آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

روش های کاربردی برای حل مشکل نشناخته شدن usb توسط کامپیوتر(بخش اول)

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,817
گاهي اوقات وقتي دستگاه هايي مثل فلش مموري، موس، کيبورد، پرينتر و… را به پورت يو اس بي کامپيوتر خود وصل مي کنيم با مشکل عدم شناسايي آنها مواجه مي شويم. اگر براي شما هم اين مشکل پيش آمده اين مطلب را بخوانيد.

♻️روش اول – جدا کردن کامپيوتر

اول از هر چيزي همين روش را امتحان کنيد. نکته اي که وجود دارد اين است که بايد سيم برق سيستم خود را جدا کرده و مجدداً وصل کنيد. همان طور که مي دانيد تمام سخت افزارهاي کامپيوتر شما از جمله درگاه هاي يو اس بي بر روي مادربرد قرار گرفته اند. چون اکثر سيستم هاي جديد بعد از خاموش کردن کاملا از کار نمي ايستند ممکن است در فعاليت هاي مادربرد مشکلي ايجاد شود. بنابراين بايد که آن را يکبار راه اندازي مجدد کنيد و براي اين کار هم بعد از خاموش کردن عادي سيستم، سيم برق را از پريز کشيده و بعد از گذشت چند دقيقه، بار ديگر وصل کنيد.

♻️روش دوم – آپديت درايور هاي دستگاه

اگر ويندوز نتوانست دستگاه متصل به پورت يو اس بي را شناسايي کند در بخش مديريت دستگاه ها به صورتUnknown Device ظاهر مي شوند. شما مي توانيد با کليک بر روي استارت و تايپ عبارت devmgmt.msc يا ورود به کنترل پنل و کليک روي قسمت Device Manager ليست دستگاه هاي متصل به سيستم را مشاهده کنيد.


در اين مثال بر روي دستگاهUnknown Device
کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب مي کنيم. بعد از باز شدن پنجره اطلاعات دستگاه مربوطه به تب Driver رفته و بر روي دکمه Update Driver کليک کنيد.

اگر نتوانستيد از اين راه درايور را آپديت کنيد به سايت رسمي دستگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و آن را دانلود کنيد.

اگر دستگاه شما يک فلش مموري است به احتمال زياد مشکلي در رابطه با درايور وجود ندارد اما براي ساير دستگاه ها مثل پرينتر، موس، گيم پد و… اين کار ممکن است مشکل به وجود آمده را حل کند.

♻️روش سوم – ريستارت و قطع دستگاه USB

کار بعدي که مي توانيد امتحان کنيد، قطع تمام دستگاه هاي يو اس بي و سپس ريستارت کردن سيستم است. بعد از اينکه کامپيوتردوباره راه اندازي شد، دستگاه هاي مربوطه را بار ديگر متصل کنيد. اگر دستگاهي را به يک پورت وصل کرديد و شناسايي نشد اما در پورت ديگري به درستي کار کرد حتماً مشکل شما سخت افزاري است. اگر هيچکدام از درگاه ها به صورت کامل کار نکردند مي توانيد روش هاي ديگر که در ادامه آورده مي شود را به کار بگيريد.

♻️ روش چهارم – يو اس بي روت هاب

راه ديگري که وجود دارد اين است که در بخش مديريت دستگاه ها (Device Manager) ليست کشويي USB Serial Bus Controllers را باز کنيد و بر روي
USB Root Hub
کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب کنيد.

وارد تب Power Management شده و گزينه Allow the computer to turn off this device to save power را غير فعال کنيد. اگر شما گزينه هايUSB Root Hub بيشتري را در ليست مشاهده مي کنيد نياز است که براي هرکدام از آنها اين مراحل را تکرار کنيد.

در آخر بر روي OK کليک کرده و ويندوز را ريستارت کنيد. همچنين دستگاه هاي يو اس بي خود را دوباره متصل کرده و ببرسي کنيد که آيا اين بار شناسايي مي شوند يا خير. اگر درست نشد نياز است که دوباره همين قسمت ها را تکرار کرده و تيک گزينه اي که غير فعال کرده بوديد را باز گردانيد.
 
بالا