آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
جدیدترین فناوری*های تلفن* همراه ضد آب و گرد و غبار



جدیدترین فناوری*ها در حوزه تولید بدنه و پوشش*های ضد آب در کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از ایسنا، بسیاری از فعالان حوزه نانوتکنولوژی و شرکت*های مهم تولیدکننده برجسته تلفن همراه، دستاوردهای جدید خود را در تولید بدنه*های مقاوم و ضد آب برای تلفن*های همراه در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا عرضه کرده*اند.

شرکت «لیکوئیپل» با استفاده از فناوری نانو، پوشش ضد آب تولید کرده و افراد می*توانند با ارسال تلفن همراه خود به این شرکت، این بدنه ضد آب را بر روی گوشی خود نصب کنند و از تلفن خود زیر باران یا داخل حمام استفاده کنند.

شرکت P2i نیز دستاوردی مشابه داشته است؛ اما مسؤولان شرکت به طور مستقیم محصول تولیدی خود را در اختیار تولیدکنندگان تلفن همراه قرار می*دهند. شرکت تولیدکننده این پوشش ضد آب در حال حاضر با 100 شرکت تولیدکننده تلفن همراه همکاری می*کند.

از فناوری بدنه نانو ضد آب موسوم به «آریدیون» در بیش از 9 میلیون دستگاه الکترونیکی از جمله تلفن همراه و تبلت استفاده شده است. این محصول با همکاری مرکز تحقیقات وزارت دفاع انگلیس تولید شده و بیشتر دارای کاربردهای نظامی به ویژه در مقابل حملات شیمیایی است.

شرکت ژاپنی «فوجیتسو» نیز نمونه اولیه تلفن همراه فوق باریک خود را در کنفرانس بارسلونا رونمایی کرد. تلفن همراه هوشمند Tegra 3، ضد آب و ضد گردوغبار *است. شرکت «پاناسونیک» نیز پوشش ضد آب برای تلفن همراه هوشمند «Eluga*» را در معرض دید علاقه*مندان قرار داده است. شرکت کره*ای «DiCAPac» نیز یک بدنه پلاستیکی ضد آب تولید کرده که در مقایسه با محصولات عرضه شده با فناوری نانو از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست؛ اما کارایی مورد نیاز در زیر آب را دارد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
معرفی Galaxy S WiFi 4‪.‬2 سامسونگ در MWC: یک مدیا پلیر همه کاره
galaxy-s-wifi-4.2-product-image-2_0.jpg

سال گذشته خبرهایی از ورود سامسونگ به بازار مدیا پلیرهای پرتابل صفحه لمسی خواندید و به درستی باید منتظر ورود جدی تر این دسته از محصولات به خط تولید سامسونگ می بودیم. حال این شرکت در MNC از سری جدید Galaxy S WiFi یا همان گلکسی پلیرهای خود رونمایی کرده است‫.‬ این محصول جدید دارای صفحه نمایش 4.2 اینچی VWGA با رزولوشن 480 در 800 پیکسل بوده و از سیستم عامل اندروید 2.3 نان زنجبیلی بهره می برد‫.‬

سامسونگ بر روی این PMP از دو دوربین استفاده کرده است: یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA برای تماس های ویدیویی در جلو. از امکانات ارتباطی این دستگاه می توان به بلوتوث 3‪.‬0، وای فای 802‪.‬11 b‪/‬g‪/‬n و USB 2‪.‬0 اشاره کرد.

باتری این مدیا پلیر ۱۵۰۰ میلی آمپری بوده و در دو مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته امکان استفاده از کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت را هم خواهید داشت. نکته جالب برای دوست داران بازی ها این است که Need for Speed: Hot Pursuit به صورت رایگان و پیش فرض بر روی گلکسی پلیر عرضه خواهد شد.

سامسونگ هنوز در خصوص قیمت این گجت دوست داشتنی اعلام نظر نکرده است، اما احتمال می رود که قیمتی حدود ۲۵۰ دلار داشته باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلفن همراه توليد داخلي، گواهي تائيد نمونه رگولاتوري را دريافت كرد
براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تمامي تجهيزات ارتباطي، مخابراتي و فناوري اطلاعات كه در داخل كشور توليد شده يا از طريق مبادي ورودي و گمركات وارد كشور مي شوند بايد از رگولاتوري گواهي تائيد نمونه دريافت كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر همين اساس و در راستاي حمايت از توليد داخلي متناسب با استانداردهاي بين المللي و با توجه به آزمايش هاي انجام شده در آزمايشگاه هاي مورد تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي گوشي تلفن همراه glx مدل g1 براي توليد انبوه در داخل كشور گواهي تائيد نمونه دريافت كرد.
صدور گواهي تائيد نمونه از سوي رگولاتوري براي تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات به منزله دارا بودن همه استانداردهاي بين المللي از جمله استانداردهاي راديوئي، تطابق الكترومغناطيسي (emc) ميزان نرخ جذب تشعشع (sar) و استانداردهاي عملكردي و ايمني است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دبیر سومین دوره جشنواره ستاره های فناوری: همراه اول از ما برای برنده شدن تضمین خواسته بود، تن ندادیم


گروه خبری gsm: 40 ستاره فناوری و 5 چهره منتخب سال 90 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سومین جشنواره ستاره های فناوری معرفی می شوند.

به گزارش مهر، نامزدهای منتخب سومین جشنواره ستاره های فناوری در 4 گروه فناوری اطلاعات و الکترونیک ، فناوری ارتباطات ، خدمات دولت الکترونیکی و دانش و فناوری و 26 موضوع مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت 40 ستاره از این میان به عنوان ستاره های فناوری سال 90 انتخاب خواهند شد.

نامزدهای واجد شرایط در هریک از این گروه بندهی ها شانس دریافت 7 نشان ستاره دارند که این نشان ها شامل برترین انتخاب از نظر کاربر، برترین ارائه دهنده کالا و خدمات پشتیبانی، برترین ارائه دهنده خدمات و راهکار، برترین نوآوری، برترین چهره، آینده سازان فناوری و برترین برند تجاری می شوند.

در این جشنواره برای اولین بار خدمات دولت الکترونیکی در بخش های ارتباطات، خدمات شهری و شهروندی، اطلاع رسانی، سلامت و بهداشت، آموزشی و خدمات عمومی مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت به سه خدمت الکترونیکی برتر نشان ستاره فناوری اهدا می شود.

رسول عبدالهی - دبیر جشنواره ستاره های فناوری امروز در نشست خبری یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را تقدیر از فعالان این حوزه عنوان کرد که همواره در توسعه و رشد صنعت فناوری نقش آفرینی کرده و اثرات مثبتی را بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گذاشته اند.

دبیر جشنواره ستاره های فناوری با بیان اینکه در این جشنواره از 5 چهره سال در این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد، ادامه داد: از 312 کارشناس برای داوری این جشنواره بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه توسعه کسب و کارها در حوزه فناوری نیازمند برگزاری چنین جشنواره ای است تا تحولی عظیم در نگرش فعالان این صنف ایجاد شود در مورد تحریم برخی شرکتهای این حوزه برای حضور در این جشنواره تصریح کرد: برخی از شرکتها توان روانی حضور در جشنواره را ندارند و در مورد اپراتور همراه اول نیز که به صورت رسمی این جشنواره را تحریم کرده باید گفت که این شرکت برای برنده شدن در این جشنواره از ما تضمین خواسته بود و از آنجایی که مسئولان برگزاری این جشنواره به این خواسته تن ندادند این اپراتور از حضور در این جشنواره انصراف داد.

سومین دوره جشنواره ستاره های فناوری 16 اسفندماه جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدير روابط عمومي شركت مخابرات اعلام كرد: اختصاص 10 درصد از درآمد ترمينيشن به اپراتورها
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
75.jpg


بر اساس مصوبه كاهش هزينه هاي مكالمات بين الملل رگولاتوري، تمامي اپراتورها ملزم شدند از اول آذرماه سال جاري تعرفه مكالمات بين الملل خود را براساس تعرفه هاي جديد محاسبه كنند، مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران درباره نحوه محاسبه تعرفه مربوط گفت: اين تعرفه به خود شركت ارتباطات زيرساخت مربوط است و ما دخالتي در اين محاسبه نداريم و مبلغ اعلام شده را در صورتحساب مشتركانمان اعمال مي كنيم.

داود زارعيان - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران - در گفت وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: كل درآمد بين الملل براي شركت ارتباطات زيرساخت است و درصد بسيار كمي از آن، در حدود ١٠ درصد به اپراتورها داده مي شود.

مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران گفت: شركت ارتباطات زيرساخت ١٠ درصد از درآمد ترمينيشن و ٢٠ درصد از درآمد اورجينشن را به اپراتورها اختصاص مي دهد.

او ابراز كرد: با توجه به اين فرمول به عنوان مثال هزينه تماس با آمريكا كه پيش از اين و قبل از اين مصوبه، دقيقه اي بيش از ١٥٠ تومان بوده به حدود ٣٨/٥ تومان كاهش يافته است.

هم چنين مدير عامل شركت مخابرات ايران در گفت وگو با ايسنا، در رابطه با تعرفه مكالمات بين المللي با تاكيد بر اين كه مخابرات محاسبه اي را در زمينه مكالمات بين الملل مشتركان انجام نمي دهد اظهار كرد: تعرفه هاي مكالمات بين الملل توسط خود شركت ارتباطات زيرساخت محاسبه شده و ما نيز آن را اجرا مي كنيم.

به گزارش ايسنا مصوبه کاهش هزينه هاي مکالمات بين الملل از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت در آبان ماه سال جاري به رگولاتوري و تمامي اپراتورها ابلاغ شده است.

شرکت ارتباطات زيرساخت با ارسال نامه ١٦٧٣٣٩ /٢٠١ تاريخ ٢٢ آبان ٩٠ به رگولاتوري و ١٠ اپراتور مخابراتي اعلام کرده است که اين اپراتورها موظفند از اول آذرماه سال جاري تعرفه مکالمات بين الملل خود را براساس تعرفه هاي جديد محاسبه کنند؛ اين نامه به ١٠ اپراتور شامل شرکت مخابرات ايران، ايرانسل، ارتباطات شمس نوين، شرکت مشارکتي مخابرات سيار اصفهان، سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي کيش، ضحي کيش، شرکت جامع ارتباطات نوين، شرکت ايرافون، شرکت ارتباطات کوه نور و شرکت منتظران عدل گستر ابلاغ و ارسال شده است
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدير كل برند و ارتباطات رايتل خبر داد: ثبت نام سيم كارت بيش از 14 هزار نفر در كرج
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
53.jpg


مدير كل برند و ارتباطات رايتل گفت: براي سيم كارت هاي اعتباري و دائمي رايتل در كرج بيش از 14 هزار نفر ثبت نام كردند كه واگذاري سيم كارت هاي دائمي ثبت نامي آغاز شده و اميدواريم بتوانيم تا 15 فروردين ماه سال 91 همه سيم كارت هاي پيش ثبت نام شده را واگذار كنيم.

شاهين آرپناهي در گفت وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: نخستين سيم كارت هاي رايتل در تهران به خانواده شهداي علم و فن آوري تقديم شد و پس از آن واگذاري سيم كارت ها به تهراني ها آغاز شد.

وي تاكيد كرد: واگذاري سيم كارت هاي رايتل براي تهراني ها نيز آغاز شده و با آن هايي كه پيش ثبت نام كرده بودند، به مرور و براساس اولويت بندي تماس گرفته مي شود و دسترسي به آن ها داده خواهد شد تا بقيه مراحل ثبت نام را انجام داده و مبلغ مورد نظر را واريز و سيم كارت را دريافت كنند.

آرپناهي با بيان اينكه در تعرفه هاي تشويقي، پيامك و خدمات رايگان هم داريم كه اطلاعات آن برروي سايت رايتل وجود دارد، ابراز كرد: تعرفه مكالمات سيم كارت هاي رايتل فلت است و هزينه جابجايي بين شهري براي مشتركان ندارد و نرخ مکالمه با سيم کارت هاي رايتل براي هر دقيقه 555 ريال در اين شبکه و 625 ريال براي ارتباط با ساير شبکه ها خواهد بود.

وي درباره سيم كارت ديتاي رايتل گفت: اين سيم كارت ها ويژه دسترسي به اينترنت پرسرعت و خدمات انتقال داده بوده و از قابليت دريافت و ارسال پيام كوتاه نيز برخوردار است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
افزايش تعرفه مكالمات تلفن همراه آري يا خير؟
با توجه به بحث هايي كه انجام شده، بعيد به نظر مي رسد تعرفه هاي مكالمات تلفن همراه افزايش يابد زيرا اين تعرفه ها در جهان هم در حال كاهش است.

لطف الله سبوحي - معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت و گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هيچ برنامه اي در اين زمينه ندارد و مرجع تصميم گيري در اين زمينه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات است.
وي در ادامه تاكيد كرد: به ويژه در زمينه تلفن همراه هرگونه افزايش قيمتي كه مطرح شود، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نمي پذيرد و به اعتقاد من شدني نيست اما اپراتورها حق دارند هرگونه درخواستي كه در اين زمينه دارند را به ما ارائه كنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
انتصاب نماينده ايران به رياست كميته تدوين دستور كار كنفرانس جهاني ارتباطات راديويي
ایتنا- تقی شفیعی پیرو مشارکت فعالانه ایران در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی سال 2012، به عنوان رئیس کمیته تهیه و تدوین دستور کارهای کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی سال 2015 انتخاب گردید.

n00021440-b.jpg


در پي مشاركت فعال جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس جهاني ارتباطات راديويي سال ۲۰۱۲ (WRC-12) كه طي بهمن ماه سال جاري با حضور بيش از ۳۵۰۰ نفر از نمايندگان كشورها در ژنو – سوئيس برگزار شد، تقي شفيعي، مدير كل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مركزي، به عنوان رئيس كميته تهيه و تدوين دستور كارهاي كنفرانس جهاني ارتباطات راديویي سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، اين كميته مسئوليت تهيه و تدوين دستور كارهاي كنفرانس جهاني ارتباطات راديوئي سال ۲۰۱۵ را برعهده داشت.

تقي شفيعي با اشاره به اينكه وظيفه كميته، تهيه برنامه كاري بخش ارتباطات راديویي اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU) و تعيين موضوعات مورد نظر براي مطالعه و بررسي در دوره بين سال هاي ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ و در نهايت تصميم گيري در كنفرانس جهاني ارتباطات راديوئي سال ۲۰۱۵ بود، گفت: در اين كميته تعداد ۲۷ دستور كار براي كنفرانس بعدي تعيين شد كه تخصيص باندهاي فركانسي به سرويس موبايل به منظور برآوردن نيازهاي فركانسي سيستم IMT و توسعه سيستم ها و كاربردهاي موبايل باند پهن و همچنين تدوين مفاد مقرراتي مربوطه و .... از جمله اين دستور كارهاست.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
حذف هزینه مکالمات زير 3 ثانيه
معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: مصوبه عدم محاسبه هزینه مکالمات ناموفق کمتر از 3 ثانیه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و اپراتورها موظف به اجرای آن هستند.
حسن رضوانی در گفت وگو با موبنا اظهار داشت: ازچندی پیش مصوبه عدم محاسبه هزینه مکالمات ناموفق کمتر از 3 ثانیه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده است.
وی گفت: اینکه این مصوبه از سوی اپراتورها اجرا می شود یا خیر نیازمند نظارت رگولاتوری است، اما ظاهرا اپراتورها این مصوبه را اجرا کرده اند.

رضوانی با بیان اینکه این مصوبه مشمول مکالمات کمتر از 3 ثانیه مشترکانی می شود که خودشان ارتباط را قطع نکرده باشند و مکالمه ناموفق داشته اند، ادامه داد: براین اساس اپراتورها ملزم هستند که نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنند و هزینه این مکالمات را از صورتحساب مشترکان کسر کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوبه حذف هزینه مکالمات ناموفق کمتر از 3 ثانیه مشترکان تلفن همراه را با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان موبایل و بهبود کیفیت این خدمات ابلاغ کرده تا هزینه تمامی مکالمات تلفن همراه زیر 3ثانیه که بر مبنای اطلاعات ثبت شده در فایل شارژینگ مشترکان به عنوان قطع ارتباط غیرمعمول ثبت می شود از صورتحساب مشترکان حذف شود.

براین اساس این مصوبه شامل مکالماتی خواهد بود که به دلیل کیفیت نامناسب شبکه، عدم پوشش مناسب و یا هرگونه اختلال در شبکه های تلفن همراه قطع می شوند اما مکالماتی که توسط خود مشترک و به صورت نرمال پایان می یابند شامل این طرح نخواهند بود.
حذف هزینه مکالمات ناموفق زیر 3 ثانیه پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ 20 شهریورماه امسال برای اجرا به تمامی اپراتورهای ارائه کننده خدمات موبایل ابلاغ شده است اما هنوز مشخص نشده که اپراتورها از چه تاریخی نسبت به اجرای این مصوبه اقدام خواهند کرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
افزایش تقاضا برای گوشی vivaz سونی اریکسون در بازار
فروشندگان گوشی های سونی اریکسون از افزایش تقاضای مشتریان از گوشی VIVAZ این برند در سطح بازار تلفن همراه خبر دادند.
به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، گوشی VIVAZ سونی اریکسون به دلیل برخورداری از دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی در سال جاری توانسته در لیست پرفروش ترین های این کالای ارتباطی قرارگیرد.

این گوشی سونی اریکسون ترکیبی از تکنولوژی و طراحی شیک است که با امکانات نظیر صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچی با وضوح 640 در 360 پیکسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، دوربین هشت مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، فلش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، پنجمین نسخه از سری 60 سیستم عامل سیمبین 9.4 با صفحه اصلی شخصی و منوی Media، پردازشگر 720MHZ و شتاب سنج، خروجی تلویزیون، مرورگر مستندات Office تولید و روانه بازارهای جهانی تلفن همراه شده است.

عدم دوربین پوشش لنز ، شماره گیری صوتی یا هوشمند، بلندگوی استریو، قطب نمای دیجیتال از معایب این گوشی به شمار می آید.
پنجمین نسخه سری 60 از نظر استاندارد بهترین محسوب نمی شود و حسگر Proximity برای قفل صفحه نمایش در طول مکالمه وجود ندارد.
گوشی VIVAZ سونی اریکسون با گارانتی رسمی با قیمت 335 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
 
بالا