلی ها جایزه 60,000 دلاری را برای یافتن باگ های موجود در ویندوز 7 / کروم در نظر گرفته اند، در حالی که جایزه 40,000 دلاری را برای یافتن باگ های برنامه یا سیستم عامل و جایزه 20,000 دلاری نیز برای سایر موارد امنیتی است.
گوگل اعلام کرده که باگ های ارسالی باید قابل اتکا، کاربردی، موثر، مهم و حساس باشند. از این گذشته این نواقص امنیتی می بایست به صورت دست اول به گوگل اطلاع داده شده و نباید قبلاً در محافل امنیتی مطرح شده باشد. بخصوص می بایست از انتشار آن در سایت های مربوطه اجتناب شود.
پیچای در پست گوگل+ خود نوشته بود، حال که باگ امنیتی سرگی گلازونف کشف شده است متخصصان تیم کروم سخت در تلاش برای رفع این نقیصه هستند. و قرار است وصله امنیتی مربوطه در داخل یکی از بروزرسانی های خودکار مرورگر گنجانده شود. (این وصله دیروز منتشر شد پس مرورگر کروم خود را بروز کنید)
پیچای همچنین ابراز داشت که: «خیلی جالب است، ما رقابت Pwnuim را برای ترغیب جامعه متخصصان امنیتی به رفع مشکلات مرورگر Google Chrome و بالاتر بردن امنیت وبگردی برگزار کردیم و حال خوشحالیم که بازخورد خوبی گرفته ایم و امیدوار به دریافت سایر پیشنهادات هکرهای متبحر هستیم.»
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وزیر ارتباطات: اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت با وجود شبکه*ی ملی اطلاعات حل می*شود



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی*های کاربردی شبکه ملی اطلاعات، تاکید کرد: اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت قطعا با وجود شبکه ملی اطلاعات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.

"رضا تقی*پور" در گفت*وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت با راه*اندازی شبکه ملی اطلاعات حل می*شود؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه در این پروژه انتخاب پروتکل*های ارتباطی در اختیار مدیریت شبکه است، قطعا با بومی*سازی این پروتکل*ها، این مشکلات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 92 راه*اندازی می*شود که در این فاز بیش*تر بحث بومی*سازی نرم*افزارها و ورود در مدیریت شبکه را با توجه به پروژه*هایی که امروز نیز در دست اجراست، تجربه خواهیم کرد.

تقی*پور گفت: فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور عملیاتی می*شود، توسعه ظرفیت*ها و استفاده از نرم*افزارهای کاملا بومی در حوزه مدیریت شبکه ملی را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان ابراز کرد: این برنامه توسعه*یی شامل موتورهای جست*وجو، پست*های الکترونیکی داخلی، سیستم عامل و سایر نرم*افزارهای پایه می*شود که امروز اکثر این طرح*ها در سطوح مختلف در دانشگاه*ها و مراکز تحقیقاتی تعریف شده و در حال اجراست.
 
بالا