آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

نکته در ساخت فلزیاب هایی که از میکرو استفاده می کنند

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
سلام کسی نیست به ما بگه که یه دستگاه دیجیتال چطور عمل تفکیک رو انجام میده؟البته به زبان برنامه نویسی.من یه برنامه نوشتم.برنامه دارای حساسیت،ترهشلد،پهنای پالس متغیر ، گراند بالانس و delay که از 0 تا 10 کنترل میشه. حالا میخوام اگه بشه تفکیک رو هم بنویسم.راستی میرو در هر پالس حداکثر چند نمونه برداری میکنه؟من واسه هر پالس 4 نمونه نوشتم
 

mahdi8866

کاربر
2008-11-22
166
349
سلام parse
نوع تفکیک چه در برنامه نویسی و غیره مربوط به مدار بعد پیش تقویت کننده مربوط میشه که چه انتگرال گیری باشه یا سمپل اند هولد باشه یا تراک اند هولد باشه یا از adc های خارجی مثل ماینر که از ads7816 استفاده کرده وغیره یعنی باید مدارتون باشه (قسمت بعد پیش تقویت کننده)
با چه زبانی مینویسی و چه کامپایلری؟
 

mahdi8866

کاربر
2008-11-22
166
349
شما اگه حرفه ای باشی با 2 نمونه هم میتونی بهترین تفکیک رو پیاده کنی , حداکثر 3 تا نمونه در 1 پالس
منظور این نیست که از پالس های دیگه نمونه دیگهای بگیری , در هر پالس همون 3تا نمونه ای که در پالس اول میگیری
 
آخرین ویرایش:

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
سلام من با بیسیک کار میکنم.من مثل ماین دراور اومدم از هر پالس 4 تا نمونه برداری کردم.اما مشکل من اینجاست که نمیدونم چطر باید تفکیک رو برنامه نویسی کنم
 

mahdi8866

کاربر
2008-11-22
166
349
من هم از این نوع تفکیک سر در نیاوردم قبلا با پرتئوس تستش کردم دیدم 4 تا نمونه میگیره ولی نمیدونم چطوری تفکیک میکنه
 

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
من فكر نكنم ماین درایور تفكیك كنه.من میخوام بدونم یه دستگاه دیجیتال چطور تفكیك میكنه؟
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام
در رابطه با تفکیک من حسابی توضیح در تاپیک و صفحات قبلی دادم
شکل زیر می تونه کمکت کنه
با سپاس
 

پیوست‌ها

  • 43.6 کیلوبایت بازدیدها: 202

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
اخه اون توضیح شما در مورد مدارهایی كه تفكیك دارن و با استفاده از اختلاف ولتاژ بین پیش تقویت كننده و بعداز انتگرال گیرنوع فلز مشخص میشه.اگه ممكنه بگید یه دستگاه دیجیتال چطور تفكیك میكنه
 
آخرین ویرایش:

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام
در رابطه با سوالات اقای mahdi8866 باید بکم که
موازی کردن ماسفت ها و ترانزیستورها برای افزایش بتای ان قطعه هست که در مدارات قدیمی بدلیل نبودن تکنولوژی ساخت این کار مرسوم بوده در فلزیاب این کار را برای افزایش جریان کشی کویل بطوریکه درجه حرارت ماسفت بالا نره انجام می دهند چون ماسفت به حرارات حساس بوده و افزایش ان در سرعت سوئیچ ان موثر بوده و احتمال عملکرد سوئیچ با تاخییر در ان بالا می رود . همچنین اینکار باعث کاهش مقاومت ظاهری ماسفت شده در زمان روشن کهبه نوبه خود می توان کویل با ظرفیت بالاتر را به ان متصل کرد . در کتاب مدارهای الکترونیک نوشته لوئیس نشلسکی در بخش ماسفت ها بطور کامل ان را در چند صفحه توضیح داده است .

در رابطه با سوال دومتون ( راستی کمترین زمان برای پالس نمونه چند میکرو ثانیه هست؟ منظورم زمان on بودنه پالسه نمونست و بهترین زمان چقدره؟ ) :70000000:!
این سوال قلب فلزیاب pi را هدف قرار داده و جواب ان پایه و مرحله اول طراحی فلزیاب است همچنین این پاسخ دارای بحث پیچیده و دقت بالاست . من بطور جزیی در مورد ان توضیح می دهم :
این زمان با فرکانس و میزان میرایی پالس کویل رابطه مستقیم داره .ابتدا در یک دستگاه باید فرکانس ان مشخص شود که اصولا طراح فرکانس تایین می کند سپس بر اساس ان کویل و طبقه را انداز طراحی می کند ولی راه اصلی وبسیار سخت ان در ابتدا طراحی بهترین کویل متناسب با منبع تغذیه و در نظر گرفت میدان مغناطیسی بالا متناسب با شار عبور ان سپس طراحی درایور کویل و پیدا کردن فرکانس بر اساس پارامتر های بدست امده . که واقعا کار سختی هست.
اکنون پس از انتخاب فرکانس و مقدار کویل شما باید محاسبه کنید زمان on کویل که در ان زمان کویل بیشترین شار را تولید کرده به شرط اینکه بیشترین پاسخ را در زمان میرایی Toffداشته باشد ( در فلزیاب یعنی اینکه : شما یک تایمی را باید انتخاب کنید که بیشترین شار در زمان رTon را داشته ولی در زمان Toff موج میرایی حاصل بیشترین تغییرات را داشته باشد زمانی که شار از فلزی عبور کند .) تازه بعد از کلی دردسر تازه باید دید که پایداری شکل موج میرایی چطوریه که انهم رابطه داره با مقدار ولتاژ بدست امده در کویل .
این بحث خیلی پیچیده و زیاده و می دونم که کسی حوصله انجام این مرحله را نداره .....
ولی بهتره که تجربی بگم : متناسب با فرکانس این زمان را نباید انقدر زیاد گرفت که باعث شه میدان مغناطیسی و شار عبور از کویل اندر زیاد شه که اجسام کوچک و یا حتی متوسط در فلزیاب کاوش نشه ( این موضوع را بطور مفصل در تاپیک کویل ها بررسی و عنوان کردم ) و یا اینکه این زمان را نباید انقدر کم گرفت که میدان مغناطیسی و شار عبوری ان ضعیف شده و دستگاه دارای عمق کاوش کم و دارای ناپایداری در مقابل اثرات محیطی شود .
ولی خودم این تایم را در فلزیاب هایی که تعمییر می کنم یا می سازم را تا اندکی کم یا زیاد می کنم ( با در نظز گرفتن جریان کویل ، جریان منلع , ولتاژ موثر کویل ) تا بهترین حالت را بدست بیارم .
در ضمن نکته مهم اینکه در اکثر فلزیاب ها چون سمپل تایم ها از پالس اصلی (راه انداز کویل) بدست می ایند لذا تغیر در زمان ان باعث تغییر در سمپل تایم ها شده و ممکن است دستگاه بهم خورده حتی اگر بهترین حالت را برای کویل بدست اورده باشید بطور کلی تغییر در این تایم Ton نیاز به تجربه و دانش و دقت بالا دارد .
و به راحتی نمی توان گفت که کمترین تایم و یا بیشترین تایم روشن شدن کویل چقدر است .
با سپاس Mohammad
 
آخرین ویرایش:
بالا