آی پی امداد
abtahi

سوال: روش تست اورلود و رله کمپرسور یخچال و فریزر

meigoon

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
VIP PLUS
vip افتخاری
کاربر
2009-11-09
655
3,534
سلام خدمت اساتید محترم
یک سوالی که از شما عزیزان دارم و امیدوارم که پاسخ را مثل همیشه کامل دریافت کنم این هست که ، برای تفکیک عیب بین کمپرسور ، رله و اورلود در زمانیکه مطمئن هستیم در مدارات الکترونیک مشکلی نیست و قاعدتاً برق به مجموعه رله در روی کمپرسور می رسد ، چیست ؟ جایی خوانده ام مداری را میتوان به طور دست ساز ایجاد کرد که مستقیماً با قطع و وصل کردن یک شاسی سیم پیچ راه انداز را تغذیه کرده و موتور کمپرسور را تست کرد لذا از دوستان و اساتید محترم خواهشمندم نقشه مدار تست دستی کمپرسور و روش دقیق تفکیک عیب بین رله ، اورلود و کمپرسور را در پاسخ به این تاپیک ارائه نمایند پیشاپیش از لطف همه دوستان و اساتید خودم سپاسگزارم.
 

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
تست اورلد که با قسمت بیزر اهم متر یا سری کردن بایک لامپ معمولی انجام میشود وباید وصل باشد-در رله های سیم پیچ دار یا اصطلاحا سوزنیورودی دائم به m راه میدهد وبه s در صورت برعکس کردن بدنه رله وصل میکند...
ما قبلا چیزی را که میفرمایید در داخل جعبه ایی کوچک جاسازی کرده بودیم که شامل آمپر متر که با خروجی جعبه سری بود-ولت متر که موازی با برق ورودی به جعبه بود ویک سیم با سرسیم سوسماری که به فاز وصل بود ولی در بین راه یک کلید فشاری (غیر دائم) داشت تا به عنوان راه انداز دستی استفاده گردد -ویک لامپ کوچک که برای تست قطعی یا خرابی سیم پیچ ها وسیم ها واورلد به کار میرفت-حال یک خروجی جعبه را به قطب مشترک که همیشه مربوط به اورلد است متصل میکردیم وسر دیگر را به ورودی سیم پیچ اصلی که روی رله با m مشخص بود وصل میکردیم وسیم تک را به s وصل کرده وکلید پاور را میزدیم وبلافاصله شاسی را دو ثانیه نگه میداشتیم تا کمپرسور راه بیوفتد-درصورت عمل نکردن جای سیم های m وs عوض شود.... میتوانید با اهم متر نیز سوکتهای موتور را پیدا کنید که نیاز به آشنایی با مفهوم سیم پیچ اصلی وراه انداز دارد
----هم اکنون این وسیله را کنار گذاشته ایم وعقیده داریم موتوری که با رله استاندارد شرکتی خودش راه نیافتاد معیوب است وندرتا نیز از رله سوزنی با خازن 80برای احیا وشوک استفاده میکنیم تا اصطلا گشتاور برگردد!
نکته تجربی: وقتی کمپرسور کار میکند ولی آمپر غیر عادی تا حد 2/5 دارد میتوان از رله سوزنی با قدرتی بالاتار استفاده کرد تا عمر دستگاه بیشتر شود(مثلا کد 4202 به جای3201)
 
آخرین ویرایش:

meigoon

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
VIP PLUS
vip افتخاری
کاربر
2009-11-09
655
3,534
تست اورلد که با قسمت بیزر اهم متر یا سری کردن بایک لامپ معمولی انجام میشود وباید وصل باشد-در رله های سیم پیچ دار یا اصطلاحا سوزنیورودی دائم به m راه میدهد وبه s در صورت برعکس کردن بدنه رله وصل میکند...
ما قبلا چیزی را که میفرمایید در داخل جعبه ایی کوچک جاسازی کرده بودیم که شامل آمپر متر که با خروجی جعبه سری بود-ولت متر که موازی با برق ورودی به جعبه بود ویک سیم با سرسیم سوسماری که به فاز وصل بود ولی در بین راه یک کلید فشاری (غیر دائم) داشت تا به عنوان راه انداز دستی استفاده گردد -ویک لامپ کوچک که برای تست قطعی یا خرابی سیم پیچ ها وسیم ها واورلد به کار میرفت-حال یک خروجی جعبه را به قطب مشترک که همیشه مربوط به اورلد است متصل میکردیم وسر دیگر را به ورودی سیم پیچ اصلی که روی رله با m مشخص بود وصل میکردیم وسیم تک را به s وصل کرده وکلید پاور را میزدیم وبلافاصله شاسی را دو ثانیه نگه میداشتیم تا کمپرسور راه بیوفتد-درصورت عمل نکردن جای سیم های m وs عوض شود.... میتوانید با اهم متر نیز سوکتهای موتور را پیدا کنید که نیاز به آشنایی با مفهوم سیم پیچ اصلی وراه انداز دارد
----هم اکنون این وسیله را کنار گذاشته ایم وعقیده داریم موتوری که با رله استاندارد شرکتی خودش راه نیافتاد معیوب است وندرتا نیز از رله سوزنی با خازن 80برای احیا وشوک استفاده میکنیم تا اصطلا گشتاور برگردد!
نکته تجربی: وقتی کمپرسور کار میکند ولی آمپر غیر عادی تا حد 2/5 دارد میتوان از رله سوزنی با قدرتی بالاتار استفاده کرد تا عمر دستگاه بیشتر شود(مثلا کد 4202 به جای3201)
سلام استاد، خیلی ممنون از توضیحات شما، خواهشممندم در صورت امکان مواردی را که فرمودید با عکس و نقشه شماتیک هم توضیح دهید. پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم

فرستاده شده از GT-I9300I
 
بالا