آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
190 پاسخگوی شهروندان تهرانی در زمینه تلفن ثابت



واحد ارتباط مردمی 190 دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در ایام نوروز پاسخگوی شهروندان تهران در زمینه تلفن ثابت است.

آیت بذرافشان رییس اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی و ارتباطات مردمی شرکت مخابرات استان تهران افزود: کارکنان واحد ارتباط مردمی 190 در ایام نوروز ، آماده پاسخگویی به سوالات،* انتقادات و دریافت نظر و پیشنهاد*های شهروندان عزیز در زمینه تلفن ثابت خواهند بود.

وی درخصوص عملکرد سال 1390 این واحد اظهار داشت: در یکسال گذشته این واحد به پنج میلیون و 957 هزار تماس*های مردمی پاسخگویی کرده که بطور متوسط در تهران هرماه 496 هزار و 417 مورد تماس مردم پاسخگویی شده است.

وی افزود:* در سال گذشته علاوه بر تماس*های فوق تعداد 52 هزار و 789 مورد تماس مردمی توسط کارشناسان این واحد مورد پیگیری قرار گرفته است.

بذرافشان در مورد مهم ترین سوالات و درخواست*های گفت: موضوعات 1818،* خدمات الکترونیک،* توزیع قبوض و سرویس اینترنت پرسرعت ADSL* به ترتیب بیشترین پرسش*های مردم برای دریافت اطلاعات از واحد 190 در سال گذشته بوده است.

بذرافشان همچنین به عملکرد واحد ارتباط مردمی 190 استان البرز اشاره کرد و تصریح کرد: در استان البرز در سال گذشته حدود یک میلیون و 399 هزار تماس با این واحد در زمینه تلفن ثابت گرفته شده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فابلت G70، تبلتی برای بازی خورها
بازار تبلت ها روز به روز داغ تر شده و هر روز شاهد ظهور رقبای جدیدی در این رقابت نفس گیر هستیم. در این میان به دلیل بازمتن و رایگان بودن سیستم عامل، سازندگان این ابزار استقبال فراوانی از اندروید کرده اند. احتمالا شما هم به تازگی نام Fablet به گوش تان خورده است. برند جویای نامی که با چندین مدل مختلف وارد گود تبلت ها شده، تا شهرت و اعتباری را برای خود کسب کند.

اگر شما هم برای خرید هدیه عید به دنبال تبلت نسبتا ارزان قیمت و مناسبی می گردید، در ادامه مطلب با سافت گذر باشید تا به بررسی بیشتر مدل G70 هشت گیگابایتی این تبلت بپردازیم.

طراحی

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5682.jpg
این تبلت هفت اینچی همانند همه تبلت های دیگر چهارگوش بوده و گوشه های گردی دارد! اما همانند مدل هایی چون سامسونگ چندان بر پخ های پشت بدنه تاکیدی نداشته و شکل مکعب مستطیل آن تشخص خاصی به فابلت می دهد. اما وقتی آن را در دست می گیرید ضخیم به نظر میرسد. البته انحنای کمی از طرف پشت به سمت صفحه نمایش مشاهده می کنید که در بخش قرارگیری پورت ها (در سمت راست تبلت) خبری از این انحنا نیست. بدنه از جنس پلی کربنات تیره بوده و زیبایی خاصی به این محصول می دهد. بر خلاف تبلت های معمول که طراحی آنها برای استفاده عمودی است، اما به صورت افقی هم قابل استفاده هستند؛ طراحی این تبلت و شیوه قرار گیری دکمه های لمسی و فیزیکی کلا بر اساس استفاده افقی از دستگاه است.

سخت افزار و امکانات

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5698
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5683.jpg
فابلت، مدل G70 را که جدیدترین مدل تبلت این برند است به عنوان Gaming Tablet یا تبلت ویژه بازی معرفی کرده است. پس باید از آن انتظار مشخصات سخت افزاری نسبتا خوبی هم داشته باشیم. پردازنده 1‪.‬2 گیگاهرتزی ARM Cortex A8 آن یک RockChip 2919 است که 512 مگابایت رم آن را همراهی می کند. تنها امکان ارتباطی پیش بینی شده بر روی این تبلت ارتباط WiFi است. فابلت همچنین دارای قابلیت هایی همچون ژیروسکوپ سه جهته، حافظه داخلی ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه SD تا ۳۲ گیگابایت و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است که گفته می شود ۵ تا ۸ ساعت کارایی دارد. (البته در تست های ما باتری مدل هشت گیگابایتی مورد آزمون هیچگاه بیش از 2‪.‬5 تا 3 ساعت دوام نیاورد)

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5685.jpg
از نظر پورت های خروجی می توان فابلت را یکی از تبلت های خوب بازار دانست. در سمت راست این تبلت شما شاهد ورودی شارژر، جک 3‪.‬5 میلیمتری ویژه هدفون و سیستم های صوتی، پورت مینی USB و در نهایت درگاه miniHDMI برای اتصال تبلت به تلویزیون و دیگر سیستم های پخش تصویر هستیم.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5720.jpg
اما یکی از جذاب ترین امکانات سخت افزاری این تبلت پورت Mini USB 2 آن است که از تکنولوژی USB On‪-‬The‪-‬Go پشتیبانی می کند. یعنی اینکه شما با اتصال رابط به پورت مینی یو اس بی، می توانید برخی ابزارهای یو اس بی همچون کول دیسک و Memory Reader را مستقیما به تبلت متصل کرده و از طریق فایل اکسپلورر نصب شده روی تبلت، به تبادل اطلاعات با کول دیسک و حافظه های جانبی بپردازید. یا اینکه حتی با اتصال یک مودم 3G/GPRS یو اس بی به این تبدیل، تبلت تان را به اینترنت جی پی آر اس مجهز کنید.

محتویات جعبه

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5689
همان گونه که در بخش سخت افزار گفته شد، این تبلت دارای خروجی HDMI و همچنین امکان اتصال کول دیسک است. پس باید انتظار همراهی این کابل های کمکی را در جعبه فابلت داشته باشیم. علاوه بر آن یک کیف چرمی سبک و خوش دست از جنس چرم مصنوعی که به راحتی فابلت را در خود جای می دهد، درون بسته قرار دارد. یک کابل یو اس بی، شارژر و هدست کوچک سفید رنگ را هم به همراه دفترچه راهنما و کارت گارانتی درون این جعبه خواهید یافت.

صفحه نمایش و دوربین

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5690.jpg
این تبلت از آنجایی که بیشتر با هدف بازی طراحی شده است، به طور کلی فاقد دوربین است و در جلو و عقب آن هیچ دوربینی نمی بینید. می توانید آن را یک نقطه ضعف به حساب بیاورید اما از طرف دیگر به کاهش قیمت آن کمک کرده است.

در خصوص نوع صفحه نمایش این تبلت چیز زیادی نمی دانیم و در سایت فارسی و انگلیسی محصول هم تنها اشاره شده است که صفحه نمایش هفت اینچی چند لمسی (با پشتیبانی از ۵ لمس همزمان) آن، از نوع خازنی بوده و رزولوشنی برابر 800 در 480 پیکسل را دارد. نسبت تصویر هم 4‪:‬3 است. و البته به امکان پخش تصاویر سه بعدی نیز با عینک اشاره شده است. البته ما این عینک را به همراه تبلت نداشتیم و بنابراین در این مورد حرفی برای گفتن نداریم.

همان طور که بعدا در عمل هم مشاهده شد، چنین رزولوشنی برای یک تبلت امروزی پایین به حساب می آید. به دلیل رزولوشن نسبتا پایین صفحه نمایش و تفکیک تصویر آن (به خصوص اینکه با یک تبلت ویژه بازی طرف هستیم) هر چند که با سخت افزار نسبتا مناسب امکان انجام بازی های مختلف را دارید، اما بعد از دو تا سه ساعت بازی یا کار مداوم، دچار خستگی چشم خواهید شد.

مشکل بعدی نمایشگر این تبلت، لمس خازنی آن بود که در مقایسه با دیگر تبلت ها راضی کننده نبود. به گونه ای که هنگام ورق زدن کتاب یا جابجایی بین صفحات سیستم عامل، برخی اوقات با مشکل روبرو می شوید. این ایراد صفحه لمسی هنگامی خود را بیشتر نمایان می سازد که برای دو تا سه ساعت متوالی مشغول بازی با آن شوید. هنگامی که دستگاه و به تبع آن صفحه نمایش حسابی داغ شوند دقت تاچ بسیار کمتر می شود.

سیستم عامل و سازگاری با زبان فارسی

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5700.jpg
همانطور که در ابتدا گفتیم، فابلت هم مانند بسیاری از برندهای موجود در بازار به سراغ اندروید محبوب گوگل رفته است و از نسخه نان زنجبیلی 2‪.‬3 بهره می برد. شما می توانید از تبلت تان به زبان فارسی و با منوی فارسی هم استفاده کنید. هرچند که همه منوهای آن به فارسی تبدیل نشده و ممکن است برخی منوها هنوز به زبان انگلیسی باقی مانده باشند.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMG_5712.jpg
اما در برنامه های ایمیل، مرورگر و چت به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می شود و در مرورگر پیش فرض فابلت که منوهای آن هم فارسی شده اند، می توانید با فونت زیبایی به سایت های فارسی زبان سر بزنید. به همین شکل در مرورگرهای دیگری هم که نصب می کنید زبان فارسی را در اختیار خواهید داشت و مشکلی در مرور سایت های فارسی ندارید.

نکته پایانی هم قیمت این تبلت جمع و جور است که تا حدی می تواند سبب شود از خیر برخی مشکلات بگذرید. این تبلت هشت گیگابایتی را با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان می توانید در بازار بیابید، که نسبتا معقول و به صرفه به نظر می رسد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مراقب افراد سودجو که خود را کارمند مخابرات معرفی می کنند، باشید



مشترکین اطلاعات شخصی و یا شماره حساب خود را به افراد سودجو که خود را کارمند مخابرات معرفی می کنند اعلام نکنند.

مهندس علیمردانیان مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات استان تهران افزود: گروهی کلاهبردار ضمن تماس از طریق تلفن های همگانی با برخی از مشترکین، خود را کارمند مخابرات معرفی کرده و با اعلام اینکه مشترک برنده سکه یا مبلغی پول شده است نسبت به اخاذی مشترکین اقدام کرده اند.

وی افزود: شرکت مخابرات استان تهران از مشترکین تلفن ثابت و شهروندان تهرانی درخواست
می کند در مواجهه با افراد سودجو هوشیارانه عمل کنند.

علیمردانیان در پایان گفت: شهروندان تهرانی می توانند در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده با شماره تلفن 190 واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران و یا با شماره 1848ستاد خبری دفتر حراست تماس حاصل نمایند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
Nokia Money تعطیل شد

نوکیا امروز اعلام کرد که قصد دارد تا سرویس خدمات پرداخت تلفن همراه خود را که به Nokia Money در هند شهره شده است تعطیل کند. نوکیا امیدوار است تا با این اقدام بخشی از استراتژی خود را تغییر دهد و بتواند با دقت بیشتر بر بازار تلفن همراه و خدمات جانبی آن تمرکز کند.
به گفته سخنگوی شرکت نوکیا ارائه خدمات مالی از جمله اولویت های شرکت نیست و به همین دلیل ما آن را از چرخه فعالیت های خود خارج می کنیم. به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Tech، سرویس Nokia Money در هند راه اندازی شده و در دسترس کاربران قرار داشت و انتظار می رفت تا به زودی این خدمات در کشورهای دیگر نیز ارائه شود
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
عرضه آخرین نسخه آندروید برای Galaxy SII


سامسونگ اعلام کرده که آخرین نسخه اندروید (بستنی حصیری) در چند کشور اروپایی و کره جنوبی برای Galaxy sII در دسترس است و تا هفته آینده در بریتانیا نیز عرضه می شود.

پس از عرضه Galaxy Nexus که از آندروید بستنی حصیری استفاده می کند سامسونگ تصمیم گرفته تا این نرم افزار را برای سایر محصولات خود عرضه کند. سامسونگ در صفحه فیس بوک خود خبر عرضه نسخه بستنی حصیری را اعلام کرد. در حال حاضر صاحبان Galaxy SII در لهستان، سوئد، مجارستان و همچنین کره به این نرم افزار بروز دسترسی دارند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سایتهای تلفن همراه پردرآمد تر از سایتهای فروش اپیلیکیشن

طبق آخرین گزارش های Nielsen's سایتهای تلفن همراه (Mobile Site) همچنان کاربران بیشتری را نسبت به سایتهای ارائه دهنده نرم افزار های کاربردی به خود جلب می کند. سایتهای موبایل ارائه دهنده خدمات مختلف از جمله تصاویر پس زمینه، Screensaver و تجهیزات جانبی موبایل هستند.

بنا به آمار بدست آمده از 5 سایت بزرگ خرده فروش آنلاین در دنیای اینترنت یعنی آمازون، eBAy ،Target ،Best Buy و Walmart حدود 50 درصد از کاربران از سایت های تلفن همراه استفاده می کنند و تنها 25 درصد از کاربران برای برنامه های کاربردی خود به این سایتها مراجعه کرده اند.

این آمار مربوط به اکتبر 2011 تا ژانویه 2012 است. اما به طور میانگین این نسبت 59 به 52 است. در بین این 5 سایت آمازون با سهمی معدل 15 درصد بیشترین میزان فروش را داشته است و eBAY با 5 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلاش اپل برای افزایش سهم فروش خود در چین و شکست سامسونگ


اپل به دومین شریک مخابرات چین تبدیل شد و امیدوار است تا از این راه بتواند فروش تلفن همراه آیفون خود را در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در دنیا افزایش دهد.

این قرارداد شاید کمی دیر انجام شده است چون سامسونگ در حال حاضر به عنوان شریک اول مخابرات چین سه برابر اپل فروش دارد و هر روز سهمش از بازار در حال افزایش است. شرکت مخابرات چین از هفته گذشته شروع به فروش آیفون کرده است و اپل امیدوار است تا سهم 7.5 درصدی اش در بازار چین رو به افزایش برود.

شرکت مخابرات چین در مجموع بیش از 129.3 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که از این تعداد 38.7 میلیون نفر از تکنولوژی 3G استفاده می کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
HTC برای گوشی Sensation نسخه بستنی حصیری اندروید را عرضه کرد

نسخه پیشرفته اندروید که به بستنی حصیری معروف است توسط HTC و برای مدل های Sensation و Sensation XE عرضه شد و به زودی برای مدل های دیگر اچ تی سی نیز ارائه خواهد شد.

اچ تی سی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که کاربران این دو مدل از گوشی هوشمند که از سال گذشته منتظر عرضه این نسخه فوق العاده از اندروید بودند می توانند بستنی حصیری را دانلود و از آن لذت ببرند.

در پی عرضه آخرین نسخه اندروید برای این دو مدل HTC اعلام کرد که در طی هفته های آتی این نسخه برای HTC Sensation 4G و HTC Sensation XL در دسترس خواهد بود البته اچ تی سی تاریخ دقیقی برای این عرضه مشخص نکرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
در سه ماهه دوم 84 درصد از خریداران تبلت iPad را انتخاب می کنند


یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که اکثریت افرادی که قصد دارند در 3 ماهه دوم سال 2012 تبلت خریداری کنند آی پد را انتخاب می کنند. تعداد 1000 شرکت IT در نظر سنجی موسسه تحقیقاتی ChangeWave شرکت کرده اند و قصد دارند در سه ماهه دوم سال 2012 برای شرکت خود تبلت خریداری کنند. 84 درصد از این شرکت ها نام اپل و آی پد را به عنوان انتخاب خود نام برده اند.

این تعداد 10 برابر بیشتر از تعداد نزدیکترین رقیب اپل بوده و این یک رکورد برای این شرکت محسوب می شود. سهم اپل در بازار تکنولوژی طبق آمار ChangeWave و از نوامبر سال 2010 هیچ گاه به کمتر از 77 درصد نرسیده است.

شرکت ChangeWave اعلام کرده که بیش از یک پنجم شرکت های IT (حدود 22 درصد) قصد دارند تا در سه ماهه دوم برای کارمندان خود تبلت خریداری کنند. سامسونگ در این تحقیق توانسته 8 درصد از کارفرمایان را برای خرید تبلت هایش راضی کند.
 
بالا