آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تجربیات: تجربيات همکاران در تعميرات لپ تاپ

fortex

کاربر
2014-10-28
52
76
لپ تاپ سونی برام اومد که وقتی روشن میشد خط های رنگی روی صفحه می افتاد دست که میگذاشتی دور و ور لپ تاپ درست میشد. اقا ما هم سریع ال سدی رو باز کردیم مدار رو با چسب نواری محکم چسبوندیم که تلو تلو نخوره . درست شد. کلی هم ذوق کردیم
 

fortex

کاربر
2014-10-28
52
76
یه سونی وایو اوردن برام i7 طرف میگفت از گناوه خریده . 2 میلیون و خورده ای. میخواست ویندوز عوض کنه. اقا ما دیدیم خیلی سبکه . گفتیم یعنی سونی اینقدر پیشرفت کرده؟. خلاصه از روی حس کنجکاوی بازش کردم (بازش کنم ببینم توش چیه. موز هست یا نه)دیدم بردش اندازه موبایله . سی پی یو هم اتم هست. جالب اینجاست ویندوز هم دست کاری شده بود و مشخصات i7 نشون میداد و . . .
بعد که وینندوز عوض کردم طرف فهمید چه کلاهی سرش رفته. . .
روحش شاد یادش گرامی
 

atlas98

کاربر
2009-08-14
336
527
شهر گل و بلبل
با سلام قصد جسارت به مدیران رو ندارم
ولی شما ها که چندین سال دارید کار میکنید چرا تجربه هاتونو برای دیگران بیشتر نمیزارید
آقای امجدی شما از همه قدیمی تر هستی شما باید بیشتر از همه مشکلات کامپیوتری دیده باشی و حل کرده باشی وقتی شما بیایی اینارو بزاری بقیه هم استقبال میکنن
بازم میگم قصد اهانت به شخصی رو ندارم همیشه دود از کنده بلند میشه دوستان

موفق و پیروز باشید.
 

مهدی امجدی

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-12-25
2,476
19,507
ایران
با سلام قصد جسارت به مدیران رو ندارم
ولی شما ها که چندین سال دارید کار میکنید چرا تجربه هاتونو برای دیگران بیشتر نمیزارید
آقای امجدی شما از همه قدیمی تر هستی شما باید بیشتر از همه مشکلات کامپیوتری دیده باشی و حل کرده باشی وقتی شما بیایی اینارو بزاری بقیه هم استقبال میکنن
بازم میگم قصد اهانت به شخصی رو ندارم همیشه دود از کنده بلند میشه دوستان

موفق و پیروز باشید.

با درود خدمت دوست و همکار بزرگوارم
شما لطف دارید و بنده همیشه انتقاد پذیر هستم دوست گرامی قسمت تجربیات بخشی است که از سالهای قبل شروع کردیم و زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و فقط قسمت هایی مورد استفاده قرار گرفت مثل قسمت زیر . ولی با تمام وجود تا جایی که فرصت داشتم شرکت کردم . و چقدر هم از تمام همکاران عاجزانه تقاضای همکاری کردم ولی فقط تعداد بسیار کمی شرکت کردند این یک کار همگانی است و همه باید شرکت کنند
http://www.irantk.ir/irantk23317/
الان هم با شرایط بسیار بسیار بدی دارم وارد انجمن میشوم و فعالیت میکنم اون هم به خاطر اینکه عاشق دوستان و همکارن هستم
ولی در مجموع پیگیر هستم مدیران جدید در بخش خودمون جایگزین شوند و قدیمی ها باید بروند و نیروی تازه نفس راه را ادامه دهد ولی مدیران فقط کارشان پاسخ دادن نیست . و بیشتر وقت را به ساماندهی و ویرایش و جا به جایی و مدیریت بخش ها و ... اختصاص میدهند
موفق باشید
 

sonic2

کاربر
2012-08-16
169
458
سلام خدمت اساتید گل
امروز یک لپ تاپ Aspire 5736 z داشتم که موقع نصب ویندوز همون مرحله اول بعد از لوگوی ویندوز خاموش میشد در صورتی که تو خود ویندوز بعد از چند ساعت خودش خاموش میشد که بعد از کلی کلنجار رفتن و نا امید شدن با تعویض شارژر مشکل حل شد و راحت نصب ویندوز شد.
 
آخرین ویرایش:
با سلام خدمت اساتید ارجمند مخصوصا جناب آقای kiyanmz ..
هفته قبل یه لپ تاپ DELL 3300 واسم اومد که گفتن کلید پاورش یکی در میون عمل میکنه ، بعد از باز کردن و شستشوی کلید و بستنش متاسفانه بکلایت LED پرید . کابل فلت تست شد و چیپ گرافیک و الباقی جاهای مادربرد و پروگرم بایوس به کمک راهنمایی های دوست و استاد عزیزمان آقای kiyanmz انجام شد ولی مشکل حل نشد که نشد تا اینکه جناب آقای kiyanmz پیشنهاد کردند از روی نقشه مدار را چک کنم .
با تست ولتاژهای LED متوجه شدم که ولتاژ 19 وجود دارد ولی ولتاژ 3.3 راه اندازی متغییر است ، در نقشه قطعاتی که قسمت Power LED را کنترل می کردند را پیدا کردم و با ترس و لرز یک سیم از خروجی ولتاژ قطعه مورد نظر به قسمت ولتاژ راه انداز LED متصل کردم که خوشبختانه نتیجه مثبت بود و حتی در حالت Hibernate هم درست عمل میکرد . قابل ذکر است قبل از این مراحل دستگاه با LED سالم نیز تست شد و مشکل مشابه بود .
با تشکر ..
 

cybernova

مدیر تعمیرات سخت افزار کامپیوتر
مدیر تالار
2013-05-31
2,829
10,511
آذرشهـر
با سلام و درود
مورد تعمیر : لپ تاپ Lenovo مدل G510 با ایراد نداشتن تصویر
چند روز قبل این لپ تاپ رو با عیب ذکر شده آوردن .البته لپ تاپ بوت می شد ولی تصویر بدون نور بود .مشتری هزینه تعمیر رو پرسید و لپ تاپ رو برد . دیروز دوباره لپ تاپ رو آوردن برا تعمیر ولی اینبار همون تصویر رو هم نداشت .با پورت VGA تصویر داشتم و سیستم بخوبی کار می کرد .موقع باز کردن متوجه کنده شدن 2 تا از پایه های مربوط به پیچ ها شدم .در این مدل لپ تاپ هیچ پیچی پشت لپ تاپ وجود ندارد ،فقط 2 تا پیچ در کناره سوکت باتری هست که باید باز بشن تا قاب پشت لپ تاپ بیاد بیرون .متاسفانه نفر قبلی به زور قاب رو باز کرده بود و پایه ها کنده شده بودن .فلت مربوط به LCD رو جدا کرده و پس از تمیز کردن فلت و سوکت آن ،مشکل تصویر حل شد .البته فلت از هر دو طرف ( هم برد هم LCD ) شل بود .بخاطر ظریف بودن سر فلت از سمت LCD خیلی راحت کشیده شده و از سوکت جدا می شه که این قضیه رو حین بستن LCD باید در نظر داشت .چه بنده بعد از بستن متوجه تکرار عیب شدم و مجبور به باز کردن مجدد LCD شدم .اینبار با چسب دوطرفه فلت رو سفت کردم تا براحتی کشیده نشه .
موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

cybernova

مدیر تعمیرات سخت افزار کامپیوتر
مدیر تالار
2013-05-31
2,829
10,511
آذرشهـر
سلام و درود
در ادامه پست قبلی لازم دونستم این نکته رو هم اضافه کنم که این مدل دارای کانکتورهای بسیار ضعیف هست که مشکلات متعددی رو بوجود میاره .مثل کار نکردن برخی دکمه های کیبورد ( SHFT سمت چپ و CAPS LOCK و TAB ) که بخاطر سفت نشدن گیره نگهدارنده فلت کیبورد در سوکت می باشد .اکثر سوکت ها بدون گیره قفل کننده هستند و فلت ها رو باید با حوصله و صبر در جای خود محکم کرد .نمی دونم فقط این مدل اینطوری هست یا بقیه مدل های این برند هم چنین ضعف هایی دارند یا اینکه این سری تولید کننده خاصی داشته .بنده برای محکم کاری برای فلت کیبورد هم بعد از جا زدن از چسب استفاده کردم تا اتصال ها کاملا مطمئن باشند .
یا علی .
 

MGNBUTCHER

کاربر
2014-02-28
103
149
38
سلام یک لپ تاپ آورده بودن(مدلش یادم نیست آلزایمر گرفتم:26000000:)که اصلا روشن نمیشد هارد رو که در میاوردی روشن میشد و بالا میامد گفتم هارد خرابه هارد چک کردم دیدم سالمه احتمال دادم خرابی از چیپه لپ تاپو باز کردم دیدم وقتی روشنش میکنم یک آی سی نزدیک سوکت ورودی هارد به شدت داغ میکنه گفتم عیب مال همینه بعد رفتم دنباله آی سی مربوطه که تو بازار نبود نا امید شدم گفتم لپ تاپ میبندم میگم قطعش نیست لپ تاپو بستم به سرم زد هاردو وصل کنم دیدم لپ تاپ روشن شد و ویندوز به خوبی بالا آمد:11672:احتمال دادم قطعه ای در برد نشتی داشته و تخلیه شده چون 3 روز لپ تاپ همه قطعاتش جدا بود
نکته اخلاقی هیچ وقت در تعمیر عجله نکنید حتی اگر مشتری خواست خودشو دار بزنه:51000000:
 

atlas98

کاربر
2009-08-14
336
527
شهر گل و بلبل
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی بزرگوارن از جمله آقای امجدی دوست همیشه در میدان ما
خوده بنده بعد از چند سال دوباره برگشتم تو این سایت
حرف شمارو کاملا قبول دارم.ماشاالله کلی تغییرات داده شده خیلی مدیر جدید اضافه شده به سایت
من از سال 2002 تو این سایت یوزر داشتم ولی بنا به مشکلات کاری مجبور شدم چند سالی کار های متفرقه ی دیگه انجام بدم .
بگذریم
الان بعد از چند سال دوباره اومدم چون بار علمی اینجا رو از هر دانشگاهی تو ایران پر بار تر میبینم
الان خودم مدرک ارشد فناوری اطلاعات دارم ولی تو دانشگاه هیچ چیزی یاد نگرفتم جز یه مشت اطلاعات غلط و بی اساس و قدیمی
در مورد سخت افزار هم خیلی از استادهامون بار علمیشون پایین بود. نمیخوام اسم بیارم ولی همه جای ایران همینه ( دانشگاههای سراسری منظورم هست که خودمم تو همون ها درس خوندم )
توی تمام دانشگاه ها فقط توضیح میدن، عملی به اون صورت در کار نیست.
2 سالی میشه تعمیرات میکنم هیچ کلاسی هم نرفتم و نخواهم رفت.
کافیه آدم خودش بخواد+علاقه که اگه چاشنی کار کردن بشه دیگه اوکی اوکی میشه.
از این به بعد من هم تجربیاتمو میزارم و خواهشم از تمامی دوستان خواننده و مدیرهای با مرام اینه که هر کسی یک ایراد حل شده از سمت خودش بزاره قول میدم هیچکسی نباشه اینجا بی بهره بمونه .
همین جا دوباره از دوستان خوبم آقای غفور ، آقای مهدی امجدی ، آقای حیدری ، آقای cybernova و آقا reza و آقا..... و خیلی از مدیران فعاله دیگه که اسمشون الان یادم نیست .

میخوام که دوباره بیان و اطلاعات دوستان رو به روز نگهدارید چون این علم همیشه رو به جلو هست و هیچ سکونی نداره.
هر کسی به قدر خودش تو این سایت اطلاعات بزاره مطمئن باشید ضرری که نمیکنه هیچ سودشو خودش میبینه خیلی از دوستان خدمات کامپیوتری دارن پس کمک هم باشیم بهتره.اهرم فشار هم باشیم .

ببخشید اگه اسم دوستان خوبم از قلم افتاد.
از دوستان میخوام که وقتی این پیام بنده رو خوندید خودتونو نشون بدید تا علم خودمونو ببریم بالا.
بازم ببخشید زیاده گویی کردم
سپاسگذارم از تک تک دوستان و مدیران سایت .
پایدار باشید.
----------------------------------------------------------
یه لپ تاپ asus N series برام آوردن تصویر نداشت با کابل vga تصویر داشت.
خب خیلی از دوستان میگم مین مشکل داره یا فلت.تشخیص ها متفاوته بعضی ها هم به چیپ شک میکنن.و یا قطعات دور آن شاید هم تغذیه مدار.
بنده برای تست اول ram ها رو تعویض کردم چون همچین موردهایی رو داشتم با تعویض ram مشکل حل شده.
هارد رو هم باز کردم باتری رو هم در آوردم بعد با شارژ روشنش کردم خیلی برام جالب بود دیدم لپ تاپ بدون هارد روشن شد و تصویر میداد.
یکی یکی قطعات رو تست کردم دیدم هارد مشکل داره.
هارد رو با یه سیستم دیگه ویندوزشو پاک کردم وقتی وصل کردم به خود دستگاه، دستگاه بدون مشکل تصویر داد .راحت ویندوز نصب کردم.
دادم به مشتری رفت.
پایدار باشید.
 
بالا