آی پی امداد
abtahi

کار نکردن موتور ماشین لباسشویی اینورتر سامسونگ مدل j147

senterstar

کاربر vip
کاربر
2013-08-21
112
136
ایران
www.armaniset.ir
درود وقت بخیر، معذرت میخوام جناب مهندس وقت نکردید منوال سرویس رو پیدا کنید؟
سلام شرمنده بابت تاخیر ،شدید گرفتار بودم سرویس منوال لباسشویی ها اکثرا مکانیکال هست نه الکترونیک درصورتی که برا لوازم خانگی دیگه اینطور نیست،باید از روشهای غیر مستقیم و تجربیات دیگران اطلاعات پیدا کرد،چیزی آماده نیست برا همین زمانبر هست،مطلبی هم پیدا بشه متاسفانه انگلیسی نیست،بدتر از همه سامسونگ خیلی دستکاری کردن توی طراحی بردش ال جی اینطور نیست،معلوم نیست چینی های زیر پله ای این بردها رو میدن بیرون با اینهمه تغیرات یا خود سامسونگ،چون سامسونگها خارجی ها رو هم یکم گیج کردند، بعضی مدلهای سامسونگ تغذیه مدارات برد رو از مدار قدرت انشعاب گرفتن بعضیا برعکس. اما نقش سلامت آی پی ام خیلی مهمه تو این مشکل.موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
سلام شرمنده بابت تاخیر ،شدید گرفتار بودم سرویس منوال لباسشویی ها اکثرا مکانیکال هست نه الکترونیک درصورتی که برا لوازم خانگی دیگه اینطور نیست،باید از روشهای غیر مستقیم و تجربیات دیگران اطلاعات پیدا کرد،چیزی آماده نیست برا همین زمانبر هست،مطلبی هم پیدا بشه متاسفانه انگلیسی نیست،بدتر از همه سامسونگ خیلی دستکاری کردن توی طراحی بردش ال جی اینطور نیست،معلوم نیست چینی های زیر پله ای این بردها رو میدن بیرون با اینهمه تغیرات یا خود سامسونگ،چون سامسونگها خارجی ها رو هم یکم گیج کردند، بعضی مدلهای سامسونگ تغذیه مدارات برد رو از مدار قدرت انشعاب گرفتن بعضیا برعکس. اما نقش سلامت آی پی ام خیلی مهمه تو این مشکل.موفق باشید
درود بر شما دشمنتون شرمنده، ممنون از شما جناب مهندس عزیز،بله متاسفانه سرویس منوال نمیشه پیدا کرد.طبق فرمایش شما و کارهایی که رو برد انجام شده احتمال زیاد همون ipm مشکل داره،حالا با توجه به قیمت ipm تعویضش میکنم ببینیم چی میشه،مشتری بنده خدا رو قیمت هیچ مشکلی نداره.حالا واسه کسب تجربه هم شده این کارو میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم، متشکرم از توجهتون 🙏🙏🌹🌹
 

senterstar

کاربر vip
کاربر
2013-08-21
112
136
ایران
www.armaniset.ir
درود بر شما دشمنتون شرمنده، ممنون از شما جناب مهندس عزیز،بله متاسفانه سرویس منوال نمیشه پیدا کرد.طبق فرمایش شما و کارهایی که رو برد انجام شده احتمال زیاد همون ipm مشکل داره،حالا با توجه به قیمت ipm تعویضش میکنم ببینیم چی میشه،مشتری بنده خدا رو قیمت هیچ مشکلی نداره.حالا واسه کسب تجربه هم شده این کارو میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم، متشکرم از توجهتون 🙏🙏🌹🌹
فقط یچیزی یه مقاومت شنت زیر یک اهم یا شایدم دوتا موازی شده باهم جاهایی که علامت زدم باید باشه از سلامتشان مطمن شو ولو‌نیاز باشه یه پایشو آزاد کنی از برد،اینها جریانکشی مدار آی پی ام وفیدبک روتامین میکنن همچنین اون سه تا خازن رو پایه های مثبتشان باید پانزده ولت داشته باشی،موفق باشی،
 

پیوست‌ها

  • 1.4 مگابایت بازدیدها: 13
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
فقط یچیزی یه مقاومت شنت زیر یک اهم یا شایدم دوتا موازی شده باهم جاهایی که علامت زدم باید باشه از سلامتشان مطمن شو ولو‌نیاز باشه یه پایشو آزاد کنی از برد،اینها جریانکشی مدار آی پی ام وفیدبک روتامین میکنن همچنین اون سه تا خازن رو پایه های مثبتشان باید پانزده ولت داشته باشی،موفق باشی،
والا تعمیرکار قبلی اینارو در آورد تست کرد منم دوباره تست کردم اهم هاش درست بود،ولتاژها رو فردا چک میکنم اطلاع میدم،فقط یچیزی رو یادم رفت بگم اینه که فیوز سوخته بود و تعمیرکار عوض کرده بود
 

senterstar

کاربر vip
کاربر
2013-08-21
112
136
ایران
www.armaniset.ir
والا تعمیرکار قبلی اینارو در آورد تست کرد منم دوباره تست کردم اهم هاش درست بود،ولتاژها رو فردا چک میکنم اطلاع میدم،فقط یچیزی رو یادم رفت بگم اینه که فیوز سوخته بود و تعمیرکار عوض کرده بود
مقاومت کمتر از یک اهم رو تو‌اون‌محدوده پیدا کردید؟ میشه عکسشو بزاری اون از خیلی چیزها مهمتره وظیفش ، برا همین نباید نادیده گرفت این مقاومت فیوز بحساب نمیاد گرچه سایز اهمیش مقاومت فیوزی هست و ولتاژ دوسرش و اهمش خیلی مهم در مدار.تعویض فیوز خیلی دلایل داره.

از همون مثبتهای متصل به سه تا خازن متصل به خروجی های موتور، سیگنال فیدبک میره واسه سه پایه آی پی ام ،نشانه سلامت عملکرد در حین کار هست با وجود موتور درمدار البته نه آزاد ،پایه بیست وچهار آی پی ام حوالی چهارصد ولت مستقیم باید موجود باشه ولتاژشو میتانی با پایه بیست که احیانا منفی وگراند هست چک کنی، مواظب باش ولتاژ بالاست اتصالی ندی مورد آخری نیاز به موتور نیست.
در بیشتر موارد ولتاژ رو باید تست کرد با احتیاط اهم فایده نداره،یه تعمیرکار ماهر هیچگاه نباید بحرف کسی اعتماد کنه الا تجربه وعلم خودش ،شنیدن حرف مصرف کننده دستگاه یا تعمیرکار قبلی، ایرادی نداره.عکسهایی که میفرستید جنبه تعمیر کاری و مشاوره رو نداره باید از نزدیک وخوانا وباکیفیت باشه مگر اینکه کسی معادل برد رو داشته باشه ازون جزعیات رو ببینه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
مقاومت کمتر از یک اهم رو تو‌اون‌محدوده پیدا کردید؟ میشه عکسشو بزاری اون از خیلی چیزها مهمتره وظیفش ، برا همین نباید نادیده گرفت این مقاومت فیوز بحساب نمیاد گرچه سایز اهمیش مقاومت فیوزی هست و ولتاژ دوسرش و اهمش خیلی مهم در مدار.تعویض فیوز خیلی دلایل داره.

از همون مثبتهای متصل به سه تا خازن متصل به خروجی های موتور، سیگنال فیدبک میره واسه سه پایه آی پی ام ،نشانه سلامت عملکرد در حین کار هست با وجود موتور درمدار البته نه آزاد ،پایه بیست وچهار آی پی ام حوالی چهارصد ولت مستقیم باید موجود باشه ولتاژشو میتانی با پایه بیست که احیانا منفی وگراند هست چک کنی، مواظب باش ولتاژ بالاست اتصالی ندی مورد آخری نیاز به موتور نیست.
در بیشتر موارد ولتاژ رو باید تست کرد با احتیاط اهم فایده نداره،یه تعمیرکار ماهر هیچگاه نباید بحرف کسی اعتماد کنه الا تجربه وعلم خودش ،شنیدن حرف مصرف کننده دستگاه یا تعمیرکار قبلی، ایرادی نداره.عکسهایی که میفرستید جنبه تعمیر کاری و مشاوره رو نداره باید از نزدیک وخوانا وباکیفیت باشه مگر اینکه کسی معادل برد رو داشته باشه ازون جزعیات رو ببینه
چشم جناب مهندس فردا نتیجه رو اعلام میکنم🙏🙏🌹
 

SpaceX

کاربر vip
vip
کاربر
2019-02-28
113
445
درود
اولا که این برد، مدار تصیح ضریب قدرت نداره و ولتاژ دوسر خازن همون ۳۱۰ ولت ( ۲۲۰ در رادیکال ۲ ) درست هست.
مدار PFC نیازمند یک سلف و ماسفت و دیود شاتکی هست. هرچقدر قدرت و امپر بیشتری بخواد اون سلف و ماسفت بزرگتر میشه، (ماسفت روی هیت سینک بسته میشه) این برد نه ماسفت داره نه سلف بنابر این
این برد فاقد PFC هست.
نکته دوم ولتاژ دوسر خازن فیکس باید حدود ۳۱۰ ولت باشه ( در صورت AC ۲۲۰ ورودی)
اگر موقع کارکرد موتور ، ولتاژ می‌خوابه در درجه اول خازن‌های ۴۰۰ ولتی میتونه ظرفیتش رو از دست داده باشه(توی این برد دوتا خازن ۲۵۰ ولتی احتمالا سری بسته شده)
شما ابتدا موقعی که ولتاژ DC (همون ولتاژ دوسر خازن) می‌خوابه، ولتاژ AC ورودی (سوکت قرمز) رو همون لحظه بگیر. اگر اون هم دچار افت شده بود در جای دیگری بغير از این برد دنبال ایراد بگردید اگر درست بود که خازن های ۴۰۰ ولتی رو بدون تست تعویض کنید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
درود بر شما،این موارد رو هم تست میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم
درود
اولا که این برد، مدار تصیح ضریب قدرت نداره و ولتاژ دوسر خازن همون ۳۱۰ ولت ( ۲۲۰ در رادیکال ۲ ) درست هست.
مدار PFC نیازمند یک سلف و ماسفت و دیود شاتکی هست. هرچقدر قدرت و امپر بیشتری بخواد اون سلف و ماسفت بزرگتر میشه، (ماسفت روی هیت سینک بسته میشه) این برد نه ماسفت داره نه سلف بنابر این
این برد فاقد PFC هست.
نکته دوم ولتاژ دوسر خازن فیکس باید حدود ۳۱۰ ولت باشه ( در صورت AC ۲۲۰ ورودی)
اگر موقع کارکرد موتور ، ولتاژ می‌خوابه در درجه اول خازن‌های ۴۰۰ ولتی میتونه ظرفیتش رو از دست داده باشه(توی این برد دوتا خازن ۲۵۰ ولتی احتمالا سری بسته شده)
شما ابتدا موقعی که ولتاژ DC (همون ولتاژ دوسر خازن) می‌خوابه، ولتاژ AC ورودی (سوکت قرمز) رو همون لحظه بگیر. اگر اون هم دچار افت شده بود در جای دیگری بغير از این برد دنبال ایراد بگردید اگر درست بود که خازن های ۴۰۰ ولتی رو بدون تست تعویض کنید.
 

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
مقاومت کمتر از یک اهم رو تو‌اون‌محدوده پیدا کردید؟ میشه عکسشو بزاری اون از خیلی چیزها مهمتره وظیفش ، برا همین نباید نادیده گرفت این مقاومت فیوز بحساب نمیاد گرچه سایز اهمیش مقاومت فیوزی هست و ولتاژ دوسرش و اهمش خیلی مهم در مدار.تعویض فیوز خیلی دلایل داره.

از همون مثبتهای متصل به سه تا خازن متصل به خروجی های موتور، سیگنال فیدبک میره واسه سه پایه آی پی ام ،نشانه سلامت عملکرد در حین کار هست با وجود موتور درمدار البته نه آزاد ،پایه بیست وچهار آی پی ام حوالی چهارصد ولت مستقیم باید موجود باشه ولتاژشو میتانی با پایه بیست که احیانا منفی وگراند هست چک کنی، مواظب باش ولتاژ بالاست اتصالی ندی مورد آخری نیاز به موتور نیست.
در بیشتر موارد ولتاژ رو باید تست کرد با احتیاط اهم فایده نداره،یه تعمیرکار ماهر هیچگاه نباید بحرف کسی اعتماد کنه الا تجربه وعلم خودش ،شنیدن حرف مصرف کننده دستگاه یا تعمیرکار قبلی، ایرادی نداره.عکسهایی که میفرستید جنبه تعمیر کاری و مشاوره رو نداره باید از نزدیک وخوانا وباکیفیت باشه مگر اینکه کسی معادل برد رو داشته باشه ازون جزعیات رو ببینه
درود،مقاومت زیر ۱ اهم نداره ۱۰۰ اهم هست که همه درسته،ولتاژ خازن فیدبک حدود ۱۹ ولت هست،فقط اون دوتا خازن ۲۵۰ ولتی یکی ۱۶۰ ولته که موقع کار موتور میاد تا ۱۴۸ ولت و اون یکی هم ۱۵۰ ولته که موقع کارکردن موتور میاد تا ۱۴۰ ولت،سرم شلوغ بود نتونستم کس واضح بگیرم فردا عکس واضح از پشت و روی برد میذارم،با تشکر
 

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
درود
اولا که این برد، مدار تصیح ضریب قدرت نداره و ولتاژ دوسر خازن همون ۳۱۰ ولت ( ۲۲۰ در رادیکال ۲ ) درست هست.
مدار PFC نیازمند یک سلف و ماسفت و دیود شاتکی هست. هرچقدر قدرت و امپر بیشتری بخواد اون سلف و ماسفت بزرگتر میشه، (ماسفت روی هیت سینک بسته میشه) این برد نه ماسفت داره نه سلف بنابر این
این برد فاقد PFC هست.
نکته دوم ولتاژ دوسر خازن فیکس باید حدود ۳۱۰ ولت باشه ( در صورت AC ۲۲۰ ورودی)
اگر موقع کارکرد موتور ، ولتاژ می‌خوابه در درجه اول خازن‌های ۴۰۰ ولتی میتونه ظرفیتش رو از دست داده باشه(توی این برد دوتا خازن ۲۵۰ ولتی احتمالا سری بسته شده)
شما ابتدا موقعی که ولتاژ DC (همون ولتاژ دوسر خازن) می‌خوابه، ولتاژ AC ورودی (سوکت قرمز) رو همون لحظه بگیر. اگر اون هم دچار افت شده بود در جای دیگری بغير از این برد دنبال ایراد بگردید اگر درست بود که خازن های ۴۰۰ ولتی رو بدون تست تعویض کنید.
درود، ولتاژ ۳۱۰ خازن ۴۰۰ ولتی رو فیکس دارم و موقع کار موتور میاد حدود ۳۰۰ ولت و ولتاژ ac افت ولتاژ نداره،البته این خازن ۴۰۰ ولتی رو تعویض کردم فقط اون دوتا خازن ۲۵۰ ولتی رو تعویض نکردم،اونا رو هم تعویض میکنم و تست میگیرم ببینم تاثیر داره یا نه، بازم از راهنمایی شما متشکرم
 
بالا