آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

به جای دی سی کنورترهای تراکو از مدار زیر استفاده کنید

DULUX

کاربر
2008-09-11
8
7
جناب اقای محمد عزیز خیلی دوست دارم صداتو بشوم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: d.rmardin

jani38

کاربر
2012-01-13
60
101
سلام میشه طرز نسب مدار dc dc خودتون روی pcb Minediver نشان بدین تشکر
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام میشه طرز نسب مدار dc dc خودتون روی pcb Minediver نشان بدین تشکر

سلام
نصب خروجی و ورودی های مدار طراحی شده توسط من همانند نصب نمونه اصلی هست
با سپاس
 

پیوست‌ها

  • 103.3 کیلوبایت بازدیدها: 230

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
سلام اقا محمد ایا میشه مثل ماینر تغذیه مدار رو مثلا به دو بخش تقسیم کرد و به جای یه کانورتر از دو تا کانورتر که خودمون درست کردیم استفاده کرد؟یعنی برای هر بخش یه کانورتر.تا با این کار جریان رو بین دوتاشون تقسیم کرد و افت ولتاژ نداشته باشیم.شبیه اون چیزی که دز ماینر استفاده شده
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: d.rmardin

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام
دوست گرامی انجام بعضی از کارها که ضرورت نداره انجام ان هم فایده ای نداره . دی سی کنورتر تا یک امپر هم توان جریان دهی دارد بطوریکه پس از تنظیم ولتاژ هیچ گونه افت ولتاژی بخاطر جریان کشی در مدار ایجاد نمی کند .
کل مدار حدود 500 میلی امپر می کشه انهم در دستگاه من که یک میکرو و ای سی سیماس اضافه تر هم داره .
حال بطور کلی در ماینر اگر ولتاژ را جدا کردن چند دلیل داره
اول اینکه. هزینه تهیه دی سی کنورتر با جریان بالا بسیار بالا است. همچنین ابعاد این دی سی کنورتر بسیار بزرگ می شود من دریکی از این تاپیکها قرار دادم .
دوم در دو میکرو که از رابط spi برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند بهتر هست که تغذیه کاملا بی نقصی داشته باشند.
و دلایل دیگر ...
در ضمن در دستگاهی که با یک منبع تغذیه می توان بدون هیچ مشکلی ولتاژ و جریان مورد نظر را تهیه کرد دلیلی بر استفاده از دو مدار جداگانه نیست . یجورایی با انجام اینکار هزینه ها بالا و مدار شلوغ تر و دگیر لوازم جانبی بیشتر شده است.
از همه اینها که بگذریم اگر خوب به مدار دی سی کنورتر نگاه کنیم می بینیم که برای تهیه ولتاژهای قرینه نسبت بهم مدار دارای دو قسمت مجزا می باشد. که ربطی بهم ندارند و فقط در قسمت ترانزیستر منبع جریان و تثبیت ولتاژ مشترک می باشند که این قسمت هم بنوبه خود تا 3 امپر تحمل جریان را دارد.
با سپاس
 
آخرین ویرایش:

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
اخه من دقیقا مدار شما رو ساختم ولی تا 220میلی امپر بیشتر جواب نداد واسه همین میخوام از دوتا استفاده بکنم
 

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
در ضمن من فکر نکنم که ارتباط بین دو میکرواز طریق پروتکل spi باشه.بلکه ارتباط adc و مگا 8 از طریق spi هست
 

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام دوست عزیز
اول : 220MA هم خیلی زیاده برای مدار فلزیاب .در مایندایور و ماینر TL2-2421 که پیشنهاد طراح است و مدار بر اساس خروجی ان طراحی شده است دارای ماکزیمم خروجی 200MA با راندمان 75% است و در ماینر TL3-2011 دارای تنها خروجی 5 ولت و حریان دهی 600 میلی امپر است که می توان به جای این دی سی کنورتر از ای سی رگولاتور استفاده کرد . پس می توانید با همان دی سی کنورتری که ساختید هر دو مدار را بسازید بدون هیچ مشکلی هرچند دی سی کنورتری که ساختید دارای خروجی جریان پایین است البته این خروجی جریان برای این دو مدار کافی است .
دوم : مدار دی سی کنورتر برای 1 امپر و کمی بیشتر طراحی شده در شرایط ایده ال ولی در عمل خودم تا 950ma از مدار کشیدم و قابل ذکر هست که دوستان زیادی ان را ساختند و توانستند جریان مناسبی از این دی سی کنورتر بکشند .

در رابطه با باس spi با ید بگم حق با شماست adc و m8 از طریق spi تبادل دیتا می کند ولی من معتقدم که دو میکرو هم از باس spi که بصورت نرم افزاری کانفیگور شده است برای تبادل دیتا استفاده می کند به چند دلیل :
1 : برای ارسال اطلاعات در دو میکرو نردیک بهم که از کلاک خارجی با سرعت بالا استفاده می کنند رابط spi از باس های دیگر مطمءنتر هست .
2: اصولا در دو میکرو نزدیک که دارای حجم اطلاعات بالا هستند از این باس استفاده می کنند .
3 : نکته مهم : دو میکرو ای که دارای اسیلاتور جداگانه نسبت بهم هستند برای تبادل دیتا باید سنکرون شوند یعنی بین انها باید همزمانی باشد و فقط رابط و باس spi است که می تواند این همزمانی را بوجود اورد البته با توجه به این نکته که سرعت همزمانی و ارسال دیتا بالا است . چون کانکشن همزمانی و تبادل دیتا از همدیگر جدا هستند به همین دلیل سرعت بالاست به غیر از این بطور کلی در avr از طرف سازندگان پیشنهاد اکید شده که برای انتقال دیتا با سرعت و بدون نویز از spi استفاده کنند .
البته باس i2c نیز اینکار را می تواند انجام دهد البته با کمترین سرعت و انوقت نیز برنامه سنگین می شود چون که باید برای هر دیتا چند خطی برنامه نوشت .همچنین این باس نویزپذیری بالا دارد .:
4 : در مدارهای فرکانسی که نویز به راحتی در مدار پراکنده است تنها باس مطمءن که به نویز حساسیت کمی دارد spi است و باس های 2 و 1 وایره و rs بسیار نویزپذیر نامطمءن هستند .
5 : اگر به مدار ماینر موشکافانه نگاه کنید می بینید که در ماینر دو میکرو با 7 وایر به هم متصل اند که من حدس می زنم چهار وایر ان برای spi است البته spi هشت وایره هم وجود دارد که بعید می بینم از ان استفاده شده باشد .
درضمن من دو میکرو را در پرتوءس شبیه سازی کردم که در تبادل دیتا رفتاری شبیه به رفتار spi دیدم
همه اینهای که گفتم نظر من است که ممکن است اشتباه باشد اگر دوستی دلایل دیگری در این رابطه دارد با کمال میل پذیرا هستم چون با این وجود ، نظریه هایی که اراءه دادم ، خودم هم 90% مطمءن به spi بودن باس تبادل دیتا در دو میکرو می باشم .
با سپاس Mohammad
 
آخرین ویرایش:

parse gade

کاربر
2010-09-26
326
556
مهندس ممنون.میخوام در مورد همین بحث یه سوال بپرسم هرچند که جاش اینجا نیست:
تو ماینر تو هر دومیکرو ثانیه یه نمونه برداری میشه.به عبارتی 15 نمونه در 30 میکرو.اما موضوع اینجاست که بعد از 10 میکرو ثانیه دوباره همین سیکل تکرار میشه.یعنی هر 10 میکرو 15 نمونه و 15 بار تکرار.و این یعنی 225 نمونه در طول زمانی 500 میکرو ثانیه.نکته اینجاست که تا اونجایی که من میدونم تشخیص فلز تو طول زمانی حدود 30 تا 35 میکرو ثانیه انجام میشه.پس این همه نمونه تو طول این دوره زمانی زیاد واسه شما چیه؟اگه یکی از دوستان توضیح بده ممنون میشم متاسفانه نمیتونم فایلیوست کنم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: d.rmardin

mee

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2008-12-10
245
1,616
sari
سلام دوست گرامی
ای کاش این سوال را در این تاپیک که مخصوص دی سی کنورتر و منبع تغدیه هست اراءه نمی کردید .چون گسستگی مطالب تاپیک بهم می خورد .
از دوستان خواهش می کنم که سوالات خود را در تاپیک ای با موضوع مرتبط با سوال خود مطرح کنید .
لطفا سوالتون را در تاپیک اساس فلزیاب های. pi مطرح کنید .
با عرض پوزش و سپاس Mohammad
 
آخرین ویرایش:
بالا