آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل وارد بازار رزرو خطوط هوایی می شود

110.png
گوگل که این روزها با تغییرات در حریم خصوص کاربرانش خبر ساز شده است در اقدامی جدید قصد دارد تا وارد بازار رزرو خطوط هوایی شود. گوگل اعلام کرد که با مشارکت شرکت کوچک Cape Air که در منطقه Hyannis ماساچوست قرار دارد و با استفاده از پلت فرم رزرو خطوط هوایی که توسط نرم افزار ITA نوشته شده است و توسط گوگل در جولای 2010 خریداری شده وارد کسب و کار جدید خود می شود.

از ویژگی های نرم افزار ITA می توان به خرید آسان، اعمال راحت و سریع تغییرات در ساعت و زمان پرواز و همچنین امنیت بالای آن اشاره کرد. این نرم افزار و سیستم رزرو جدید را از 48 ساعت گذشته می توان در وب سایت به روز شده کمپانی هوایی Cape Air و Nantucket مشاهده کرد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
افزایش تهدیدهای سایبری به گفته FBI نگران کننده است


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMAGE634400559782812500.jpg

مدیر FBI در گرد همایی سالانه متخصصین سایبری گفت که این آژانس احتیاج به کمک بخش خصوصی دارد تا برای مبارزه با تهدیدهای سایبری که به تهدید شماره 1 در جهان تبدیل شده است خود را مجهز کند. رابرت مولر در تایید صحبت خود به گزارش مجلس سنا رجوع کرد که در ماه ژانویه اعلام کرد که تهدید سایبری از خطر تروریسم پیشی گرفته است و به نگرانی اصلی در جهان تبدیل شده است.

مولر در کنفرانس RSA گفت که ما در حال از دست دادن داده ها، پول و ایده های خود از طریق حملات سایبری هستیم و باید با هم برای مقابله با این تهدید ها چاره اندیشی کنیم. به گفته او خطرات ناشی از جرم و جنایت های سایبری که با حمایت کشورهای خارجی انجام می گیرد به دغدغه اصلی FBI تبدیل شده است و این آژانس برای مقابله با این تهدید ها دست کمک به سمت شرکت های خصوصی دراز می کند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
«میل ملی» با «چاپار» می*آید


2012_1_18_8_27_22.jpg


در حال حاضر علاوه بر ارائه پست الکترونیکی پر سر و صدای "میل ملی"، پست*های الکترونیکی وطنی دیگری همچون "چاپار"، تحت عنوان chmail، "میهن میل"، "صبا میل" و "میلفا" هم در فضای سایبر فعالیت می*کنند. البته دو میل اصلی *که مسؤولان به استفاده از آن پا فشاری می*کنند، میل ملی و چاپار است.


اگر از کاربران یاهومیل، جی*میل و یا سایر پست*های الکترونیک خارجی باشید، حتما طی چند روز گذشته با اختلال**های گوناگونی هنگام اتصال به پست الکترونیکی خود مواجه شده*اید. این اختلال*ها بعد از اعتراض شدید کاربران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا حدودی برطرف شد. اما معلوم نیست آیا بار دیگر اختلال به جان پست*های الکترونیک خواهد افتاد یا نه.

؛ هر چند اختلال و قطعی پست*های الکترونیک انتقاد****های بسیاری را به همراه داشت اما گویا این اختلال و قطعی چندان برای مسئولان وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات مهم نیست. به عنوان نمونه، سعید مهدیون، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات، ایجاد چنین اختلالاتی را به فال نیک گرفته و می*گوید،این اختلال*ها باعث می*شود تا کاربران به سمت پست*های الکترونیکی داخلی بروند.


وطنی*ها در انتظار استقبال

در حال حاضر علاوه بر ارائه پست الکترونیکی پر سر و صدای "میل ملی"، پست*های الکترونیکی وطنی دیگری همچون "چاپار"، تحت عنوان chmail، "میهن میل"، "صبا میل" و "میلفا" هم در فضای سایبر فعالیت می**کنند. البته دو میل اصلی* که مسئولان به استفاده از آن پا فشاری می**کنند، میل ملی و چاپار است. سه میل دیگر از جمله پست*های الکترونیکی هستند که یا بخش* خصوصی آن را راه **اندازی کرده و یا توسط یک فرد راه* اندازی شده است.

به باور کارشناسان علاوه بر این که پست**های الکترونیکی ایرانی در حال *حاضر امکان رقابت با نمونه*های خارجی را ندارند، دارای فرایند ثبت* نام پیچیده**ای هستند. در واقع هنگام ثبت*نام برای پست**های* الکترونیکی داخلی، کاربر مجبور است به سؤالات بسیار پیچیده و شخصی هم پاسخگو باشد.
عباس* پورخصالیان، کارشناس حوزه آی* تی در خصوص راه* اندازی پست*های الکترونیکی داخلی می**گوید: وجود پست*های الکترونیکی داخلی کاملا ضروری است اما مهم این است که این سرویس**ها با چه امکاناتی به کاربران ایرانی ارائه می**شود و این که آیا این سرویس*ها با سرویس**های خارجی قابل رقابت هستند.

این کارشناس در ادامه با اشاره به ضعف امکانات پست*های الکترونیکی داخلی می** افزاید: سرویس* های خارجی علاوه بر این که به کاربران فضای زیادی را برای رد و بدل کردن نامه**های الکترونیک ارائه می* دهند، ده*ها سرویس رایگان دیگر از جمله مسنجر، اتصال به شبکه**های اجتماعی، ارائه نرم* افزار مخصوص برای نصب روی تلفن* همراه و.. هم در اختیار آن*ها می* گذارند.

به باور وی علاوه بر این که پست*های الکترونیکی ایرانی در حال *حاضر امکان رقابت با نمونه* های خارجی را ندارند، دارای فرایند ثبت* ام پیچیده* ای هستند. در واقع هنگام ثبت نام برای پست*های* الکترونیکی داخلی کاربر مجبور است به سؤالات بسیار پیچیده و شخصی هم پاسخگو باشد.

امنیت تنها امتیاز میل وطنی

در حالی که عده *ای بر این باور هستند که در حال حاضر و با توجه به عدم امکانات لازم در میل* های ایرانی، کاربران چندان رغبت به استفاده از این سرویس* ها را ندارند، گروهی دیگر معتقد هستند که برای حفظ از اطلاعات شخصی و بالابردن امنیت، استفاده از پست**های الکترونیکی داخلی ضروری است. علی* کاظمی* مقدم، کارشناس شورای* عالی اطلاع رسانی، با اشاره به دیدگاه* های مختلف در این خصوص می* گوید: از نظر من سه نگاه در این مسئله وجود دارد. نگاه اول توجه به امکانات این سرویس* ها است که در حال حاضر پست*های الکترونیکی وطنی قابلیت رقابت با نمونه *های خارجی را ندارند. نگاه دوم مربوط به سرعت است. یعنی اگر سرور*های میل*های داخلی در ایران نگهداری شود کاملا مشخص است که کاربران هنگام دریافت یک فایل یا آپلود کردن یک فایل برای ارسال، زمان کمتری سپری خواهند کرد. اما نگاه سوم که بسیار مهم است باز می* گردد به بحث امنیت. که بی**شک میل*های داخلی از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

به باور وی همین مزیت باید امتیاز باشد که کاربران را به استفاده از میل*های داخلی تشویق کند. چرا که پست*های الکترونیکی خارجی در بحث امنیت بسیار ضعیف عمل کرده و دسترسی کاملی به محتوای میل*های کاربرانشان دارند.

کاظمی مقدم همچنین معتقد است استفاده از پست الکترونیکی می*تواند باعث تحقق دولت الکترونیک شود. چرا که اگر بخش*ارسال نامه*، آن هم از طریق ایمیل*های داخلی، به عنوان کانال ارتباط با مسئولان کشور شناخته شود، از بسیاری از هزینه*ها کاسته می*شود.

مرگی که نزدیک است

این روزها کارشناسان از مرگ قریب* الوقوع پست**های الکترونیکی صحبت می* کنند. برای مثال، مارک زوکربرگ، بنیان*گذار شبکه اجتماعی فیس*بوک در یکی از سخنرانی*هایش گفته بود، تعاملات شبکه*های اجتماعی در حال حاضر مسیرهای قدیمی مانند ایمیل را به شدت تحت تاثیر قرار می*دهند. شاید همین شرایط هم باعث شده است که اغلب شرکت*های صاحب خدمات دهنده ایمیل در تلاش برای اتصال صندوق*های پستی به شبکه*های اجتماعی و ایجاد ارتباط بین سرویس*های مختلف باشند.

این شرایط در حالی رخ می* دهد که درکشور ما تلاش*هایی برای ایجاد ایمیل ملی آغاز شده است. هر چند کاظمی مقدم با رد این موضوع که استفاده از پست الکترونیک در حال کاهش است می*گوید: به این راحتی نمی* توان گفت که استفاده از پست الکترونیکی توسط کاربران روبه زوال است. براساس گزارش*های جدید موسسه ITC*در حال حاضر بیشترین سرویسی که این روزها توسط شرکت*های بزرگ مورد استفاده قرار می* گیرد، پست الکترونیکی است.

به باور این کارشناس شورای عالی اطلاع رسانی، شاید شیوه تبادلات اطلاعات بین عامه مردم تغییر کرده باشد. اما در رده *های بزرگتر مانند شرکت*ها، سازمان*ها و ... هنوز بسیاری از کارها توسط پست الکترونیکی انجام می* شود.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هشدار پلیس فتا در مورد شیادی و کلاهبرداری در اینترنت و فضای چت روم

*
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
15.jpg



پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند، متهم به اخاذی و کلاهبرداری در فضای اینترنت را شناسائی و دستگیر کنند.
؛ در پی مراجعه سراسیمه فردی به ماموران پلیس فتای مازندران مبنی بر اخاذی و کلاهبرداری از وی در فضای اینترنت با استفاده از چت روم، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
این گزارش حاکی است، شاکی در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت:متهم از طریق اینترنت درفضای چت روم با وی ارتباط برقرار کرده و با اغفال وی اخاذی و کلاهبرداری کرده است.
برپایه این گزارش، ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و استفاده از شگردهای خاص پلیسی و رایانه*ای متهم را شناسائی و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات و بازجوئی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
پلیس فتای مازندران به شهروندان هشدار داد: افراد شیاد با استفاده از اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته*های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق و از آنان اخاذی و کلاهبرداری می*کنند، پس هوشیار باشیم تا از ارائه اطلاعات شخصی خود دراین فضا بیشتر دقت کنیم.
گفتنی است، چت روم (تالار گفتگو) فضای بسیار ناامنی برای جوانان است پس از حضور در اینگونه تالارها در فضای مجازی جداً خودداری کنید، پس بیائیم با بالا بردن بصیرت دینی و اعتقادی فرزندانمان آنها را از به دام افتادن خرافه های تبلیغاتی اینترنت محافظت کنیم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دستگاه PDA جایگزین دفاتر نامه*رسانی پستچی*ها


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
16.jpg



پیشرفت*های روزافزون در زمینه فناوری*های نوین و دستیابی به دانش روز، امروزه همه دنیا را به خود مشغول کرده و بسیاری از امور روزمره از جمله خدمات مختلفی که مردم همیشه با آن سر و کار دارند نیز برپایه همین فناوری*ها استوار است.
شبکه پستی نیز به دلیل ماهیت خدماتی خود از این قاعده مستثنی بوده و همواره کوشیده تا در جهت رفاه و دسترسی آسان*تر هموطنان به خدمات پستی، از فناوری*های روز دنیا استفاده کرده و خدمات مبتنی بر فناوری خود را افزایش دهد.
در همین راستا، دستگاه PDA که جایگزین دفاتر نامه*رسانی موزعان شده و پایان بخش چرخه توزیع است در شبکه پستی به بهره*برداری رسید. این دستگاه یکی از فناوری*های تولید کشور آلمان است که نرم*افزار آن در مرکز فناوری اطلاعات و توسط کارشناسان این مرکز تهیه و بر روی این دستگاه به اجرا درآمد.
کارایی این دستگاه محدود به دریافت امضای دیجیتال نبوده و قابلیت*های گسترده آن موجب شده تا به صورت یکی از ابزارهای اصلی شبکه پستی درآید. هم*اکنون بازخوردهایی که از سوی موزعان کلان*شهرهای استان*های بزرگ وجود دارد همگی حاکی از رضایت کامل از این دستگاه می*باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فيس*بوک در تاجيکستان ***** شد


دولت تاجیکستان به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در این کشور دستور داد تا شبکه اجتماعی فیس بوک و همین طور تعدادی از سایت های خبری منتشر کننده اخبار و اطلاعات نادرست را ***** کنند.
پیش از این فیس بوک به علت انتشار محتوای ضددینی، مغایر با امنیت ملی و غیراخلاقی در برخی کشورهای دیگر جهان مانند بلاروس، هند، پاکستان و .... با محدودیت مواجه شده یا به طور کامل از دسترس خارج شده بود.
دولت انگلیس هم در جریان اعتراضات خیابانی در این کشور تهدید کرده بود که ممکن است فیس بوک را از دسترس خارج کند تا مانع از سازماندهی تظاهرات از این طریق شود. سه سایت خبری دیگری که باید در تاجیکستان ***** شوند zvezda.ru tjknews.com، و maxala.org نام دارند.
تعداد کاربران فیس بوک در تاجیکستان محدود بوده و بر اساس آمار از مرز 29 هزار نفر فراتر نمی رود. همچنین ضریب نفوذ اینترنت در این کشور از 4.15 درصد از جمعیت آن بیشتر نیست. جمعیت این کشور بالغ بر 7.5 میلیون نفر است. تاجیکستان در سال 1992 استقلال خود را از شوروی سابق به دست آورد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
عرضه رقيب سيری از سوی گوگل


گفته می*شود گوگل تا پیش از پایان سال جاری میلادی دستیار صوتی خود را عرضه خواهد کرد.
این محصول گوگل كه در سال جاری روانه بازار خواهد شد، به احتمال زیاد این محصول با سیری اپل تفاوت*های زیادی خواهد داشت.
سیری نرم افزاری است که به کاربران برای انجام فعالیت*های زندگی روزمره*شان کمک می*کند.
گفته می*شود گوگل برای تولید دستیار صوتی خود از اطلاعات به دست آمده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس بهره خواهد گرفت. این نوآوری جدید گوگل که به احتمال زیاد کاربرد*هایش بیشتر از سیری خواهد بود، به تحلیل*گران در تجمیع نرم افزارهای کاربردی و اطلاعات وب سایت*ها کمک شایانی خواهد کرد.
هنوز اطلاعات بیشتری درباره این دستیار صوتی گوگل منتشر نشده است اما سی نت در گزارش خود زمان عرضه این محصول را سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ پیش بینی کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هک شدن هکرهای ناشناس توسط خودشان

شركت سيمانتك گزارش داده است كه اعضاي گروه ناشناس، تروجان زئوس را دانلود كرده*اند و اين تروجان نيز امكان دسترسي به اطلاعات مالي آنها را داده است.

، بر اساس اعلام سيمانتک، اقدام گروه هكرهاي ناشناس باعث شد اطلاعاتي از خود آنها افشا شود و اين نخستين باري است که هكرها اطلاعاتي درباره خودشان را شناسايي مي*کنند.

اين شركت بر اين باور است كه اعضاي گروه هكرهاي ناشناس، فريب تروجان زئوس را خورده*اند و دانلود آن به اين منجر شده كه اطلاعات بانكي و ديگر اطلاعات شخصي آنها آشكار شود.

سيمانتك در وبلاگ خود توضيح داده است كه چگونه اعضاي گروه ناشناس در ۲۰ ژانويه از رايانه*هاي شخصي خود براي شركت در حملات DDoS (حمله انکار سرويس، نوعي از حمله که هدف آن از کار انداختن سرويس و يا سرويس*هاي خاصي برروي سرور مورد نظر است که باعث مي*شود سايت*هاي برروي سرور از دسترس خارج شوند) استفاده كرده*اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فيس*بوك حلال در راه است: سلام جهان



درحالی که گروهی از مسلمانان در ترکیه و روسیه تصمیم به راه*اندازی یک شبکه اجتماعی تحت عنوان «سلام جهان» گرفته*اند، اعلام کردند این مجموعه که از آن به عنوان «فیس بوک حلال» یاد می*شود در طول ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

، عبدالواحد نیازوف رئیس «سلام جهان» با اشاره به این که فیس بوک حلال سکویی برای فعالیتهای حلال در اینترنت است گفت: درحال حاضر فیس بوک ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد که ۳۰۰ میلیون آن مسلمان هستند، انتظار می*رود که این تعداد در یک دوره ۱۰ ساله افزایش ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

نیازوف با اشاره به این که دفتر مرکزی این شرکت در استانبول مستقر است گفت: هدف از انتخاب این شهر جایگاه ویژه آن به عنوان ارتباط میان شرق و غرب بوده است. این پروژه یک پروژه اقتصادی بوده و با هدف خدمت به مسلمانان در جهان مدرن فعال شده است و مورد حمایت هیچ جنبش سیاسی و کشور خاصی هم قرار ندارد.

سلام جهان تأکید کرده است که کاربران آن دسترسی به برنامه*های اجرایی بسیاری چون مجموعه*های وسیع کتاب*های میراث اسلامی در فرمت*های کتاب الکترونیکی و برنامه*های آموزشی در سطوح بسیاری را فراهم می*کند.

نیازوف اظهار داشت که در حال حاضر این فعالیت*ها در جریان است و محصول و همچنین پروژه در طول ماه مبارک رمضان راه*اندازی خواهد شد.

این شرکت علاوه بر استانبول، در روسیه و مصر نیز دفاتری دارد و بین ماه*های مارس و آوریل(اسفند و فروردین) امسال دفاتر تکنیکی دیگری را در حیدرآباد هندوستان و جاکارتای اندونزی افتتاح می*کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اينترنت پاك" يك سوژه مفيد براي ارتقاي بهره*وري كاربران

فرهنگ ايراني كه متكي بر اخلاق و اخلاق*مداري است بايد به گونه*اي در فضاي مجازي قد علم كند تا سايرين براي رقابت به دنبال آن كشيده شوند و روند ناپاكي*ها هم افول كند.

هوشنگ آقايي*زاده - كارشناس تجارت الكترونيكي - در گفت*وگو با ايسنا، اظهار كرد: متاسفانه الگوريتم غيرهوشمندي كه براي *****ينگ اتخاذ شده موجب از دسترس خارج شدن برخي محتواي مفيد و ضروري از محيط اينترنت شده است و تنها روش دسترسي به اين محتوا استفاده از *** و ***** است كه متاسفانه استفاده چنين روندهايي نيز غيرقانوني است.

اين كارشناس ابراز كرد: در دوره*اي زندگي مي*كنيم كه بايد افراد و كاربران وب را تربيت كنيم تا بتوانند محتواسازان قابلي در عرصه وب و جهان مجازي باشند نه اين كه با ذكر عناوين و اتخاذ تصميماتي درصدد محدودسازي اين عرصه باشيم.

آقايي*زاده با اشاره به اين نكته كه موضوع "اينترنت پاك" مي*تواند يك سوژه مفيد براي ارتقاي بهره*وري كاربران ايراني وب باشد، اذعان كرد:*اين سوژه مي*تواند همت و توان عظيمي از ايراني*ها را در وب براي اشاعه و نشر محتواي مفيد و سالم به ارمغان آورد كه اين بسيار عمل مثبتي است؛ اما اين كه خودمان را منزوي كنيم و براي اشاعه محتوا توسط كاربران شرط و شروط بگذاريم به هيچ عنوان موثر واقع نخواهد شد.
 
بالا