آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

پریدن کلید مینیاتوری در هنگام روشن شدن پاور ماینر سالم

mehdidm

کاربر
2021-04-10
48
19
34
شرتی و یا سوختن مقاومت های اطراف خازن ها را چک بفرمائید.بعد هم رله زمانی میچسبد که شارژ خازن کامل شده باشه و وقتی این مدار ایراد داشته باشه اون مقاومتها یا مدار سافت جلوی جریان هجومی را نمی گیره و مینیاتور چلیک.
به نظرم مشکل همینه که میفرمایین. اون قسمتی که مسئول سافت استارت هست و جریان هجومی را کنترل میکنه مشکل پیدا کرده. ولی مساله اینه که من نمیدونم این قسمت سافت استارت کدوم قسمت میشه.
البته یه مورد دیگه هم شک دارم که داخل سایت های انگلیسی خوندم، کم بودن ولتاژی که روی خازنها تو لحظه استارت اعمال میشه میتونه باعث افزایش جریان هجومی بشه.
 

مهدی دادخواه

کاربر vip
کاربر
2017-03-12
114
103
unnamed.gif
 

mehdidm

کاربر
2021-04-10
48
19
34
جاییکه به رله فرمان میده
خوب داخل این مداری که من دارم اون قسمت اول که شامل اولین ماسفت و سلف و ... هست همونطوری که تو شماتیک مشخصه، مسئول فرمان به رله نیست. فقط تنها احتمالی که وجود داره با توجه به شماتیک، اینه که فرمان وصل رله را اپتوکوپلر بده، که این مورد هم خیلی بعیده. ولی از طرف دیگه هم اگر دقت کنید این اپتوکوپلری که داخل عکس هست به نظر میاد کارش مثل اپتوکوپلرهای موجود تو پاورهای سوئیچینگ نیست، چون اصلا قسمت ال ای دی ش به جای قسمت ثانویه از قسمت اولیه مدار تغذیه میشه.
از همه این موارد گذشته هم بازم یادآوری کنم که مشکل ما کلا قبل از راه اندازی رله هست و اصلا به مرحله راه اندازی رله نمیرسه.
 

mehdidm

کاربر
2021-04-10
48
19
34
ptc داخل مدار استفاده نشده. اگر منظورتون ntc هست، 10 اهم مقدارشه.
خازن ها هم 2تا 330 و یکی 220 میکرو، همگی 450 ولت.
سلام
بله فرمایش حضرت عالی درسته همون ntc اشتباه بیان کردم
خوب الان به جای این 10 اهم از مقدار بیشتر یا به صورت سری استفاده کن تا زمان بیشتری به دست بیاری یه تست ساده ببین جواب میده البته امپرش نسبت به قبلی بیشتر باشه بهتره
روز خوش
 
بالا