alirezarasol
کاربر
- 2014-01-03
- 138
- 603
درود
حالا درست شد
صرفنظر از ولتاژ پایین ترانس ، بخش دیگری از اشکال که بدون زینر نباید استارت میشد و قابل تحلیل نبود همین جایگزینی نامناسب بود که طبق نقشه باید ۲،۲ میکرو باشه نه ۲۲ میکرو و حسابی گیج شده بودم.
احتمالا یا در جریان تعمیر اشتباها جایگزین شده
و یا برای رفع نقص ترانس که ولتاژ راه انداز پایینه و برای استارت موجب اختلال میشه و نمیتونه روشن کنه عمدا ۲۲ میکرو جایگزین کردن ولی فکری برای بار غیر مجاز در زمان استارت نکردند که موجب صدمه تغذیه میشه
در هر صورت مشخص میشه چکار کردن
لذا هر وقت فرصت داشتی همون آزمایش مقاومت بار را تکرار کن ببین بزرگترین مقاومتی که روشن نمیشه چند اهمه ( هرچند ولتاژ راه انداز پایینه و احتمالا نمیتونه روشن کنه اگه بدون بار هم روشن نشد ، ۵۱ اهمی را آزاد کن شاید روشن بشه )
ولی بقیه را برای فردا می بینم و اتفاقا اگه این ایراد که پیش اومده خیلی بنفع شما شد
برای فردا می بینم
سپاس
با سلام خدمت استاد غزال عزیز
در خصوص خازن C30 من تعویض نکردم و از لحیم پایه ها اینگونه به نظر میرسه که از اول به این صورت بوده.
جهت تست با بار:
ZD3 اتصال کوتاه است و خازن C30 از مدار خارج است در اینحالت اصلا پاور روشن نمیشه و R16 از مدار خارج شد در اینحالت با مقاومت تقریبا 88 اهم پاور روشن میشود و با کمتر از آن دیگه روشن نمیشه.
اما ارتباط این قضایا با هم تنها چیزی که به ذهنم میرسه با توجه به اندازه گیری های قبلی آمپر خروجی TR2 قبل از اینکه آی سی کنترل آن را در دست بگیره خیلی کم هست تقریبا 50 ma و نمیتونه ولتاژ لازم جهت فعال شدن Q5 را فراهم کنه.ولی ارتباط آن با ZD3 که معمای اصلی هست چیزی به ذهنم نمیرسه.
با سپاس فراوان