آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

کمک در ساخت بخاری برقی

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,770
سلام دوستان
من میخوام یه بخاری با استفاده از کمک شما بسازم
من میخوام این بخاری کم مصرف باشه زیر 200w
بخاری وجود داره که با ولتاژ 12 کار کنه؟

سلام
دوست عزیز
فندک سیگار اتومبیل نمونه ای از یک هیتر 12 ولتی است

من یک منبع تغذیه 19 ولت دارم اما از جریانش خبر ندارم...
حالا بگین میشه ساخت یا نه؟
برای یه محیط کوچیک میخوام.........حدودا دو متر....

با توجه به خواسته فوق الذکر شما ، اگر میخواهید با منبع تغذیه 19 ولتی خود محیطی را گرم کنید بهتر است فراموش کنید


سپاس
 

arei74

کاربر
2012-04-03
13
26
سلام
دوست عزیز
فندک سیگار اتومبیل نمونه ای از یک هیتر 12 ولتی است



با توجه به خواسته فوق الذکر شما ، اگر میخواهید با منبع تغذیه 19 ولتی خود محیطی را گرم کنید بهتر است فراموش کنید


سپاس

محیط 2 متری رو هم گرم نمی کنه؟
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,770
محیط 2 متری رو هم گرم نمی کنه؟

سلام
دوست عزیز محیط 2 متری یعنی چه حجمی ؟
محیط را با مترمکعب مشخص کنید که قابل تصور گردد
ولی تردیدی ندارم که حداکثر جریان منبع شما کمتر از 10 آمپر است که گرمای قابلی تولید نمیکند لذا ازآنجاکه بنظر میرسد اطلاعات عمیقی ندارید بهتر است سوالات زیر را پاسخ دهید تا پیشنهاد مناسبی تقدیم گردد

اولا چرا میخواهید از ولتاژ 19یا 12 ولت استفاده کنید و از برق شهر استفاده نکنید؟
ثانیا بفرمایید منبع تغذیه شما سوئیچینگ است یا ساده ؟ و اندازه ترانس را اعلام فرمایید
و بهتر است تصویر آنرا در کنار دست خود ارسال فرمایید تا اندازه و توان تقریبی آن قابل تخمین و ارزیابی گردد
ثالثا ماکزیمم تغییرات دما چقدر است بعبارتی در حادترین شرایط میخواهید چه دمایی را به چه دمایی برسانید .

سپاس
 

saroveh

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-09-19
1,328
4,843
sari
سلام دوست عزیز اگه از باتری بخوای استفاده کنی باید فکری برای شارژر کردن باتری کرد وباتری هم سریع خالی میشه و منبع 19 ولتی از برق تغذیه میشه یا از ژنراتور ؟
 

Service Manual

D e b u g g e R
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-06-19
13,681
176,842
iRanTK.iR


سلام

ببين دوست عزيز اين هيتري هست که خودم درست کردم و داخل مغازه استفاده مي کنم و اگر درب مغازه بسته باشه در کمتر از نيم ساعت مغازه کاملا گرم ميشه و اگر درب مغازه باز باشه محيط مغازه گرم و محيط اطراف خود هيتر هم کاملا گرم ميشه و من معمولا کنار خودم قرارش ميدم و هيچ وقت هم سرما نخوردم .

همونطور که ميبينيد سه تا المنت داره که هر المنتش 300 وات هست ، شما ميتونيد از يک المنت استفاده کنيد و دور فن رو کم کنيد تا گرماي مناسب تري داشته باشيد .........

مصرف فن هم 90 وات هست ، يعني شما ميتونيد با 390 وات گرماي مورد نظرتونو تامين کنيد ، البته اگر قصد استفاده از يک المنت داريد ميتونيد از فن کوچکتر استفاده کنيد و يک المنت جلوش قرار بديد / موفق باشيد .

Heater1.jpg

Heater 2.jpg

 

ساخر

کاربر vip
کاربر
2012-05-18
181
698
ایران
با سلام p=v*i مقدار i همان جریان منبع تغذیه است , v ولتاژ منبع تغذیه و p توان یا قدرت یا همون گرمای ایجاد شده خواهد بود . بطور مثال اگر ولتاژ12 باشد وبخواهیم توان 60 وات تولید کنیم که یه گرماییی بسیار کمی است منبع تغذیه شما باید حدقل 5 امپر باشد. حالا اگر منبع تغذیه شما 12 ولت و یک آمپر باشد توان 60 به 12 وات تنزل میکند که عملا هیچ گرماییی ندارد.
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,555
با سلام :
دوستان عزیز این تاپیک را از همون ابتدا پیگیری میکنم تا با برداشت هایی از درخواست arei74 امکان راهنمایی کاربردی براش پیدا کنم متاسفانه از نحوه سوال و پاسخ های این دوستمون {arei74 } چنین استنباط می شود که ایشون خیلی مبتدی هستن و هنوز اشنایی کامل با اصول اولیه برق و الکترونیک را ندارند لذا بهتر است اجازه دهید ایشون با مطالعه مطالب اموزشی مقدماتی شروع کنند تا .... بتونند حداقل داده های لازم اولیه را به نسبت درخواست شون بزارند تا بتونیم بهتر و بیشتر در خدمت ایشون باشیم .
پیشنهادی که جناب اقای
{Service Manual} داده اند اسانترین راه هست که یک مدار ساده الکتریکی میباشد و متاسفانه بازم ظاهرا برای درخواست دوست عزیزمون قابل تفهیم نیست و از اونجا که این تاپیک در رابطه با مدارات الکترونیکی میباشد شایسته نیست از عنوان موضوع خارج شویم و تاپیک را تبدیل به مطالب اموزشی مقدماتی کنیم و گرنه میتوان توسط یک مدار با فرکانس بالاتر { مثل مدارات اسپارک و... هایولتاژ با فرکانس بالاتر... } از 12 ولت یک منبع گرما زایی ساخت که میلگرد فولادی و تقریبا هر اهنی را ذوب کرد که از عهده درک و مونتاژ و... این دوستمون خارج هست .
و اما شما دوست عزیز {arei74 } بهتر است مقداری مطالعه خود را ارتقا داده و به هنگام درخواست حداقل داده ها را شناخته و در متن درخواست وارد { درج } کنید که جریان منبع و نوع ولتاژ و محل کاربرد درخواست اطلاعات بیشتر و بهتری بزارید تا بتونیم با یک یا چند راهنمایی کمک و یاور خوبی براتون واقع شویم .
از همه دوستانیکه در این تاپیک همکاری کردند تشکر میکنیم و به امید اینکه بتونیم در ارتقای سطح علمی شما عزیزان مفید واقع شویم .
با تشکر .
موفق باشید .
 
بالا