آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نکته در ساخت فلزیاب هایی که از میکرو استفاده می کنند

feri6867

کاربر
2011-10-20
14
22
دوست عزیز باطری شما ضعیف است. اگر باطری هارو شارژ کامل کردی بازم این پیغام رو داد p1(زیر خازن 1000میکرو هست) پیچش رو سفت کن تا ولتاژ 100درصد بده.
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
پاسخ : پاسخ به mohsen a

سلام اقا محسن
اگر دستگاه بالا می اید بعید می دونم مشکل از فیوز بیت باشه . احتمالا مدار چاپی یا کانفیگور کیبورد مشکل داره .
اگه اطلاعات بیشتر بدی می تونم راهنمایی بیشتر کنم مثلا دستگاه تاذچه مرحله ای بالا می اید و یا دستگاه فلز را اشکار می کند یا ال سی دی درست کار می کند و یا ...
 

Eengineer

کاربر
2012-04-28
15
32
روی ابرها
پاسخ : پاسخ به mohsen a

سلام اقا محسن
اگر دستگاه بالا می اید بعید می دونم مشکل از فیوز بیت باشه . احتمالا مدار چاپی یا کانفیگور کیبورد مشکل داره .
اگه اطلاعات بیشتر بدی می تونم راهنمایی بیشتر کنم مثلا دستگاه تاذچه مرحله ای بالا می اید و یا دستگاه فلز را اشکار می کند یا ال سی دی درست کار می کند و یا ...
به به مهندس MEE.آقا چه عجب چشممون به جمال اینترنتیتون روشن شد.من joojoo0065 هستم که قبلا زیاد مزاحم شما میشدم. خیلی خوشحال شدم از اینکه با یک چهره جدید و البته شاد و شنگول دیدمت.
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
پاسخ : پاسخ به mohsen a

سلام دوست گرامی
نظر لطفتون هست . بله با تاخیر زمانی زیاد برگشتم . این مدت درگیر مشکلات زیادی بودم . که باعث شد نتوانم در سایت فعالیت کنم .
هر چند به صورت پاره وقت برگشتم ولی تمام سعی ام می کنم که برای دوستان مفید باشم.
با سپاس فراوان و ارزوی موفقیت برای همه دوستان m.e.e
 

Eengineer

کاربر
2012-04-28
15
32
روی ابرها
مهندس MEE در مورد ماینر4 واسمون بگو. در کل در چه مواردی مدار روی دمو میره؟ و در این زمان چه کارهایی میشود انجام داد جز ولتاژ خروجی تراکو ها و 2.5 ولت دو سر lm385.z2.5

و لطفا بگو lm4040 با lm385 چه تفاوتهایی داره.
و اینکه نوع پروگرامر هم در پروگرام کردن میکروهای ماینر تاثیر داره یا نه؟
آیا دمو میتونه ناشی از مرغوب نبودن bup314یا دیودهای محافظ باشه؟
bup314 با bup314D فرغش فقط در دیود داخلی هست و آیا مناسب هست که از bup314D در ماینر استفاده بشه؟
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام
در رابطه با ماینر کاملا منتاژ کردم ولی هنوز یک بار هم روشنش نکردم به همین خاطر نمی تونم اظهار نظر کنم و باور کنید مایندایور هم رو رها کردم البته باید اینو بگم که پروژه مایندایور را تا حدود 90% مشکلاتشو حل کردم و فقط یه سری نوسانات داره اون هم کار زیادی نداره . اینو گفتم که یه جوری مشخص کنم که مثل گذشته نمی تونم زمان صرف کنم ان هم بدلیل مشکلات شخصی هست ولی با این حال دوست دارم در سایت فعالیت کنم ان هم بخاطر خودم تا اپدیت باشم .
در رابه با lm4040 باید بگم که این ای سی یه ولتاژ 2.5 ولت را تهیه می کند البته مشروط به اینکه بار یا همون rl ای که به خروجی ای سی متصل هست از حد مجاز بیشتر نشه که این حد در دیتاشیت قطعه به صورت نمودار متناسب با دما و ولتاژ ورودی امده است . ولی در مقابل ای سی lm385 قابلیت تهیه دو ولتاژ 1.2 و .2.5 ولت را دارد که نسبت به ای سی 4040 قابلیت تحمل بار بیشتری دارد ولی نکته مهم این هست که هر دو ای سی در زیر با و به صورت زنده قابل تنظیم نیستند .من خودم از lm336 استفاده می کنم چون زیر بار قابل تنظیمه و می توانید در مدار روشن مقدار دلخواه را تنظیم کنید . مدار نمونه در دیتا شیت امده است .
در رابطه با سوال دوم باید بگم که جواب منفی هست .
در رابطه با سوال سوم باید بگم که خیر اگر bup314 مرغوب نباشد در بدترین حالت باعث می شه که دستگاه بالا نیاد دمو بود فقط و فقط به خاطر برنامه هست .
در رابطه با سوال چهارم باید بگم که ان دیود یک دیود محافظ است تا زمانی که ولتاژ در کلکتور به حد مجاز ترانزیستور مطابق با دیتا شیت ( البته جنس مرغوب ) نرسد این دیود کاری نمی کند و وقتی که ولتاژ از حد مجاز گذشت اگر دیود برعکس باشد نتنها باعث حفاظت از ترانزیستور در زمان پیک های لحظه ای نمی شود بلکه باعث صدمه به قطعه می شود . احتمالا این نوع ترانزیستورها در بایاس خاصی مورد استفاده قرار می گیرند .
با سپاس Mohammad
 
آخرین ویرایش:

mahdi8866

کاربر
2008-11-22
166
349
سلام ممنون از جوابتون 4 تا سئوال دارم از خدمتون جناب mee
1 - اینکه مدار هایی که از مثبت تغذیه بجای شاسی استفاده میشه مثل ماینر و ماین دایور بهتره یا مدار هایی که از منفی بجای شاسی استفاده میشه مثل مینی پالس یا pd3200
2- کدام یک از نوع ماسفت ها یعدی ماسفت های ولتاژ بالا ی n قدرتشون زیاد تره یا ماسفت های p
3 -کدام یک برد دستگاه رو میشه باهاش برد بالا یعنی اینکه اگه پالس مطلوبی رو اگر به ماسفت n و ماسفت p بدیم کدام یک در بالا بردن برد دستگاه موفق ترند
4- ایا ولتاژ باطری بالا تر باشه رو برد و نویز و ثبات تاثیر بهتری میذاره ممنون از شما
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام
جواب سوال اول ،دوم،سوم: فقط و فقط برمی گرده به طراح و طراحی مدار البته منکر این نیستم که هرکدام نسبت بهم مزیت هایی دارند که انتخاب ان بر می گردد به طراح و قدرت در طراحی ان . مثلا من خودم با ماسفت های n راحترام و محاسبات ان را با مهارت بیشتری انجام می دهم . یا مدار با گراند مثبت که مدار با فرکانس پایین کار می کند و نویز های ان بصورت پیک است ،نویزها را به راحتی می توان حذف کرد ولی از معایب ان جریان کشی بیشتر مدار و دوام کم منبع تغذیه و همچنین پیچیدگی طراحی قسمت پاور دستگاه ولی در عوض همه اینها در دستگاههی با گراند منفی برعکس می باشد . بیشتر این قضایایی که فرمودید بر می گرده به نظر طراح .
سوال اخرتون : بالا بردن ولتاژ باطری باعث افزایش ولتاژ لحظه ای در پیک تا پیک و همچنیین جریان عبوری از کویل می شود که در نتیجه باعث افزایش میدان مغناطیسی و افزایش شار عبوری ان می شود که این امر در اول خوب بنظر می رسد ولی در واقع این خوب نیست به چند دلیل :
1 = افزایش ظرفیت خازنی کویل با زمین که مانند یک دمپینگ و تاخیر برای شار مغناطیسی می شود .
2= به دلیل قدرت بالای میدان مغناطیسی اجسام کوچک در فاصله نزدیک تاثیر بر میدان نداشته یا خیلی کم تاثیرگذارند که به نوبه خود باعث می شود این اجسام اشکار نشوند .
3 = مقاومت ظاهری کویل پایین امده و با فزایش جریان کشی در کویل ، کویل داغ شده در نتیجه باعث نامرتب شدن میدان می شود ( بحث طولانی دارد) و بطور کلی کاوش دستگاه مختل می شود .
4 = به دلیل ولتاژ ظاهرب یالا در کویل نویزهایی که توسط کویل ایجاد ودریافت می شوند دارای پیک ولتاژی بالا می شوند که مشکلات زیادی ایجاد می کنند .
این چهار دلیل اصلی بوده ولی دلیل دیگری نیز وجود دارذ که در این بحث نمی گنجد . البته باید بگم ولتاژ بالا در باطری فلزیاب خوب هست ولی یک حد کاملا مجاز . من خودم در مایندایور از ولتاژ باطری 16 تا 18 ولت استفاده می کنم که در مدار اصلی طراح ان را 21.5 ولت در نظر گرفته است نتنها ولتاژ را افزایش ندادم بلکه ولتاژ را پایین اورده ام .
با ارزوی موفقیت Mohammad
 
آخرین ویرایش:

mahdi8866

کاربر
2008-11-22
166
349
سلام خیلی ممنونم از پاسختون جناب mee
بله من هم از باطری 18 ولت استفاده میکنم و همینطور در تستی که با ولتاژ بالا تر گرفتم مشکلاتی بوجود امد که شما هم بهش اشاره کردید
من در هر دو ماسفت تقریبا یک قدرت رو بدست اوردم ولی یه نمه n بهتر عمل کرد در ماسفت های n برخلاف بالا بودن ولتاژ در مثلا ماسفت w12nk80z و irfp460 که جز ماسفتهای قدرتمند بحساب میان ماسفت irfp250 از همه بهتر عمل میکنه
از درایور 3120 ماینر هم استفاده کن خیلی خوب درایو میکنه و از igbt اصلا استفاده نکن نه این که بدون دلیل علمی بگم بد عمل میکنه نه اینطور نیست اما عمل کرد ماسفت بهتره
و اینکه گفتی نویز در حالت پیک رو میشه حذف کرد چطوری میشه این کار رو کرد البته نسبت به طبقات مدار
راستی این خنثی ساز اثرات که در ماین دایور که تو یکی از تاپیکها گفتی چیه منظور از این خنثی ساز چی میتونه باشه البته اگه اشتباه نکنم تو یه جا گفتی پالس خنثی ساز میتونی یه توضیح دربارش بدی ؟
بعد تو قسمت گراند بالانس هم که گفتی چند تا دستگاه رو تعمیر کردم . مشکل از چی بود البته عکس مربوط بهش که قسمت انتگرال گیر مینی پالس رو دیدم ولی میخوام مشکل رو توضیح بدی وعلتش هم بگی
یخورده هم درباره دامنه پالس اصلی که به ماسفت میره و دامنه پالس نمونه برداری و کم کردن نویز هم توضیح بدی
ممنون از شما خیلی هم مزاحمت میشم انشاالله جبران کنم
 
آخرین ویرایش:
بالا