آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

سوال: قدرت استارت ماشین چقدر است /؟

erfanjon74

VIP+ افتخاری
کاربر
2013-12-24
824
829
گرمسار
با سلام
با عرض پوزش از مدیران عزیز
از اونجایی که نمی دونستم این تاپیک رو کجا باز کنم عذر خواهی میکنم- اینجانب در حال ساخت یک ماشین برقی ام.
از شما راهنمایی میخواهم... : برای موتور این ماشین برقی من یک اینورتور در نظر گرفتم که برق باتری ماشین رو 220 ولت می کنه و موتور کولر رو روشن میکنه (البته هنوز تست نکردم) موتور کولر رو میخام بالای سیلندر موتور یاماها 100 بذارم و موتور کولر بچرخه و پیستون رو بالا پایین کنه و وقتی کلاچ میگیری دنده میزنی چرخ ماشین حرکت کنه. حالا سوال من اینجاست که اگر من اینورتور و موتور کولر رو از مدار حذف کنم به جاش استارت ماشین بذارم و مستقیم برق 12 ولت بدم بهش: استارت ماشین قدرت اینو داره که بالای سیلندر قرار بگیره و پیستون رو بالا پایین کنه و برای مثال سه ساعت مداوم کار کنه ؟؟
نظر شما چیه ؟ به نظر شما برای ساخت یک ماشین برقی که دو نفر رو بتونه حمل کنه و کلاچ و دنده هم داشته باشه از چی استفاده کنم ؟:khandehhhh:
 

aga2000

کاربر
2011-03-15
154
459
با سلام و احترام
استارت ماشین خوب قدرتی داره اما فکرشو بکن شما با یه باطری فول شارژ چه مدت زمان می تونی رو یه ماشین استارت بزنی.باطری دوام نمیاره.
مگر اینکه خیابونا رو کابل هوایی بکشی که همیشه برق داشته باشی.
اینکار به این سبک شما امکان پذیر نیست.
ایده جالبی است ولی روش اشتباهی هست.
شما باید از موتورهای الکتریکی با بازده بالا و مصرف کم استفاده کنی و قدرت رو به وسیله چرخ دنده(بعبارتی جعبه دنده و گیریبکس) فراهم کنی.
دوستان مکانیک لطفا وارد بحث بشند.
ممنون
 

mohsen++

کاربر vip
vip
کاربر
2008-04-27
140
634
با سلام
با عرض پوزش از مدیران عزیز
از اونجایی که نمی دونستم این تاپیک رو کجا باز کنم عذر خواهی میکنم- اینجانب در حال ساخت یک ماشین برقی ام.
از شما راهنمایی میخواهم... : برای موتور این ماشین برقی من یک اینورتور در نظر گرفتم که برق باتری ماشین رو 220 ولت می کنه و موتور کولر رو روشن میکنه (البته هنوز تست نکردم) موتور کولر رو میخام بالای سیلندر موتور یاماها 100 بذارم و موتور کولر بچرخه و پیستون رو بالا پایین کنه:khandehhhh:

سلام
عملا با این کاری که دارین انجام میدین لقمه رو چندین بار دور سرتون میچرخونین .

در مورد استارت باید بدونین که استارت برای کار لحظه ای ساخته شده و توانایی کار مداوم رو نداره .

برای این کار از موتورهای براش لس ( بدون جاروبک ) که اختصاصا برای ماشینها و موتور های برقی ساخته میشه بهمراه درایور اون استفاده می کنند

پانوشت : قانون بقای انرژی رو فراموش نکنین و انتظار نداشته باشین با یک باتری 12 ولتی بتونین نتیجه ای مانند یک موتور احتراقی بگیرین
 

ديجيتال

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-12-28
429
1,906
تهران
راهنمایی دوست عزیز محسن دقیق هستش.تلفات رو باید به حداقل برسونی تا بهترین کار کرد رو داشته باشی.چه احتیاجی به پیستون دارید خود موتور ها میتونی نیروی محرکه رو تامین کنه.
 

erfanjon74

VIP+ افتخاری
کاربر
2013-12-24
824
829
گرمسار
خب ساختار ویلچیر چگونه است ؟ کسی اطلاعی داره ؟؟ موتورش چیه ؟ چرخ دنده هاش کدومن؟ باتریش چیه ؟
 
بالا