آی پی امداد
abtahi

مشکل در اسپیلت

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,381
39
بابل
www.oweiskala.ir
میخام بدونم وکیوم یا ایجاد خلا, جند درصد یا جقدر روی سرمایش تاثیر داره؟به نظر من ک قابل محسوس نباشه.اخه یکی از دوستهای برق کشم دیروز ی 24هزار جنرال رو برا اولین بار نصب کرد خیلی راحت لوله ها روبست و با ی الن 2تا شیر رفت و برگشت رو هم باز کرد و راه انداخت.برام جالب بود رفتم براش امپر گرفتم درست برابر با نوشته ی روی دستگاه بود و سرمای بسیار عالی.یعنی عدم وکیوم ججوری باید خودشو نشون بده؟همه جی که نرمال بودن.

قبلا هم در مورد خلا نبودن سیستم قبل از شارژ گاز توضیح دادم

ببینید اگه توی این قضیه یه خورده ریز بشیم میبینیم که سیکل برودتی یک سیکل بسته هستش
این خودش یک مبحث از ترمودینامیک هستش
در سیستم برودتی گاز مبرد وارد کمپرسور شده و پس از افزایش فشار وارد کندانسر شده و تبدیل به مایع مبرد شده و پس از ردشدن از اکسپنشن ولو یا لوله موئین به واسطه تغییر فاز از مایع به گاز تولید برودت میکنه
حالا اگه به داخل این سیستم کمی گاز متفرقه که میتونه هر چیزی باشه وارد بشه چه اتفاقی میوفته ، طبیعتا این سیکل رو دچار مشکل میکنه
مثلا اگه در حالت عادی گاز مبرد در دمای 60 درجه به مایع تبدیل میشه با وجود این ناخالصی فرض میکنیم در دمای 65 درجه به مایع تبدیل بشه
خوب حالا مشکل ما اینه که ما کندانسری که برای 60 درجه طراحی شده نمیتونه گاز رو کامل به مایع تبدیل کنه
در نتیجه در زمان خنک کردن محیط باید سیستم کار بیشتری انجام بده
این از مصرف انرژی
حالا این گرمای اضافه باعث گرم شدن کمپرسور هم میشه
پس عمر کمپرسور هم کم میشه
گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور باعث بخار شدن روغن میشود و روغن وارد سیکل شده و باعث گیر شدن مسیر مبرد میشه
بازم اگه جایی رو متوجه نشدی بگو تا بیشتر توضی بدم
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,381
39
بابل
www.oweiskala.ir
با سلام می خواستم بدانم کولر 24000تراست که سرمای خوبی ندارد گاز هم کردیم ولی همچنان کیفیت سرملی خوبی ندارد یک چیزی که مرا مشکوک کرد موقعی که گیج زدم که گاز جمع کنه کمپرسور برای شستن یونیت داخلی قدرت نداشت که گیج بیاید روی خلاء چطوری بفهمم که کمپروسور ضعیف است؟

از طریق فشار ساکشن و دیس چارج که روی پلاک دستگاه نوشته شده
 

amirpopo

کاربر
2012-06-19
23
8
با سلام-ی اسپلیت 30هزار جنرال برام اومد زمانی ک درجه سرما روی 16هستش در حالت کار عادی با برودت خوب میباشد.زمانی ک درجه سرما از 21به بالا قرارداده میشه کمبرسور روشن اما فن کندانسر خاموش شده و بس از 30ثانیه کمپرسو اورلود و خاموش شده .تماس گرفتم برا مهندس سینایی گفت بردشو برام بیار.اوردم خونه خودم چک کردم درجه رو بالای 20 میزارم برق فن قطع نشد.بنظرتون مشکل از کجاست؟من ب سنسور روی کندانسر شک دارم و میخوام بدونم کارش چیه؟2سنسور روی بنل پایپ برای احساس سرمای تولید شده و سنسور سیاه برای تشخیص دمای محیط بوده.اما سنسور روی یونیت خارجی رو نمیدونم ممنون میشم.......؟؟
 

amirpopo

کاربر
2012-06-19
23
8
ضمنا دلیل فنی زمانی ک فن قطع میش و صدای زیاد فش کمپرسور و اورلودش چیه؟فن ک خاموش میشه دمای جی اینقدر به سرعت بالا میره وسبب از کار افتادن کمپرسور میشه؟
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,381
39
بابل
www.oweiskala.ir
با سلام-ی اسپلیت 30هزار جنرال برام اومد زمانی ک درجه سرما روی 16هستش در حالت کار عادی با برودت خوب میباشد.زمانی ک درجه سرما از 21به بالا قرارداده میشه کمبرسور روشن اما فن کندانسر خاموش شده و بس از 30ثانیه کمپرسو اورلود و خاموش شده .تماس گرفتم برا مهندس سینایی گفت بردشو برام بیار.اوردم خونه خودم چک کردم درجه رو بالای 20 میزارم برق فن قطع نشد.بنظرتون مشکل از کجاست؟من ب سنسور روی کندانسر شک دارم و میخوام بدونم کارش چیه؟2سنسور روی بنل پایپ برای احساس سرمای تولید شده و سنسور سیاه برای تشخیص دمای محیط بوده.اما سنسور روی یونیت خارجی رو نمیدونم ممنون میشم.......؟؟

اگه قاسم آقا گفته لابد برد ایراد داره
و اما سنسور ها
سنسور لوله ای که روی کندانسر هستش برای گرمایش هستش
سنشور لوله ای هم برای سرمایش هستش
سنسور مشکی که سنسور دمای محیط هستش

شک نکن که از برد هستش

موفق باشی
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,381
39
بابل
www.oweiskala.ir
ضمنا دلیل فنی زمانی ک فن قطع میش و صدای زیاد فش کمپرسور و اورلودش چیه؟فن ک خاموش میشه دمای جی اینقدر به سرعت بالا میره وسبب از کار افتادن کمپرسور میشه؟

در سیستم برودتی تمام گرمای سیستم از طریق کندانسر دفع میشه
وقتی کندانسر به اندازه کافی گرما رو از سیستم خارج نکنه کمپرسور اولین جایی هستش که داغ میشه
پس از داغ شدن کمپرسور سیستم ایمنی که همون اورلود هستش عمل میکنه تا از سوختن کمپرسور و بخار شدن روغن که باعث ایجاد گرفتگی در سیستم هستش جلوگیری کنه
در مورد قبل هم شما خازن فن کندانسر رو هم چک کنید
چون من یک مورد داشتم که خازن فن ضعیف شده بود و دور فن پایین بود
ولی در مورد شما باید بگم که احتمال خرابی برد بالاست
 

amirpopo

کاربر
2012-06-19
23
8
i appreciate that.how can i meet you in our sity?is it possible?can you give me your phone number?a
 

amirpopo

کاربر
2012-06-19
23
8
سلام عذر میخام.سوال مهمی نبود فقط خواستم بدونم چطور میتونم دوست عزیزمون اویس رو زیارت کنم؟
 
آخرین ویرایش:

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,381
39
بابل
www.oweiskala.ir
سلام عذر میخام.سوال مهمی نبود فقط خواستم بدونم چطور میتونم دوست عزیزمون اویس رو زیارت کنم؟

سلام

دوست عزیز همون طور که قبلا خدمتتون عرض کردم تایپ فارسی یکی از قوانین سایت هستش
و اینکه در مورد شماره در پیام خصوصی خدمتتان ارسال شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا