آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: قطع شدن جریان خروجی پس از جوش دادن 2 الکترود => دستگاه جوش

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
در مورد دیود زنر هم بگم که چون گوشی ندارم نمیتونم عکس بگیرم و شرح میدم!

سر مثبت دیود خورده به یک مقاومت و یک خازن سرامیکی مربع شکل و بعد از اون به پایه اپتوکوپلر وصل شده!
وسر منفی هم توسط یک مقاومت کم اهم به ورودی رگولاتور 7815 وصل شده

ولتاز ورودی 7815 =>17 ولت و خروجیش =>14 ولت
ولتاز ورودی 7915=> 22 ولت و خروجیش =>37 ولت بود
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
به محض قطع برق هم بدون وجود بار درخروجی رله قطع میشه

سوال ها رو به دقت جواب بده و چیزی که سوال نشده رو گزارش نکن طبیعی هستش که با قطع برق تغذیه دستگاه ولتاژ 300 ولت افت و به دنبالش 24 ولت قطع و رله هم خاموش میشه و کسی نخواست این مسئله رو بررسی کنی به سوالات پست های قبل به دقت جواب بده
موفق باشی
 

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
Screenshot_58.jpg


سعی کردم مسیر رو با قلم براتون بکشم امید وارم که بدرد بخوره !

اون چک و اون مقاومت و ماسفت که درون کادر ابی هستند هم داغ میکنند
 

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
سوال ها رو به دقت جواب بده و چیزی که سوال نشده رو گزارش نکن طبیعی هستش که با قطع برق تغذیه دستگاه ولتاژ 300 ولت افت و به دنبالش 24 ولت قطع و رله هم خاموش میشه و کسی نخواست این مسئله رو بررسی کنی به سوالات پست های قبل به دقت جواب بده
موفق باشی

ببخشید:frown000: گفتم شاید کمک کنه به دلیل اینکه خازن ها سریع دشارز میشن عرض کردم بازم ببخشید

اگه سوالی مونده بگین تا انجام بدم
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
سر مثبت دیود خورده به یک مقاومت و یک خازن سرامیکی مربع شکل و بعد از اون به پایه اپتوکوپلر وصل شده!
وسر منفی هم توسط یک مقاومت کم اهم به ورودی رگولاتور 7815 وصل شده
زنر 24 ولت هستش

ولتاز ورودی 7815 =>17 ولت و خروجیش =>14 ولت
ولتاز ورودی 7915=> 22 ولت و خروجیش =>37 ولت بود
ولتاژ ها اشتباهه-ولتاژ ها رو چه جوری گرفتی؟
پروب منفی مولتی متر رو بزن به فلز 7815 و پروب قرمز رو بزن به پایه های کناری 7815(گزارش کن)
پروب منفی رو بزن به فلز 7815 و پروب قرمز رو بزن به پایه های کناری و وسط 7915(گزارش کن)

اون چک و اون مقاومت و ماسفت که درون کادر ابی هستند هم داغ میکنند
برا هر سه مورد تا حدی که انگشت رو نسوزونه اشکالی نداره و طبیعی هستش
 
آخرین ویرایش:

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
زنری که گذاشتم 22 ولت هست


و ولتاز هارو هم همین جور که گفتین گرفتمبرای 7815 اما دوباره برای اینکه به شک نیفتم گرفتم و همین مقادیر بود ورودی 17.7 ولت و خروجی 14.1 ولت

طبیعی نیست؟
 

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
و ولتاز 7915 که رگولاتور منفی هست ورودی 23 ولت و خروجی 8 ولت بود .... نمیدونم چرا دفعه اول ی مقدار دیگری بود اما الان اینه

من پراب مثبت رو به بدنه و منفی هارو به ورودی و خروجی میزنم برای رگولاتور منفی
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
و ولتاز 7915 که رگولاتور منفی هست ورودی 23 ولت و خروجی 8 ولت بود .... نمیدونم چرا دفعه اول ی مقدار دیگری بود اما الان اینه

من پراب مثبت رو به بدنه و منفی هارو به ورودی و خروجی میزنم برای رگولاتور منفی

از سلامت مولتی متر مطمئن شو و با مولتی متر دیگه ای تست کن تو ورودی 7815 باید 24+ ولت و خروجیش چیزی بین 14+ الی 15+ ولت باید داشته باشی و تو ورودی پایه وسط 7915 هم باید 24- ولت و خروجیش 15- ولت داشته باشی،ولتاژ ها رو نسبت به فلز 7815 بگیر تا گمراه نشی
حدس میزنم ولتاژ منفی تغذیه 24 ولتت مشکل داره که رو آپ امپ LM324 که مربوط به کنترل جریان جوشکاری هستش تاثیر میزاره،عیب ساده ای باید باشه

زنری که گذاشتم 22 ولت هست
زنر24 ولت بزار
ولتاژ دو سر رله موجود در برد زیرین رو بگیر رو گزارش کن
ورودی 17.7 ولت و خروجی 14.1 ولت

طبیعی نیست؟
ولتاژ ورودی کم هستش و باید 24 ولت باشه
 
آخرین ویرایش:

mehran76gh

VIP+ افتخاری
کاربر
2016-06-17
1,537
7,066
IRANTK
الان ورود رگولاتور مثبت 18 ولت و خروجی 14 ولت / پراب منفی به بدنه و مثبت هم به پایه های طرفین


خروجی رگولاتور منفی یا همون 7915 ... 14ولت و پراب منفی هم به بدنه رگولاتور مثبت وصل کردم خروجی رو 14 داد اما برای ورودی صفر نشون میداد و زمانی که پراب منفی رو به بدنه خودش وصل کردم ولتاز ورودی رو نشون داد 23 ولت /// یعنی وقتی به بدنه رگولاتور مثبت وصل میکنم ورودی رگولاتور منفی رو نشون نمیده حتما باید به بدنه خودش وصل کنم


رله هم ولتاژش که از بر بالا به پایین میاد 22 ولت هستش

------

یک مورد دیگه ای رو هم به مشکلات اضافه کنم که الان متوجه شدم بعضی اوقات از بردپایین یعنی همون برد ورودی که 4 تا خازن هست ی صدایی میاد مانند اینکه سلف ضربه بزنه و بعد قطع میشه ی حالت جوش ریز

---------------------------------
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
الان ورود رگولاتور مثبت 18 ولت و خروجی 14 ولت / پراب منفی به بدنه و مثبت هم به پایه های طرفین


خروجی رگولاتور منفی یا همون 7915 ... 14ولت و پراب منفی هم به بدنه رگولاتور مثبت وصل کردم خروجی رو 14 داد اما برای ورودی صفر نشون میداد و زمانی که پراب منفی رو به بدنه خودش وصل کردم ولتاز ورودی رو نشون داد 23 ولت /// یعنی وقتی به بدنه رگولاتور مثبت وصل میکنم ورودی رگولاتور منفی رو نشون نمیده حتما باید به بدنه خودش وصل کنم


رله هم ولتاژش که از بر بالا به پایین میاد 22 ولت هستش

------

یک مورد دیگه ای رو هم به مشکلات اضافه کنم که الان متوجه شدم بعضی اوقات از بردپایین یعنی همون برد ورودی که 4 تا خازن هست ی صدایی میاد مانند اینکه سلف ضربه بزنه و بعد قطع میشه ی حالت جوش ریز

---------------------------------

ولتاژ 7815 درسته، ولتاژ ورودی و خروجی 7915 باید منفی باشه آیا همین طوره؟،پایه ورودی 7915 پایه وسطش هستش پایه کناری گراند هستش
رو پایه های خازن های بزرگ قلع مردگی داری ،تقویت شون کن
مولتی متر رو به خط 300 ولت وصل کن و جوش بده ببین حین جوشکاری چند میشه و اون موقع که میگی جریان جوشکاری خیلی ضعیف میشه چند میشه؟
حین جوشکاری میتونی آمپر رو کم و زیاد کنی؟
فقط تو رو خدا جواب رو تشریح کن و همون چیزی که پرسیدم رو جواب کامل بده زنر رو هم 24 ولت بزن
راستی اون سیم هایی که میگی سوخته اما قطع نشده رو هم تعویض کن
این دستگاه فکر کنم موش شده بوده!از اون موش سفید خوشگلا!
 
آخرین ویرایش:
بالا