آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

درخواست اموزش نصب و راه اندازی کولر گازی های اسپیلت

m30man

کاربر
2011-05-22
3
5
با تشکر فراوان از جناب اقای اویس مدیر محترم
ایا از کندانسور 30000 برای پنل داخلی 24000 استفاده ود مشکلی حاصل میشود؟
و دکمه ریست روی پنل داخلی پس از 3 ثانیه نگه داشتن باعث سبز شدن چراق قرمز روی پنل داخلی توشیبا حارهای سرد میگرد .تفاوت این 2 عمل کرد در چیست؟
با ارزوی موفقیت شما.........(مهدی)
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
درود استادان گرامی من یک مشکل با شارژ مجدد کولر اسپیلت خودم پیدا کردم و اون این است که لوله باریک سرما داره و تا پنل داخل و لوله های اپراتور میاد ولی خنک نمیکنه لوله شارژ هم گرم است. لطفاً راهنمایی کنید با سپاس تقریباً مشکل رو پیدا کردم#$V^86یونیت بیرون از داخل نشتی داره:sadwalk:و نمیدونم چطور باید نشتی رو پیدا کنم لطفاً راهنمائی بفرمایید.

دلیل سرما در لوله رفت کمبود گاز و یا گیر بودن گاز هستش

شما قبل از اینکه شارژ گاز کنی باید با ازت سیستم رو تحت فشار قرار بدی و با مایع صابون رقیق نشت یابی انجام بدی ( روش تست فشار : 1.5 برابر فشار کارکرد سیستم)

البته توی وکیوم سیستم هم میشه فهمید که سیستم نشتی داره یا نه ولی دقیق نیست

من احتمال میدم از ابتدای ف ی ل ت ر درایر لوله سرد میشه ، اگه اینطوره درایر رو باید عوض کنی
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
موقع شارژ کولر باید دستگاه روشن باشه یا خاموش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در ابتدا شما باید خلا رو با کمی گاز بشکونی و سپس کولر رو روشن کنی و به اندازه نیاز سیستم شارژ گاز رو انجام بدی

بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از شارژ گاز صحیح ، روش آمپر گیری هستش
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
با تشکر فراوان از جناب اقای اویس مدیر محترم
ایا از کندانسور 30000 برای پنل داخلی 24000 استفاده ود مشکلی حاصل میشود؟
و دکمه ریست روی پنل داخلی پس از 3 ثانیه نگه داشتن باعث سبز شدن چراق قرمز روی پنل داخلی توشیبا حارهای سرد میگرد .تفاوت این 2 عمل کرد در چیست؟
با ارزوی موفقیت شما.........(مهدی)

معمولا این کار توصیه نمی شود

ولی اگر اوت دور یونیت بیشتر از ایندور یونیت باشه اشکالی بوجود نمیاد و شارژ گاز هم باید یه اندازه سایز سیستم بشه و از روی آمپر گیری درست در نمیاد

معمولا هر آلارم یا فالتی دلیل بر وجود یک مشکل در سیستم هستش ، تمام تلاشتون بر این باشه که مشکل رو بر طرف کنید
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
سلام استاد گرامی کولری را که در بالا مشخصاتش را ذکر کردم مدت 1 ماه است که نصب کردم و چون دستگاه وکیوم نداشتم با فشار دادن لحظه ای سوزن موجود در یونیت بیرونی هوای لوله ها را خارج کردم وبه خوبی تا امروز کار می کرد و ولی امروز هم سرماش کم شده وهم دیگه آب از شیلنگ یونیت داخلی خارج نمی شود در ظمن موقع نصب به دقت محل اتصالات را با محلول آب وصابون نشت یابی کرده بودم آیا مشکل از نشت گاز است یا از تنظیمات دستگاه

فشار گاز رو اندازه بگیرید ، همچنین آمپر دستگاه رو

اگه کم باشه دلیل بر نشتی گاز هستش و با دقت بیشتری نشت یابی کنید

من خودم به شخصه با شارژ گاز بدون وکیوم مخالفم

و در مورد وجود هوا در سیستم قبلا زیاد صحبت شده
 

omidir

کاربر
2008-02-29
9
23
دلیل سرما در لوله رفت کمبود گاز و یا گیر بودن گاز هستش

شما قبل از اینکه شارژ گاز کنی
باید با ازت سیستم رو تحت فشار قرار بدی و با مایع صابون رقیق نشت یابی انجام بدی ( روش تست فشار : 1.5 برابر فشار کارکرد سیستم)

البته توی وکیوم سیستم هم میشه فهمید که سیستم نشتی داره یا نه ولی دقیق نیست

من احتمال میدم از ابتدای ف ی ل ت ر درایر لوله سرد میشه ، اگه اینطوره درایر رو باید عوض کنی
باید با ازت سیستم رو تحت فشار قرار بدی و با مایع صابون رقیق نشت یابی انجام بدی ( روش تست فشار : 1.5 برابر فشار کارکرد سیستم)
استاد لطفاً این قسمت رو بیشتر و دقیق تر توضیح بدین.
چطور سیستم رو تحت فشار قرار بدم و روش این کار چطوری است و چطور 1.5 برابرفشار رو محاسبه کنم (از روی چه فرمولی آیا روی دستگاه چیزی هست که مقایسه کنم)
شما درست می فرمائید بعداز وکیم و تا موقع که شیرهای یونیت بسته هستن عقربه های مانوفیلد ثابت هست ولی بعد از باز کردن شیرها عقربه گیچ فشار شروع میکنه به بالا امدن و بعداز و بعداز شارژ گاز خالی میشه.
راستی ازت رو چطور وارد سیستم کن و به چه میزان باید استفاده بشه .
با سپاس
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
باید با ازت سیستم رو تحت فشار قرار بدی و با مایع صابون رقیق نشت یابی انجام بدی ( روش تست فشار : 1.5 برابر فشار کارکرد سیستم)
استاد لطفاً این قسمت رو بیشتر و دقیق تر توضیح بدین.
چطور سیستم رو تحت فشار قرار بدم و روش این کار چطوری است و چطور 1.5 برابرفشار رو محاسبه کنم (از روی چه فرمولی آیا روی دستگاه چیزی هست که مقایسه کنم)
شما درست می فرمائید بعداز وکیم و تا موقع که شیرهای یونیت بسته هستن عقربه های مانوفیلد ثابت هست ولی بعد از باز کردن شیرها عقربه گیچ فشار شروع میکنه به بالا امدن و بعداز و بعداز شارژ گاز خالی میشه.
راستی ازت رو چطور وارد سیستم کن و به چه میزان باید استفاده بشه .
با سپاس

ابتدا شما باید گیج فشار رو در سمت فشار کم نصب کنید البته قسمت فشار بالای گیج که قرمز رنگ هستش

بعد باید شیلنگ رو شل به شیر کپسول ازت ببندی (
به این دلیل که فشار کپسول ازت زیاده و باعث ترکیدن شیلنگ میشه)

بعد آروم شیر کپسول رو باز میکنی و شیر گیج باید کامل باز باشه وبعد شیلنگ رو سفت میکنی

حالا کمی که عقربه اومد بالا شیر کپسول رو ببند

بعد هم شیر گیچ رو ببند "
ترتیب بستن شیر مهمه"

قبل از تست ازت شیر رفت و برگشت رو باید باز کنی

و تا قبل از اینکه نشتی رو پیدا نکردی
شارژ گاز نکن
 

omidir

کاربر
2008-02-29
9
23
درود
برای تست نشتی آیا میشه از اکسیژن و یا هوای فشرده استفاده کرد؟
با سپاس از پاسخ گویی شما

ابتدا شما باید گیج فشار رو در سمت فشار کم نصب کنید البته قسمت فشار بالای گیج که قرمز رنگ هستش

بعد باید شیلنگ رو شل به شیر کپسول ازت ببندی (
به این دلیل که فشار کپسول ازت زیاده و باعث ترکیدن شیلنگ میشه)

بعد آروم شیر کپسول رو باز میکنی و شیر گیج باید کامل باز باشه وبعد شیلنگ رو سفت میکنی

حالا کمی که عقربه اومد بالا شیر کپسول رو ببند

بعد هم شیر گیچ رو ببند "
ترتیب بستن شیر مهمه"

قبل از تست ازت شیر رفت و برگشت رو باید باز کنی

و تا قبل از اینکه نشتی رو پیدا نکردی
شارژ گاز نکن
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
درود
برای تست نشتی آیا میشه از اکسیژن و یا هوای فشرده استفاده کرد؟
با سپاس از پاسخ گویی شما

خیر به هیچ عنوان

اکسیژن رو اگه توی سیستم تحت فشار قرار بدی سیستم منفجر میشه

تنها گاری که مجاز به استفاده برای تست هستیم همین ازت هستش
 
بالا