آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نکته در ساخت فلزیاب هایی که از میکرو استفاده می کنند

safye

کاربر
2008-11-01
431
1,862
33
ساري
دوستان عزیز برای رفع این مشکل کافیست که فقط بدنه کریستال را به شاسی وصل کنید .
د .
با ارزوی موفقیت mohammad
[/QUOTE]
محمد جان بدنه رو به شاسی + وصل کنیم یا منفی؟
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام دوست عزیز
در دستگاه های مان دایور و ماینر شاسی مثبت باطری در نظر گرفته شده است .
بطور کلی بدنه کریستال را به شاسی که در مدار شماتیک طراحی شده است نصب کنیم حال یا منفی یا مثبت . همانی که در شماتیک به عنوان شاسی دستگاه درنظر گرفته شده .
با ارزوی موفقیت mohammad
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
فیوز بیت ها در میکروکنترلر

سلام به همه دوستان عزیز
دوستی از من در رابطه با فیوزبیت ها سوال کرد . من هم جواب ناقصی به ایشان دادم .
خودم نیز با فیوز بیت ها و اساس کار انها مشکل داشتم یکی از دوستان مقاله ای برام فرستاد و با خواندن این مقاله مشکل من تا حدود زیادی حل شد البته کتابهایی در این رابطه نیز وجود دارند که به وفور در بازار یافت می شوند . پس مفید دیدم که این مقاله را در این سایت بگذارم تا دوستان از ان استفاده کنند .
قابل ذکر است که این مقاله از سایت www.ir-micro.com گرفته شده و مطالب ان محفوض ناشر ان می باشد .
با تشکر mohammad
 

پیوست‌ها

lachinani

کاربر
2009-05-09
92
249
دوستان عزیز یکی از فیوز بیتهای میکرو(avr)مربوبوط به کلاک سیستم است وبا نام ckopt انرا میشناسیم در محیط های نویزی باید انرا فعال نمود تا میکرو عملکرد بهتری از خود نشان دهد که البته توان مصزفی میکرو را بالا میبرد .
 

lachinani

کاربر
2009-05-09
92
249
دوست عزیز منظور شما چیست ؟! در مدارات فلزیاب بلوکهای مختلفی وجود دارد که هر یک وظیفه خاصی ایفا میکند میکرو کنترلرهای نسل جدید که با معماری ریسک طراحی شده اند به علت شعاع عملیاتی وسیعشان می توانند ایفا کننده خوبی برای برخی از بلوکها باشند(مولد بالس ویا مدیریت فیدبک و...) avr ساخت دست شرکت اتمل در بین دوستاران میکرو جا افتاده تر از pic است. استفاده از هر دو بلا مانع است ان چیزی که مهم است برنامه ای نیرومند است برای بیشرفت در کار.
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
پاسخ به mohsen a

سلام دوست گرامی mohsen a
دوست عزیز اندکی از شما گله مند هستم . اخه من کلی وقت صرف می کنم تا این مطالب ساده یا پیچیده را در سایت اپلود کنم و سپس می بینم که دوستان اندکی توجه به این مطالب نمی کنند و ... اگر شما جای من بودید چه می کردید ؟ دوست گرامی من در همین تاپیک با موضوع فیوزبت ها در میکرو یک فایل pdf قرار دادم (( 4 موضوع بالاتر )) که در ان نحوه ارایش فیوزبیت ها و نحوه دانلود انها در میکرو و حتی عملکرد انها را با سادگی و شیوایی تمام توضیح داده شده است . این سوالات نمانگر ان است که دوستان به این مطالب ها کم لطفی می کنند و انها را مطالعه نمی کند نمی دانم چه بگویم احساس می کنم نتایج این همه زحمت های من در این سایت بی فایده است و این همه مطالب نتوانسته با عث موفقیت دوستان شود و از این موضوع بسیار نا راحت هستم و ....شما به بزرگواری خود مرا مورد پوزش و عف قرار دهید .
به هر حال پاسخ سوال شما در مطالب و تصویر های زیر می باشد امید وارم مشکل شما حل شود .
نمی دانم از چه نرم افزاری برای پرگرام کردن ای سی ها ماینر استفاده کردید ولی من چگونگه پرگرام گردن این ای سی ها را با نرم افزار CodeVisionAVR C Compiler در تصویرهای زیر گذاشتم .
ابتدا در این نرم افزار وارد گزینه setting و سپس بر روی گزینه programmer کلیک کنید و در منوی باز شده نوه پرگرامرتون را انتخاب کنید و با ok ان را تایید کنید .
دوم : بعد از انجام مرحله اول در پنجره اصلی نرم افزار بر روی ایکون ای سی کلیک کنید انم این ایکون (( ruk the chip programmer )) است یا در منوی tool بروی chip programmer کلیک کنید .
سوم : در پنجره فیوز بیت ها ، فیوز بیت های ذکر شده در راهنمای ماینر 4 را بسوزانید (( با تیک زدن )) سپس در منوی program گزینه fuse bit(s انتخاب کنید .
چند نکته :
در این نرم افزار انتخاب کردن فیوز بیت ها (( تیک زدن )) به معنای ان است که فیوزبیت انتخاب شده برابر صفر است و باقی فیوز بیتها یک می باشند
پس از اعمال فیوز بیت ها نرم افزار پیغامی نمی دهد اندکی صبر کنید تا نرم افزار از حالت اجرا خارج شود .
قبل از اعمال فیوز بیت ها و پرگرام کردن ای سی ها ابتدا نوع ای سی را در پنجره chip انتخاب کنید و سپس با گزینه reset chip ای سی را ری سیت کنید بعد مراحل گفته شده را اجرا کنید .
و از همه مهمتر فیوز بیت های هر دو ای سی ماینر 4 به یک شکل است .
با سپاس و ارزوی موفقیتMohammad
 

پیوست‌ها

  • 49.6 کیلوبایت بازدیدها: 540
  • 55.8 کیلوبایت بازدیدها: 534
  • 54 کیلوبایت بازدیدها: 535
  • 96.7 کیلوبایت بازدیدها: 541
  • 88.4 کیلوبایت بازدیدها: 545
آخرین ویرایش:

potoc

کاربر
2008-06-30
3
5
پاسخ : پاسخ به mohsen a

سلام اقای mee من براب پروگرم کردن ای سی های 32 و 8 ماینر از دستگاه حرفه ای tnm 2000 استفاده کردم تا حالا تو این مدت چند سالی که با این دستگاه کارکردم مشکلی نداشتم ولی فکر کنم موقع پروگرم کردن ای سی ماینر فیوز بیت هارو پروگرم نکرده چون کیبرد داخل دستگاه ماینر 4 اصلا کار نمی کنه میتونی من تو این زمینه راهنمای کنی.ممنون میشم:love-smiley-017:
 
بالا