آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته دوم بهمن

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir

تغییر استراتژی HTC در سال ۲۰۱۲ سال گذشته میلادی برای غول تایوانی سال پرفراز و نشیبی بود زیرا با عرضه مدل‌های جدید سود خوبی به این شرکت سرازیر شد ولی مشکلات فنی برخی از مدل ها باعث شد تا سود ۳ ماهه چهارم این شرکت کاهش پیدا کند. این شرکت پس از یک بررسی به این نتیجه رسیده است که بهترین راه برای فروش بیشتر در بازار مکاره تلفن همراه عدم ارائه سیل وار مدل‌های جدید به بازار و ارائه تعداد محدودی تلفن همراه با برترین کیفیت و با مشخصات فنی ممتاز است.
HTC-Building.jpg
فیل رابرتسون از HTC در این مورد می‌گوید:​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
افزایش 15میلیون تومانی قیمت گوشی دیور در ایران
wol_error.gif
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
17.jpg
فروشندگان گوشی های لوکس از افزایش قیمت 15 میلیون تومانی گوشی دیاموند و کریستال دیور در سطح بازار خبر دادند.

افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته باعث شده تا بهای تمامی گوشی های لوکس از جمله دیاموند و کریستال دیوربه طور چشمگیری افزایش یابد.
کمپانی معروف Dior که به تولیدات لوازم آرایشی معروف است دو مدل از گوشی های خود را در بازار ایران عرضه کرده؛ دو مدلی که بسیار گران قیمت است و تنها معدود افرادی هستند که به دلیل نام این برند این گوشی ها را خریداری می کنند.
دو مدل برند دیور را گوشی های دیاموند و کریستال تشکیل می دهند که گوشی دیاموند دیور به صورت تاشو طراحی و تولید شده و دارای رنگ بندی های متنوع Glorious Red ، Glorious Black و pure white به معنای «قرمز باشکوه ، مشکی باشکوه و سفید» است.
این گوشی که با کریستال های کبود و با رنگ بندی متنوع تولید و طراحی شده دو سال گارانتی این کمپانی معروف را دارد و دارای صفحه کلید بسیار تخت و نازک است چندی پیش با قیمت 35 میلیون تومان فروخته شد.
این دو مدل گوشی هم اکنون با قیمت 50 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir

افزایش 400 درصدی دزدی گوشی هوشمند در بریتانیا

154.png
گزارش های پلیس از افزایش میزان ربوده شدن گوشی های هوشمند در پیاده روهای بریتانیا خبر می دهد. این در حالی اتفاق می افتد که ربایندگان پس از برقراری اولین تماس خود دستگیر خواهند شد و به همین دلیل گمان میرود که این گوشی های به سرقت رفته در کشورهای دیگر به فروش می رسد.


طبق اعلام روزنامه گاردین، پلیس لندن افزایش 400 درصدی در ربودن گوشی هوشمند در پیاده روها را گزارش داده و اعلام کرده این عدد از 157 مورد در سال 2010 به 786 مورد در 10 ماهه اول سال 2011 افزایش پیدا کرده است که این مایه نگرانی است.

سالانه بین 250000 تا 300000 گوشی تلفن همراه در بریتانیا به سرقت می رود که با توجه به مواردی که به پلیس گزارش نمی شود این رقم مطمئنا بالاتر است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir

سود خالص13میلیارد دلاری سازنده آیفون در ماه‌های پایانی 2011
Multimedia%5Cpics%5C1390%5C7%5CIT%5C63.jpg
ا
اپل سود خالص 13.06 میلیارد دلار کم سابقه را برای سه ماه پایانی سال 2011 اعلام کرد که 118 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2010 افزایش یافته است.

این شرکت 37 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که بیش از دو برابر میزان فروش این دستگاه در سه ماهه پایانی سال 2010 بوده است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل، اظهار کرد پیشرفت اپل به شکل باورنکردنی قوی است و این شرکت محصولات جدید در خط تولید دارد. انتظار می رود محصول جدید "آی پد 3" این شرکت در ماه مارس سال جاری عرضه شود.
به گفته پیتر اپن هایمر، مدیر مالی اپل، درآمد خالص حاصل از فعالیت‌های این شرکت در طول سه ماهه چهارم سال 2011، بیش از 17.5 میلیارد دلار بوده است و انتظار می رود درآمد این شرکت در دومین سه ماهه مالی 2012 به حدود 32.5 میلیارد دلار برسد.
فروش رایانه لوحی آی پد و رایانه‌های مک اپل در مقایسه با مدت مشابه در سال2010 به ترتیب 111 و 26 درصد افزایش داشت اما فروش دستگاه پخش موسیقی آی پاد اپل، 21 درصد کاهش داش
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سود 250 میلیون دلاری نوکیا از معامله با مایکروسافت
نوکیا با انتشار گزارشی از سه ماهه چهارم سال گذشته خود همه را شوکه کرد اخباری که برای یک شرکت بزرگ تاسف آور به نظر می‌رسد .
به گزارش سافت‌گذر؛ نوکیا در سال گذشته ضرری در حدود 1.2 میلیارد دلار از بخش تجارت دستگاه‌های خود به خصوص در ازای کاهش خرید و فروش گوشی‌های هوشمند خود دیده است.
با این حال، یک بخش از این گزارش بسیار جالب به نظر می‌رسد و آن معامله نوکیا با مایکروسافت است که بر اساس آن مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال گذشته با پرداخت مبلغی به میزان 350 میلیون دلار از نوکیا خواسته است که توجه ویژه‌ای به تلفن ویندوز داشته باشد .
نوکیا این معامله را تحت عنوان حمایت‌های مالی آورده است و گفته است که این اولین باری است که چنین حمایتی را از مایکروسافت دریافت کرده است و آن هم به جهت توسعه در تولیدات گوشی‌های دارای ویندوز است.


101003.jpg


انتظار می‌رود که کل پرداختی مایکروسافت به نوکیا برای تولید تلفن ویندوز به میلیاردها دلار برسد.
باید توجه داشت که این رقم بالا فقط در مقابل دو دستگاه تلفن ویندوزی است که نوکیا تولیدکرده یعنی؛ لومیا 710 و لومیا 800 و تا آنجا که ما می‌دانیم احتمالا لومیا 900.
این در حالی است که این دستگاه‌ها با استقبال خوبی از سوی خریداران روبرو نشده‌اند و بنابر ادعای نوکیا فقط یک میلیون از آنها به فروش رفته است و این در مقایسه با فروش تلفن " Samsung Galaxy S II " که پس از 5 ماه عرضه به بازار به 10 میلیون رسیده بسیار کم خواهد بود.
هرچند کارشناسان سال خوبی را برای نوکیا بخصوص برای لومیا 900 در سال 2012 پیش‌بینی می‌کنند با این حال شاید دیگر مایکروسافت رغبتی برای همکاری با نوکیا از خود نشان ندهد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تلفن همراه ‪ ۲۰‬ساله شد
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
21.jpg
فناوری تلفن همراه روز جمعه بیست و پنجمین سال تولد خود را جشن گرفت تا اکنون شاهد آن باشیم که بیش از ‪ ۲/۵‬میلیارد تن در سراسر جهان از این فناوری ارتباطی استفاده کنند.

هفتم اکتبر سال ‪ ۱۹۸۷‬پانزده شرکت مخابراتی توافقی را برای ساخت شبکه‌های تلفن همراه بر اساس «سیستم جهانی مخابرات همراه» (‪ (GSM‬به امضا رساندند.
آهنگ رشد سریع این فناوری نشانه‌ای از کند شدن نشان نمی‌دهد و اکنون بسیاری از کشورهای در حال توسعه به جمع علاقه مندان استفاده از تلفن همراه می‌پیوندند.
«رابرت کانوی» رییس انجمن ‪ GSM‬گفت: بسیاری از دست اندرکاران، زمان امضای یاداشت تفاهم سال ‪ ۱۹۸۷‬را نقطه آغاز به کار صنعت تلفن همراه جهانی می‌دانند.
اگرچه کار بر روی مشخصات فنی ‪ GSM‬زود‌تر آغاز شده بود، اما توافق سال ‪ ۱۹۸۷‬آن اپراتور‌ها را ملزم ساخت که بر اساس این توافق، شبکه‌هایی تشکیل دهند.
کانوی افزود: شکی نیست که در سال ‪ ۱۹۸۷‬و در زمان عقد آن قرارداد هیچ‌کس تصوری از توسعه وسیع ظرفیت آنکه ممکن بود پس از توافق استاندارد ‪ GMS‬به نتیجه برسد، نداشت.
به گفته وی از آن زمان تا کنون همیشه تعداد افرادی که از تلفن همراه بر اساس سیستم ‪ GMS‬استفاده می‌کرده‌اند از پیش بینی‌ها بیشتر بوده است.
آمار و ارقام انجمن ‪ GSM‬نشان می‌دهد ‪ ۱۲‬سال طول کشید تا شمار کاربران تلفن همراه به یک میلیارد نفر رسید اما تنها ظرف ‪ ۳۰‬ماه این تعداد به دو میلیارد رسید.
دلیل این امر ارزان شدن گوشی و ارزان‌تر شدن ایجاد شبکه‌های تلفن همراه در مقایسه با تاسیس شبکه‌های تلفن ثابت بوده است.
وی پیش بینی می‌کند که در آینده شبکه‌های سرعت بالا رواج زیادی خواهند یافت و همه چیز و همه جا به تجهیزات اطلاعاتی موبایل مجهز خواهد شد.
به گفته کانوی این فناوری می‌تواند در پارچه لباس، کفش، وسایل و خودروی مردم قرار گیرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
برای ردیابی با GPS به حکم دادگاه نیاز دارید
3627-GPS.jpg
دیوان عالی آمریکا به اتفاق آرا به حکمی رای داد که بر طبق آن پلیس باید قبل از ردیابی مظنونین به وسیله تکنولوژی GPS یک حکم جستجو دریافت کند.


تکنولوژی GPS به تازگی به پلیس واشنگتن کمک کرده بود تا محل اختفای پول و مواد مخدر یک صاحب کلوپ شبانه را پیدا کند. آنتونی جونز صاحب این کلوپ طی حکمی قبل از دادگاه تجدید نظر به زندان محکوم شد. قاضی آنتونین اسکالیا همچنین گفته نصب دستگاه جی پی اس بر روی ماشین های پلیس و ردیابی ماشین های دیگر نیز یک نوع جستجو محسوب می شود و برای این کار نیز پلیس باید حکم بگیرد.

جونز با نصب دستگاه ردیاب جی پی اس بر روی اتومبیل اش دستگیر و روانه زندان شده است. اما هر 9 قاضی دیوان عدالت آمریکا معتقدند که این کار پلیس ورود به حریم شخصی محسوب می شود و شاید در دادگاه تجدید نظر، صاحب کلوپ شبانه حکمی دیگر دریافت نماید.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نوکیا خشمگین از ویندوز موبایل نوکیا سازنده گوشی های تلفن همراه در گزارش مالی سه ماهه خود از ضرر 1.38 میلیارد دلاری و کاهش 21 درصدی فروش خود علیرغم اینکه در اروپا و آسیا به عنوان پرفروش ترین گوشی ویندوز موبایل است خبر داده است. این ضرر در حالی رخ می دهد که نوکیا در مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 745 میلیون دلار سود کرده بود. نوکیا میزان سود خالص خود را از بخش گوشی همراه و شبکه و مخابرات در 3 ماهه اخیر 10 میلیارد یورو اعلام کرد. این میزان در مدت مشابه در سال 2010 12.6 میلیارد یورو بوده است. این میزان کاهش به دلیل افت 23 درصدی فروش گوشی های هوشمند نوکیا صورت گرفته است. نوکیا رتبه اول خود در میان سازندگان گوشی تلفن همراه را با ورود گوشی های اندرویدی و همچنین آیفون از شرکت اپل از دست داده است. نوکیا تنها 19.6 میلیون گوشی تلفن در سه ماهه اخیر فروخته که از 28 میلیون عدد در مدت مشابه پارسال و در مقایسه با 38 میلیون عدد اپل بسیار پایین تر است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل سازنده برتر تلفن هوشمند شد شرکت اپل از شرکت سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند به دلیل فروش بسیار آیفون 4S در سه ماهه چهارم سال 2011 سبقت گرفت. اطلاعات به‌دست آمده از دو شرکت تحقیقاتی نشان داده است که با توجه به رقابت شدید اپل و سامسونگ برای دستیابی به جایگاه نخست، شرکت کره‌جنوبی سامسوگ بزرگ‌ترین برند تلفن هوشمند در تمام سال 2011 بوده است. سامسونگ، در سه ماهه جولای تا سپتامبر جای مرکز شرکت اپل در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا را پیش از رونمایی از آیفون 4S جدید این شرکت گرفته بود تا به جایگاه نخست در تلفن‌های هوشمند دست یابد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل با ارزش ترین کمپانی امریکا لقب گرفت اپل با سپری کردن سه ماه درخشان بار دیگر با پشت سر گذاشتن کمپانی عظیم Exxon به رتبه اول معتبر ترین شرکت آمریکا صعود کرد. اپل با رشدی 6 درصدی و افزایش ارزش هر سهم خود به 445.29 دلار در اواسط چهارشنبه، میزان کل سرمایه سازنده آیفون و آی پد به 415 میلیارد دلار رسید. در سمت مقابل شرکت Exxon Mobil با رشدی 1 درصدی ارزش هر سهم خود را به 86.52 دلار رساند تا کل سرمایه این شرکت عظیم فعال در زمینه نفتی به 414 میلیارد دلار برسد. اپل اعلام کرده که در سه ماهه اخیر رشدی 73 درصدی در درآمد زایی داشته و میزان سود خالصی که به جیب زده دو برابر شده است. مایکروسافت در سال 2010 و با سرمایه کلی 247 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار داشت.
 
بالا