آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سونی : از 4 هسته ای تا 2013 خبری نیست


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
sony-sign-55.jpg


شرکت سونی امسال هیچگونه برنامه ای برای عرضه اسمارت فون با پروسسورهای قدرتمند ۴ هسته ای ندارد. این مطلب روز چهارشنبه توسط هیئت رئیسه ارتباطات سونی اعلام و تائید شد. مدیر بازاریابی محصولات موبایل سونی Stephen Sneeden در گفتگو با CNET گفت که سونی تا سال ۲۰۱۳ برای عرضه محصولی که از پردازشگر ۴ هسته ای مانند تگرا ۳ استفاده نماید، صبر خواهد کرد.
ما تا زمانی که از نظر نوع بازدهی باتری با پروسسورهای ۴ هسته ای به نتیجه مطلوبی نرسیم ،صبر خواهیم کرد.
در حالیکه شرکت های تولیدکننده اسمارت فون مانند HTC، ZTE در کنگره جهانی موبایل امسال اقدام به معرفی محصولاتی با پروسسور ۴ هسته ای و سیستم عامل اندروید ۴.۰ کردند، سونی فقط محصولاتی تحت نام اکسپریا که از پردازشگر ۲ هسته ای و سیستم عامل اندروید ۲.۳ بهره می برد را معرفی نمود.
طبق صحبت های Stephen Sneeden، شرکت سونی در سال ۲۰۱۳ نسبت به معرفی اسمارت فونی با پردازشگر ۴ هسته ای اقدام خواهد کرد چرا که کیفیت و بازدهی بالا مهمترین هدف سونی در معرفی محصولات است و تا زمانیکه آنها در این زمینه به نتیجه مطلوبی نرسند، محصولی معرفی نخواهد شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
موتورولا motoluxe ماه مارس در ایتالیا موجود می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، كمپانی موتورولا پیش از این گوشی آندروید MOTOLUXE خود را در انگلیس عرضه كرد و اعلام نمود كه در نظر دارد این گوشی را از ماه مارس در آلمان نیز به فروش رساند.


شعبه كمپانی موتورولا در ایتالیا نیز اعلام كرد كه موتورولا MOTOLUXE را از اواخر مارس در این كشور عرضه می كند. اگرچه قیمت این گوشی تاكنون مشخص نشده است اما انتظار می رود MOTOLUXE با قیمت 280 یورو معادل 370 دلار آمریكا در آلمان به فروش برسد و كاربران ایتالیایی نیز با همین قیمت می توانند این گوشی را خریداری كنند.

موتورولا MOTOLUXE علاوه بر اینكه قیمت مناسبی دارد دارای طراحی شیك و ویژگی های پیشرفته است.

از ویژگی های این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی خازنی 4.0 اینچ با وضوح 480 x 854 پیكسل ، دوربین 8 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك و فلاش LED ، قابلیت فیلمبرداری ، دوربین ثانویه VGA برای مكالمه تصویری ، پردازنده تك هسته ای 800MHZ ، 1GB ROM ، 512MB RAM ، محل كارت حافظه microSD تا 32GB ، نسخه 2.3.7 آندروید گوگل (Gingerbread) و منوی Moto Switch موتورولا اشاره كرد.

محل بند این گوشی در صورت داشتن تماس ناموفق ، پیام متنی یا ایمیل روشن می شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
عرضه بلك بری Curve 9360 توسط اپراتور Rogers
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، شش ماه پس از معرفی رسمی بلك بری Curve 9360 ، كمپانی RIM این گوشی را در رنگ یاقوتی عرضه می كند. اگرچه رنگ جدید این گوشی فقط توسط اپراتور Rogers كانادا در اختیار كاربران قرار می گیرد و كاربران Rogers می توانند این گوشی را با قرارداد سه ساله این اپراتور و قیمت 0.01 دلار تهیه كنند. بلك بری Curve 9360 اكنون در چهار رنگ مشكی ، بنفش ، صورتی و یاقوتی موجود است. این گوشی پیش از این با عنوان Curve Apollo معرفی شده بود و یكی از نخستین گوشی های هوشمند با سیستم عامل بلك بری 7 است.
از ویژگی های این گوشی می توان به پردازنده تك هسته ای 512MB RAM ، 512MB ROM ، 800MHZ ، محل كارت حافظه microSD تا 32GB ، صفحه كلید QWERTY ، صفحه نمایش 2.44 اینچ با وضوح 480 x 360 پیكسل ، دوربین 5 مگاپیكسل با فلاش LED ، تثبیت كننده تصویر ، فیلمبرداری در وضوح VGA ، پشتیبانی NFC ، Wi-Fi ، بلوتوث ، GPS ، HSDPA ، HSUPA ، microUSB 2.0 با A-GPS و باتری 1000mAh Li-Ion اشاره كرد.
attachment.php
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Cnet: گلكسي خوش دست نيست
این روزها گلکسی سامسونک گل سر سبد گوشی های آندرویدی است، شاید به خاطر اینکه اولین گوشی است که از Ice Cream Sandwich استفاده می کند! اما اگر می خواهید این گوشی را با یک دست بگیرید، بهتر است مراقب باشید!
Cnet نوشت: سامسونگ واقعا راه خوبی برای مبارزه با آی فون یافته است. با صفحه بزرگتر شما ویدئو بهتر و نقشه بزرگتر دارید و خواندن ای میل ها و دیدن وب سایت ها راحت تر می شود و خوب اینها خیلی کاربرپسند است.

اما در مورد گلکسی نکسوز سامسونگ، در کنار این ها، شما با گوشی طرف هستید که هنگام استفاد، نگه داشتن آن با یک دست تقریبا غیر عملی است.
حداقل ارزیابی ما این است ، بعد از دو ماه استفاده مدوام از این گوشی، اگر یک بازیکن حرفه ای بستکتبال باشید، شاید اوضاع کمی فرق کند. درست است که این صفحه بزرگ و پیکسل های زیادش واقعا دوست داشتنی است اما ما اغلب هنگامی از گوشی خود استفاده می کنیم که تنها یک دستمان آزاد است. مثلا هنگامی که در خیابان راه می روید و هوا سرد است، یک دست را درون جیبتان می گذارید که گرم بماند و برای صحبت کردن گوشی را فقط با یک دست نگه می دارید. یا در خودروهای عمومی وقتی ایستاده اید و مجبورید با یک دست میله را بگیرید، باز هم برای استفاده از گوشی فقط یک دست شما آزاد است. همینطور وقتی یک دستتان پر از کیسه های خرید است.

IMAGE63466.jpg


با یک دست خیلی سخت است که با انگشت شست بتوان گوشه های صفحه نمایش را لمس کرد و حتی با حرکت انگشتان روبه بالا و جلو رفت. تازه هنگامی که می ترسید مبادا گوشی از دستانتان سر بخورد و بیفتد، اوضاع بدتر هم می شود.
این هندست 5.33 اینچ طول و 2.67 اینچ عرض دارد و 35/0 اینچ ضخامت؛ در حالیکه صفحه نمایشش 4.65 اینچی است.
در مقابل ، صفجه نکسوس سری اس سایز خوبی دارد. صفحه نمایش این گوشی اندکی از آی فون بزرگتر است اما هیچ وقت احساس نمی کنید که بیش از اندازه بزرگ است. این گوشی راحت تر در دست قرار می گیرد و درجیب هم بهتر جا می شود.

به گزارش خبرآنلاين شاید واکنش های زیادی نسبت به این خبر نشان داده شود اما ما هیچ وقت قصد نداشتیم سامسونگ را زیر سوال ببریم یا طراحی خاصی را به آنها دیکته کنیم.
این حرف ها فقط هشداری است برای کسانی که می خواهند گوشی جدید تهیه کنند و البته گوشی های دیگری هم هستند که این اشکال را دارند. مثلا سامسونگ گلکسی 5.0 اینچی و یا گوشی هایی که به تازگی در کنگره جهانی موبایل عرضه شده اند مثل Eluga Power 5 اینجی پانا سونیک یا LG Optimus Vu که نگه داشتن آنها با یک دست واقعا دشوار است.
این گوشی های بزرگ برای کسانی که می خواهند صفحه نمایش بهتر با پیکسل های بالاتر داشته باشند بسیار مناسب است اما خیلی ها ترجیح می دهند گوشی شان سالم بماند و راحت بتوان آن را در دست گرفت.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شارژر موبایل ها يكسان مي شود
با استفاده از يك شارژر جهاني و استاندارد، ديگر نيازي به همراه داشتن شارژ تلفن همراه خود نخواهيد داشت.
چند سال قبل، 17 توليد كننده و اپراتور تلفن همراه در كنفرانس جهاني موبايل گردهم آمدند تا استانداردهاي مورد نياز براي توليد يك شارژر جهاني را مورد بررسي قرار دهند. يكي از اهداف تعيين شده در اين كنفرانس استفاده از يك شارژر استاندارد براي تمامي گوشي هاي تلفن همراه در سال 2012 بود.

با وجود فشار اتحاديه اروپا اين طرح هنوز به طور كامل عملي نشده و اين درحالي است كه از تمام توليدكنندگان تلفن همراه در جهان خواسته شده است تا سال 2014 يك شارژر استاندارد براي تمامي مدل ها توليد كنند.
به گفته «فلاويو كوچيتي» سرپرست پروژه طراحي شارژ جهاني در اتحاديه بين المللي مخابرات وابسته به سازمان ملل، عملي شدن اين طرح از اتلاف منابع مالي و توليد حجم زيادي از زباله پيشگيري خواهد كرد.
تلفن هاي همراه هوشمند تنها 25 تا 30 درصد بازار موبايل اتحاديه اروپا را به خود اختصاص داده اند و اين محصول در كشورهاي در حال توسعه و جهان سوم چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. در تحقيقي كه سال گذشته در دانشگاه جنوآ ايتاليا صورت گرفت مشخص شد كه 10 مدل شارژر متفاوت توسط هشت توليدكننده اصلي تلفن همراه به بازار عرضه شده است.

«كوچيتي» تأكيد مي كند: هدف ما مجازات توليدكنندگان متخلف نيست، بلكه تلاش مي كنيم راه حل عملي و دراز مدت از جمله افزايش ماليات براي توليد اينگونه محصولات وضع كنيم و با اين اقدام مي توان از توليد سالانه 100 هزار تن شارژر بي مصرف جلوگيري كرد.
به گزارش ايسنا شركت هاي سامسونگ و سوني موبايل اعلام كرده اند كه تمام محصولات توليدي با شارژر استاندارد ميكرو usb عرضه مي شوند و نوكيا نيز اعلام كرده كه 70 درصد از محصولات نيمه دوم سال 2011 با شارژر استاندارد به فروش رفته اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نوكیا Lumia 900 بصورت پیش فروش در انگلیس عرضه می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، اپراتور Clove انگلیس بصورت رسمی از نوكیا اطلاعاتی را در رابطه با قیمت گوشی نوكیا Lumia 900 ارائه داد. این كمپانی در حال حاضر این گوشی را پیش فروش می كند. نوكیا Lumia 900 نخستین بار برای اپراتور AT&T پرده برداری شد اگرچه نسخه جهانی این گوشی در كنگره جهانی موبایل 2012 رونمایی شده است. نسخه جهانی Lumia 900 نیز مانند نسخه AT&T این گوشی است و تنها تفاوت آن در نبود LTE است.

از ویژگی های این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچ CleraBlack AMOLED ، دوربین 8 مگاپیكسل با فیلمبرداری 720P و 16GB حافظه داخلی اشاره كرد. اپراتور Clove این گوشی را با قیمت 530 پوند معادل 635 یورو یا 845 دلار پیش فروش می كند. تاریخ دقیق عرضه گوشی تاكنون مشخص نشده است. Clove اعلام نكرد كه این گوشی در چه رنگ هایی وارد بازار خواهد شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامسونگ برنده گوشی سال و کارخانه سال
باید به این نکته اذعان کرد که همه انتظار حضور گلکسی اس ۳ سامسونگ را در نمایشگاه MWC داشتیم اما بازم هم مانند نمایشگاه CES معرفی* این گوشی به تاخیر افتاد و باید منتظر زمان دیگری برای معرفی این گوشی باشیم. انقدری که نمایشگاهMWC برای شرکت های دیگر خوب مفید بود برای سامسونگ پر فروغ نبود. اما سامسونگ شاید در این نمایشگاه کمتر از انتظار ظاهر شد ولی سال ۲۰۱۱ ، سال پر فروغی برای این کمپانی کره ا ی بود زیرا این شرکت در ساله ۲۰۱۲ با معرفی گوشی Galaxy S II انقلابی در صنعت موبایل و گوشی های اندریدی راه انداخت و آغاز گر راهی برای دیگر سازندگان نیز شد، این گوشی محبوب سامسونگ با فروش ۲۰ میلیون دستگاه در زمانی کمتر از ۱۰ ماه رکورد جالبی از خود به جای گذشت و با این فروش توانست لقب بهترین سازنده و بهترین اسمارت فون را به خود نسبت دهد، البته این جایزه از سوی نمایشگاه MWC به سامسونگ اهدا شد تا شاید این نمایشگاه کم فروغ را برای سامسونگ پر فروغ کند. از محصولاتی که می توان آنها را از عوامل رشد و موفقیت سامسونگ عنوان کرد تبلت هایی با اندازه های متفاوت با نمایشگر های AMOLED و معرفی گوشی هایی همچون گلکسی نوت ذکر کرد، همچنین استفاده از صفحه نمایش Super Amoled Plus برای اولین بارنیز از دیگر عوامل تاثیر گذر در این انتخاب بوده اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مقایسه سه غول چهار هسته ای: Huawei Ascend D quad با HTC One X و Optimus 4X HD

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
narenji-compare-quad.jpg



نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون امسال محل رقابت تلفن های چهار هسته ای بود. پردازشگرها طی چند سال گذشته با سرعت خیره کننده ای در تلفن های هوشمند قدرتمند شده اند و حالا کم کم شاهد ورود این تلفن ها به بازار مصرفی توسط شرکت های مختلف هستیم.

سه غول چهار هسته ای امسال در نمایشگاه بارسلون معرفی شده اند. HTC One X ، Optimus 4X HD و Ascend D quad هر سه با چهار هسته (یا بیشتر) هستند و با نمایشگر اچ دی و اندروید 4.0 به بازار می آیند. پس بیایید تا آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک می تواند قلب ما را تصرف کند.

در میان آنها تلفن شرکت هووایی تازه وارد محسوب می شود. چرا که این شرکت چینی با وجود سابقه طولانی در مخابرات و شبکه در مورد تلفن های پیشرفته آن هم با پردازشگر ساخت خودش تازه وارد محسوب میشود.

تلفن Ascend D quad به خوبی نشان می دهد که این شرکت چینی هم حالا با جدیت وارد رقابت اندرویدی ها شده و مشغول رقابت با اچ تی سی و ال جی است.

شرکت اچ تی سی هم شروع جدیدی با تلفن های سری One داشته و این بار وعده داده که به دنبال کیفیت برتر در ساخت تلفن هایش است و به دنبال تولید مدل های متنوع نخواهند بود. به همین خاطر بود که این شرکت در نمایشگاه امسال فقط سه تلفن جدید معرفی کرد. تعداد کم و کیفیت زیاد سیاست کاری جدید اچ تی سی است.

شرکت ال جی هم به ما یادآوری می کند که نخستین تلفن چهار هسته ای جهان را یک سال پیش معرفی کرده و حالا با Optimus 4X HD آمده تا نشان بدهد که قدرت ساخت تلفن های فوق سریع را با کیفیت عالی دارد.

حالا که مقدمات را گفتیم، در جدول پایین می توانید مشخصات فنی این تلفن ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید چه کسی در مجموع برنده این رقابت است.

در جدول متوجه می شوید Huawei Ascend D quad نمایشگری به نسبت کوچکتر دارد که این سبب می شود که این تلفن چینی تراکم پیکسلی بالاتر و در نتیجه کیفیت تصاویر بهتری داشته باشد.

اما وقتی کیفیت نمایشگر Super IPS LCD2 تلفن One X را ببینید چشمان تان خیره خواهد شد. با روشنایی فوق العاده و رنگ های عالی. در حال حاضر سه نوع نمایشگر IPS روی تلفن های اندرویدی پیدا می شود که مدلی که در این تلفن به کار رفته، بهترین به حساب می آید. البته نظرات ممکن است بعد از ارایه عمومی این تلفن ها تغییر کند.

تلفن ال جی و اچ تی سی از پردازشگر تگرا 3 شرکت انویدیا استفاده می کنند که دارای چهار هسته برای کارهای سریع و یک هسته اضافی برای کارهای سبک و مصرف کم باطری است. اما شرکت هووایی پردازشگر خودش را با نام K3V2 ساخته و ادعا می کند که سریع ترین پردازشگر چهار هسته ای موبایل هست.

فعلا این شرکت می تواند ادعایش را نگه دارد تا زمانی که این تلفن ها ارایه عمومی بشوند و بتوان آنها را از نزدیک بررسی و مقایسه کرد.

هر سه تلفن دوربین های ۸ مگاپیسکلی دارند و حدود ۹ میلیمتر ضخامت شان است که این دوست داشتنی است. در این میان تلفن One X می تواند هنگام فیلمبرداری به صورت 1080p، عکاسی هم بکند که قابلیت برتری به حساب می آید و این شرکت روی توانایی های عکاسی و سنسور این تلفن هم صحبت های زیادی کرده است.

در پایان وقتی سراغ باطری میرویم باید حواستان باشد که یک تلفن چهار هسته ای نیاز به یک باطری پرقدرت دارد تا بتواند از عهده ساعات طولانی کار بر بیاید. به همین خاطر است که شرکت انویدیا یک هسته اضافه کم مصرف به پردازشگرش اضافه کرده. اما در مورد تلفن شرکت هووایی نمی دانیم که چطور از پس چهار هسته گرسنه بر خواهد آمد؟ اما به هر حال پرظرفیت ترین باطری را روی تلفن Optimus 4X HD ال جی پیدا می کنید.

در نهایت واقعیت این است که نمی توان به سادگی گفت که کدام تلفن برتر کارزار است. هر سه مدل از توانایی های فوق العاده ای برخودارند و از نظر بسیاری مشخصات فنی، شبیه به یکدیگرند. اما فعلا هنوز قیمت ها مشخص نشده. اطمینان داشته باشید وقتی قیمت این تلفن ها اعلام بشود می توان بین آنها کیلومترها تفاوت قایل شد. فعلا شما کدام یک را انتخاب می کنید؟
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اوباما و ابلاغ قانون ارسال امواج تصويري روي موبايل
یک قانون جدید در دست تهیه است که می تواند منجر به کاهش تعداد ایستگاههای تلویزیونی و در ازای آن افزایش خدمات بیسیم و سریع به تلفن های هوشمند و تبلت ها شود.
این قانون بخشی از بسته مالیاتی حقوق و دستمزد است که هفته گذشته توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امضا و به کمسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارسال شده است. این کمیسون طی چند ماه آینده این قانون را اجرایی می کند. بیش از 330 میلیون دستگاه در شبکه تلفن همراه وجود دارد که می توانند از مزایای این طیف انتقالی جدید بهره مند شوند.

به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از ap، کمیسیون ارتباطات آمریکا fcc اعلام کرده که طی 10 سال آینده 500 مگا هرتز پهنای باند را برای شبکه تلفن های همراه آزاد خواهد کرد که این میزان یک چهارم پهنای باند مورد استفاده برای ایستگاههای تلویزیونی است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آپديت MeeGo 1.2 براي گوشي نوکيا N9 منتشر شد
يک ماه پس از اينکه نسخه بتاي سيستم عامل MeeGo 1.2 براي تست کردن منتشر شد، نسخه نهايي آن در دسترس عموم قرار گرفت. حجم اين آپديت 284 مگابايت بوده و نصب شدن آن، مدت نسبتا زيادي طول ميکشد. (طبق گفته نوکيا، تا 40 دقيقه ممکن بطول بيانجامد)
ولي اين آپديت ارزش انتظارش را دارد! با MeeGo 1.2 شما ميتوانيد از دوربين جلويي گوشي استفاده مفيد کرده و تماس هاي تصويري برقرار کنيد. همچنين ميتوانيد در ليست برنامه ها، پوشه درست کرده و آن ها بهتر مديريت کنيد.
از ديگر امکانات اين آپديت مي توان به بهبود در دوربين و گالري و همچنين اضافه شدن قابليت هاي Copy و Paste اشاره کرد.
اين آپديت را ميتوانيد مستقيما با خود گوشي دريافت کنيد.




منبع:GSMArena

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
1_1.jpg
 
بالا