آی پی امداد
abtahi

کار نکردن موتور ماشین لباسشویی اینورتر سامسونگ مدل j147

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
درود دوستان،لباسشویی فوق زمانی که خالیه موتور کار میکنه ولی زمانیکه لباس داخلش میذاری موتور جون میکنه و نمیچرخه، موتور سالمه و بردشو یکی از همکاران برده برای تعمیر و تعمیرکار روش کار کرده و میگه درست نمیشه،خواستم بپرسم آیا واقعا درست نمیشه یا راه حل تعمیر وجود داره
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: amookhteh

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
۲۰۲۵۰۲۱۸_۱۱۵۶۱۳.jpg
 

senterstar

کاربر vip
کاربر
2013-08-21
112
136
ایران
www.armaniset.ir
سلام طرف تعمیر کار نبوده چون نگاه کنید فقط بلد بوده چهارتا از خازنهای موجود روی برد رو عوض کنه اونهم بیشتر تغذیه برد درصورتی که توان اصلی در چنین بردهایی برعهده بانک خازنی هست که در وسط برده وچون دیده ظاهرش سالمه حتی یه تست با تستر esrهم انجام نداده علاوه بر اون بخشهای دیگر هم در توان خروجی اثر دارند تازه علت کار نکردن دلیل بر کم جانی خروجی برد نیست شاید یکی از پلهای سه تا فاز خروجی آی پی ام خروجی مناسبی نداره که دراینصورت موتور درست بحرکت درنمیاد اصلا وطرف فکر میکنه موتور یا ولتاژ راه اندازش بی بخارن 🤔 بخش تغذیه اولیه مال مدار کنترلی الکترونیکی تمام بخش برد هست درصورتی که تغذیه موتور یا خروجی برد از بانک خازنی ویکسو کننده وآی پی ام میگذره که بشکل اینورتر ولتاژ مستقیم حاصل از تغذیه اولیه رو بعد از تقویت بشکل موج شبه سینوسی برای خروجی درمیاره،اشتباه نکنم مدار پاور فکتور هم داره ولتاژ یکسو شده خازن حوالی چهارصد ولت باید باشه.اولین تست باید تست گرم ولتاژ چهارصد ولت رو بانک خازنی باشه البته با احتیاط اگر حوالی سیصد بود پاور فکتور فعال نیست خازنهای این برده الزاما باید ۴۵۰ ولتی نصب بشن نه چهارصد ولتی.
 
آخرین ویرایش:

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
سلام طرف تعمیر کار نبوده چون نگاه کنید فقط بلد بوده چهارتا از خازنهای موجود روی برد رو عوض کنه اونهم بیشتر تغذیه برد درصورتی که توان اصلی در چنین بردهایی برعهده بانک خازنی هست که در وسط برده وچون دیده ظاهرش سالمه حتی یه تست با تستر esrهم انجام نداده علاوه بر اون بخشهای دیگر هم در توان خروجی اثر دارند تازه علت کار نکردن دلیل بر کم جانی خروجی برد نیست شاید یکی از پلهای سه تا فاز خروجی آی پی ام خروجی مناسبی نداره که دراینصورت موتور درست بحرکت درنمیاد اصلا وطرف فکر میکنه موتور یا ولتاژ راه اندازش بی بخارن 🤔 بخش تغذیه اولیه مال مدار کنترلی الکترونیکی تمام بخش برد هست درصورتی که تغذیه موتور یا خروجی برد از بانک خازنی ویکسو کننده وآی پی ام میگذره که بشکل اینورتر ولتاژ مستقیم حاصل از تغذیه اولیه رو بعد از تقویت بشکل موج شبه سینوسی برای خروجی درمیاره،اشتباه نکنم مدار پاور فکتور هم داره ولتاژ یکسو شده خازن حوالی چهارصد ولت باید باشه.اولین تست باید تست گرم ولتاژ چهارصد ولت رو بانک خازنی باشه البته با احتیاط اگر حوالی سیصد بود پاور فکتور فعال نیست خازنهای این برده الزاما باید ۴۵۰ ولتی نصب بشن نه چهارصد ولتی.
درود جناب مهندس ممنون از پاسخ و وقتی که گذاشتید، ظاهرا خازنهای اصلی رو در آورده تست کرده،ولی بنا بر فرمایش شما تست ولتاژ میگیرم نتیجه رو اعلام میکنم، و اینکه ممکنه ipm مشکل داشته باشه؟
 

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
البته وقتی که برد رو در آوردم دیدم این خازنی که علامت زدم باد کرده بود،تعویض کردم ولی تاثیری نداشت۲۰۲۵۰۲۱۸_۱۱۵۶۱۳.jpg
 

senterstar

کاربر vip
کاربر
2013-08-21
112
136
ایران
www.armaniset.ir
البته وقتی که برد رو در آوردم دیدم این خازنی که علامت زدم باد کرده بود،تعویض کردم ولی تاثیری نداشتمشاهده فایل‌پیوست 223873
بعید میدانم چون لیبل کاغذی روی دوخازن سالمه و ظاهرا رزین پای دوخازن وسطی دست نخورده البته دوخازن سرامیکی آبی رنگ رو هم باید تست کنید سمت راست برد هست فعلا تست ولتاژ و عکس کاملتر از قطعه ای که رگلاتور برنگ آلمینیوم داره اون پایین گوشه ،تست خازن به امید کنترل چشمی نباش فقط تستر خازن
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
بعید میدانم چون لیبل کاغذی روی دوخازن سالمه و ظاهرا رزین پای دوخازن وسطی دست نخورده البته دوخازن سرامیکی آبی رنگ رو هم باید تست کنید سمت راست برد هست فعلا تست ولتاژ و عکس کاملتر از قطعه ای که رگلاتور برنگ آلمینیوم داره اون پایین گوشه ،تست خازن به امید کنترل چشمی نباش فقط تستر خازن
درود،ببخشید دیر پاسخ دادم سرم شلوغ بود نرسیدم تست بگیرم و جواب بدم،مهندس اون دوتا خازن اصلی رو تعمیرکار درآورده و تست کرد،رزینش باز شدست، همه خازنها غیراز همین دوتا خازن عوض شد،خازن‌های پلی استر هم تست کردم سالمه،ولتاژ اصلی ۳۱۰ ولته که وقتی موتور استارت میزنه میاد ۲۸۰ میشه و نوسان داره، عکس آی سی درایور موتور هم میفرستم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: amookhteh

md25

کاربر vip
vip
کاربر
2020-03-06
269
252
مازندران،نور
درود،ببخشید دیر پاسخ دادم سرم شلوغ بود نرسیدم تست بگیرم و جواب بدم،مهندس اون دوتا خازن اصلی رو تعمیرکار درآورده و تست کرد،رزینش باز شدست، همه خازنها غیراز همین دوتا خازن عوض شد،خازن‌های پلی استر هم تست کردم سالمه،ولتاژ اصلی ۳۱۰ ولته که وقتی موتور استارت میزنه میاد ۲۸۰ میشه و نوسان داره، عکس آی سی درایور موتور هم میفرستم

۲۰۲۵۰۳۱۷_۱۵۴۹۴۲.jpg
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: amookhteh

amookhteh

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2015-01-17
1,396
1,617
ایسی درایو رو عوض کنید ببین فرقی میکنه.تاخو هم عوض کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: md25
بالا