آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Gecko، پروژه ای تازه از روباه آتشین برای گوشی های هوشمند


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
11.jpg



هفته گذشته٬ بارسلون اسپانیا به قلب تپنده فن آوری اطلاعات و ارتباطات جهان تبدیل شده بود. کنگره جهانی موبایل 2012 فرصتی مناسب برای علاقمندان است تا با آخرین نوآوری های صنعت موبایل و یکی از پویاترین شاخه های آن یعنی گوشی های هوشمند بیشتر آشنا شوند. در این بین، شرکت موزیلا نیز فرصت را مغتنم شمرده و از پروژه گکو Gecko رونمایی کرده است. اطلاعات بیشتر در مورد این سیستم عامل متن باز را در ادامه مشاهده کنید.

گکو درواقع سیستم عاملی برای گوشی های هوشمند است که کاملاً تحت وب بوده و از HTML5 بهره می برد. یعنی از همان ابتدا و زمانی که گوشی مجهز به Gecko را روشن می کنید، هر آنچه که می بینید HTML5 است. حتی قسمت شماره گیری گوشی نیز از APIهای تلفنی مخصوص که تحت وب هستند استفاده می*کند.
گوشی که ما آزمایش کردیم، یک مدل سامسونگ روت شده ای است که پیشتر مجهز به آندروید بوده و حال گکو بر روی آن نصب شده است. من حیث المجموع تجربه جالب توجهی بود، اما این سیستم عامل آنقدرها که باید روان نیست. گزارشگران معتقدند که این سیستم در حال حاضر یک پروژه است و هنوز نمی توان آن را محصول به حساب آورد.
البته برنامه ها کماکان به خوبی کار می کنند. ارسال و دریافت پیامک، عکاسی، بازی، وبگردی و تقریباً هر چیزی که خواستیم به درستی کار می کرد. عجیب است که باور کنیم از یک گوشی مبتنی بر وب استفاده می کنیم اما حقیقت دارد. برای اثبات این موضوع کافی است تا تنها به کدهای منبع برنامه رجوع کنیم و آنچه که در پشت پرده می گذرد را به چشم ببینیم.
قابلیت*های این دسته از ابزارهای الکترونیکی جذاب است، به خصوص آنکه می توان آن را بر روی گوشی های ارزان قیمت نیز سوار کرده و از آن بهره برد. از آنجایی که بیشترین میزان پردازش ها در بستر وب صورت می گیرد، اساساً برای بهره هر چه بیشتر از آن نیازمند ارتباط اینترنتی خوب و حداقل های سخت افزاری هستید.
از سوی دیگر موزیلا برخی از قابلیت های آفلاین را نیز به این سیستم عامل اضافه کرده است. بدین ترتیب تمامی برنامه هایی که به صورت کامل از اینترنت دریافت و در محیط گوشی موجود هستند برای کار به اتصال اینترنتی نیازی نداشته و به طور مستقل قابل اجرا می باشند. مثلاً برای ارسال و دریافت پیامک یا تماس های تلفنی یا سایر برنامه های موجود (مانند گالری تصاویر، دوربین عکاسی و یا پخش کننده فایل های ویدئویی)، نیازی به اینترنت ندارید.
اما بازی و برنامه هایی که به صورت محلی دریافت نشده*اند را دیگر نمی*توان به صورت آفلاین استفاده کرد. از سوی دیگر برنامه نویسان و متخصصان موزیلا ابراز می*دارند که می*توان با کش کردن برنامه*ها (ذخیره برنامه ها برروی حافظه گوشی) و کدهای HTML5 از قابلیت آنها به طور آفلاین بهره برد.
از دیگر سوی، کارشناسان موزیلا قصد دارند تا زمانی که تعداد نرم افزارهای عرضه شده برای گکو به میزان قابل ملاحظه ای رسیدند یک سیستم یکپارچه در قالب یک بازارچه٬ چیزی مشابه مارکت آندروید٬ راه اندازی کنند. بدین ترتیب کاربران می توانند برنامه های مورد نیاز خود را در بستر مرورگر تهیه کرده و در هر ابزاری آنها را همگامسازی و استفاده نمایند.
چالش پیش روی موزیلا نحوه*ی تعامل و همکاری با OEMهاست، اینکه بتوانند به نحوی ارائه دهندگان خدمات شبکه را متقاعد کنند تا بستر لازم برای چنین فن آوری تازه ای را محیا کنند. خوشبختانه چند اپراتور اعلام آمادگی کرده اند تا در این زمینه شرایط لازم را برای کاربران فراهم کنند. اما مطمئن نیستیم که گکو سیستم عامل آینده گوشی های هوشمند شود، ولی به هر حال بوته آزمایش خوبی برای اثبات توانایی های HTML5 است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اتحاد گوگلی برای تسخیر بازار گجت های پزشکی

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار ، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند.


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMAGE634663247826656287.jpg

اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار ، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.

حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.

آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAA است.

به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تبلت*های پرطرفدار


در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل که مانند هر سال در شهر بارسلون در اسپانیا برگزار شده است، تبلت*ها یکی از پرطرفدارترین محصولات هستند.
درست به همین دلیل هم هست که غرفه شرکت Nvidia در این نمایشگاه حسابی شلوغ است. در این غرفه تبلت*هایی مبتنی بر پردازنده Tegra 3 این شرکت به نمایش درآمده*اند.

1%28239%291.jpg

1- تبلت*های AT270 از Toshiba
یکی از این تبلت*ها مدل AT270 از Toshiba است که در نمایشگاه CES امسال هم رونمایی و معرفی شد. این تبلت با بدنه فلزی مجهز به پردازنده 5/1 گیگاهرتزی Tegra 3 بوده و از نمایشگر 7/7 اینچی بهره می*برد. این نمایشگر تصاویر را با وضوح 800×1280 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می*گذارد و از نوع Super AMOLED است. این تبلت مبتنی بر سیستم*عامل آندروید نسخه 4 است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت*های حافظه microSD را به کاربرانش می*دهد. این محصول دارای دو دوربین در جلو و پشت بدنه خود بوده و از یک پورت USB و پورت 5/3 میلیمتری استاندارد هدفون هم بهره می*برد.
2%28233%292.jpg

2- تبلت*های T98 و PF100 از ZTE
شرکت ZTE هم دو تبلت جدید با این پردازنده از Nvidia را در این نمایشگاه معرفی کرده است. این تبلت*ها با مدل*های T98 و PF100 به بازار معرفی شده است. هر دو این تبلت*ها مبتنی بر سیستم عامل آندروید 4 بوده و از پردازنده Tegra 3با سرعت 5/1 گیگاهرتزی بهره می*برند. هر دو این تبلت*ها مشخصات مشابهی دارند.
3%28194%293.jpg

حافظه داخلی آنها 16 گیگابایت بوده و ظرفیت رم آنها به یک گیگابایت می*رسد. دوربین جلویی این تبلت*ها وضوح 2 مگاپیکسلی داشته و وضوح دوربین پشتی تا 5 مگاپیکسل می*رسد. این تبلت*ها از امکان ارتباطی Wi-Fi بهره می*برند. اندازه نمایشگر مدل T98 برابر 7 اینچ است، ولی اندازه نمایشگر PF100 به 1/10 اینچ می*رسد.
3- تبلت*های Transformer 300 و Transformer Pad Infinity از Asusشرکت Asus هم در این نمایشگاه دو تبلت جدیدش با نام*های Transformer 300 و Transformer Pad Infinity را معرفی و رونمایی کرد تا نظر کاربران مختلف با سلایق متفاوت را به خودش جلب کند.
4%28167%294.jpg

تبلت Transformer 300 در سه رنگ متنوع آبی، سفید و قرمز طراحی و تولید شده است و از نمایشگر 1/10 اینچی IPS با وضوح 800×1280 پیکسل بهره می*برد. پردازنده این تبلت هم از نوع Tegra 3 بوده و دوربین جلو و پشتی آن به ترتیب وضوح 2 و 8 مگاپیکسلی دارند. این تبلت حافظه داخلی 16 گیگابایتی داشته و امکان ارتقای حافظه تا 32 گیگابایت را از طریق کارت*های حافظه microSD به کاربرانش می*دهد. این تبلت مبتنی بر سیستم*عامل آندروید 4 بوده و از پورت*های HDMI و USB بهره می*برد. تبلت مدل Transformer Pad Infinity این شرکت هم نمایشگر 1/10 اینچی IPS دارد که تصاویر را با وضوح 1200×1920 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می*گذارد.
5%28155%295.jpg

این تبلت قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود. نسخه مجهز به Wi-Fi که از پردازنده چهار هسته*ای Tegra3 بهره می*برد و نسخه LTE که دارای پردازنده دو هسته*ای 4/1 گیگاهرتزی Snapdragon S4 است. هر دو این تبلت*ها مبتنی بر سیستم عامل آندروید 4 بوده از Wi-Fiو بلوتوث بهره می*برد. دوربین جلویی این دوربین 2 مگاپیکسلی بوده و دوربین پشتی آن 8 مگاپیکسلی است.
به گزارش دنیای اقتصاد این تبلت در نسخه*های 16، 32 و 64 گیگابایتی طراحی و تولید شده است. با این همه این شرکت*ها هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه تبلت*های جدیدشان اعلام و منتشر نکرده*اند. با این حال فعالان بازار انتظار دارند که این تبلت*ها در نیمه اول سال 2012 روانه بازار شوند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کاربران ویندوزفون: فعلا خبری از ویندوز 8 برای تلفن شما نیست

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
12.jpg



اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که مایکروسافت بالاخره نسخه پیش نمایش ویژه مصرف کننده ویندوز 8 را در کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشت. روند برگزاری این کنفرانس برای اکثر خبرنگاران و مشتاقان آشنا و عادی به نظر می رسید. پشتیباتی آنلاین Xbox، صفحه شروع تعاملی و پویا، نرم افزارهای متفاوت کاربردی و... که بسیار به آنچه در ویندوز فون دیده شده بود شباهت داشتند.

؛متاسفانه با وجود اینکه MWC کنگره جهانی در زمینه محصولات همراه به خصوص گوشی های تلفن به شمار می رود آنچه که در کنفرانس مایکروسافت مشاهده شد طرفداران گوشی های همراه را راضی نکرد. مایکروسافت در این کنفرانس به شرح امکاناتی پرداخت که بسیاری از آنها قبلا در ویندوز فون دیده شده بودند و در حقیقت این شرکت چیز جدیدی در رابطه با ویندوز 8 برای گوشی های همراه، برای مشتاقان ارایه نکرد.
به شخصه ترجیح می*دهم علی رغم اشتراک و ارتباط زیادی که بین ویندوز 8 و ویندوز فون وجود دارد، امکاناتی نظیر به اشتراک گذاری عکس ها میان این سیتم عامل با گوگل، فیسبوک و ... به راحتی در ویندوز فون 8 نیز امکان پذیر باشد. همچنین به کارگیری مالتی تسکینگ ویندوز 8 در مقایسه با ویندوز فون بسیار کاربردی*تر و جذاب*تر به نظر می رسد که امیدوارم در نسخه های بعدی ویندوز فون نیز به همین صورت انجام پذیرد. علاوه بر همه این*ها ایجاد فروشگاهی یکسان برای برنامه*های کاربردی تبلت*ها و گوشی*های همراه و قابلیت به اشتراک گذاری و همگام*سازی این برنامه*ها میان این دو سیستم عامل می*توانند جز ویژگی*های فوق العاده* ویندوز فون 8 به شمار روند.
آنچنان که تا به حال شاهد آن بوده ایم، روند آرامی در اوج گیری و تولید محصولات مبتنی بر ویندوز فون حاکم بوده است. نوکیا به تازگی از گوشی جدیدش از خانواده Lumia به نام Lumia 610 پرده برداری کرده است. این گوشی با قیمت پایین*تری نسبت به دیگر برادرانش ارایه خواهد شد و همچنین قرار است نسخه ای از ویندوز فون که برای محصولاتی با حافظه و قدرت کمتری بهینه شده است بر روی آن نصب شود. نوکیا در نظر دارد ویندوز فون خود را برای تمام سلایق با توان مالی متفاوت ارایه دهد. سیستم عاملی که بتواند به کمک تولید کنندگان معتبرش، علاوه برنظر کاربرانی که برای اولین بار با یک گوشی هوشمند روبرو می شوند، نظر مشتاقان حرفه ای گوشی های هوشمند را نیز به سمت خود جلب کند.
ویندوزفون مانگو در ماه می معرفی شد، ولی تا ماه سپتامبر2011 زمان عرضه آن به عقب افتاد. قرار است ویندوز 8 در پاییز سال جاری آماده عرضه و فروش شود ولی اینکه ویندوز فون 8 نیز به همراه آن در دسترس کاربران قرار گیرد مشخص نیست. فقط می توان امیدوار بود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اندروید به برنامه*ها اجازه دسترسی مستقیم به آلبوم تصاویر کاربران را می*دهد


به نظر می*رسد مشکلات امنیتی اندروید تمامی ندارد و حالا نیویورک تایمز یک مشکل امنیتی دیگر را نیز به لیست بلند بالای این پلتفرم اضافه کرده است. به عنوان مثال برنامه معروف “تایم برای اندروید
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شارژ تلفن*همراه با نفس کشیدن


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
13.jpg



آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده*اید که ما چقدر انرژی در طول روز تلف می*کنیم؟ نظر شما در مورد جذب انرژی از طریق تنفس چیست؟
با استفاده از AIRE mask تمامی هوای خارج شده از دهان شما تبدیل به انرژی مورد استفاده در تلفن همراه می*شود؛ اما این کار چگونه انجام می*شود؟
درون این ماسک توربین*های بادی کوچکی قرار داده شده است که در هنگام دم یا بازدم شما این توربین ها شروع به چرخیدن می*کند.
این ماسک به وسیله یک سیم به گجت متصل شده و انرژی که از طریق چرخش توربین ها ایجاد می شود را به آن منتقل می*کند.
شما می*توانید از این ماسک در هر حالتی استفاده نمایید، در حالت راه رفتن ،ورزش کردن، نشستن و حتی خوابیدن می توانید از این ماسک استفاده نمایید.
البته این ماسک مزیت دیگری نیز برای شما دارد و آن، سخت نفس کشیدن شماست که می*تواند مفید باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تکیه گاه های مبتکرانه Scosche برای iPad2

شرکت Scosche جدیدا انواع تکیه گاه برای iPad 2 را با نام های تجاری backstage pro I و backstage pro II را وارد بازار نموده است.

این تکیه گاه های منحصر به فرد این امکان را به شما می دهد که به راحتی آی پد خود را بر روی قسمت بالشت سر صندلی جلو قرار دهید و بدین ترتیب ضمن حرکت، سایر مسافرین خودرو می توانند به راحتی و بدون استفاده از دستان به مشاهده فیلم، کار با برنامه های کاربردی، انجام بازی و... بپردازند.

نوع دوم این تکیه گاه backstage pro II قابلیت انعطاف و تغییر زاویه را دارد و می توان آن را در قسمت های مختلف خودرو نصب کرد. این تکیه گاه یک شارژر نیز محسوب می شود که می توان با قرار دادن آی پد بر روی آن شارژ مورد نیاز آن فراهم شود.

از دیگر امکانات آن دارا بودن یک پورت USB است که کاربران می توانند تصاویر موجود بر روی فلش خود را بر روی آی پدشان تماشا نمایند. این دو تکیه گاه متناسب با انواع خودروها ساخته شده است و جنس آن از آلومینیوم می باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هیچ فرمت ویدئویی در امان نخواهد ماند، نسخه بتای VLC برای اندروید عرضه شد



همان طور که می دانید VLC یکی از محبوب ترین پخش کننده های صوتی و ویدئویی است که رنج گسترده ای از فرمت و کدک های ویدئویی و صوتی را پشتیبانی می کند. اکنون نسخه غیر رسمی این نرم افزار برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است. کمپانی تولیدکننده این نرم افزار به کاربران اندروید قول داده که نسخه جدید VLC مخصوص اندروید مانند نسخه ویندوزی آن عملکرد خوبی داشته و قادر خواهد بود اکثر فرمت ها را پخش نماید. لینک دانلود این نرم افزار برای دستگاه های اندرویدی را در ادامه مطلب بیابید.
شما می توانید فعلا این نسخه بتا و غیر رسمی را از لینکی که در انتهای مطلب آمده، بر روی تلفن اندرویدی خود نصب کنید. پیش از نصب این نرم افزار بهتر است دستور العمل نصب آن که در ادامه آمده است را مطالعه کنید.

شناسایی خانواده پردازنده تلفن هوشمند اندرویدی

در حال حاضر 3 نسخه از این نرم افزار با توجه به تلفن هوشمند شما، عرضه شده است. این نسخه ها بر اساس گوشی های مجهز به پردازنده های سری ARM 11، Cortex-A8/Neon و Cortex-A9 دسته بندی شده اند.
ARM 11 قدیمی ترین معماری پردازنده در تلفن های هوشمند را دارد. A8 و A9 به ترتیب جدیدتر از ARM 11 می باشند. اگر دقیقا از سری پردازنده خود اطلاع ندارید می توانید از لیستی که در ادامه آمده کمک بگیرید تا بتوانید VLC مخصوص دستگاه خود را به درستی انتخاب و نصب نمایید.

  • Snapdragon S1 → ARM11
  • Snapdragon S2/S3 → Cortex-A8/NEON
  • Snapdragon S4 → Cortex-A9
  • NB: Check Wikipedia to find if you have S1/S2/S3/S4 Snapdragon.
  • Tegra 2 → Cortex-A9
  • Hummingbird → Cortex-A8/NEON
  • Exynos → Cortex-A9
  • OMAP3 → Cortex-A8/NEON
  • OMAP4 → Cortex-A9
اگر هنوز هم نتوانسته اید خانواده پردازنده خود را بیابید، با توجه به نوع پردازنده که در ادامه لینک آن را قرار دادیم، مقاله مربوطه را در Wikipedia مشاهده کرده و یکی از سه دسته معرفی شده را برای پردازنده دستگاه خود شناسایی کنید:

VLC بر روی دستگاه اندرویدی با نسخه Gingerbread و ICS نصب شده و تقریبا تمام فرمت های ویدئویی را پخش می کند.( به جز فرمت های DTS/MPEG2/Theora ). توجه کنید هنگام نصب این برنامه گزینه Unknown Sources را Enable کنید.
لینک دانلود VLC مخصوص دستگاه های مختلف اندرویدی

اکنون که سری پردازنده دستگاه خود را شناسایی کرده اید می توانید نسخه آزمایشی نرم افزار VLC را بر روی آن نصب کنید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
روز 7 مارچ اپل ما را با آی پد جدیدش غافلگیر می کند
اپل دعوت نامه هایی را برای جلسه ای مطبوعاتی در تاریخ 7 مارچ به خبرنگاران و مطبوعات ارسال کرده است. به نظر می رسد اپل در این روز نسل جدید تبلت پرفروش خود یعنی آی پد را به بازار معرفی کند.

این دعوت نامه حاوی یک عکس از آی پد و جمله "ما چیزی داریم که شما واقعا باید آن را ببینید و لمس کنید" است. این رویداد در Yerba Buena سانفرانسیسکو برگزار می شود که همواره مورد استفاده اپل در معرفی محصولات جدیدش از آن استفاده می کند. اپل از زمان معرفی آی پد در سال 2010 توانسته 55 میلیون عدد از این تبلت ها را به فروش برساند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آرکاس، تبلت 7 اینچی ChildPad را با اندروید 4 و قیمت 129 دلار وارد بازار می کند



آرکاس که به تولید پخش کننده های موسیقی و تبلت های ارزان قیمت مشهور است تا اینجای کار نتوانسته رقابت جدی را با آیپد آغاز کند. اما به نظر می رسد این شرکت فرانسوی الاصل مایوس نشده و با عرضه تبلت ChilPad این بار قصد دارد بازار کودکان را هدف قرار دهد. تبلت 7 اینچی Childpad مجهز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، اندروید 4 و 1 گیگابایت حافظه RAM است.


ChilPad ظاهری زیبا و جمع و جور دارد و وزن آن نیز سبک است. این تبلت که قرار است در همین ماه با قیمت فوق العاده مناسب 129 دلار وارد بازار شود مجهز به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی ساندویچ بستنی دوست داشتنی گوگل است.
رزولوشن صفحه نمایش 7 اینچی ChilPad برابر با 1024 در 600 پیکسل است.
مشخصا ChiPad مجهز به رابط کاربری کودک پسند است و نرم افزارهای مخصوص کودکان برروی آن نصب شده است. اما علاوه بر این آرکاس امکان دسترسی به یک فروشگاه نرم افزار مخصوص کودکان با 10 هزار عنوان که در 14 شاخه مختلف دسته بندی شده اند را نیز فراهم کرده است.
در طراحی رابط کاربری این تبلت از رنگ های شاد و جوان پسند استفاده شده و آیکان های صفحه اصلی نیز برای دسترسی آسان به بازی ها، نرم افزارهای سرگرمی و ابزارهای آموزشی طراحی گردیده اند. این تبلت به همراه 28 نرم افزار و بازی محبوب اندرویدی شامل Angry Bird و Flight Frenzy ارائه می شود.
علاوه بر تمام این موارد نرم افزارهای مخصوص کنترل کودکان توسط والدین و مرور مطمئن اینترنت نیز بررروی این تبلت نصب شده اند.
به نظر می رسد آرکاس تمام جوانب را برای جلب توجه کودکان و البته والدین آنها در نظر گرفته است. نظر شما در مورد ChidPad آرکاس چیست؟
 
بالا