- 2015-03-31
- 517
- 1,181
با سلام خدمت دوستان و اساتید گرامی
چند روز پیش دستگاهی برا تعمیر مراجعه شد که مشکلش این بود وقتی روشنش میکردی فیوز کنتور می پرید،با بررسی های بعمل آمده متوجه اتصالی کنتاکت های رله شدم که مجموع PTC و NTC های دستگاه جمپر کرده بود و با اتصال دستگاه به برق جریان هجومی شارژ خازن های پاور موجب پریدن فیوز میشد،بعد از کش و قوس فراوان و تکرار عیب در طی دو بار تعویض رله نو عیب دستگاه بر طرف و تحویل شد اما........الان دوباره با همون عیب برگشته!!!چرا رله ی سالم و نو کنتاکت هاش خال میزنه و پس از خاموش کردن دستگاه کنتاکت ها جدا نمیشن؟؟؟
از کیفیت رله ها مطمئنم
عامل دیگه ای هستش
اساتید صاحب نظر راهممائی بفرمایند
سپاس
چند روز پیش دستگاهی برا تعمیر مراجعه شد که مشکلش این بود وقتی روشنش میکردی فیوز کنتور می پرید،با بررسی های بعمل آمده متوجه اتصالی کنتاکت های رله شدم که مجموع PTC و NTC های دستگاه جمپر کرده بود و با اتصال دستگاه به برق جریان هجومی شارژ خازن های پاور موجب پریدن فیوز میشد،بعد از کش و قوس فراوان و تکرار عیب در طی دو بار تعویض رله نو عیب دستگاه بر طرف و تحویل شد اما........الان دوباره با همون عیب برگشته!!!چرا رله ی سالم و نو کنتاکت هاش خال میزنه و پس از خاموش کردن دستگاه کنتاکت ها جدا نمیشن؟؟؟
از کیفیت رله ها مطمئنم
عامل دیگه ای هستش
اساتید صاحب نظر راهممائی بفرمایند
سپاس