آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته چهارم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
خسارت قطعي اينترنت را پرداخت مي*كنيم


موضوع مهمي كه در جريان قطعي اينترنت مطرح مي*شود، خسارت وارد شده به شركت*هاي اينترنتي به*عنوان ارائه*كننده سرويس و كاربران در زمان اين قطعي*هاست؛ اين موضوع در توافقنامه سطح سرويس يا SLA مشخص شده كه قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس*دهنده براي شركت سرويس*گيرنده يا كاربر است.

اينترنت کشور هر از چندگاهي به دلايل مختلفي دچار اختلال شده و کاربران و ارائه*دهندگان خدمات اينترنتي را با مشکلات مختلفي مواجه مي*کند؛ طي سال*هاي گذشته عوامل متعددي به قطعي و كندي اينترنت منجر شد كه مهم*ترين آن قطعي فيبر نوري است و در مواردي هم كوتاهي برخي شرکت*هاي اينترنتي و يا مشکلاتي که به خود كاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعي و سرعت اينترنت در ايران همواره مورد انتقاد بوده است.

لزوم پرداخت خسارت به شركت*هاي طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به كاربران توسط شركت*ها در زمان قطعي موضوعي است كه بارها به آن اشاره شده است و بعضا شركت*هاي اينترنتي تاكيد كردند كه تاكنون خسارتي در اين مواقع از سوي مخابرات به آن*ها پرداخت نشده و اين روند يك طرفه بوده و فقط آنها به كاربران خود خسارت مي*پردازند كه البته اين امر بايد كاملا بررسي شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه آيا هر ميزان خسارت قطعي اينترنت كه از جانب زيرساخت بوده به شركت*ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي*شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، اظهار كرد: موارد قطعي در بخش بين*المللي نيز به همان ميزاني كه قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزينه*اش دريافت مي*شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه يك كاربر در زمان قطعي بايد به كجا مراجعه كند گفت:* كاربر بايد به رگولاتوري مراجعه كرده و از طريق بخش مربوطه در سايت رگولاتوري اين موضوع رامطرح كند تا بعد از بررسي رگولاتوري دليل قطعي مشخص شود كه عامل قطعي در حوزه دسترسي يا زيرساخت و يا در حوزه ديگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زيرساخت قطعي باشد و عامل قطعي شركت زيرساخت باشد ما خسارت را پرداخت مي*كنيم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
حمله جاسوسان سايبري به فرمانده عالي ناتو در فيس*بوك


فرمانده عالي ناتو در اروپا، از سوي هكرها مورد حمله سايبري قرار گرفته و اين اعتقاد وجود دارد اين حمله از جانب هكرهاي جمهوری خلق چین صورت گرفته باشد.

به گفته روزنامه آبزرور، هكرهاي سايبري، ادميرال جيمز استاوريديس، فرمانده عالي ناتو در اروپا را با باز كردن حساب*هاي جعلي فيس*بوك به نام وي مورد هدف قرار داده*اند؛ هدف از اين كار اين بوده كه با فريب دادن، همكاران، دوستان و خانواده وي را به انتشار اسرار شخصي او در اين شبكه اجتماعي بكشانند.

مهندسي اجتماعي از طريق پلت*فرم*هايي چون فيس*بوك مي*تواند يكي از مراحل اوليه تهدیدهای پیشرفته و مستمر باشد كه به گفته كارشناسان عموما وابسته به جاسوسي*هاي سايبري راه*اندازي شده از چين هستند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نرم*افزارهای CRM دروازه ورود به دنیای فناوری*های پردازش ابری


نتایج یک تحقیق شرکت دل نشان می*دهد استفاده از فناوری*های پردازش ابری در میان کسب*وکارهای کوچک و متوسط رو به افزایش است.
به گزارش ایتنا به نقل از همکاران*سیستم، نرم*افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از مهم*ترین راه*های ورود این کسب و کارها به بازار فناوری*های پردازش ابری است.

به گزارش وب سایت eweek، شرکت دل با بررسی عملکرد بیش از ۴۵۰ شرکت کوچک و متوسط در آمریکا که تعداد کارکنان آنها بین ۵۰ تا ۹۹۹ نفر متغیر است، دریافته است که ۶۹ درصد این کسب*وکارها ترجیح می*دهند نرم*افزارها و برنامه*های پردازش ابری خود را از یک فروشنده واحد و مورد اعتماد خریداری کنند.

بر اساس این گزارش راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری از جمله مهم*ترین پلت*فرم*هایی است که شرکت*ها و سازمان*های کاربر آن را از طریق فناوری پردازش ابری مورد استفاده قرار می*دهند. هم اکنون ۵۵ درصد از برنامه*ها و نرم*افزارهای مبتنی بر پردازش ابری که مورد استفاده کسب*وکارهای کوچک و متوسط قرار می*گیرد، به نحوی به نرم*افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مرتبط هستند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۰ حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.

شرکت*هاي مورد مطالعه به دل گفته*اند استفاده از فناوری*های پردازش ابری به طور متوسط کارایی عملیاتی آنها را ۳۸ درصد و بازدهی کارکنان آنها را ۳۹ درصد افزایش داده است.
این شرکت*ها کاهش هزینه مالکیت نرم*افزارها، افزایش سرعت راه اندازی، دسترسی آسان و ویژگی خودکار را به عنوان فواید استفاده از فناوری*های پردازش ابری ذکر کرده*اند.

شرکت دل در گزارش خود به این نتیجه رسیده است که استفاده از خدمات پردازش ابری صرفاً با ایجاد یک اشتراک تمام نمی*شود، بلکه وقتی شرکت*ها از این خدمات استفاده می*کنند بلافاصله نیاز به راه*کارهای کمکی فروشندگان قابل اعتماد در این بازار را احساس می*کنند و می*خواهند برای استفاده از این فناوری*ها و خدمات از یک برنامه جامع و قابل ارتقا پیروی کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل پیشتاز بازار جست و جوگرها؛ کاربران ناراضی از سیاست حریم خصوصی

برآوردهای دو شرکت پژوهشی کام اسکور و پیو (Pew) نشان می*دهد که گوگل همچنان به پیشتازی خود در بازار موتورهای جست*وجو گر ادامه می*دهد، هر چند که بسیاری از کاربران همچنان از سیاست حریم خصوصی این غول جست*وجو گر ناراضی هستند.

به گزارش وب سایت eweek شرکت پیو دریافته است که ۸۳ درصد کاربران موتورهای جست*وجوگر از گوگل استفاده می*کنند، اما ۷۳ درصد آنها نمی*خواهند که رفتار آنلاین آنها توسط این غول جست*وجوگر کنترل شود.

شرکت گوگل چندی است که سیاستی با نام حریم خصوصی را در پیش گرفته و با جمع*آوری اطلاعات و داده*های مربوط به کاربران نتایج جست*وجوی آنها را شخصی*تر می*کند.

شرکت پیو از طریق انجام یک نظرسنجی در میان کاربران آمریکایی به این نتایج دست یافته است. در این نظرسنجی ۶۸ درصد از کاربران گفته*اند نمی*خواهند در هنگام جست*وجو هدف تبلیغات آنلاین قرار گیرند.

البته ۲۸ درصد کابران نیز از این تبلیغات استقبال کرده*اند و گفته*اند از طریق آن می*توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می*دهد وابستگی کاربران به موتورهای جست*وجو روز به روز بیشتر می*شود اما بسیاری از کاربران از حجم زیاد نتایج جست*وجو ناراضی هستند.

شركت پژوهشی کام اسکور نیز با انجام یک نظرسنجی مشابه دریافته است که سهم گوگل از بازار جست*وجوگرها در آمریکا به نسبت ماه قبل میلادی با ۰.۲ درصد رشد به ۶۶.۴ درصد رسیده است. براساس گزارش کام اسکور سهم جست*وجوگر بینگ مایکروسافت نیز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۵.۳ درصد رسیده است. اما یاهو با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳.۸ درصد رسیده است.

برآوردهای کام اسکور نشان می*دهد کاربران آمریکایی در ماه فوریه ۱۷.۵۹ میلیارد مدخل جست*وجو ایجاد کرده*اند که این رقم در ماه ژانویه ۱۷.۸ میلیارد مدخل بوده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
در لیست میلیاردرهای جهان 7 نفر از فیس*بوک حضور دارند




Forbes لیست میلیاردرهای امسال را منتشر کرده که در آن نام 1,226 نفر ذکر شده است. گزارش فوربس نشان می دهد که ۷ نفر از ثروتمندترین*های دنیا به خاطر وجود شبکه اجتماعی فیس بوک در این لیست قرار گرفته اند. این گزارش همچنین نشان می*دهد که مجموع ثروت این هفت نفر 28.7 میلیارد دلار است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.


مجله Forbes بیست و ششمین لیست سالانه "ثروتمندان فراتر از باور" را منتشر کرده است. لیست 2012 دو رکوردشکنی داشته است: اول، تعداد کل افراد این لیست (1226 نفر)؛ دوم، مجموع ثروت آنها (4.6 تریلیون دلار). فیس بوک در این رکورد زنی*ها موثر بوده است.
هفت نفر از بنیان گذاران و سرمایه گذاران این کمپانی در لیست سالیانه 2012 حضور داشتند که نسبت به سال گذشته یک نفر اضافه شده است. در زیر لیست ثروتمندان فیس بوک را مشاهده می کنید که رتبه، نام، ثروت و سن هر کدام آمده است. همه آنها با هم 28.7 میلیارد دلار سرمایه دارند.

  • 35. Mark Zuckerberg, $17.5 billion, 27-years-old
  • 314. Dustin Moskovitz, $3.5 billon, 27-years-old
  • 601. Sean Parker, $2.1 billion, 32-years-old
  • 634. Eduardo Saverin, $2.0 billion, 30-years-old
  • 854. Peter Thiel, $1.5 billion, 44-years-old
  • 1075. Jim Breyer, $1.1 billion, 50-years-old
  • 1153. Yuri Milner, $1.0 billion, 50-years-old
مدیر عامل و یکی از بنیان گذاران فیس بوک، مارک زاکربرگ از رتبه 52 با ثروت 13.5 میلیارد در سال 2011 به رتبه 35 با سرمایه 17.5 میلیارد دلار در سال 2012 رسیده است. به نظر می*رسد این ثروت همچنان در حال رشد است. طبق مقایسه این ارقام با میزان رشد کمپانی فیس*بوک می*توان نتیجه گرفت که زاکربرگ سهم تقریبا 28.4 درصدی از کل شرکت را دارد.
ثروت داستین ماسکویتز و ادواردو ساورین، دیگر بنیان گذاران فیس بوک نیز روندی صعودی داشته است. ماسکویتز سرمایه اش را از 2.7 میلیارد دلار به 3.5 میلیارد افزایش داده است، در حالی که ساورین ثروتش را از 1.6 میلیارد به 2.0 میلیارد دلار افزایش داده است. ماسکوویتز٬ هم اتاقی زاکربرگ در هاروارد بود که فیس بوک را در سال 2008 ترک کرد تا پروژه Asana را آغاز کند. ساورین به خاطر تداخل دو شغل و پافشاری برای نگه داشتن سهام 30 درصدی، توسط فیس بوک مورد شکایت قرار گرفت. ساورین نیز در پاسخ از فیس بوک شکایت کرد و در نهایت هر دو طرف با یکدیگر کنار آمدند و او 5 درصد سهام را در اختیار گرفت و به عنوان یکی از بنیان گذاران فیس بوک معرفی شد. او هم اکنون در سنگاپور زندگی می*کند و چندی پیش به تعریف و تمجید از فیس*بوک پرداخت. وی همچنین سه سرمایه گذاری بزرگ دیگر نیز دارد: Jumio، ShopSavvy و Qwiki.
یکی از بنیان گذاران Napster و رییس سابق فیس بوک، شان پارکر ثروت خود را از 1.6 میلیارد دلار به 2.1 میلیارد دلار با رتبه 601 رسانده است. پارکر که در سال 2004 به این کمپانی پیوست، سهمی کم تر از 3 درصد از این شبکه اجتماعی را دارد. اما به غیر از فیس بوک، وی وی در Spotify و Airtime نیز سرمایه گذاری کرده است.
پیتر تیل، یکی از پایه گذاران PayPal از رتبه 828 و ثروت 1.5 میلیارد دلار در سال 2011 به رتبه 854 با تقریبا همان ثروت سقوط کرد. در ژوئن 2004 تیل به فیس بوک مبلغ 500,000 دلار قرض داد که بعد ها آن را تبدیل به سهام 10 درصدی و در نهایت سهام سه درصدی در این کمپانی کرد.
در آوریل 2005، جیم بریر و همکارانش در Accel حدود 12.7 میلیون دلار از سهام فیس بوک را خریداری کردند.
یوری میلنر ثروتی معادل با 1 میلیارد دلار دارد که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. وی از طریق DST Global که یک صندوق خصوصی برای سرمایه گذاری در کمپانی*های جهانی اینترنت است، حدود 200 میلیون دلار از سهام فیس بوک را در سال 2009 خرید. ارزش این سرمایه در حال حاضر پنج برابر شده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اينترنت خانگی حذف می*شود

شبکه نسل چهارم موبایل تا پایان سال 2012 در بسیاری از کشورهای اروپا فعالیت تجاری خود را آغاز می کند از این رو، یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه ای را با رئیس و مدیرکل شرکت اریکسون در منطقه مدیترانه انجام داده است.
تکامل بلند مدت" (LTE) نسل چهارم شبکه های موبایل قادر است اطلاعات را با سرعت 100 مگابیت برثانیه یعنی 5 برابر سرعت یک ADSL خانگی با سرعت 20 مگابیت برثانیه انتقال دهد.
شرکت سوئدی اریکسون بخش وسیعی از سیستمهای LTE موجود امروز را ارائه می کند و از مجموع 325 میلیون کاربر شبکه نسل چهارم در سراسر دنیا 215 میلیون کاربر را پوشش می دهد.
به همین منظور روزنامه لاستمپا مصاحبه ای را "نونتزیو میرتیلو"، رئیس و مدیرکل اریکسون در منطقه مدیترانه را انجام داده است که در ادامه می خوانید:
به اعتقاد شما نسل چهارم از چه زمانی وارد اروپا می شود؟
این استاندارد درحال حاضر وجود دارد، اما چیزی که درحال حاضر کمبود آن احساس می شود عرضه تجاری همه گیر آن است. مطمئن هستیم که آینده برای LTE است اما بدیهی است که تنها با بهبود سرعت شبکه های موجود نمی توان به آن رسید.
بلکه برای عرضه یک فناوری نو به مشتریان به زنجیره ای نیاز است که تمام بخشها شامل زیرساختها، نرم افزار، خدمات و ... را در بر گیرد. ما در میان معدود تولیدکنندگانی هستیم که بسته های کاملی را برای تمام شبکه ها عرضه می کنیم اما بی شک تکاملهای فناورانه همیشه به سرمایه گذاریهای جدید نیاز دارند. اریکسون در سال 2011 از 32 درصد سال قبل از آن به 38 درصد از بازار جهانی زیرساختهای شبکه های موبایل نسلهای دوم، سوم و چهارم دست یافت.
و در مورد دستگاهها... نوکیا، "ال. جی" و اکنون "اپل نسخه هایی از تلفنهای همراه هوشمند خود را با حمایت LTE برای بازار آمریکا ارائه کرده اند و در اروپا تنها از فناوریهای نسل سوم استفاده می کند. اگر تلفنهای همراه هوشمند و تبلتهای LTE به بازار اروپا نیز راه یابند آیا می توانند راه را به سوی قبول این زیرساختها باز کنند؟
زمانی که شبکه Umts راه اندازی شد، سالها زمان نیاز بود که به یک سطح اقتصادی قابل قبول برسد. اما درباره شبکه LTE احتمالاً تنها به یک سال زمان نیاز خواهد بود چون امروزه دستگاهها بسیار چندگانه و متنوع شده اند و با قیمتهای مناسبی عرضه می شوند. اکنون همه چیز وجود دارد: فناوری، پایانه ها، بسته های تشویقی... اما برای عبور از نسل سوم و رسیدن به نسل چهارم باید یک سری گامهای میانی را برداشت.
آیا توسعه LTE به معنی پایان ADSL است؟
هنوز بازارهایی وجود دارند که در آنها LTE اتصالات ADSL را نابود نکرده اند و بعضی دیگر از بازارها موفق به انجام آن شده اند. در اینجا یک مسئله حتمی وجود دارد: تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها پیشروان این تکامل هستند و ماهیت آنها اتصال در حرکت است. ما در سال 2011 یک میلیارد کاربر باند پهن موبایل داشتیم که این رقم در سال 2016 به 5 میلیارد خواهد رسید. بنابراین تا پایان این سال ترافیک اطلاعات در شبکه های موبایل به 10 برابر میزان فعلی خواهد رسید و ما از هم اکنون برای آن آماده ایم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
استفاده از اینترنت با اتصال مک به آیفون فقط سالی 30 دلار

اگر شما تا به حال به خاطر هزینه های بالا قید استفاده از اینترنت روی مک یا PC خود از طریق آیفون را زده بودید خوشحال باشید چون حالا و با 30 دلار هزینه در سال امکان استفاده از این سرویس مهیا شده است. با وجود درخواست های فراوان مشترکان آیفون برای استفاده از اینترنت بر روی PC این سرویس هزینه های بالایی برای آنها داشت ولی اپل یک راه حل ارائه داده است.


ماه نوامبر گذشته اپل اپلیکیشنی به نام i Tether را در فروشگاه خود عرضه کرد که کاربران از طریق این نرم افزار 14.99 دلاری و داشتن اشتراک می توانستند از طریق آیفون و PC به اینترنت متصل شوند اما این نرم افزار خیلی زود از دور خارج شد.

اما مجددا اپل یک راه حل مبتنی بر وب ارائه داده که به کلیه کاربران آیفون اجازه می دهد تا از طریق گوشی خود و استفاده از هر PC به اینترنت متصل شوند. قیمت پایه این سرویس 30 دلار در سال است و با توجه به نوع طرح انتخابی متغیر است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نظارت بر کیفیت سرویس*دهنده*های اینترنت


n00021580-b.jpg



رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بحث نظارت بر کیفیت سرویس*دهندهای اینترنت و اینترانت یکی از موضوعات مهم و در دست بررسی ما است.


؛ علی حکیم جوادی در گفت*و*گو با ایسنا، با بیان این مطلب ابراز داشت: ما از این نظر به رگولاتوری کمک می*کنیم یعنی بازوی فنی رگولاتوری در این زمینه هستیم چون نیاز است به لحاظ تخصصی یک مقدار بیشتر به این بخش پرداخته شود.

وی هم*چنین اظهار کرد: همچنین یکی*دیگر از فعالیت*های مهم ما بحث امن*سازی زیرساخت*های اطلاعاتی کشور است که در این زمینه برنامه*هایی داریم.

معاون وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد: ۱۴ محور راهبردی برای توسعه ICT کشور تدوین شده که توسعه تعاملات بین*المللی بر اساس آنها تبیین و پیاده*سازی می*شود.

وی ادامه داد: در حوزه جامعه اطلاعاتی نیز تلاش*های گسترده*ای در کشور از سوی نهادهای مختلف نظیر وزارت ارشاد، صدا و سیما و وزارت امور خارجه کشور صورت گرفته است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل رئیس DARPA را در پست اجرایی عالی رتبه ای به خدمت می گیرد
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
darpa-director.jpg


شنیده ها حاکی از آن است که گوگل تصمیم دارد رجینا دوگان، مدیر DARPA (بازوی تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا) را به استخدام خود درآورد. Wired می گوید که خانم دوگان تصمیم دارد ریاست دارپا را برای بر عهده گرفتن یک «پست اجرایی عالی رتبه» در گوگل ترک کند. البته هنوز جایگاه و حوزه کاری وی در گوگل نامشخص بوده و چیزی در این خصوص اعلام نشده است.


البته اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم، اثرات قابل توجه وی را در برخی ایده های گوگل می توانیم ببینیم. مثلا چند سال پیش دارپا حامی مالی مسابقات اتومبیل های خودکار با نام DARPA Challenges بود. که نتیجه نهایی این مسابقه، استخدام برخی مهندسان تیم برنده در گوگل و راه اندازی پروژه اتومبیل های بدون سرنشین گوگل بود.

به نظر می رسد که قرار است خانم دوگان، به همکاری با سرگئی برین (از موسسان گوگل) بپردازد که هم اکنون مشغول کار بر روی پروژه های تحقیقاتی بلند مدت این شرکت است. سخنگوی گوگل گفته است: «رجینا یک پیشگام فنی است که آینده تکنولوژی نظامی را با خود به دارپا برد. او یکی از دارایی های با ارزش گوگل خواهد بود و ما هیجان زده ایم که وی به تیم مان ملحق می شود.»

البته هنوز در خصوص زمان شروع به کار وی در گوگل چیزی نمی دانیم و تنها گفته می شود که «شاید از چند هفته آینده». خب، به نظر می رسد که گوگل در حال تبدیل به یک دستگاه مکنده بزرگ برای تمامی هوش و ذکاوت بشری است و قصد دارد تمام دانش و توانایی انسان را در یک جا جمع کند. به گونه ای که حتی بخش دولتی و نظامی هم از دست آن رهایی ندارد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نکات و ترفندهایی برای کارایی بیشتر گوگل مپز

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
00-11333616.jpg




با یاری گرفتن از چند پلاگین و دانستن برخی دستورات که معمولا دم دست و واضح نیستند، Google Maps می تواند به منبعی از اطلاعات قیمتی تبدیل شود. شما ممکن ست از گوگل مپز برای یافتن مقصد استفاده کنید. یا اینکه تنها از آن بخواهید که مسیر رانندگی تان را مشخص کند. اما گوگل مپز فقط این چیزی نیست که شما از روی عادت استفاده می کنید و می تواند حتی بعد از سالها استفاده، همیشه نکته تازه ای را برای تان در آستین داشته باشد. علاوه بر این، گوگل به شکل مستمر در حال بهبود نقشه ها و اضافه کردن نکات و ابزارهای کاربردی به آن پرکاربرد خود است.

Google Maps GL

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
01-11333621.jpg
اولین کاری که لازم است برای استفاده بهتر از گوگل مپز انجام دهید، نصب افزونه Maps GL است. این افزونه بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزار اضافی، گرافیک های سه بعدی نقشه ها را به مرورگر اینترنتی شما اضافه می کند. این پلاگین با اضافه کردن ساختمان های سه بعدی به حالت نمایش نقشه و همچنین امکان نمایش هوایی ۴۵ درجه ساختمان های سه بعدی، تجربه شما از گوگل مپز را به نحو چشمگیری بهبود می بخشد. این افزونه همچنین جابجایی نرم و روانی را میان سطوح زوم مختلف فراهم آورده و به شما اجازه می دهد که سریعا میان حالت نمایش Map و Street جابجا شوید.
صفحه دانلود پلاگین ویژه مرورگرهای مختلف

کجا می خواهید بروید؟

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
02-11333619.jpg
گوگل مپز نه تنها برای علامت گذاری یک مکان ابزار مناسبی است، بلکه برای رساندن شما به آن مقصد هم وسیله کاربردی به نظر می رسد. خواه شما تصمیم داشته باشید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، با اتومبیل شخصی بروید، پیاده روی کرده و یا سوار دوچرخه شوید، گوگل مپز راهنمای خوبی برای انتخاب مسیر است. تنها کافی است دکمه Get Directions را زده و مسیر حرکت را مشخص کنید. یا اینکه به گوگل اجازه دهید بر اساس مکان فعلی شما مسیر را تعیین کند. سپس بر اساس نقطه مقصد می تواند اتومبیل، حمل و نقل عمومی، پیاده روی یا دوچرخه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

پیشنهاد مسیرهای جایگزین

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
03-11333627.jpg
برای احتراز از برخی خیابان های خاص در مسیر حرکت، می توانید با کشیدن خط راهنمای مسیر به اطراف، راه های جایگزین را به برنامه پیشنهاد کنید. با هر تغییر، گوگل مپز به شما نشان می دهد که که تقریبا چه میزان به طول و زمان مسافرت شما اضافه می گردد.

پلاگین Google Earth

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
04-11333624.jpg
Google Earth پلاگین بسیار خوب دیگری است که می توانید بر روی مرورگرتان نصب کنید‫.‬ یکی از قابلیت های مهم این افزونه، توانایی نمایش مسیر به صورت سه بعدی و از نمای بالا است‫.‬ شما می توانید بر روی مسیر توقف کرده و ببینید که در چه مرحله و مکانی هستید‫.‬
دریافت پلاگین

پرواز بر فراز Google Earth


حالا که پلاگین Google Eatrh را نصب کرده اید، می توانید هر نقطه دلخواهی را در بخش جستجوی گوگل مپز وارد کرده و همانند Google Earth بر فراز زمین به پرواز درآمده تا به آن نقطه برسید. همچنین با پایین نگه داشتن کلید Shift و استفاده از کلیدهای جهت نمای چپ و راست، نمای ۳۶۰ درجه هر مکانی را ببینید.

نمایی متفاوت از Google Eatrh


شما همچنین در حالت نمایش Google Earth می توانید با استفاده از کلیدهای کیبرد کمی زاویه دیدتان را شیب دار کنید: کلید شیفت را نگه داشته و با کلید بالا رو زاویه دید را پایین بیاورید. یا اینکه با کلید پایین رو همراه با شیفت، زاویه دید را بالا ببرید. راه دیگر جابجایی نقطه دید، استفاده از کلید شیفت به همراه چرخاندن اسکرول روی موس است.

لایه های اطلاعاتی را ورق بزنید

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
08-11333634.jpg
بسته به سایتی که از آن استفاده می کنید، می توانید لایه های اطلاعاتی خاصی را برای یک نقطه ویژه مشاهده کنید. اطلاعاتی از قبیل ترافیک لحظه ای، عکس ها، مقالات ویکی پدیا و آب و هوا. برای دست یابی به این لایه های اطلاعات، موس را بر روی ویجت چهارگوش بالا-سمت راست صفحه نقشه بیاورید. منویی حاوی لایه های موجود در نقشه برای تان به نمایش در خواهد آمد و شما می توانید با کلیک بر روی گزینه More‪...‬ لیست لایه های بیشتری را هم ببینید.

نقشه های خودتان را بسازید

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
09-11333643.jpg
با استفاده از گزینه My Places می توانید یک گوگل مپز شخصی سازی و حاشیه نویسی شده در اختیار داشته باشید که شامل مکان های علامت گذاری شده، خطوط، و اشکال مختلف است. شما حتی می توانید متن های توضیحی، عکس ها و ویدیوهای مورد نیاز را به نقشه خودتان اضافه کنید و نقشه های تان را با بقیه به اشتراک بگذارید. این کار می تواند برای علامت گذاری رستوران های مورد علاقه در نقشه، برنامه ریزی برای تعطیلات آینده و یا طرح ریزی مسیرهای کوتاه تر در مسافرت پیش رو بسیار مفید باشد.

آزمایشگاه مپز:Distance

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
10-11333646.jpg
از بخش آزمایشگاه گوگل مپز می توانید امکانات بسیار جذاب و جالبی را که هنوز در مرحله تجربی هستند فعال کنید. برای دست یابی به Maps Labs می توانید از لینک آبی کوچکی که درست در پایین بخش منوی سمت چپ گوگل مپز قرار گرفته است استفاده کنید. یکی از این قابلیت های جالب، ابزار اندازه گیری فاصله است، که به شما امکان اندازه گیری فاصله دو مکان بر روی کره زمین را می دهد. این فاصله می تواند از جلوی درب خانه شما تا پشت سلف دانشگاه تان باشد، یا اینکه از شرق ایران تا غرب لهستان را اندازه بگیرد.

آزمایشگاه مپز: زوم هوشمند


Smart Zoom یکی دیگر از قابلیت های آزمایشگاه مپز است که شما را تا حد زیادی از شر پیام We don't have imagery at this zoom level که گاه و بیگاه هنگام زوم کردن به آن برخورد می کنید، نجات می دهد‫.‬

آزمایشگاه مپز:Drag 'n' Zoom

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
12-11333654.jpg
این پلاگین شما را قادر می سازد که برای زوم کردن بر روی بخش خاصی از نقشه، تنها با مکان نمای موس یک باکس دور آن بکشید. و دیگر دردسر استفاده از ابزارهای زوم و چرخش را هم نداشته باشید.

نقشه های داخلی ساختمان ها را چک کنید


در مکان های به خصوصی، شما می توانید از گوگل مپز برای مشاهده جزئیات پلان داخلی ساختمان استفاده کنید و اطلاعات مکان های داخل آن را ببینید. قرار است فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید، فرودگاه ها و موسسات آموزشی آمریکا و در آینده دیگر نقاط جهان بخشی از این طرح گوگل باشند. به این شکل، هنگامی که شما بر روی نقشه گوگل زوم می کنید، به صورت خودکار می توانید وارد ساختمان های دارای نقشه داخلی شده و نقشه کامل آنها را هم مشاهده کنید.

مسیرها را به تلفن تان ارسال کنید


Download Chrome to Phone افزونه ای ویژه مرورگر کروم و همچنین اپلیکیشنی برای موبایل های اندرویدی است که به شما اجازه می دهد به راحتی لینک های مورد نظرتان را میان مرورگر و موبایل تان رد و بدل کنید‫.‬ تنها کافی است مسیر حرکت را از گوگل مپز به درون موبایل خود بکشید، تا به صورت خودکار باز شده و مسیر را به شما نشان دهد‫.‬
 
بالا