آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

شما برای رونق کسب و کار خود چه ترفندهایی به کار میبرید؟

Padashi

VIP+ افتخاری
کاربر
با یاد و نام یگانه احدیت توانا خداوند قادر که نیرویش فوق تمام نیروها ست می خواهم عرض کنم ان مسایلی که در پیشرفت و توسعه کار مفید و موثر می باشد 1.ایمان با صدق و یقین به خداوند توانا 2.اعتماد و جلب رضایت مردم 3. امنیت قلبی مردم نسبت به ما تعمیرکاران 4. فنی و کارشناس بودن در کار محوله 5. با هزینه کم که رضایت مردم را داشته باشد و با کیفیت بالا کار را انجام دادن 6. داشتن روابط و برخورد اجتماعی با افکار عمومی (ارباب رجوع)در حالت کلی اجتماعی بودن 7. محل کسب و کار باید به گونه ای باشد که ارباب رجوع هنگام دیدن یا امدن احساس ارامش و اطمینان داشته باشد 8 داشتن وجدان کاری بیدار که تنها قاضی درونی ماست 9. با نظم بودن ساعات کاری
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,640
اصفهان
به نام خدا
سلام. من خوشحالم که دوستان مؤمن و با اعتقادی مثل شما دارم. من هم معتقد به مسائل معنوی هستم و برای مثال سر در مغازه یک نوشته {بسم ا... الرحمن الرحیم} میزنم تا برکت به مغازه آمده و از بلاها مصون باشد.
اما از قدیم گفته اند: { از تو حرکت از خدا برکت}
پس شما ضمن مدد از خدا و درخواست روزی و برکت از او، باید تلاشی هم برای رونق کار کرد(تبلیغات) تا برکت و روزی کامل شود.
حالا بازهم منتظر ایده های خوب شما هستیم.
 

majid_tech

کاربر vip
vip
کاربر
به نام خدا
سلام. من خوشحالم که دوستان مؤمن و با اعتقادی مثل شما دارم. من هم معتقد به مسائل معنوی هستم و برای مثال سر در مغازه یک نوشته {بسم ا... الرحمن الرحیم} میزنم تا برکت به مغازه آمده و از بلاها مصون باشد.
اما از قدیم گفته اند: { از تو حرکت از خدا برکت}
پس شما ضمن مدد از خدا و درخواست روزی و برکت از او، باید تلاشی هم برای رونق کار کرد(تبلیغات) تا برکت و روزی کامل شود.
حالا بازهم منتظر ایده های خوب شما هستیم.

با سلام آقای صابری تبلیغات اثر خیلی خوبی در کسب و کار دارد عین آموزش هست باید آنقدر تکرار شود تا ملکه ذهنها شود مثلا سامسونگ که اینقدر فروش داره نون تبلیغاتش را میخوره یا یک مثل ساده تر یک موبایل فروشی به اسم موبایل جاوید تو تبریز هست که خیلی از مردم تبریز اون را میشناسند اول کار فقط خرج تبلیغات کرد شبکه استانی باز میکردی موبایل جاوید تو همه آگهی نامه ها موبایل جاوید و...

حالا سه تا شعبه داره و هرکی بخواد گوشی بخره یک سری به اونها میزنه

یا یک لابراتوار عکس هست که خودش میگفت که ماشینش را فروخته و خرج تبلیغات کرده.
تبلیغات در حالت جلب توجه اون هم به مقدار زیاد ملکه ذهن مردم میشود ولی اون طور که گفتم کلاس داخلی مغازه هم تاثیر داره که تمیز باشه لوگوهای خوشگل داشته باشه

یک مساله دیگه موقع حاضر بودن دستگاه هستش که به مشتری زنگ میزنیم. من دیگر زنگ نمیزنم. sms میزنم چون می بینم که مشتری بیشتر حال میکنه :eek:k:
 

sohil62

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2009-11-15
279
2,840
اصفهان
با سلام
متاسفانه اکثر ادمها عقلشون با چشمشون رابطه مستقیم داره اگر بخواهید این ادمها را داشته باشید باید روی تبلیغات زیاد کار کنید من که خودم برای جای کار میکنم ولی از وقتی که چند تا ماکت ال سی دی گذاشتم پشت ویترن همه فکر میکنن اینجا چه خبر ولی نمیدونن که ماکته
من فکر میکنم اگر یک ال سی دی داخل یک مغازه تعمیر گاه باشه از چند تا تلویزیون معمولی بهتره برای جلب مشتری ( چون متاسفانه عقل مردم به چشمشونه و وقتی هم که وسیله اماده نیست به این ماکتها اشاره میکنم طرف بیخیال میشه):)
ضمنا این تابلوهای روان واقعا برای جلب توجه فوق العاده است اقای صابری یک مغازه در اصفهان هست یک تابلو که همه به ما 1050000قیمت دادن این با امکانات بیشتر برای ما 750000 زد ولی خوب یک 1 ماه باید تو نوبت باشید
به نظر من این دو کار واقعا برای تبلیغ خیلی خوبه
اول گذاشتن ال سی دی و وسائل به روز توی مغازه
دوم این تابلو روان برای جلب مشتری حتی برای ..........
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,640
اصفهان
با سلام
متاسفانه اکثر ادمها عقلشون با چشمشون رابطه مستقیم داره اگر بخواهید این ادمها را داشته باشید باید روی تبلیغات زیاد کار کنید من که خودم برای جای کار میکنم ولی از وقتی که چند تا ماکت ال سی دی گذاشتم پشت ویترن همه فکر میکنن اینجا چه خبر ولی نمیدونن که ماکته
من فکر میکنم اگر یک ال سی دی داخل یک مغازه تعمیر گاه باشه از چند تا تلویزیون معمولی بهتره برای جلب مشتری ( چون متاسفانه عقل مردم به چشمشونه و وقتی هم که وسیله اماده نیست به این ماکتها اشاره میکنم طرف بیخیال میشه):)
ضمنا این تابلوهای روان واقعا برای جلب توجه فوق العاده است اقای صابری یک مغازه در اصفهان هست یک تابلو که همه به ما 1050000قیمت دادن این با امکانات بیشتر برای ما 750000 زد ولی خوب یک 1 ماه باید تو نوبت باشید
به نظر من این دو کار واقعا برای تبلیغ خیلی خوبه
اول گذاشتن ال سی دی و وسائل به روز توی مغازه
دوم این تابلو روان برای جلب مشتری حتی برای ..........
به نام خدا
سلام. بله نظر شما را قبول دارم. بنده وقتی یک ال سی دی برای تعمیر می آورند و بعد از تعمیر آن را پشت ویترین میگذارم همه راجع به تعمیر و قیمت و مارک مرغوب ال سی دی و... میپرسند و تبلیغ خوبی برای کار است. پیشنهاد میکنم دوستان یک ال سی دی برای جذب مشتری در ویترین بگذارند و نتیجه را ببینند.
با تشکر از آقا سهیل
 

khoshbin

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2008-09-22
559
11,397
با سلام به دوستان عزيز
به نظر من يكي از جالبترين مباحث در انجمن ها، همين بحث است كه اينجا جا دارد از جناب صابري تشكر بكنم چون تبليغات يك شاهرگ حياتي براي يك كاسب است. من در كار خودم دستگاههي كه تعمير مي كنم تا 3 ماه ضمانت مي كنم و هميشه اولويت اول كارم تعميرات تلويزيون است و سعي مي كنم يك روزه تحويل بدهم كه اين خود بسيار مهم است زيرا يك خانواده منتظر يك تلويزيون است و هنگامي كه زود به خانه برگردد اون خانواده خيلي خوشحال مي شوند و اين خود بهترين تبليغ است.
واما موضوعي كه چندماهي ذهن من را مشغول كرده اين هست (البته اگه دوستان مسخره نكنند). ما چطور مي توانيم بيشترين تبليغ با كمترين هزينه را داشته باشيم؟
به نظر من تنها راه اين كار هست كه ما بتوانيم خانم ها را راضي بكنيم و از خدمات يا محصولمان خوششان بيايد (ديگر خودتان خصلت خانم ها را مي دانيد ) اما چه راهي براي اين كار پيدا بكنيم موندم البته ناگفته نماند من با سريع تحويل دادم تلويزيون تا حدودي در اين كار موفق بودم.
اگر شما دوستان راهي پيدا كرديد من هم بي نصيب نزاريد چون در جامعه كنوني تعداد وقدرت خانم ها بيشتر است. موافق هستيد دوستان .
 

مصطفی رحمانیان

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
سلام
ضمن اینکه من روش تمام دوستانم رو تحصین می کنم .... روشهای خودم رو هم می نویسم
من اعتقاد دارم که کار را هر چه سریعتر باید تحویل داد تا مشتری راضی باشد
همیشه جلوی مشتری دستگاه را باز می کنم و سر پایی عیوب را نشانشان می دهم و همان جا هزینه تقریبی دستگاه را اعلام می کنم
هیچ وقت وسیله مردم را روی سر هم نمی گذارم و یا اگر می گذارم بین 2 دستگاه یک تکه موکت قرار می دهم
مغازه ام بیشتر به یک خانه یا هتل شبیه است( اکثر کسانی که وارد مغازه می شوند می پرسند ؟ آقا با کفش بیایم داخل؟)
بیشتر اوقات شکلات روی میز هست
مشتری بر روی میز پیشخان از اشعار زیبا و مجلات و روزنامه ها و آگهی نامه ها و آخرین دستاوردهای الکترونیک و مقالات زیبای سایت بهره مند می شوند
یک میز ویترینی زیبا هم کنار پیشخان هست که انواع لنز و برد و قطعات برای نمونه آنجا هست
وازه تعمیر تلویزیون معجزه می کند... حتما در تابلو بکار ببرید
و در آخر هم به تعدادی از فروشگاههای الکترونیک که در شهرم هستد ...... به فروشندگانشان بابت فرستادن هر مشتری مبلغی (مثلا 2000 تومن) پرداخت می کنم حالا چه کار این مشتری را بگیرم یا نگیرم ....در هر حال برای من سود است چون حتی اگر کار مشتری را تحویل نگیرم یک نفر جای مغاز ه ام را یاد گرفته و دیر یا زود بر می گردد. و تازه چیزی هم از من کم نمی شود ... وقتی دستگاهی برایم 15000 تومن سود دارد خوب بشود 13000 تومن..... ولی همیشه کار داشته باشم""""
مثلا همین دیشب من بابت روز قبل به یکی از فروشگاهها 26000 تومن پرداخت کردم
واقعا هم راضی هستم و فکر نمی کنم کاری برای من پر سودتر و راحت تر از این وجود داشته باشد
رعایت انصاف و ادب را باید کرد و همیشه در ذهن داشت که مشتری راست می گوید و ما باید در سدد رفع عیب دستگاهش بعه نحو احسنت باشیم
با پای راست وارد مغازه می شوم و توکل به خدا را در همه کارهایم لحاظ می کنم
 
آخرین ویرایش:

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,640
اصفهان
با سلام به دوستان عزيز
به نظر من يكي از جالبترين مباحث در انجمن ها، همين بحث است كه اينجا جا دارد از جناب صابري تشكر بكنم چون تبليغات يك شاهرگ حياتي براي يك كاسب است. من در كار خودم دستگاههي كه تعمير مي كنم تا 3 ماه ضمانت مي كنم و هميشه اولويت اول كارم تعميرات تلويزيون است و سعي مي كنم يك روزه تحويل بدهم كه اين خود بسيار مهم است زيرا يك خانواده منتظر يك تلويزيون است و هنگامي كه زود به خانه برگردد اون خانواده خيلي خوشحال مي شوند و اين خود بهترين تبليغ است.
واما موضوعي كه چندماهي ذهن من را مشغول كرده اين هست (البته اگه دوستان مسخره نكنند). ما چطور مي توانيم بيشترين تبليغ با كمترين هزينه را داشته باشيم؟
به نظر من تنها راه اين كار هست كه ما بتوانيم خانم ها را راضي بكنيم و از خدمات يا محصولمان خوششان بيايد (ديگر خودتان خصلت خانم ها را مي دانيد ) اما چه راهي براي اين كار پيدا بكنيم موندم البته ناگفته نماند من با سريع تحويل دادم تلويزيون تا حدودي در اين كار موفق بودم.
اگر شما دوستان راهي پيدا كرديد من هم بي نصيب نزاريد چون در جامعه كنوني تعداد وقدرت خانم ها بيشتر است. موافق هستيد دوستان .
به نام خدا
سلام جناب خوشبین عزیز. شما لطف دارید. مدتها بود که به فکر تبلیغات موثر در رابطه با کار خودم بودم که به فکر باز کردن تاپیکی در این رابطه شدم و خدا را شکر خوب هم گرفت و جواب داد. گفتم شاید کسی استقبال نکند. اما روشهای دوستان در تبلیغات در نوع خود جالب و قابل قبول است.
اما شما زدید وسط خال!!! نکته مهم در کاسبی جلب رضایت خانمهاست! یکی از دوستانم میگفت اگر میخواهی شغلی را شروع کنی که آینده مالی آن تضمین شده باشد، کاری را انجام بده که طرف حساب تو خانمها باشند. یعنی تو بخواهی پول را از آنها بگیری. نه اینکه مثلا بعدا شوهرم حساب میکند! چون خانمها در پول خرج کردن ترسی ندارند ولی آقایان فکر همه جا را میکنند و بعد هزینه مینمایند. مثلا بیشترین خرید کنترل در مغازه بنده از طرف خــانمها است و تعمیر هم همینطور آقایان میگویند که از بس به ما قر زدند(خانمها) تلویزیون را برای تعمیر آوردیم!!!
اما به نظر من برای این کار اولین چیز تمیزی است. چه تمیزی خود مغازه چه تمیزی دستگاه موقع تحویل. یعنی اگر مشتری دستگاه را کثیف آورده بود شما موقع تحویل آن را طوری تمیز کنید که مشتری دستگاه خود را نشناسد. همچنین دیده ام که خانمها به گرفتن خاک در تلویزیون خیلی اهمیت میدهند و اگر شما یک دستگاه بلوور یا پمپ باد در مغازه داشته باشید و جلوی مشتری یا عابران و رهگذاران خاک تلویزیون را بگیرید تبلیغ بسیار خوبی برای کار است(این را تجربه کرده ام) و مشتری به خاطر اینکه حداقل خاک تلویزیونش گرفته شود آن را پیش شما می آورد.
باز هم از توه سپاسگذارم.
 

mostafa_sh

مدیر انجمن صوتی و تصویری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2006-10-04
783
8,097
با سلا م خدمت دوستان
بنده هم روشهای برای پر رونق کردن کسب خود کردم که برایتان میگوییم : 1- با ادب احترام و روی خوش با مشتری برخورد و رفتار کردن 2- رابطه خوبی با فروشگاه های محصولات صوتی وتصویری داشتن و جلب رضایت آنها برای فرستادن کار گارانتی و غیر گارانتی.3- اعتمادسازی و انجام کار به موقع و سریع و درست به مشتری.4- صمانت 3 ماه برای کارهای انجام شده در تعمیرگاه به مشتری.5- مدارا کردن با رفتارهای ناشایست بعضی از مشتریها و داشتن صبر و حوصله
 
بالا