آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: جرقه شدید بعداز تعویض فیوز سوخته درپاور 540 وات

shayan234

کاربر
2011-03-08
320
3,811
آبادان
دوست عزیز خرابی ترانزیستور با بوق بازر مشخص نمیشه و باید روی حالت دیودی تست کنید . آموزش تست در سایت موجود هست . سوختن فیوز هم علتش همین دیود و ترانزیستور هست .ترانزیستوری که با بوق بازر راه دهد 100 درصد معیوب است . از روش گفته شده در پست قبلی استفاده کنید . در صورتی که ترانزیستورها سالم باشند پاور روشن خواهد شد . سیم سبز را گراند کنید تا روشن شود و بدین ترتیب مشخص میشود که پاور سالم هست یا مشکل دارد
 
آخرین ویرایش:

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,272
ایران
باسلام

7.png
نوشته اصلی توسط a.ferdosi
با سلام و تشکر از توضیحات دوستان
چند تا عکس دیگه گذاشتم
دیود همانطور که گفتم از دوطرف راه میده و شورتی شده
دوتا ترانزیستور یکی هیچ کدوم از پایه هاش به هیچ طرق بوق بازر لحظه ای هم نداره و را اصلا نمیدن
ولی اون یکی همونی که اثر سوختگی بر طلق عایق گذاشته دوتا ازپایه ها به هم راه میدن وظاهرا شورتی شدن
سوال اصلی آیا براین اساس میشه گفت ترانزیستورها کدومشون سالم یا خرابه که یکدفعه با دیود عوض شوند؟ باتشکر
شماره ترانزیستورها هم همون 2060s هست
دیود هم d1:LXA06T600


تحلیل نوشته شما:
[hide]
1- دیود سوخت و تعویض شود
2- دو ترانزیستور عین هم ان پی ان هر دو تعویض شود
3- یک ترانزیستور ماسفت 2N60s داشتی آن نیز تعویض شود
[/hide]
مطمئنی که شماره ترانزیستورها (دو ترانزیستور عین هم ) را درست نوشتی
 

اسماعیل محبی

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2014-03-11
657
6,186
استان زنجان
دوست عزیزم برای رفع این مشکل باید فت نزدیک به فیوز باید تست و تعویض بشن و اغین هم مد نظر داشته باش که فت ها باید از پشتشون عایق باشن

و به هد سینگ اتصال نداشته باشن که در مورد شما این قضیه حکم میکنه
 

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,272
ایران
باسلام
عکس دوم خوب شده و لی نوشته روی قطعات خوانا نیست و کامل نیست زاویه ای که بشود ارزیابی کرد عکس نگرفتی
عکس باید طوری گرفته شود که عین اینکه ارزیاب و تحلیل کننده در دستش گرفته واز زیر و رو آنرابررسی میکند
 

a.ferdosi

کاربر
2013-12-16
184
297
تهران
باسلام



تحلیل نوشته شما:
hidden content may not be quoted
مطمئنی که شماره ترانزیستورها (دو ترانزیستور عین هم ) را درست نوشتی
بله جفتشون همين شماره هستند و دقیقا درهمین ناحیه جرقه زده شد و فیز ساختمان هم پرید
 

a.ferdosi

کاربر
2013-12-16
184
297
تهران
دوست عزیز خرابی ترانزیستور با بوق بازر مشخص نمیشه و باید روی حالت دیودی تست کنید . آموزش تست در سایت موجود هست . سوختن فیوز هم علتش همین دیود و ترانزیستور هست .ترانزیستوری که با بوق بازر راه دهد 100 درصد معیوب است . از روش گفته شده در پست قبلی استفاده کنید . در صورتی که ترانزیستورها سالم باشند پاور روشن خواهد شد . سیم سبز را گراند کنید تا روشن شود و بدین ترتیب مشخص میشود که پاور سالم هست یا مشکل دارد
باتشكر
فقط سوال با وجود فیوز چرا جرقه شدید در قطعه دیگه وسوختگی بوجود اومده ؟ نمیدونم سوالم اصلا منطقی هست؟
درضمن فیوزی گرفتم 8 آمپر گچی هست رو قبلی T8 250 V نوشته بود ولی رو جدید T8A 250V
 

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,272
ایران
باسلام
معمولا شماره فنی ترانزیستورها قبل از عدد چند کد انگلیسی که بیانگر کارخانه سازنده میباشد دارند و ترانزیستور شما فاقد این کد انگلیسی است (2060s) عکس واضح و با کیفیت از خود ترانزیستورها که نوشته آن خوانا باشد قرار بده
 

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,272
ایران
باسلام

7.png
نوشته اصلی توسط a.ferdosi
باتشكر
فقط سوال با وجود فیوز چرا جرقه شدید در قطعه دیگه وسوختگی بوجود اومده ؟ نمیدونم سوالم اصلا منطقی هست؟
درضمن فیوزی گرفتم 8 آمپر گچی هست رو قبلی T8 250 V نوشته بود ولی رو جدید T8A 250V

l

براینکه جریان بیش از 8 آمپر وارد مدار میشود طبیعی است که فیوز هم بسوزد
 
بالا