آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شرکت Zynga پلت فرم بازی های اجتماعی خود را راه اندازی کرد

شرکت Zynga به تازگی وب سایت جدید Zynga.com را راه اندازی کرده است که کاربران می توانند بدون استفاده از فیس بوک به انجام بازی با کسانی که عضو لیست دوستان فیس بوک شان نیستند، بپردازند.

البته این بدین معنی نیست که Zygna راه خود را از فیس بوک جدا کرده است و همچنان علاقه مندان می توانند در فیس بوک نیز از خدمات Zygna استفاده کنند. همچنین کاربران در سایت جدید نیز می توانند برای بازی، از حساب خود در فیس بوک نیز برای پرداخت استفاده کنند.

کاربران در Zygna می توانند لیست جدید دوستان خود را با عنوان Zfriend داشته باشند. سهام این شرکت پس از راه اندازی وب سایت جدیدش افزایش پیدا کرد و تا مرز 15.24 دلار نیز رسید. نزدیک به 240 میلیون نفر در ماه از بازی های Zygna استفاده می کنند. شرکت Zygna سهمی 12 درصدی در درآمد زایی 3.7 میلیارد دلاری فیس بوک در سال گذشته ایفا کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کمک به هزاران نفر جهت دزدی از اینترنت

مردی اهل اورگان از سوی دادگاه قضایی آمریکا متهم شد که به هزاران کاربر جهت سرقت از سرویس اینترنت کمک کرده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از ComputerWorld، ریان هریس 26 ساله اهل ردموند اورگان، از سوی دادگاه منطقه ماساچوست محکوم به تحمل 20 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی 250000 دلار آمریکا شده است.

هریس که صاحب شرکت TCNISO است، طی سال های 2003 تا 2009 اقدام به توزیع و فروش محصولات نرم افزاری و سخت افزاری به مشتریان نموده است. این ابزار به مشتریان این امکان را می داده است تا با تغییر در کابل مودم در پوشش یک کاربر پرداختی در اینترنت ظاهر و به استفاده رایگان از سرویس های اینترنت بپردازند.

این محصولات شامل یک پاکت اسنیفر موسوم به Coax Thief بوده است که ترافیک اینترنت را بر می گردانده و کاربران می توانستند دسترسی به آدرس ها و پیکربندی فایل های مودم را در کنترل خود داشته باشند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
روش جدید برای تبلیغ در فیس بوک

فیس بوک در شهر نیویورک برای اولین بار "حق بیمه فیس بوک" را به شرکت های مختلف جهت آگهی های تبلیغاتی در سراسر صفحات وب و گوشی های همراه اعضای این شبکه اجتماعی ارائه داد. مایک هافلینگر مدیر بازاریابی و کسب و کار جهانی فیس بوک در سخنرانی خود در موزه تاریخ طبیعی آمریکا گفت: این شروع یک تحول عظیم است.

فیس بوک قصد دارد تا آگهی های تبلیغاتی شرکت ها را در ستون سمت راست صفحه پروفایل ها، در قسمت اخبار و در هنگام خروج از صفحه فیس بوک به نمایش گذارد. با تمام این اوصاف میزان درآمد فیس بوک در سال 2011 از طریق آگهی های تبلیغاتی با رشدی 104 درصدی روبرو بوده است و بنا به گزارش eMarketer امسال با 54 درصد رشد به عدد 5.8 میلیارد دلار می رسد و سال آینده نیز با رشدی 21 درصدی به 7 میلیارد دلار می رسد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سرویس 4G در لندن راه اندازی شد

شرکت UK Broadband سرویس 4G را در Southwark لندن راه اندازی کرد تا اولین شرکتی باشد تا این سرویس فوق سریع را در انگلستان ارائه می دهد. این شرکت به خبرگزاری سیلیکون گفته که این سرویس قابلیت دانلود با سرعت 120 مگا بایت در ثانیه را دارد اما با توجه به ترافیک شبکه سرعت 40 مگا بایت معمول و طبیعی به نظر می رسد.

این شبکه بر اساس TD-LTE عمل می کند که توسط شرکت China Mobile حمایت می شود. این اولین شبکه TD-LTE 3.5 گیگا هرتزی در دنیا و اولین شبکه 4G در انگلستان است. این شبکه بر اساس تکنولوژی شرکت Huawei چین طراحی و ساخته شده است. استفاده از این سرویس از ماه می امکان پذیر است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آگهی در واشنگتن پست برای عدم حمله به ایران


برخی از مقامات ارشد بازنشسته نظامی و اطلاعاتی آمریکا با کمک شورای ملی ایرانیان آمریکا در مخالفت با جنگ با ایران دست به چاپ بیانیه*ای در روزنامه واشنگتن پست زدند.
به گزارش سیتنا به نقل از مشرق، مقامات ارشد بازنشسته نظامی و اطلاعاتی آمریکا با همکاری شورای ملی ایرانیان آمریکا دست به ارائه یک بیانیه تمام صفحه*ای در روزنامه واشنگتن پست زده و نسبت به جنگ با ایران هشدار دادند.
این مقامات در بیانیه خود از باراک اوباما خواسته*اند تا در برابر فشارهای وارده برای برپایی جنگ با ایران مقاومت کرده و از طریق راه*حل*های دیپلماتیک سعی در حل مسئله هسته*ای ایران داشته باشد.
مقاماتی که در این بیانیه نام آنها آورده شده است عبارتند از: سرلشکر بازنشسته پائل ایتون، تام فینگار معاون بخش تحلیلی سازمان اطلاعات ملی، سپهبد بازنشسته رابرت گارد، ژنرال بازنشسته جوزف هوآر، تیمسار سرتیپ بازنشسته جان جانز، سرلشکر بازنشسته رادلف استوویچ، پائل پیلار افسر سابق امنیت ملی در بخش خاورنزدیک و آسیای جنوبی، و سرهنگ بازنشسته لارنس ویلکرسان.
این بیانیه که با پشتیبانی مالی شورای ملی ایرانیان آمریکا صورت گرفته، دقیقا در روزی منتشر شد که باراک اوباما قرار بود با نخست*وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید دیدار داشته باشد.
این که مقامات ارشد بازنشسته نظامی آمریکا دست به انجام چنین کاری زده*اند نشان*دهنده شدت فشارهای وارده بر باراک اوباما از سوی رژیم صهیونیستی برای برپایی جنگ می*باشد. مسلما این جنگ برای آمریکا همچون جنگ*های یک دهه اخیر یعنی جنگ*های عراق و افغانستان نخواهد بود و مسئولین این کشور کاملا واقفا که برپایی چنین جنگی پیامدهای بسیار ناخوشایندی نه تنها برای طرف*های درگیر بلکه برای تمامی جهانیان در بر خواهد داشت و حتی می*تواند منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نروژ در سودای رسیدن به سریع*ترین اینترنت جهان


n00021504-b.jpg


نروژ قصد دارد با برقراری ارتباط ۲۰۰ گیگابایت در ثانیه، به «پرسرعت*ترین اینترنت جهان» دست یابد.


این سرعت از مجموع پهنای باند تایلند هم بیشتر است.

کاربران با چنین سرعتی قادر خواهند بود ۵۱۲۰ آهنگ را در یک ثانیه دانلود کنند.

یک مقام مسئول اظهار داشت نروژی*ها با این کار اینترنت سوئد را پشت سر می*گذارند.

گفته می*شود سوئد سریع*ترین خدمات اینترنتی جهان را به مردم خود ارائه می*دهد.

با این حال به نظر می*رسد رسیدن به چنین سرعت دیوانه کننده*ای، بیشتر حالت تئوریک دارد چرا که بنا به گفته مقامات ذیربط، زیرساخت*های نروژ قادر نیست از سرعت ۲۰۰ گیگابایت در ثانیه پشتیبانی کند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
با حکم رهبر معظم انقلاب؛ شورای عالی فضای مجازی تشکیل و اعضای آن منصوب شدند



حضرت آیت الله ***** ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند.

به گزارش سیتنا، رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن، و بهره گیری حداکثری از فرصت*ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

متن حکم حضرت آیت الله ******ای به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
گسترش فزاینده* فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه*ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه*ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاست
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رگولاتوری از صاحبنظران دعوت کرد: مشارکت در ساماندهی خدمات VOIP

مدیرکل صدور پروانه سرویس*های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از صاحبنظران حوزه*ی ICT دعوت کرد در طرح ساماندهی خدمات VOIP شرکت کنند.
، دکتر "حسین صمیمی" گفت: تعامل سازنده و موثر با ذی*نفعان، یکی از رویکردهای اصلی رگولاتوری در تدوین مفاد پروانه*ها، آئین*نامه*ها و تنظیم دستورالعمل*های اجرائی مربوط به آن هاست که تشکیل کمیسیون*های تخصصی برای مشورت دهی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با حضور اپراتورها، اساتید دانشگاه و متخصصین بخش ICT یکی از دستاوردهای این رویکرد بوده است.

وی به ایجاد امکان دریافت نظرات ذی*نفعان، در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رگولاتوری، در راستای وظایف قانونی خود در نظر دارد برای ساماندهی خدمات VOIP در کشور، با برنامه ریزی منسجم، مقررات و ضوابط ارائه این سرویس را در داخل کشور تهیه کند.

دکتر صمیمی گفت: تمامی متخصصان، دست اندرکاران آشنا به ابعاد فنی، حقوقی و اقتصادی حوزه خدمات VOIP می*توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir ، بخش طرح ساماندهی خدمات VOIP به سوالات مربوط به این حوزه پاسخ داده و پیشنهادات خود را ارایه کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نمایشگاه "CeBIT" آلمان با حضور بیش از 4 هزار شرکت از ۷۰ کشور جهان گشایش یافت

بیست*وهفتمین نمایشگاه بین*المللی فن*آوری اطلاعات و صنعت ارتباطات آلمان موسوم به "CeBIT" از روز سه*شنبه (۶ مارس/ ۱۶ اسفند) درهای خود در شهر هانوفر را به روی علاقه*مندان گشود.

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه*وله، سبیت امسال تا ۱۰ مارس برپاست و برزیل شریک برگزاری آن است؛ همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت از ۷۰ کشور جهان در نمایشگاه ۲۰۱۲ حضور خواهند داشت.

همکاری خودروسازان با اپراتورهای تلفن همراه و کابوس مدیران شبکه از موضوعاتی هستند که در بزرگ*ترین نمایشگاه فن*آوری اطلاعات و صنعت ارتباطات جهان به آنها پرداخته شده است.

امنیت تردد درخیابان*ها و خودروهای برخط (آنلاین) از چند سال پیش موجب همکاری نزدیک*تر محققان عرصه ارتباطات و خودروسازان شده*اند. در این راستا، در غرفه*ای از نمایشگاه سال جاری هم رفت*وآمد خودروها در خیابان*های آینده در معرض دید تماشاگران قرار داده شده است. سبیت ۲۰۱۲ روش*هایی را معرفی می*کند که با استفاده از آنها ترافیک روان*تر و آلودگی هوا کاهش می*یابد.

در حمل*ونقل هوشمند از جمله خودروها از طریق دستگاه مسیریاب خود یا تلفن هوشمند سرنشین به مرکز مهندسی ترافیک متصل می*شوند. این مرکز از جمله بهترین مسیر حرکت و راه*های دور زدن خیابان*های پر ترافیک را در اختیار خودرو و سرنشینان قرار می*دهد. این فن*آوری که سال*هاست متولد شده، با توجه به تقاضای بازار بهینه*سازی می*شود.

در سبیت ۲۰۱۲ یکی از اپراتورهای تلفن همراه اروپایی فن*آوری*ای تحت عنوان "ارتباط دستگاه به دستگاه" را معرفی کرده است. خودروسازی "ب *ام *و" آلمان در سال*های آینده با همکاری این اپراتور تمام اتومبیل*های خود را به تراشه*ای الکترونیکی مجهز می*کند که کارکردی شبیه به کارکرد سیم*کارت*های تلفن همراه دارد. این تراشه هم امکان اتصال خودرو به اینترنت را فراهم می*آورد و هم در صورت تصادف به صورت خودکار پیامی به مرکز فوریت*های پزشکی مخابره می*کند.

CEBIT456.png

دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل (راست) در کنار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مراسم افتتاح سبیت ۲۰۱۲

به گفته*ی سخنگوی اپراتوری که با "ب* ام *و" همکاری می*کند، در آینده خودرویی به نام "گوگل" یا "وودافون" (اپراتور تلفن همراه) وجود نخواهد داشت، بلکه اتومبیل همان "ب *ام** و" است که خدمات متنوعی را در اختیار خریدارش قرار می*دهد.

کارشناسان پول قابل گردش در فن*آوری "ارتباط دستگاه به دستگاه" در سال ۲۰۱۲ را حدود ۹ میلیارد یورو برآورد می*کنند.

رایانه*ی شخصی، همراه همیشگی

به گزارش سیتنا، "IBM"، غول آمریکایی دنیای کامپیوتر، هم به عرصه*ی حمل*ونقل وارد شده است. محققان این کنسرن باتری*های جدیدی ساخته*اند که خودروهای برقی مجهز به آنها قادر خواهند بود ۵ برابر خوردوهای برقی کنونی – یعنی حدود ۸۰۰ کیلومتر – حرکت کنند. هر چند که "حرکت" خود به موضوعی مورد بحث تبدیل شده است.

وقتی هر کارمندی به تمام اطلاعات دفتر کار خود از طریق هر کامپیوتری دسترسی داشته باشد، آیا به عنوان مثال رفتن به محل کار لازم است؟
"رایانش ابری" (Cloud-Computing) بستری*ست که این امکان را فراهم می*کند. "IBM" در سبیت امسال یواس*بی فلشی را معرفی کرده که کمی از فلش*مموری*های رایج بزرگ است. با استفاده از این فلش می*توان از اطلاعات هر رایانه*ی متصل به ابر عکس یا به اصطلاح ایمیج گرفت و با استفاده از رایانه*های دیگر روی اطلاعات کار کرد.

در چنین مواردی اولین موضوعی که به ذهن خطور می*کند، امنیت داده*هاست. چگونه می*توان تضمین کرد که برخی اطلاعات حساس شرکت*ها به دست شخص سوم نمی*افتد؟
«بزرگ*ترین خطر در دنیای مجازی در فاصله*ی ۵۰ سانتی*متری رایانه نشسته است». این پاسخی*ست که یکی از کارشناسان "کاسپرسکی"، شرکت روسی تولیدکننده*ی نرم*افزارهای امنیت رایانه*ای، به این پرسش می*دهد. به اعتقاد این کارشناس، کاربر بزرگ*ترین خطر امنیتی برای رایانه است و جالب این*که همین کاربر هر روز پرتوقع*تر می*شود.

کابوس مدیران شبکه

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، رایانه*های متحرک و گرایش روزافزون به استفاده از دستگاه*های شخصی برای کار از جمله کابوس*های هر مدیر شبکه*ای هستند؛ گرایشی که موضوع امنیت شبکه*ی شرکت*ها را بیش از پیش در کانون توجه قرار می*دهد.

0%2C%2C15789689_401%2C00.jpg

ابر رایانشی مایکروسافت که برای کار در شرکت*های هواپیمایی طراحی شده است

احتمالا هر مدیر شبکه*ای ترجیح می*دهد به جای علاج واقعه، سیم برق شبکه را از پریز بیرون بکشد، زیرا برقراری امنیت با شرایط بالا تقریبا غیر ممکن است.

از سوی دیگر نتایج تحقیقات نشان می*دهند که استفاده از دستگاه*های خانگی رضایت و در پی آن بازده کار کارمندان را بالا می*برد. به همین دلیل گزاره*ی "با دستگا*های شخصی خود کار کنید" به شعار تبلیغاتی شرکت*های تولیدکننده*ی نرم*افزارهای امنیت رایانه*ای تبدیل شده است.

از آن*جایی که گرایش به استفاده از دستگاه*های شخصی در محیط کار برگشت*ناپذیر به نظر می*رسد، شرکت*های امنیت رایانه*ای از یک سو خطرهای اتصال دستگاه*های شخصی به شبکه*ی شرکت*ها را گوشزد می*کنند و از سوی دیگر رؤیای سال*های پر آب*ونان پیش رو را از سر می*گذرانند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سرقت اینترنتی با استفاده از رمز دوم عابر بانک در کافی*نت



پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسائی و دستگیری سارق اینترنتی با 8 فقره سرقت در شهرستان "قائم شهر" خبر داد.

از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، درپی شکایت یکی از شهروندان قائمشهری مبنی بر سرقت اینترنتی از حسابش توسط افرادی ناشناس با هماهنگی مرجع قضایی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، ماموران با انجام اقدامات اولیه با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و فنی دریافتند، اطلاعات شخصی شاکی از طریق یک شرکت اینترنتی و کافی نت سرقت و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

ماموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی مسوول این کافی نت را شناسائی و دستگیر و در ادامه بررسی*ها موفق شدند، ادله الکترونیکی در ارتباط با نحوه سرقت از حساب افرادرا کشف کنند.

بر پایه این گزارش، متهم با مشاهده شواهد و قرائن موجود سرانجام لب به اعتراف گشود و به 8 فقره سرقت اینترنتی با استفاده از شماره حساب و رمز دوم کارت عابر بانک مشتریان اقرار کرد.

متهم در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت:پس از اخذ مشخصات حساب و رمز دوم مشتریان به محض خروج آنان از کافی نت این مشخصات را یادداشت و بصورت مستمر از حساب آنان برداشت می کردیم.

گفتنی است، متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پلیس سایبری مازندران به شهروندان هشدار داد،هرگز مشخصات و رمز شماره حساب خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و هر دو هفته یکبار یا به محض خروج از کافی نت نسبت به تغییر رمز دوم کارت اقدام کنند.

همچنین با یادگیری و آموزش کار با اینترنت و نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی از سوءاستفاده افراد فرصت طلب جلوگیری کنید.
 
بالا