آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

مشکل: مشکل در آمپلی فایر JBL مدل GTO 75.4

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,799
تشکر فراوان
با آزاد کردن کلکتور Q251 پروتکت رفع میشه ولتاژ روی هر دو خازن بزرگ 31و نیم ولته
آزاد کردن مابقی کلکتورها تاثیری نداشت


درود

بیس امیتر q251 را شورت کن اگه پروتکت رفع نشد دراینصورت Q251 سوخته و اگه رفع شد دراینصورت
ببین با آزاد کردن R260 پروتکت رفع میشه یا با آزاد کردن امیتر Q235 یا هر دو ؟
ضمنا ببین اگه R260 حدود صفر اهم نباشه سوخته

سپاس
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,699
10,215
گنبد کاووس
درود

بیس امیتر q251 را شورت کن اگه پروتکت رفع نشد دراینصورت Q251 سوخته و اگه رفع شد دراینصورت
ببین با آزاد کردن R260 پروتکت رفع میشه یا با آزاد کردن امیتر Q235 یا هر دو ؟
ضمنا ببین اگه R260 حدود صفر اهم نباشه سوخته

سپاس
سلام
استاد بلاخره جواب داد
بیس امیتر q251 رو شورت کردم ولی همچنان پروتکت بود . از مدار خارجش کردم و... سوخته بود
با تعویض q251 الان دستگاه بدون پروتکت روشن میشه

مقاومت R260 هم سالمه (000.9 اهمه)
مقاومت150 اهمی R291 کنار خازن بزرگ همچنان داغ میشه

ولتاژ خازنها هم 31 و نیم ولته. واگه با ترانس روشن بشه 41 ولت میشه ، ولی عجیبه که با ترانس باز هم پروتکت میزنه ولی اگه سیم ترانس رو چند بار قطع و وصل کنم پروتکت برطرف میشه و خازنها همون 41 ولت شارژ میشن

حدود 10 دقیقه ای هم دستگاه روشن بود بغیر از R291 همه جای مدار نرماله هیچ قطعه ای گرم یا داغ نمیشد

استاد با این شرایط 5 تا ترانزیستور ترکیده بودن که قبلا تعویض شدن بعلاوه دیود D291 . با این یدونه هم میشه 6 تا ترانزیستور سوخته تو مدار
دلیل این چی میتونه باشه؟ میترسم با نصب روی ماشین مجدد مشکل بوجود بیاد

این آمپلی پیش دو تا تعمیرکار رفته اولی حدود 2هفته دستش بود و برای باز کردن از سر خودش بهم گفت آیسیهای پری ایراد داره . لوازمش هم پیدا نمیشه
تعمیرکار دومی هم که تغریبا تو شهر اسم و نامی داره حدود یک سال دستگاه دستش بود، هی میگفت منتظرم لوازمش بیاد... باید جنس خوبشو پیدا کنم یا از اوراقیها پیدا کنم وگرنه بعد از 10 دقیقه زیر فشار مجدد میسوزه. آخرش هم گفت لوازمش پیدا نمیشه!!.
جالبه... بعد از اینکه دستگاه رو پس گرفتم دیدم اصلا دستگاه رو نیگاه هم نکرده چه برسه به باز کردن!!

تشکر فراوان
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,799
سلام
استاد بلاخره جواب داد
بیس امیتر q251 رو شورت کردم ولی همچنان پروتکت بود . از مدار خارجش کردم و... سوخته بود
با تعویض q251 الان دستگاه بدون پروتکت روشن میشه

مقاومت R260 هم سالمه (000.9 اهمه)
مقاومت150 اهمی R291 کنار خازن بزرگ همچنان داغ میشه

ولتاژ خازنها هم 31 و نیم ولته. واگه با ترانس روشن بشه 41 ولت میشه ، ولی عجیبه که با ترانس باز هم پروتکت میزنه ولی اگه سیم ترانس رو چند بار قطع و وصل کنم پروتکت برطرف میشه و خازنها همون 41 ولت شارژ میشن

حدود 10 دقیقه ای هم دستگاه روشن بود بغیر از R291 همه جای مدار نرماله هیچ قطعه ای گرم یا داغ نمیشد

استاد با این شرایط 5 تا ترانزیستور ترکیده بودن که قبلا تعویض شدن بعلاوه دیود D291 . با این یدونه هم میشه 6 تا ترانزیستور سوخته تو مدار
دلیل این چی میتونه باشه؟ میترسم با نصب روی ماشین مجدد مشکل بوجود بیاد

این آمپلی پیش دو تا تعمیرکار رفته اولی حدود 2هفته دستش بود و برای باز کردن از سر خودش بهم گفت آیسیهای پری ایراد داره . لوازمش هم پیدا نمیشه
تعمیرکار دومی هم که تغریبا تو شهر اسم و نامی داره حدود یک سال دستگاه دستش بود، هی میگفت منتظرم لوازمش بیاد... باید جنس خوبشو پیدا کنم یا از اوراقیها پیدا کنم وگرنه بعد از 10 دقیقه زیر فشار مجدد میسوزه. آخرش هم گفت لوازمش پیدا نمیشه!!.
جالبه... بعد از اینکه دستگاه رو پس گرفتم دیدم اصلا دستگاه رو نیگاه هم نکرده چه برسه به باز کردن!!

تشکر فراوان

درود

آفرین
باید R291 , R191 به یک اندازه داغ کنه و اگه R291 بیشتر داغ میکنه عاملش یکی از موارد زیر است

1- یا D291 را کوچکتر از 15 ولت تهیه و تعویض کردی لذا ولتاژ دو سر D291 را اندازه گیری کن بابد 15 ولت باشه درغیراینصورت زینر 15 ولت تهیه و تعویض کن
2- R291 باید 150 اهم 2 وات یا بیشتر از 2 وات باشه درغیراینصورت مقاومت مناسب تهیه و تعویض کن.

من تجربه ای روی اینگونه پخش های سوئیچینگ ندارم ولی با توجه به اینکه با ترانس پروتکت میکنه قطعا نیاز به ولتاژ مستقیم بدون ریپل مانند ولتاژ باطری داره
و لذا ریپل یکسوساز ساده موجب خرابکاری سیستم میشه

اگه چند خازن 2200 میکرو یا 4700 میکرو با خازن تغذیه خودت موازی کنی ( بعد از دیودهای یکسوساز ) احتمالا دیگه با ترانس هم پروتکت نمیکنه

سپاس
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,699
10,215
گنبد کاووس
درود

آفرین
باید R291 , R191 به یک اندازه داغ کنه و اگه R291 بیشتر داغ میکنه عاملش یکی از موارد زیر است

1- یا D291 را کوچکتر از 15 ولت تهیه و تعویض کردی لذا ولتاژ دو سر D291 را اندازه گیری کن بابد 15 ولت باشه درغیراینصورت زینر 15 ولت تهیه و تعویض کن

2- R291 باید 150 اهم 2 وات یا بیشتر از 2 وات باشه درغیراینصورت مقاومت مناسب تهیه و تعویض کن.

من تجربه ای روی اینگونه پخش های سوئیچینگ ندارم ولی با توجه به اینکه با ترانس پروتکت میکنه قطعا نیاز به ولتاژ مستقیم بدون ریپل مانند ولتاژ باطری داره
و لذا ریپل یکسوساز ساده موجب خرابکاری سیستم میشه

اگه چند خازن 2200 میکرو یا 4700 میکرو با خازن تغذیه خودت موازی کنی ( بعد از دیودهای یکسوساز ) احتمالا دیگه با ترانس هم پروتکت نمیکنه

سپاس
تشکر بی پیان

ولتاژ روی هر دو دیود 10 ولته .

دیود 15 ولتی ندارم اگه 2 تا دیود رو سری کنم که در مجموع 15 یا 20 ولت بشن مشکلی نداره

ضمنا الان
ارتباطات
VCC1 , VCC2 , VEE1 , VEE2 متصله ولی پایه وسط (کلکتور)
tip 35, tip36 ها از مدار قطع هستند .آیا میتونم متصلشون کنم . گفتم اول به شما اطلاع بدم بعد این کار رو بکنم

مقاومت R291 که تهیه کردم هم 150 اهمه ( از 2وات بودنش اطلاعی ندارم ولی هیکلش از مقاومت خود مدار درشت تره

تشکر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,799
تشکر بی پیان

ولتاژ روی هر دو دیود 10 ولته .

دیود 15 ولتی ندارم اگه 2 تا دیود رو سری کنم که در مجموع 15 یا 20 ولت بشن مشکلی نداره

ضمنا الان
ارتباطات
VCC1 , VCC2 , VEE1 , VEE2 متصله ولی پایه وسط (کلکتور)
tip 35, tip36 ها از مدار قطع هستند .آیا میتونم متصلشون کنم . گفتم اول به شما اطلاع بدم بعد این کار رو بکنم

تشکر

درود

تصور کردم کل دستگاه را تست کردی
اگه منظورت اینه که دو سر D291 , D191 هر دو 10 ولته دراینصورت هر دو عوض شده اند و باید 15 ولتی باشن لذا زینر 15 ولتی تهیه و هر دو را با زینر 15 ولتی تعویض کن
R291 , R191 هم باید 150 اهم 2 وات یا بالاتر باشه

بعد از اصلاحات فوق کلیه اتصالات را بحالت اولیه دربیار و سیم باطری ماشین را با لامپ ماشین بالای 50 وات سری کن و به پخش متصل و با صدای پایین تست کن .
اگه اشکالی نداشت بدون لامپ استفاده کن

سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,699
10,215
گنبد کاووس
درود
تا آمپ رو ببندم و مابقی فرمایشات رو اجرا کنم احتمالا 2 یا 3 ساعت طول میکشه
بعد اطلاع رسانی میکنم

تشکر
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,799
درود
تا آمپ رو ببندم و مابقی فرمایشات رو اجرا کنم احتمالا 2 یا 3 ساعت طول میکشه
بعد اطلاع رسانی میکنم

تشکر


درود

بهیچ عنوان عجله نکن
اگه پاسخ پس از 2 روز هم ارسال بشه اشکالی نداره ولی باید صائب و وا ثق و شفاف باشه.

سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,699
10,215
گنبد کاووس
درود

بهیچ عنوان عجله نکن
اگه پاسخ پس از 2 روز هم ارسال بشه اشکالی نداره ولی باید صائب و وا ثق و شفاف باشه.

سپاس
استاد خسته نباشی ، خدا خیرت بده
فعلا فرصت نکردم رو ماشین نصب کنم ولی تو خونه تست کردم هر 4 کانالش ردیفه ، صدا کاملا شفاف و بدون خش

برای D291
زینر 15 ولتی گذاشتم ولی ولتاژ روی دو سر زینر باز هم 10 ولته ضاهرا باید اینجا یه مشکلی باشه!! چون یه بار اتفاقی ولتاژ 15 شد .
زمانیکه ولتاژ دو سر دیود 15 شد مقاومت
R291 هم حرارتش کمتر شد و دمای اون شبیه​
R191 شد.​

دستگاه رو که خاموش کردم و مجدد روشن کردم دوباره 10 ولت شد حرارت مقاومت هم مجدد افزایش یافت
این یکم نگرانم میکنه... مبادا تمام زحماتمون هدر بره

تشکر بی پایان
 
آخرین ویرایش:

~modern~

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2009-08-18
537
1,125
سمنان
سلام،تبریک میگم موفق شدید مشکل و پیدا کنید
به جناب غزال هم تبریک میگم بابت حوصله فوق العاده و بیان شیواشون
یه سوال،جناب غزال کدوم شهر تشریف دارید؟ آدرسی یا شماره تلفن اگر قرار بدید خوشوقت میشم از آشنایی بیشتر

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,799
استاد خسته نباشی ، خدا خیرت بده
فعلا فرصت نکردم رو ماشین نصب کنم ولی تو خونه تست کردم هر 4 کانالش ردیفه ، صدا کاملا شفاف و بدون خش

برای D291
زینر 15 ولتی گذاشتم ولی ولتاژ روی دو سر زینر باز هم 10 ولته ضاهرا باید اینجا یه مشکلی باشه!! چون یه بار اتفاقی ولتاژ 15 شد .
زمانیکه ولتاژ دو سر دیود 15 شد مقاومت
R291 هم حرارتش کمتر شد و دمای اون شبیه​
R191 شد.​

دستگاه رو که خاموش کردم و مجدد روشن کردم دوباره 10 ولت شد حرارت مقاومت هم مجدد افزایش یافت
این یکم نگرانم میکنه... مبادا تمام زحماتمون هدر بره

تشکر بی پایان

درود

دو زینر و قطعات مربوطه را جابجا کن ببین تا حرارت جابجا بشه یعنی R191 داغ بشه و مشخص بشه مربوط به قطعه نامناسبه یا دلیل دیگری داره که بررسی کنم

سپاس
 
بالا