آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
پیش*بینی میزان فروش تبلت در سال 2012

گروه تحقیقاتی IDC پیش بینی کرده است که فروش تبلت در سال 2012 بیشتر از سال 2011 است و از میزان پیش بینی های صورت گرفته در آمار بیشتر خواهد بود. یک گروه تحقیقاتی اعلام کرده که فروش تبلت در سال 2012 نزدیک به 54 درصد بیشتر از سال 2011 خواهد بود.
شرکت IDC گفته که به احتمال زیاد تعداد 106 میلیون تبلت در سال 2012 به فروش خواهد رفت که پیش از این و در پیش بینی ها این تعداد 88 میلیون عدد بوده است. شرکت IDC گفته که عرضه تبلت ارزان قیمت Kindle Fire آمازون در سال 2011 توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و در رشد میزان فروش تبلت در سال 2011 نقش بسزایی داشته است.
به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از UsaToday، در سال 2011 تعداد 67.8 میلیون عدد تبلت به فروش رفته است که 9 درصد از پیش بینی IDC که 63.3 میلیون عدد بود بیشتر است. این عدد در سال 2010 تعداد 19.4 میلیون عدد بوده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رقيب تازه براي تلفن، رايانه و تلويزيون +عكس

يك شركت سوئدي موفق به طراحي يك مفهوم فناوري سه*پايه شده كه در آينده جايگزين تلفن همراه، لپ*تاپ و حتي تلويزيون خواهد شد.
به گزارش (ايسنا)، اين مفهوم كه «اسپايدر» (Spider) نام گرفته در شكل تاشو به عنوان يك تلفن معمولي قابل استفاده است.
اين در حالي است كه با باز كردن سه پايه اين ابزار، پروژکتورهاي آن نمايان مي*شود كه به كاربر اجازه مي*دهد با استفاده از ليزرها به طرح ريزي يك صفحه كليد بر روي ميز پرداخته و همچنين صفحه ديگري به عنوان يك نمايشگر وضوح بالا بر روي ديوار يا ميز ظاهر خواهد شد.
حسگرهاي اين طرح آينده به آن اجازه مي*دهند تا محل دستان كاربر را شناسايي كنند تا بتوانند مانند يك صفحه كليد واقعي بر روي آن تايپ كنند.
اين طرح كه توسط نيكلاس فرانك از شركت فرانكتك استكهلم ارائه شده در حال حاضر تنها در مرحله يك محصول مفهومي قرار دارد.
با اين حال باورها بر اين است كه در حال حاضر يك پيش*ساخت كاربردي از دستگاه نسل آينده فوق متحرك ساخته شده و از اين رو دستگاه اسپايدر به زودي خواهد توانست با آيفون و آي*پاد به مبارزه بپردازد.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
6de.jpg
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رابطه موبايل با اختلال رفتاري نوزادان

محققان آمریکایی هشدار دادند که استفاده مادران باردار از تلفن همراه چه بسا نوزادان آنها را در آینده با خطر مشکلات رفتاری روبرو کند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، محققان دانشگاه یال آمریکا دریافتند قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه در جریان بارداری بر رشد مغزی نوزاد تاثیر می*گذارد و چه بسا موجب بروز مشکلات رفتاری از جمله بیش فعالی، نگرانی و ضعف حافظه در آنها می*شود.
محققان بعد از تحقیقات خود بر روی موشها دریافتند که تلفن های همراه بر جنین در رحم مادر تاثیر منفی می*گذارد اما برخی محققان انگلیسی این تحقیقات را رد کرده و آن را "نگران کننده وتوجیه ناپذیر" خواندند.
این محققان انگلیسی گفتند که جنین موشها شاید در معرض دوز بسیار بالاتری از تشعشعات نسبت به جنین انسان قرار گرفته*اند.
آنها افزودند: تمام بدن موش در معرض تشعشعات قرار می*گیرد در حالی که زنان باردار تلفن همراه خود را با فاصله دست کم یک متر از رحم حمل می*کنند.
بر اساس گزارشها، امواج پخش شده از تلفن همراه از نوع امواج رادیویی قوی هستند که برای بدن انسان مضر است و باعث سرطان و بیماری های مغزی می*شود.
امواج گوشی تلفن همراه از همه بیشتر سلامت انسان را به خطر می*اندازد زیرا گوشی تلفن همراه با بدن انسان در تماس است.
تحقیقات گوناگونی در مورد عوارض ناشی از استفاده از تلفن همراه انجام شده است به عنوان مثال؛ امواج پخش شده از تلفن همراه روی دستگاه تناسلی اثر گذاشته و باعث کاهش یا ناباروری در مردان، سقط جنین در زنان و پیدایش ناهنجاری های مادرزادی در جنین می*شود.
این امواج همچنین دستگاه ایمنی را ضعیف کرده و با اثری که بر قلب به جا می*گذارد؛ باعث افزایش فشار خون می شود.
ایجاد سرطان به ویژه سرطان مغز از مهمترین اثرات امواج منتشر شده از تلفن همراه است و همچنین انواع گوناگونی از سرطان مانند سرطان حلق، سینه، مری در افرادی که در برابر پرتو این امواج قرار گرفته اند؛ گزارش شده است.
نتایج پژوهش*های محققان همچنین حاکی از تاثیرات مخرب امواج الکترومغناطیس بر غشاء نانومتری سلول*های زنده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
قابليت تبديل صدا به متن در آي*پد جديد اپل

نسل سوم آي*پد اپل شامل تمام قابليت*هاي نرم*افزار سيري نمي*شود بلكه داراي قابليت Siri Dictation است.

"Siri Dictation" يك نرم*افزار تبديل صدا به متن است كه به شما امكان مي*دهد آنچه كه مي*خواهيد را به صورت پيام بازگو كنيد و سيري به طور خودكار آن پيام را براي شما تايپ مي*كند.

گزينه*اي در راه*اندازي اوليه دستگاه (setup)، براي شما وجود دارد كه اين نرم*افزار را فعال مي*كند و درصورت تغيير تصميم خود با ورود به Settings- General- Keyboard-Dictation، مي*توانيد اين نرم*افزار را فعال و يا غيرفعال كنيد.

هم*چنين با فعال شدن dictation، يك كليد اضافي كه يك ميكروفون (mic) را نمايش مي*دهد، برروي كي*بورد ظاهر مي*شود. با ضربه برروي mic ، dictation راه*اندازي مي*شود و شما پس از گفتن پيام خود، چند نقطه چشمك زن به مدت چند ثانيه را خواهيد ديد و پس از آن پيام به صورت خودكار تايپ خواهد شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ارتقاي دستگاه*هاي HTC به آيس*كريم سندويچ(اندروید 4.0)

اچ*تي*سي فهرستي از دستگاه*هايي كه سرانجام به اندرويد 4.0 يعني آيس*كريم*سندويچ ارتقاء پيدا مي*كنند را مورد تاييد قرار داده است.

شركت HTC اميدوار است كه فرايند به*روزرساني محصولات اچ*تي*سي بسيار هموارتر از شركت*هايي كه پيش از اين نسبت به اين كار اقدام كرده*اند صورت بگيرد.

فهرست كامل دستگاه*هاي اچ*تي*سي كه ارتقاي آ*نها به سيستم*عامل آيس*كريم*سندويچ مورد تاييد قرار گرفته در زير عنوان شده است:​
- Amaze 4G

- Desire S

- Desire HD

- EVO 3D

-اچ*تي*سي EVO Design 4G

- Incredible S

- Sensation

- Sensation XL

- Sensation 4G

- Sensation XE

- Raider

- Rezound

- Rhyme

- Thunderbolt

- Vivid
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
عرضه جدیدترین تبلت اپل


همان طور که گمانه*زنی*ها پیش*بینی کرده بودند، تبلت اپل از فناوری Retina Display بهره می*برد. با این فناوری این تبلت بیشترین پیکسل را در بین تبلت*های موجود در بازار دارد.

، صفحه۹.۷ اینچی این تبلت دارای تراکم پیکسلی 264 DPI است که تراکم پیکسلی آن تقریبا دو برابر آی*پد ۲ است.
اما شاید چیزی که خیلی*ها را به تعجب واداشته رزولوشن این تبلت باشد که ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ است که صفحه نمایش این تبلت هم به گفته اپل دارای وضوح رنگی ۴۴ درصد بهتر از آی*پد ۲ است.

اما از نظر سخت*افزاری هم باید گفت که این تبلت دارای پردازنده دو هسته*ای A5X و چیپ گرافیکی چهار هسته*ای است.
اپل ادعا می*کند که چیپش 4 برابر قدرتمندتر از Tegra 3 است. دوربین این تبلت هم شبیه به دوربین آی*فون 4S است و iSight نام دارد. این دوربن ۵ مگاپیکسلی توانایی ظبط تصاویر با کیفیت 1080p را دارد.

شاید جالب*ترین قسمت این تبلت پشتیبانی این تبلت از LTE است که در آمریکا توسط AT&T و Verizon عرضه می*شود و بنا بر ادعاي اپل باتری این تبلت تا ۱۰ ساعت کار مداوم دوام می*آورد. با همه این اوصاف ضخامت آن ۹.۵ میلی*متر است.
این آی*پد با وجود یک دکمه به شکل بلندگو در صفحه کلیدش به کاربر امکان می*دهد که متن مورد نظرش را براي تایپ فقط بخواند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آی دی سی: اندروید عامل تضعیف استیلای اپل بر بازار رایانه*های لوحی




رایانه*های لوحی اندرویدی در سه ماهه چهارم سال 2011 توانسته*اند استیلای رایانه*های لوحی تحت سیستم عامل iOs اپل را تضعیف کنند. براساس این گزارش سهم رایانه*های لوحی اندرویدی در این دوره به 44.6 درصد رسیده است.
به گزارش وب سایت digitaltrends یافته*های شرکت آی دی سی حکایت از آن دارد که در بازار رایانه*های لوحی محصولات اندرویدی در حال پیشی گرفتن از محصولات اپل هستند. بر اساس این یافته*ها، سهم آیپد اپل از 61.6 درصد در سه ماهه سوم سال 2011 به 54.7 درصد در سه ماهه چهارم این سال کاهش یافته است. سهم رایانه*های لوحی تحت اندروید از این بازار از 32.3 درصد در سه ماهه سوم به 44.6 درصد در سه ماهه چهارم افزایش یافته است. تحلیل*گران معتقدند مهم*ترین علت کاهش سهم اپل از این بازار، فروش بالای محصولات اندرویدی بویژه کیندل فایر آمازون است.
شرکت آمازون تاکنون آمار فروش خود را به صورت رسمی فاش نکرده است. اما برآوردهای آی دی سی نشان می*دهد در سه ماهه چهارم سال 2011 حدود 4.7 میلیون از این محصول به فروش رفته است. بر اساس این برآوردها در بازار رایانه*های لوحی، کیندل فایر آمازون پس از آیپد اپل در رتبه دوم قرار دارد. سهم کیندل فایر از این بازار 16.8 درصد است. رتبه سوم این بازار نیز از آن سامسونگ است که سهمی 5.8 درصدی از این بازار را داراست. سهم رایانه*های لوحی شرکت بارنز اند نوبل نیز بین 3.5 تا 4.5 درصد تخمین زده شده است.
بلک بری و اچ پی از دیگر برندهایی هستند که آی دی سی در گزارش تحلیلی خود به آنها اشاره کرده است. براساس یافته*های این شرکت پژوهشی، سهم بلک بری از 1.1 درصد در سه ماهه سوم 2011 به 0.7 درصد در سه ماهه چهارم این سال کاهش یافته است. سهم رایانه*های لوحی اچ پی که تحت سیستم عامل منبع باز این شرکت یعنی webOS هستند، نیز از 5 درصد به صفر کاهش یافته است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آغاز عرضه مودم همراه وایمکس ایرانسل


ایرانسل از آغاز عرضه مودم همراه، طرح*های تعرفه متنوع، مودم رایگان و طرح ساعات خوش در جشنواره بهار ۹۱ وایمکس ایرانسل خبر داد.
، روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد: با آغاز عرضه مودم همراه، راهکاری در اختیار افرادی قرار می*گیرد که در طول روز و در خارج از محیط منزل و یا محل کار خود، نیازمند استفاده از اینترنت پرسرعت هستند.

مودم همراه ایرانسل با ویژگی*های منحصر به فردی نظیر قابلیت حمل و نقل و استفاده آسان در نقاط مختلف شهر*های تحت پوشش، قابلیت شارژ توسط آداپتور و USB، عدم نیاز به آنتن تقویت کننده، سیگنال*دهی قوی در مقایسه با مودم*های مشابه و قابلیت اتصال همزمان چند دستگاه (نوت*بوک، گوشی*های تلفن همراه، تبلت و غیره) به اینترنت از طریق فناوری Wi-Fi، افق جدیدی را در زمینه استفاده از خدمات وایمکس به متقاضیان ارائه می*کند.

از سوی دیگر ایرانسل با ارائه طرح*های تعرفه متنوع از سرعت ۱۲۸ تا ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه، با حجم ترافیک*های ماهیانه متنوع و متناسب با نیاز کاربران در دوره*های قراردادی ماهیانه، شش*ماهه و یک*ساله، به همراه طرح تعرفه مصرف آزاد، کاربران را قادر می*سازد تا طرح تعرفه مورد نیاز خود را متناسب با سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، از میان طرح*های تعرفه متنوع عرضه شده، انتخاب کنند.

ضمن آنکه، متقاضیان می*توانند با پرداخت هزینه*ای مقرون به صرفه، از اشتراک طرح*های تعرفه در سرعت*های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه یک ساله به همراه یک مودم رایگان USB یا Wi-Fi بهره*مند شوند.

همچنین در طرح ساعات خوش وایمکس ایرانسل و در ایام نوروز، در بازه زمانی ۱ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، کاربران اعتباری خدمات وایمکس ایرانسل می*توانند از تخفیف ۵۰ درصدی ویژه بهره*مند شوند. به این ترتیب، از ساعت ۲ تا ۶ بامداد، هزینه هر مگابایت ترافیک مصرفی این دسته از مشترکان، با ۵۰ درصد تخفیف، معادل ۵۰ریال به ازای تبادل هر مگابایت ترافیک محاسبه می*گردد.

اطلاعات بيش*تر درباره فناوري وايمكس، نقشه مناطق تحت پوشش، *نحوه ثبت نام، ثبت نام آنلاين، طرح*هاي تعرفه متنوع، نحوه پرداخت هزينه*ها، بسته*هاي افزايشي، مودم*های همراه، داخلی با امکانات Wi-Fi، USB به همراه سامانه تقویت کننده و فضای باز، نحوه تهيه مودم، طرح*هاي تعرفه بلندمدت، اشتراك با سرعت*هاي ۱۲۸ و ۲۵۶ كيلوبيت بر ثانيه بدون هزينه اشتراك ماهيانه، انتقال اعتبار خط به خط وایمکس، پرداخت از طریق شارژ الکترونیکی، بسته افزایشی هدیه وایمکس، پرداخت هزینه اشتراک از طریق کارت شارژ و بارگذاری از طریق سیم*کارت ایرانسل، به همراه فهرست فروشندگان مجاز خدمات وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني www.irancell.ir قابل مشاهده است.

همچنين كارشناسان مركز تماس وايمكس ايرانسل با شماره تلفن ۷۰۷ براي تماس از خطوط ايرانسل و ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ براي تماس از ساير، خطوط در تمامي ساعات شبانه*روز و هفت روز هفته آماده پاسخگويي به سوالات متقاضيان و مشتركين خدمات وايمكس ايرانسل هستند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اعطای مکالمه رایگان ایرانسل به مشترکان در آستانه نوروز



ایرانسل از اعطای 20 دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه به مناسبت فرارسیدن سال نو و سال*روز ملی شدن صنعت نفت به مشترکین جدید خود خبر داد.

از روابط عمومی ایرانسل، 20 دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه اعطای ایرانسل با اعتبار یک*ماهه به تمامی مشترکین جدیدی که در روزهای 28 و یا 29 اسفند 90 ثبت*نام خود را تکمیل، مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده و در همین روز اولین تماس را از سیم*کارت خود برقرار کرده باشند به طور خودکار اعطا می*شود.

از سوی دیگر، همه مشترکین جدیدی که در طول جشنواره نوروز ایرانسل و در بازه زمانی 20 اسفند تا 18 فروردین، نسبت به فعال*سازی سیم*کارت خود اقدام کنند، می*توانند علاوه بر برخورداری از سیم*کارت دوقلو، از یک آهنگ پیشواز رایگان، 5هزار ریال اعتبار رایگان برای استفاده از خدمات نما و 100 کیلوبایت ترافیک رایگان خدمات اینترنت همراه (GPRS) با اعتبار یک ماهه و شارژ شگفت انگیز 25 درصدی تا 18 فروردین 91 نیز بهره*مند شوند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نیویورک تایمز فاش کرد: شنود مکالمات مقامات ایرانی در سال 2010 توسط آمریکا



نیویورک تایمز مدعی شد: مسوولان اطلاعاتی آمریکا می گویند که شنود گفتگوهای مقامات ایرانی در سال 2010، نگرانی های جدیدی را در مورد تصمیم این کشور برای ساخت سلاح هسته ای به وجود آورد.

، همین موضوع و اطلاعات دیگر منجر به بررسی دوباره و تاخیر در انتشار ارزیابی اطلاعات ملی امریکا در سال 2010 شد؛ اما در پایان، آنها شنودها و دیگر مدارک را قابل اعتنا ندانسته و نتیجه پیشین خود را منتشر کردند.

بحران اطلاعاتی که در سال 2010 به وقوع پیوست و البته پیش از این افشا نشده بود، نشان دهنده ی اهمیت گزارش ارزیابی 16 سازمان اطلاعاتی آمریکاست.

امروز هم مقامات ارشد امریکا می گویند که ایران تصمیم به ساخت سلاح نگرفته است که این سخنان منعکس کننده تحلیل های محرمانه سازمان های اطلاعاتی است.

مسوولان اطلاعاتی آمریکا اطمینان خود به ارزیابی های سازمان های جاسوسی را بارها اعلام کرده اند. البته، برخی معتقد به عدم درک درست سازمان های اطلاعاتی آمریکا از مقاصد ایران هستند.

به نوشته ی نیویورک تایمز، ارزیابی های اطلاعاتی سازمان های جاسوسی آمریکا در خصوص ایران بسیار ناقص است و حتی گاها به روز نیست و فقط می گویند که ایرانیان در حال حاضر بمب هسته ای نمی سازد و نمی دانند که آنها در آینده چه خواهند کرد.

یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا می گوید: من 75 درصد به ارزیابی های سازمان های جاسوسی اطمینان دارم.

یکی دیگر از مسوولان سابق امنیتی می گوید: ایران سخت ترین هدف اطلاعاتی امریکاست.

وی می افزاید: حقیقت این است که نظام ایران خیلی پیچیده است و این کار را برای ما سخت می کند که در آخر در مورد برخی از موضوعات، چه کسی حرف آخر را می زند.

این مقام سابق اطلاعاتی امریکا گفت: ما در ایران نیرویی نداریم و دریافت اطلاعات خیلی مشکل است.
 
بالا