آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ویندوز ۸ را از کجا دانلود کنیم؟



مایکروسافت از چند روز قبل پیش نمایشی از ویندوز ۸ ارایه کرده و این بدان معناست که هر کسی میتواند آخرین نسخه این ویندوز را که بسیار پرسروصداست، دانلود کند.

این نسخه از ویندوز هشت همزمان با کنگره جهانی موبایل معرفی شد و تنها در روز نخست آن یک میلیون نسخه دانلود شده است.

برای دانلود این نسخه می*توانید از لینک دانلود استفاده کنید اما مایکروسافت تاکید کرده که ویندوز ۸ تنها روی کامپیوترهایی نصب میشود که ویندوز ۷ روی آن نصب باشد.

توجه داشته باشید با توجه به این که این نسخه بتا و پیش نمایشی از نسخه اصلی است هنوز دارای باگ*های بسیار است و احتمالا قابلیت های مختلفی از آن به خصوص روی مانیتورهای لمسی فعال نیست.

چه زمانی میتوان نسخه اصلی ویندوز ۸ را داشت؟ احتمالا باید تا پاییز سال آینده صبر کنید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اروپا و تأسیس شبکه سراسری کلود برای پیشبرد تحقیقات علمی


پلت*فرم کلود کامپیوتینگ در حال ایجاد توسط کشورهای اروپایی به دانشمندان امکان می*دهد با استفاده از امکانات ارتقا یافته کلود داده*های علمی و یافته*هایشان را به اشتراک بگذارند و به یکدیگر برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات کمک کنند.

با توجه به تاثیر شبکه*های رایانه*ای مشترک در جهت ارتقای تحقیقات عملی موسسه سرن اعلام کرده که از ظرفیت این شبکه*ها در جهت تسریع آزمایش*های مربوط به شتاب*دهنده Large Hadron Collider یا (LHC) استفاده خواهد کرد. این پلت*فرم علمی کلود که Helix Nebula نام دارد تعامل صنایع مختلف با دانشمندان را نیز راحت*تر خواهد کرد.

مقامات آزمایشگاه اروپایی EMBL نیز می*گویند از این پلت*فرم کلود برای تسهیل تجزیه و تحلیل genomeها استفاده می*کنند تا نحوه تکامل ارگانیسم*های موجودات مختلف زنده را بهتر درک کنند.
انتظار می*رود تکمیل و راه*اندازی این پلت*فرم حدود دو سال به طول بیانجامد. بیش از ۱۰ شرکت بزرگ خصوصی اروپایی و همین طور دوَل مختلف در تکمیل Helix Nebula با هم همکاری می*کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
راز مفقود شدن پهناي باند اينترنت در كشور

علي شميراني - از سال* گذشته تا كنون شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متولي انحصاري تامين پهناي باند اينترنت در مقاطع زماني متعدد خبر از افزايش ظرفيت پهناي باند وروي به كشور داده است.

فقط در سال جاري بنا به آمار منتشره از سوي اين شركت، ظرفيت پهناي باند ۳ برابر شده است.
اين در حاليست كه رشد تعداد كاربران اينترنت در كشور تناسبي با افزايش ظرفيت پهناي باند كشور ندارد.
به عبارت ساده*تر در حالي طي سه تا چهار سال گذشته ظرفيت اينترنت چند برابر شده كه تعداد مصرف*كنندگان اينترنت رشد چند برابري نداشته است. با اين وجود شواهد گواه مي*دهد كه تغييري در سرعت و كيفيت دسترسي به اينترنت براي كاربران ايجاد نشده است.

به عبارت ديگر به نظر مي*رسد مصرف*كنندگان عمومي اينترنت در كشور همچون ماجراي كاهش نرخ اينترنت كه چيزي را عايد ايشان نكرده و نمي*كند، در خصوص اخبار مربوط به افزايش ظرفيت پهناي اينترنت نيز در وضعيت مشابهي بوده و نبايد احساس خوشايندي نسبت به اين اخبار و تغييرات داشته باشند.

اين در حاليست كه اگر آناليز دقيقي از محل مصرف اينترنت در دست بود، يعني مشخص بود از ميزان پهناي باند اينترنت، چند درصد به مصارف عمومي، دانشگاهي، بانكي و ساير موارد تعلق مي*يابد، در اين صورت امكان كشف راز چگونگي مفقود شدن ظرفيت اينترنت در كشور فراهم بود.

گره*گشايي از اين راز نيز به عهده سازمان تنظيم مقررات است.
در اين خصوص سازمان مذكور با تحليل ميزان اينترنت ورودي به كشور از يك سو و محل مصرف آن از سوي ديگر، شايد بتواند نسبت به بازنگري در مقررات از جمله ضريب اشتراك ده به يك براي مصرف*كنندگان عمومي تجديد نظر كرده و نسبت به كاهش اين ضريب در جهت افزايش كيفيت مصرف اقدام كند.

بديهيست عدم نظارت بر مقررات قبل و جديد احتمالي از سوي سازمان رگولاتوري همچنان كاربران اينترنت را از تاثيرات كاهش قيمت* اينترنت و افزايش ظرفيت پنهاي باند اينترنت محروم مي*كند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گسترش تبلیغات بر روی فناوری*های همراه توسط توئیتر

شبکه اجتماعی توئیتر تصمیم گرفته است برنامه تبلیغاتی خود را بر روی آی*فون و فناوری*های همراه آندرویدی افزایش دهد.

به گفته رویترز، شرکت توئیتر که تاکنون از راه فروش توئیت*ها و حساب*های تبلیغاتی به کسب*وکارهای مختلف کسب درآمد می*کرد، حالا تصمیم گرفته این دو شیوه تبلیغاتی خود را بر روی آی*فون و گوشی*ها و رایانه*های لوحی آندرویدی نیز به اجرا بگذارد.

توئیتر هم اکنون دارای صد میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است که بیش از ۵۵ درصد از آنها از خدمات این شبکه اجتماعی بر روی گوشی*های همراه استفاده می*کنند.
این رقم در مورد ۸۰۰ میلیون کاربر فیس*بوک ۸۵ درصد است. فیس*بوک نیز اعلام کرده قصد دارد تبلیغات خود بر روی فناوری*های همراه را گسترش دهد.

هم اکنون کسب*وکارهای کوچک می*توانند با پرداخت مبالغی به توئیتر آگهی*های تبلیغاتی خود را بر روی پلت*فرم پیام*رسانی آنلاین این شبکه اجتماعی پخش کنند.
صاحبان آگهی*های تبلیغاتی باید پیام یا توئیت تبلیغاتی خود را حداکثر در ۱۴ حرف خلاصه کنند و به دنبال*کنندگان اعضا و کاربران توئیتر بفرستند. کارشناسان ارزش تبلیغاتی توئیتر را ۸ میلیارد دلار برآورد می*کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل در بازار مرورگرها از مایکروسافت و موزیلا عقب ماند


شرکت نت اپلیکیشن که در حوزه رهگیری وب سایت*ها و مرورگرهای اینترنتی تخصص دارد، اعلام کرده است مرورگر کروم گوگل در ماه ژانویه دوباره از عرصه رقابت با دیگر مرورگرها عقب مانده است.

بنا بر این گزارش، سهم مایکروسافت از بازار مرورگرها در این ماه برخلاف ماه فوریه روند رو به افزایشی داشته است.

به گفته computerworld این دومین بار است که مرورگر کروم گوگل در رتبه*بندی شرکت نت*اپلیکیشن جایگاه پایین*تری به دست می*آورد، این شرکت ادعا کرده است تا پیش از این در مورد سهم گوگل کروم از بازار مرورگرها اغراق شده است.

بر اساس تحلیل*های جدید، سهم کروم با نیم درصد کاهش در پایان ماه فوریه ۱۸.۹ درصد بوده است.
مرورگر گوگل در ماه دسامبر و در اوج محبوبیت خود فقط ۱۹.۱ درصد از این بازار را در اختیار داشته است. هم اکنون مرورگرهای اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و فایرفاکس موزیلا به ترتیب رتبه*های اول و دوم و کروم گوگل رتبه سوم را دارا هستند.

ماه گذشته شرکت نت*اپلیکیشن کاهش سهم کروم را با تصمیم ماه ژانویه گوگل مرتبط دانسته بود. گوگل در آن زمان پس از آنکه متوجه شد تیم بازاریابی مرورگر کروم گوگل قوانین گوگل در زمینه آگهی*های پولی را زیر پا گذاشته است، تصمیم گرفت لینک دانلود مرورگر کروم را از روی صفحه اول نتایج جست*وجوهای خود حذف کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
یاهو از فیس بوک به دلیل نقض حق ثبت اختراع غرامت می خواهد


در حالی که ستاره بخت و اقبال یاهو در حال افول است این کمپانی در صدد است تا از ستاره بی چون و چرای این روزهای فضای مجازی پولی به جیب بزند. یاهو و فیس بوک در حال مجادله هستند که آیا شبکه اجتماعی نوپا و 8 ساله فیس بوک از نوآوری هایی که یاهو در سال 1994 و در زمان راه اندازی خود آنها را به ثبت رسانده استفاده کرده است یا خیر.

یاهو خواستار طرح این مجادله در دادگاه بر علیه فیس بوک است. طرح این دعوی در دادگاه می تواند وجهه مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک را در بین مردم خدشه دار کند. کمپانی یاهو که در کالیفرنیا مستقر است بیش از 1000 اختراع را به ثبت رسانده است. درآمد یاهو در طول 3 سال گذشته رو به کاهش نهاده است در حالی که فیس بوک سرمایه خود را در همین مدت از 272 میلیون دلار به نزدیک 3.7 میلیارد دلار رسانده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آیا اپرا سریع تر از گوگل کروم است؟

با انتشار نسخه جدید Opera Mobile 12 با ویژگی های جدید، که نسبت به همتای قدیمی تر خود سریع تر و هوشمندتر است، جنگ مرورگرها با رقبایی نظیر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس آغاز شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Ciol، جان استندال در گفتگو با Ciol اظهار داشت که آنها همچنان به بقای خود ادامه می دهند تا بتوانند بهترین تجربه اینترنت را بر روی پلتفرم هر دستگاهی اجرا نمایند. او در ادامه افزود: جستجو و وب گردی با این مرورگر بسیار سریع و لذت بخش است و کاربران همچنین می توانند ویدئوهای خود را بر روی یوتیوب به اشتراک بگذارند.

استندال احساس می کند مرورگر اپرا با قابلیت Opera Turbo که داده ها را در یک سطح مشخص فشرده می سازد، دو برابر سریع تر از گوگل کروم می باشد. شرکت اپرا که اظهار داشته است که نسخه نهایی که برای بازار آندورید و سیمبیان منتشر می کند Opera Alpha 12 است که با ویژگی های HTML 5 ارتقاء یافته است و می تواند جهت و نحوه قرار گرفتن دستگاه را شناسایی کند و از طریق فناوری NFC محتوای مورد نیاز کاربر را فراهم آورد.

اپرا ادعا می کند که این مرورگر دارای دوربین و فناوری WebGL و گستره متنوعی از تم ها می باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ادعای Dell؛ معماری شبکه مجازی

معماری شبکه سازی مجازی یا Virtual Networking Architecture به گفته Dell، فریم ورکی برای مجازی سازی و اتومات نمودن سرویس های شبکه در پایگاه داده، کمپ ها و... می باشد.

معماری شبکه سازی مجازی VNA یک بلوپرینت اترنت انتها به انتها 10G است. انواع طرح های اتومات سازی و مجازی سازی توسط شرکت Force 10 Networks اجرا می شود که این شرکت حدود شش ماه قبل توسط Dell خریداری شده است. VNA برای در برگرفتن سرورها و ذخیره سازی در شبکه مجازی طراحی شده است، در حقیقت آن یک نرم افزار انتها به انتها است که تحت شبکه تعریف شده است و برای استفاده موارد ویژه کاربرد دارد.

این معماری VNA بر یکپارچگی بین سوییچ ها، سرورها و سیستم های ذخیره سازی Dell استوار است و از کلاینت های موبایل در سرتاسر پایگاه های داده، کمپ ها و سایت های ریموتی نظیر نقاط دسترسی WLAN، کامپیوترهای تبلت و تلفن های هوشمند پشتیبانی می کند. شرکت Dell از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون فناوری های سازنده VNA خودداری نمود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دستگیری باند خانوادگی کلاهبرداری اینترنتی از زندان


3.gif



فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم و بهارستان غرب استان تهران از دستگیری باند خانوادگی کلاهبرداری اینترنتی در زندان و کشف 10 فقره کلاهبرداری خبر داد.
سرهنگ ابراهیم حسن آبادی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی در پی اجرای نیابت قضایی یکی از شهروندان، دستگیری کلاهبرداران اینترنتی را در دستور کار خود قرار می*دهند.
سرهنگ حسن آبادی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس شاکی اظهار داشت که " فردی ناشناس در پوشش خرید کالا در شهرستان بروجرد از او کلاهبرداری کرده و مبلغ سی میلیون ریال از حسابش به حساب خانمی منتقل کرده است. "
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم بیان داشت: با انجام تحقیقات تکمیلی خانمی که مبلغ کلاهبرداری شده به حسابش واریز شده در شهرستان رباط کریم مورد شناسائی قرار گرفته، دستگیر و در بازجوئی*های پلیس اعتراف می*کند که عابر بانک در اختیار همسرش بوده و در یک عملیات دیگر کلاهبردار اینترنتی که دو ماه پس از آزادی از زندان مجددا مرتکب جرم شده بود در شهرستان رباط کریم دستگیر وبه مقر انتظامی منتقل می شود.
سرهنگ حسن آبادی افزود: در بازرسی به*عمل آمده از متهم 8 عدد عابر بانک به نام او و همسرش کشف و ضبط شده و در بازجوئی*های پلیس مشخص می*شود متهم با همدستی همسرش اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می*کرده است.
سارق اینترنتی در بازجوئی پلیس شیوه کلاهبرداری خود را این گونه توضیح داده است:" در زندان از طریق صفحه نیازمندی روزنامه*ها با شماره*ی قربانیان تماس گرفته و با عناوین مختلف به آنان پیشنهاد خرید داده و آنها را به باجه عابر بانک می*کشاندم."
متهم در تشریح شیوه*ی کلاهبرداری خود گفت: با وارد کردن رمز کارت عابربانک توسط قربانی و جلب اطمینان او و پیشنهاد انتخاب زبان انگلیسی، شماره رمز دوم را بدست آورده و در یک فرصت مناسب حساب مالی قربانی را خالی می*کردم."
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در اعترافات خود به بیش از ده فقره کلاهبرداری اینترنتی و سرقت بیش از دویست میلیون ریال با همدستی همسرش اذعان داشت.
گفتنی است متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
هشدارهای پلیس:
کلاهبرداران به بهانه*ی پرداخت هزینه*های کالای مورد درخواست قربانیان را نزد دستگاه خودپرداز هدایت کرده و با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد،مبالغی به حساب*های بانکی خود واریز می*کنند و رمز اصلی موفقیت این افراد پیشنهاد آنها مبنی بر انتخاب زبان انگلیسی دستگاه بوده که معمولا افراد به آن تسلط ندارند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
بنیانگذار اینترنت در ایران: اینترنت ملی یعنی ***** بودن بسیاری از سایت*ها


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
14.jpg


دکتر شهشهانی رئیس دانشکده ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف که از وی به عنوان بنیانگذار اینترنت در ایران یاد می*شود به روزنامه قدس گفت: اگر بیشتر مردم بدانند اینترنت ملی یعنی چه با آن مخالف خواهند بود. چون مدلی که مطرح است، شبیه چیزی است که در چین وجود دارد.


متأسفانه این روزها تمام الگوبرداری*های ما از چین است، شاید در بسیاری امور تقلید خوب باشد، ولی در همه امور جواب نمی*دهد. جریانی که واقعیت دارد و از آن به اینترنت ملی یاد می*شود یعنی اتصال*های داخلی خوب و گسترده*ای داشته باشیم، ولی همه اتصال*های خارجی*مان از یک کانال*های قابل کنترل عبور کند. اکنون هم شاید ۹۵ درصد اتصال ایران از طریق مخابرات انجام می*شود، با فیبر نوری، بنابراین وقتی وارد بسیاری از سایت*ها می*شوید ***** شده است.
در واقع اینترنت ملی یعنی همین! پس چندان نمی*تواند مورد توجه واقع شود.​
 
بالا