آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته چهارم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل مرورگر خود را به روز کرد

شرکت اپل با به روزکردن نسخه های سازگار با ویندوز و مک مرورگر سافاری خود نسخه جدیدی از آن را عرضه کرده است.
در این نسخه جدید که نسخه 5.4.1 از مرورگر سافاری محسوب می شود، تعدادی از آسیب پذیریهای قبلی این مرورگر و همین طور برخی نقص های موجود در موتور وب کیت آن رفع شده است.
مهم ترین نقص های موتور وب کیت مربوط به اشکالاتی بوده که در نحوه تعامل با حافظه مرورگر و رایانه وجود داشته است. هکرها با سوءاستفاده از این حفره های امنیتی می توانستند کدهای مخرب خود را از راه دور بر روی رایانه فرد قربانی اجرا کنند و بی سروصدا کنترل آن را در دست بگیرند.
از جمله دیگر مشکلات برطرف شده وب کیت عبارتند از آسیب پذیری در cross-site scripting و آسیب پذیری دیگری که به مهاجمان اجازه می داد تا به اطلاعات ذخیره شده در کوکی های مرورگر دسترسی پیدا کنند.
اصلاح برخی کدهای جاوااسکریپت مرورگر یاد شده هم از جمله دیگر تغییرات اعمال شده است. به روزرسانی سافاری در شرایطی صورت می گیرد که مایکروسافت هم در آستانه به روزرسانی مرورگرIE ، سیستم عامل ویندوز و برخی دیگر از نرم افزارهای خود است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ساخت کابل نوری از سوی اينتل

- شرکت اینتل كه یک سال قبل فناوری پورت*های معروف به تندر را معرفی کرده بود، حالا از تولید کابل*های نوری سازگار با این پورت*ها خبر داده است.
اینتل اعلام کرده است این کابل*ها از اواخر سال جاری برای رایانه*های مکینتاش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
به گزارش وب سایت Computerworld پورت*های معروف به تندر سرعت تبادل داده*ها بین رایانه و دستگاه*های جانبی را به طرز قابل ملاحظه*ای افزایش داده و حتی کار تبادل داده*ها در فواصل دورتر را نیز ممکن می*سازند.
پورت*های تندر در اصل با همکاری دو شرکت اینتل و اپل ساخته شده است که از آن به عنوان فناوری جایگزین برای USB 3.0 یاد می*شود. سرعت تبادل داده*ها از طریق پورت*ها به 10 گیگابایت می*رسد. مثلاً از طریق این پورت*ها می*توان یک فیلم طولانی و دارای کیفیت HD را از یک هارد اکسترنال در کمتر از 10 ثانیه به یک لپ تاپ منتقل کرد.
پورت*های تندر موجود در بازار با کابل*های مسی کار می*کنند و به همین خاطر دارای محدودیت*ها و نواقصی هستند. اما کابل*های نوری در آینده*ای نزدیک خواهند توانست محدودیت*هایی مثل فاصله دور بین دو دستگاه و سرعت کند تبادل داده*ها را حل کند. بنا بر گزارش اینتل کابل*های مسی برای انتقال داده*ها در فاصله حداکثر 6 متری مناسب هستند، ولی از طریق کابل*های نوری می*توان کار تبادل داده*ها در فواصل ده*ها متری را به آسانی انجام داد. البته این استفاده از این کابل*ها ممکن است مشکلاتی از قبیل مصرف بالای برق را به همراه داشته باشد.
این پورت*ها تاکنون فقط در رایانه*های مکینتاش اپل به کار رفته است. البته شرکت لنوو نیز تصمیم گرفته است از این پورت*ها در لپ تاپ*های تحت ویندوز خود در سال جاری استفاده کند. اینتل اعلام کرده است رایانه*های مکینتاشی که دارای پورت تندر هستند خواهند توانست کابل*های مسی را با کابل*های نوری جدید تعویض کنند بی*آنکه نیازی به تغییر دیگر قطعات رایانه خود داشته باشند.
اینتل تلاش می*کند از تعداد زیاد پورت*های رایانه بکاهد و فعالیت*هایی مثل تبادل داده و شبکه*بندی را از طریق یک پورت انجام دهد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فایرفاکس با تاخیر می*آید

65.png
بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس رسما تایید کرد که عرضه نسخه 11 این مرورگر را به تاخیر انداخته است.


؛ این شرکت می گوید برنامه های مفصلی برای به روزرسانی این مرورگر دارد و برای اتمام همه آنها ضروری است زمان بیشتری را صرف به روزرسانی این محصول نماید.
یکی دیگر از علل این تاخیر شناسایی یک حفره امنیتی در فایرفاکس در جریان رقابت هکری Pwn2Own در هفته گذشته بود که باعث شد بنیاد موزیلا برای رفع نقائص فایرفاکس تلاش کند به طور جدی وارد عمل شود. Vincenzo Iozzo و Willem Pinckaers دو هکری که موفق به شناسایی این آسیب پذیری شدند برای این کار 30 هزار دلار جایزه دریافت کردند.
مقامات موزیلا اظهار امیدواری کرده اند که این تاخیر بیش از چند روز به طول نینجامد و برنامه های این شرکت برای عرضه دیگر نسخه های تازه این مرورگر با مانع اساسی مواجه نشود.
مرورگر فایرفاکس بعد از مرورگر IE دومین مرورگر محبوب دنیاست و بیش از 25 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در کنترل خود دارد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وزارت ارشاد مسئول مستقیم *****ینگ نیست




رئیس مرکز رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسئولیت *****ینگ بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است، گفت: وزارت ارشاد هیچ مسئولیتی به *صورت مستقیم و بدون هماهنگی در زمینه *****ینگ ندارد.
حسن علیزاده امروز در نشست خبری با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی با دستور مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سطح کشور اقدامات و فعالیت*های گسترده*ای در حوزه*های مدیریت و سیاست*گذاری فضای مجازی در حال انجام بوده که البته تشتت و موازی*کاری*هایی نیز در این فضا وجود داشته و دارد.
وی خاطرنشان کرد:* با تدبیر مقام معظم رهبری که همواره در تمام حوزه*ها به خصوص در حوزه*های فرهنگ طلایه*دار بوده*اند، *طرح تشکیل شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شد که با تشکیل این شورا فعالیت*های حوزه فضای مجازی به صورت منسجم مدیریت و امور تسهیل خواهد شد.
تدوین نظام جامع حمایت از تولید*کنندگان رسانه*های دیجیتال
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوزه فعالیت*های این مرکز از تولید*کنندگان حوزه رسانه*های دیجیتال تصریح کرد: نظام جامعی از حمایت*هایی که این مرکز می*تواند از فعالان حوزه رسانه*های دیجیتال داشته باشد تعریف شده و با تدوین یک نظام*نامه که به صورت رسمی در ابتدای سال آینده منتشر می*شود، حمایت*های این مرکز عملیاتی خواهد شد.
ارائه 2.6 میلیارد تومان تسهیلات به تولید*کنندگان
علیزاده با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به فعالان و تولید*کنندگان حوزه رسانه*های دیجیتال یادآور شد: در سال ۹۰ به ۴۰ شرکت و موسسه مختلف 2 میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان در قالب تفاهم*نامه*ای که با بانک ملی منعقد کرده*ایم، تسهیلات بانکی ارائه شد.
وی افزود:* در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که در سال جاری برگزار شد بیش از ۶۰۰ میلیون بن*کارت در بین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه توزیع شد و ۴۵۰ میلیون تومان بن*کارت نیز در بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه*های استانی رسانه*های دیجیتال توزیع شده است البته برای نحوه توزیع بن*کارت ها نیز یک نظام*نامه تدوین شده است.
برگزاری 50 نمایشگاه در سال 91
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال آینده، برگزاری ۵۰ نمایشگاه استانی رسانه*های دیجیتال در سطح کشور را در دستور کار داریم، اظهار داشت: خرید حمایتی از محصولات فاخر حوزه دیجیتال نیز از دیگر سیاست*های این مرکز در سال ۹۰ بوده است و بیش از ۳۰۰ عنوان محصولات فاخر با تیراژ ۷۷ هزار نسخه خریداری شده است.
علیزاده با بیان اینکه سقف تسهیلات ارائه شده به شرکت*های فعال در حوزه تولیدات دیجیتال 100 میلیون تومان است، یادآور شد: همچنین مرکز رسانه*های دیجیتال به ۹۰ شرکت فعال در حوزه تولیدات رسانه*های دیجیتال نیز برای بهره**مندی از تسهیلات "صندوق توسعه صنایع الکترونیک" نیز معرفی*نامه ارائه کرده است.
ممانعت از موازی*کاری با تشکیل شورای عالی فضای مجازی
وی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نحوه تعامل و همکاری مرکز رسانه*های دیجیتال با شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی یک نهاد تازه متولد شده است و تا تشکیل دبیرخانه این شورا و تدوین آیین*نامه*های آن به زمان نیاز است اما بزرگترین کار شورای عالی فضای مجازی این خواهد بود که این شورا نهادها و دستگاه*های مختلف فعال در حوزه فضای مجازی را منسجم و ارتباط آنها را بایکدیگر برقرار خواهد کرد و از انجام موازی*کاری ممانعت خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عضو حقوقی این شوراست و مرکز رسانه*های دیجیتال نیز به عنوان زیرمجموعه این وزارتخانه در شورای عالی فضای مجازی همکاری*های لازم را خواهد داشت.
مناقشه بر سر آمار محصولات دیجیتال صادر شده
علیزاده درباره آمار دقیق محصولات دیجیتال صادر شده و درآمد ارزی حاصل از این صادرات گفت*: آمار محصولات دیجیتال صادر شده همواره محل مناقشه بوده است اما باید این آمار تدقیق شود و این مرکز نیز با جمع*بندی آمار، میزان دقیق محصولات صادر شده را اعلام خواهد کرد.
وی متذکر شد: *اما بر اساس اعلام اتحادیه صادرکنندگان، ۸۰ میلیون دلار رقمی است که اعلام شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تعریف حوزه نرم*افزار نیز مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: در تلاش هستیم با گمرک هماهنگی*هایی را در راستای تسهیل صادرات محصولات دیجیتال داشته باشیم و با اتحادیه تولید*کنندگان لوح*های فشرده نیز برای این منظور جلسات و هماهنگی*هایی را داشته*ایم.
ارسال 6716 اثر به دبیر*خانه مرکز برای دریافت مجوز
علیزاده در ادامه درباره تعداد مجوز*های صادر شده توسط مرکز رسانه*های دیجیتال در سال ۹۰ اظهار داشت:* در سال 90 به غیر از اسفند ماه در مجموع ۶ هزار و ۷۱۶ اثر به دبیرخانه واحد بسته*های نرم*افزاری این مرکز ارسال شده است که از این تعداد ۴۶۸ اثر موفق به دریافت گواهی ثبت نرم*افزار شدند.
وی یاد*آور شد:* همچنین حدود ۲ هزار و ۶۴۰ اثر نیز مجوز انتشار خود را دریافت کرده*اند و ۲ هزار و ۸۰۳ اثر نیز مجوز تکثیر دریافت کرده*اند.
فرایند طولانی*مدت صدور مجوز توسط مرکز
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ایرادات وارد به این مرکز را فرایند طولانی*مدت صدور مجوز دانست و اظهار داشت:* در حال حاضر فرایند صدور مجوزها طولانی است و برخی از آثار با ارائه درخواست مجوز خود بیش از یک سال در نوبت دریافت مجوز بوده*اند.
وی با بیان اینکه تولید*کنندگان حوزه رسانه*های دیجیتال توقع دارند در کوتاه*ترین زمان ممکن، مجوز درخواستی آنها صادر شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث طولانی شدن فرایند رسیدگی و صدور مجوزها توسط این مرکز می*شود این است که موارد و مصادیقی که باعث رد شدن اثر می*شود در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.
علیزاده در توضیح این موضوع تصریح کرد:* موارد و مصادیقی که می*تواند باعث رد شدن اثر و یا بروز برخی مشکلات در اعطای مجوزها شود، توسط این مرکز تدوین شده و در ابتدای سال آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد تا تولید*کنندگان بتوانند براساس آن اثر خود را تولید کنند و این آیین*نامه می*تواند فرایند صدور مجوزها را تسهیل و کوتاه کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد:*با تدوین این آئین*نامه می*توانیم فرایند نظارت بر برخی محصولات حوزه رسانه*های دیجیتال را به بعد از تولید و توزیع اثر موکول کنیم.
وی در بیان سایر مواردی که باعث طولانی شدن فرایند صدور مجوز*ها می*شود، گفت:* این مرکز برای اعطای مجوز مجبور است که از سایر ارگان*های مرتبط استعلام کند که این فرایند نیز زمان*بر است.
لزوم حفظ حقوق مالکیت معنوی صاحبان آثار
علیزاده بزرگترین مانع در مسیر تسریع در صدور مجوزها توسط مرکز* رسانه*های دیجیتال را موضوع مالکیت معنوی آثار دانست و تصریح کرد: ممکن است سخنرانی یک خطیب معروف در قالب یک بسته نرم*افزاری تولید و ارائه شود که صدور مجوز برای چنین اثری منوط به حفظ حقوق معنوی صاحب اثر و پدید*آورنده آن است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع کپی*رایت و رعایت نشدن این مسئله در داخل کشور یادآور شد: در مورد محصولات خارجی با توجه به اینکه ایران به پروتکل*های جهانی کپی*رایت ملحق نشده این مسئله موضوعیت ندارد اما مسئله مالکیت معنوی یکی از دغدغه*های اصلی این مرکز است تا حقی ازکسی ضایع نشود و البته متولی برخوردهای قضایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
فرهنگ*سازی در حوزه رسانه*های دیجیتال
به گزارش سافت گذر؛وی یکی از دغدغه*های مرکز رسانه*های دیجیتال را فرهنگ*سازی در حوزه فضای مجازی و دیجیتال دانست و گفت:* برای این منظور با صدا و سیما یک تفاهم*نامه همکاری به امضا رسیده و تلاش داریم تا در قالب برنامه*های مختلف آموزشی مردم را با نحوه استفاده صحیح از محصولات این حوزه آشنا کنیم و در این راستا سایتی را نیز برای معرفی محصولات و تولیدات مفید در حوزه رسانه*های دیجیتال در دست راه*اندازی داریم.
علیزاده با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی توسط بخش*های فعال در حوزه رسانه*های دیجیتال در سطح کشورمان اظهار داشت:* این مرکز در فرایند صدور مجوزها به تولید*کنندگان توصیه اکید دارد که در تولیدات خود به جز زبان فارسی زبان انگلیسی و عربی را نیز داشته باشند که البته این مسئله اجباری نیست اما رویکردهای حمایتی ما با لحاظ کردن چنین مواردی انجام می*شود.
چرایی حضور در نمایشگاه*های بین*المللی مانند سبیت
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه حضور شرکت*ها و فعالان حوزه* رسانه*های دیجیتال نمایشگاه*های بین*المللی این حوزه مانند "سبیت" خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ گزارشی از نحوه حضور و فعالیت*های انجام شده در نمایشگاه*های بین*المللی مانند سبیت در دست نیست و اگر قصد داریم در نمایشگاهی مانند سبیت در سال آینده حضور داشته باشیم باید این حضور تعریف شد و مشخص شود که آیا چنین نمایشگاهی برای بازار تولیدات ما عرصه مناسبی است یا خیر.
به گزارش فارس علیزاده سطح برگزاری نمایشگاه بین*المللی رسانه*های دیجیتال کشورمان را در مقایسه با بسیاری از نمایشگا*ه*های بین*المللی مانند جی*تکس بالاتر دانست و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از پنجمین نمایشگاه رسانه*های دیجیتال در تهران بازدید کردند و این در حالی است که مجموع بازدیدکنندگان از نمایشگاهی مانند سبیت ۳۰۰ هزار نفر بوده است البته رویکرد برگزاری نمایشگاه رسانه*های دیجیتال کشورمان بیشتر در حوزه فرهنگ*سازی متمرکز بوده است.
مانعی برای شرکت پایگاه**های خبری در نمایشگاه رسانه*های دیجیتال وجود ندارد
علیزاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره امکان حضور و شرکت پایگاه*های خبری و اطلاع*رسانی در نمایشگاه سال آینده رسانه*های دیجیتال گفت:* در نشستی که با معاون مطبوعاتی داشتم این موضوع مطرح شد و محمدزاده گفت که هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما با توجه به اینکه نمایشگاه رسانه*های دیجیتال یک ماه زودتر از نمایشگاه مطبوعات برگزار می*شود ممکن است که این امر برگزاری نمایشگاه مطبوعات را به نوعی تحت*الشعاع قرار دهد.
وی افزود: اما با تعامل با معاونت مطبوعاتی، هیچ مشکلی برای حضور و شرکت پایگاه*های خبری و اطلاع*رسانی در نمایشگاه رسانه*های دیجیتال سال آینده وجود نخواهد داشت.
علیزاده در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین*نامه ساماندهی پایگاه*های اینترتی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: پیش از این، ساماندهی پایگاه*های اینترنتی در معاونت مطبوعاتی مستقر بود اما با ابلاغ این آیین*نامه، پایگاه*های خبری و اطلاع*رسانی در معاونت مطبوعایت رسیدگی *و ساماندهی خواهند شد و مابقی پایگاه*های غیر*خبری در مرکز رسانه*های دیجیتال ساماندهی خواهند شد.
وزارت ارشاد مسئولیت مستقم در *****یگ ندارد
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا *****ینگ به صورت مستقیم توسط مرکز رسانه*های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می*شود یا خیر اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مسئولیتی به*صورت مستقیم و بدون هماهنگی در زمینه *****ینگ ندارد.
وی در خاتمه متذکر شد:* مسئولیت *****ینگ بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است که این کارگروه ۱۴ عضو از نهادها و دستگاه*های مختلف دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صرفا یک نماینده در این کارگروه دارد وکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت می*کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
51 درصد ترافیک سایت*ها غیرانسانی است


1.jpg


نتایج یک پژوهش نشان می*دهد که 51 درصد بازدیدکنندگان وب سایت*ها انسان نیستند و این به معنای هزینه گزافی است که وب*سایت*ها بابت پهنای باند اضافه می*پردازند.
؛ Incapsula که ارائه*دهنده خدمات امنیتی است، در پژوهشی روی 1000 سایت که از این کمپانی خدمات دریافت می*کنند، نشان داد نیمی از ترافیک وب*سایت*ها واقعی نیست و این ترافیک غیرانسانی هزینه*های سنگین و پنهانی مثل پهنای باند، خطر شکست اقتصادی و ... برای سایت*ها ایجاد می*کنند.
متوسط ترافیک یک سایت عبارت است از:
5 درصد؛ ابزارهای هک که سایت را برای یافتن نقاط آسیب*پذیر، جستجو می*کنند.
5درصد؛ تخریب*کنندگان اطلاعات.
2 درصد؛ نظرات (کامنت) خودکار.
19 درصد؛ نرم*افزارهای جاسوسی.
20 درصد؛ موتورهای جستجو.
49 درصد؛ افرادی که واقعا به سایت شما مراجعه می*کنند.
در حقیقت هنگام مراجعه به یک سایت رقابتی میان انسان و ماشین برای رسیدن و محتوا در پهنای باند رخ می*دهد که بعید می*رسد انسان پیروز این پیکار شود.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ايران به هاب منطقه تبديل مي*شود؟

شركت ارتباطات زيرساخت در جهت افزايش كيفيت و امنيت ارتباطات صادره و وارده به كشور به راه*اندازي شبكه سيگنالينگ سراسري كه در بلندمدت ايران را به هاب منطقه تبديل خواهد مي*كند، اقدام كرد.

شركت ارتباطات زيرساخت كشور با استفاده از شبكه توانمند مراكز سوئيچ (مشتمل بر يك صد مركز سوئيچ راه دور و سه مركز سوئيچ بين*الملل) توانسته ارتباط مخابراتي اقصي نقاط كشور با يكديگر و ارتباط مخابراتي كشور با ساير كشورهاي دنيا را برقرار كند.

اين شبكه كه به*عنوان يكي از مهم*ترين پروژه*هاي زيرساخت از آن ياد مي*شود در حال حاضر به صورت كامل زير بار قرار دارد و در حال ارائه سرويس است.
در راستاي ايجاد بستري مناسب براي حمل پيام*هاي سيگنالينگي بين مراكز فوق و آماده*سازي شبكه مخابراتي كشور براي ارائه سرويس*هاي جديد، شركت ارتباطات زيرساخت به پياده*سازي شبكه سيگنالينگ مستقل سراسري اقدام كرده و هدف از ايجاد اين شبكه افزايش كيفيت و امنيت ارتباطات مخابراتي كشور در سطح ملي و بين المللي به بهترين شكل ممكن بوده است.

پيش از استارت خوردن چنين طرحي بود كه حرف و حديث بر سر ترانزيت ارتباطات بين*الملل بالا گرفت و بسياري انجام چنين طرح بزرگي را حداقل ظرف مدت چند سال نشدني مي*دانستند كه البته امروز اين شبكه به صورت كامل ارائه سرويس*هاي سيگنالينگي اپراتورها را برعهده دارد و در راستاي رسالت ترانزيت ارتباطات بين*المللي ساير كشورها در منطقه ايفاي نقش مي*كنند تا ايران را در پست هاب منطقه قرار دهد.

مدير كل طرح و مهندسي سوييچ شركت ارتباطات زيرساخت، با اشاره به اينكه در اين طرح امكان ارائه سرويس شبكه*هاي نسل آينده NGN پيش*بيني شده است، اظهار كرد: با راه*اندازي اين پروژه شركت ارتباطات زيرساخت با برخورداري از يك شبكه مستقل سيگنالينگ، تمامي ارتباطات بين مراكز سوييچ زيرساخت با يكديگر را تامين و علاوه بر آن ارتباطات با ساير اپراتورهاي مخابراتي را با كيفيت بالا و امنيت كامل برقرار كرده است.

وي گفت: ظرفيت شبكه بالغ بر ۶۶۰۰ لينك سيگنالينگ پرظرفيت و كم ظرفيت است كه در نوع خود در رديف شبكه*هاي سيگنالينگ بزرگ در دنيا به حساب مي*آيد.

شمس در پاسخ به اين سوال كه شبكه*هاي رايج دنيا با ۶۶۰۰ لينك سيگنالينگ كدام كشورها هستند و الگوي كشور ما كداميك بوده است؟اذعان كرد: تعداد زيادي از كشورهاي بزرگ در سطح جهان در حال حاضر از شبكه*هاي سيگنالينگ مستقل استفاده مي*كنند كه آمار دقيقي از وضعيت و كميت تعداد لينك*هاي سيگنالينگي آنها موجود نيست. اما مراكز ترانزيت سيگنالينگ با اين حجم از لينك*هاي ارتباطي جزء شبكه*هاي بزرگ و به*عبارتي در سطح كريرهاي بزرگ مخابراتي است.

گفته شده كه SSTP به منظور افزايش امنيت و جلوگيري از احتمال هرگونه هك شدن تجهيزات، كاملا اختصاصي طراحي شده و از طريق شبكه عمومي ديتا و اينترنت قابل دسترسي نيست و اين يكي از شاخصه*هايي است كه به تازگي در ساير بخش*ها نيز به آن توجه شده و مسوولان درصدد رعايت آن هستند.

استفاده از فناوري*هاي نوين به منظور بسترسازي لازم جهت مرحله گذر از شبكه TDM به NGN، مديريت متمركز و كاهش هزينه*هاي نگهداري با استفاده از ساده*سازي شبكه، تامين ارتباطات بين اپراتورهاي مخابراتي ثابت و سيار و همچنين تفكيك و تعيين حجم ترافيك ارتباطات بين آنها (Accounting&Screening) در راستاي ايفاي وظايف اساس نامه*اي و تقويت دروازه*هاي بين*المللي شبكه زيرساخت در راستاي تحقق شعار "ايران هاب منطقه" بخشي از اهداف راه*اندازي چنين شبكه*اي بوده است.

يكي از مباحثي كه به مرور به دغدغه براي كارشناسان حوزه امنيت تبديل شد، اين بود كه حفظ امنيت و زيرساخت پشتيبان از چه طريق محيا مي*شود كه با جداسازي اين شبكه از ساير شبكه*هاي با قابليت دسترسي و طراحي آن به صورت اختصاصي بايد گفت كه چالش اول برطرف شد و اما براي موضوع دوم نيز طراحي شبكه در دو PLAN مجزا جهت حفظ امنيت شبكه صورت گرفت.

علاوه بر اين، مديريت و كنترل شبكه از دو نقطه جهت حفظ امنيت شبكه در موارد اضطراري برقرار شد كه به نوعي همان لايه پشتيبان را متصور شد.

اگر تمامي مزيت اجراي چنين شبكه*اي را در رديفي فرض كنيم، اين امكان تعامل اين شبكه با شبكه*هاي نسل آينده است كه البته شمس درباره سرويس شبكه*هاي نسل آينده عنوان كرد: شبكه*هاي نسل آينده يا Next Generation Network شبكه*هايي مبتني بر سوئيچينگ بسته*اي بوده كه در راستاي استفاده بهينه از منابع شبكه و ارائه سرويس*هاي جديد در حال پياده*سازي در شبكه*هاي مخابراتي هستند.

وي افزود: اين شبكه*ها برخلاف شبكه*هاي مبتني بر فناوري TDM از انعطاف*پذيري بالاتري برخوردار بوده و با توجه به تفكيك لايه*هاي سوئيچ، كنترل، مديريت و سرويس توانمندي بالاتري را دارا هستند كه البته شبكه مخابراتي كشور نيز در حال حاضر در مرحله گذر از فناوري TDM به NGN است.

يكي از خصلت*هاي ديگر شبكه سيگنالينگ كه قدرت پردازش بالا و تعداد زياد لينك*هاي سيگنالينگي در يك نود از شبكه است كه به گفته مدير كل طرح و مهندسي Switch تعداد نودهاي شبكه سيگنالينگ سراسري ۱۶ نقطه است كه در ۸ شهر بزرگ كشور پياده*سازي شده (در هر شهر ۲ مركز براي افزايش ضريب پايداري سرويس) و البته تعداد لينك*هاي سيگنالينگ بسته به حجم ارتباطات و سرويس*هاي ارائه شده در مسيرهاي ارتباطي دارد كه كم*ترين آن دو لينك است.

اين اميد مي*رود كه در راستاي ايفاي نقش SSTP تعداد چهار مركز سوئيچ حال حاضر كه تمامي ارتباطات وارده و صادره بين الملل كليه اپراتورهاي ثابت و سيار فعال شبكه مخابراتي كشور را حمل مي*كند، بيش از اين تعداد شود و ايران را به تنها هاب عظيم منطقه تبديل كند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سایت ارسال کارت نوروزی راه*اندازی شد



مدیرعامل شرکت پست گفت: این شرکت در آستانه نوروز سایتی را راه*اندازی کرده است که کاربران می*توانند از طریق آن با هزینه 600 تومانی، کارت*پستال خریداری کرده و برای اشخاص مورد نظر خود در سراسر کشور ارسال کنند.

محمدحسن کرباسیان اظهار داشت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در آستانه آغاز سال نو سرویس جدیدی را در ارتباط با نوروز راه*اندازی کرده* است.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: این سرویس در قالب یک سایت اینترنتی با آدرس www.ecard.post.ir فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی توضیح داد: در این سایت نمونه*های مختلفی از کارت*پستال*ها ارائه شده است که کاربران می*توانند با ورود به این سایت نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنند و در صورت تمایل جمله*ای روی آن بنویسند.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از انتخاب الکترونیکی کارت*پستال، مأموران شرکت پست در محل شرکت پست، این کارت*پستال را پرینت گرفته و به صورت فیزیکی و با پست*ویژه برای مقصد موردنظر کاربر ارسال می*کنند.
کرباسیان خاطرنشان کرد: مجموع هزینه*های انتخاب و ارسال این کارت*پستال*ها، 600 تومان به ازای هر کارت است که با کارت بانکی با پرداخت الکترونیکی توسط مشترک پرداخت می*شود.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مایکروسافت: از IE 10 متنفر نباشید

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
26.jpg



مایکروسافت می*گوید در نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلور، اشکالات و نواقص زیادی را رفع کرده است. زمانیکه محیط IE 10 با بستر لمسی ویندوز 8 ترکیب می*شود تجربه بسیار روان*تری از وب*گردی را برای کاربر فراهم می*کند. البته استفاده از IE 10 با ماوس و کیبرد هم عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت، اما این طور که به نظر می*رسد استفاده از آن در صفحه*ها*ی لمسی بسیار روان تر است. براساس ادعای مایکروسافت سرعت نمایش صفحات وب نیز به شدت افزایش یافته است. در ادامه به بررسی قابلیت های جدید Internet Explorer 10 و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

در آخرین مطلب وبلاگ ویندوز 8، ویژگی*های جدید IE 10 که همراه با نصب نسخه بتای ویندوز8 روی سیستم کاربر قرار می*گیرد، تشریح شده است.
این مرورگر بسیاری از ویژگی*ها*ی رابط کاربری مترو را در خود دارد. بازبینی*ها*ی اساسی که روی نسخه آخر این مرورگر اعمال شده بسیار زیاد هستند و این تغییرات باعث شده در نسخه جدید چهره کاملا متفاوتی از این مرورگر را شاهد باشیم که شاید برای استفاده راحت از IE 10 کاربران نسخه قدیمی نیاز به آموزش داشته باشند.
برای مثال، در مرورگر جدید نوار آدرس یا نوار وظیفه معلوم نیست که این امر موجب شده وب*سایت*ها* به طور کامل از بالا به پایین و از چپ به راست نمایشگر را پر کنند که موجب روانی بیشتر در وبگردی می*شود. مایکروسافت می*گوید ایده مرورگر جدید را از مرورگر گوشی*های موبایل الهام گرفته است.
این مرورگر صفحه آغازین خاص خودش را دارد که بسیار شبیه به صفحه آغازین سیستم عامل جدید این کمپانی یعنی windows8 است. IE 10 شامل مجموعه*ای از کاشی*ها*ی (Tile) رنگی است که سایت*ها*ی پرطرفدار، سایت*ها*ی پر بازدید و صفحات محبوب را در خود جای داده اند.
ویندوز 8 همچنین از سنجاق کردن (Pin) سایتها*ی محبوب یا خاص به صفحه اصلی پشتیبانی می*کند، در نتیجه کاربران می*توانند به جای باز کردن IE و سپس جستجوی سایت محبوبشان در نوار آدرس یا منوها*، با کلیک بر روی یک کاشی در صفحه اصلی ویندوز، مرورگر را فراخوانی کرده و به طور مستقیم و آنی به وب سایت مورد نظر برسند.
تب*ها* یا زبانه*ها* دیگر وجود ندارند. به جای یک رشته از تب*ها در بالای صفحه مرورگر، می*توان با کشیدن (Swipe) انگشت، یا تایپ حرف کلیدی Z و یا کلیک ماوس، یک تصویر کوچک از 10 زبانه مورد استفاده را در بالا یا پایین صفحه مشاهده کرد.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
27.jpg

برای دستگاه*ها*ی لمسی، یک کیبو*رد لمسی سفارشی شده برای مرور اینترنت وجود دارد که شامل کلیدها*ی "/" در سمت چپ کلید فاصله، و یک کلید ".com" در سمت راست آن است. وقتی کاربر در حال نوشتن ایمیل است، کلید "/" به "@" تبدیل می*شود.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
28.jpg

وب سایت*ها*یی که می*خواهند اپلیکیشن سازگار با رابط مترو را نیز داشته*باشند، یک باکس در سایت خود قرار می*دهند که وقتی کلیک می*شود، کاربر را وارد محیط فروشگاه ویندوز و صفحه نرم افزار مورد نظر می*کند تا کاربر بتواند آن را دانلود کند.
IE 10 با گسترش و بهبود InPrivate browsing امنیت و حفظ حریم خصوصی را بسیار بالا برده است. درنسخه جدید برای هر تب به صورت جداگانه، کوکی*ها* و اطلاعات کش متوقف می*شوند و مثل نسخه قدیمی *یک سیستم امنیتی که کل تب*ها* را کنترل می کند، وجود ندارد.
در بلاگ ویندوز 8 مایکروسافت، اطلاعات جالبی وجود دارد که می*توانند مفید باشند. این بلاگ به مقایسه انجام برخی کارها با استفاده از ماوس و کیبورد در مقایسه با صفحه لمسی می*پردازد که نشان می*دهد مرورگر IE10 با صفحه لمسی ویندوز8 کاملا سازگار است.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
29.jpg



کاربرانی که با ماوس و کیبورد راحت ترند در مرورگر جدید با برخی روش*ها*ی جدید روبرو خواهند شد که اگر با آنها* احساس راحتی نکنند، از مرورگر جدید رویگردان خواهند شد.
با وجود این تغییرات جدید در IE 10، آیا حاضر به استفاده از این مرورگر هستید؟ یا اگر از فایرفاکس و کروم استفاده می کنید، ترجیح می دهید همین مرورگر ها را حفظ کنید. البته لازم است بدانید که گوگل و موزیلا رسما اعلام کرده اند که در حال تولید نسخه های جدید مرورگرهای کروم و فایرفاکس هستند که با رابط کاربری Metro ویندوز 8 سازگار است. حالا نظر شما چیست؟
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
معرفی سایت*های اینترنتی

این مقاله مروری است بر چندین وب‎سایت جالب و دیدنی در زمینه‎های مختلف نظیر رهایی از آدرس*های اینترنتی طولانی، تبدیل محتوای سایت*ها به .pdf ، آموزش کدنویسی و خواندنی*های کامپیوتری
رهایی از آدرس*های اینترنتی طولانی
140site1_s.jpg
اگر اهل کار کردن با اینترنت باشید، یکی از معضلاتی که همیشه با آن برخورد خواهید داشت، کار کردن با آدرس*های طولانی است. برای ارسال یک آدرس طولانی، به عنوان مثال از طریق پیامک موبایل، تعداد کاراکترهای زیاد این URL*ها همیشه مشکل*ساز است و کار را بسیار سخت می*کند. سایت goo.gl (وابسته به Google)، یکی از هزاران سایتی است که خدمات کوتاه*کردن آدرس*ها را ارائه می*دهد. برای این کار کافی است وارد صفحه اصلی این سایت شوید و آدرس طولانی URL مورد نظرتان را زده و روی دکمه Shorten کلیک کنید تا آدرس کوتاه جدید به شما ارائه شود.

تبدیل محتوای سایت*ها به .pdf
140site2_s.jpg
کسانی که به طور دائم اینترنت را در جست*وجوی مقاله*ها و نوشته*های گوناگون بالا و پایین می*کنند، عاشق این ابزار خواهند شد. با ورود به این سایت، می*توانید آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا این سایت محتوای صفحه را به یک فایل .pdf تبدیل کند و لینک دانلود آن را در اختیار شما بگذارد. با این کار دیگر نیازی به مراحل زمان*گیر ذخیره*کردن سایت و نگرانی بابت به هم ریختن صفحه و محتوا و تصاویر آن نیست و به طور مستقیم می*توانید یک فایل .pdf مرتب از صفحه مورد نظرتان داشته باشید.

آموزش کدنویسی
140site3_s.jpg
اگر همیشه دوست داشتید که کدنویسی را یاد بگیرید و حوصله و وقت مناسب را پیدا نکرده*اید، استفاده از این سایت، یکی از بهترین روش*های یادگیری کدنویسی (*جاوا اسکریپت*) است. کافی است پس از ورود به سایت روی گزینه Get Started کلیک*کنید و به شکل یک بازی تعاملی سرگرم*کننده، اصول کدنویسی را بیاموزید. روش آموزش این سایت بر*پایه آموزش مقدماتی طراحی شده است و بهترین انتخاب برای کسانی است که هیچ آشنایی قبلی با اصول کدنویسی ندارند و از طرفی کلیه امکانات آموزشی این سایت رایگان است.

خواندنی*های کامپیوتری
140site4_s.jpg
یک سایت جالب و جذاب برای آن*ها که اهل کامپیوتر هستند. سایتی بسیار متنوع با بخش*های گوناگونی مانند تاریخچه کامپیوترها، تقویم تاریخ در دنیای ICT، آموزش اصطلاحات کامپیوتری، پاسخ*گویی به متداول*ترین سؤال*های کاربران و امکانات بسیار زیادی که این سایت را تبدیل به یکی از کاربردی*ترین سایت*ها در زمینه علوم*پایه تا پیشرفته کامپیوتر می*کند. در کنار تمام این امکانات، یکی از پرطرفدارترین بخش*های این سایت، بخش ترفندهای کامپیوتری (Computer Tips) است که پیشنهاد می*کنیم به طور حتم به آن سر بزنید و با کارهای جذابی که یاد می*گیرید، دیگران را مبهوت توانایی*های خود کنید!
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مرورگر IE9 مایکروسافت همچنان امن ترین مرور گر دنیاست


31.jpg
نسخه کامل اینترنت اکسپلورر که بر روی ویندوز های اورجینال در حال اجراست همچنان امن ترین مرورگر دنیاست. مرورگر دوم در رقابت سالانه هکرها که برای تست میزان مقاومت نرم افزارها در مقابل حملات سایبری طراحی شده است با شکست مواجه شد.


البته هکرها در این رقابت توانستند با استفاده از دو نقطه ضعف ناشناخته IE9 که بر روی یک لپ تاپ با ویندوز غیر اورجینال 7 نصب شده بود کنترل کامل این مرورگر را نیز در اختیار بگیرند. البته مرورگر گوگل یعنی کروم نیز با استفاده از نقاط ضعف بیشمار خود مورد حمله هکرها قرار گرفت.

این فستیوال سالانه برای شناسایی نقاط ضعف نرم افزار ها طراحی شده تا در دنیای واقعی با مشکلات کمتری مواجه شوند. گروه Sandbox مسئولیت تست این مرورگرها را بر عهده دارد و مدیر این گروه عنوان کرده که مرورگرهای موزیلا و سافاری نیز توسط این گروه مورد آزمایش قرار گرفته و IE9 همچنان امن ترین مرور گر دنیاست.​
 
بالا