آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: سوختن دیود های ولتاژ مایکروفر در مدل TOSHIBA ER-YH610 در اینورتر و خطای H73

amolpana

مدیر بخش تخصصی LED و LCD
مدیر تالار
2010-10-26
2,016
13,711
(تبرستان) آمل
به نام خدا
سلام دوست عزیز
توجه کنید دوست عزیز
اولین کار برای حل مشکل شما پیدا کردن سرویس منوال دستگاه شماست که بررسی کنید این کد های خطا مربوط به چه مشکلی است!!
الان دیود ها نسوختند سالمه ؟
به احتما زیاد این کد ها مربوط به سنسورهای فرمان یا .... هستند که باید بررسی شود گاها پیش میاد این سنسور ها سولفات میشود و رطوبت یا آب میگیرد و دستورات لازم را ارسال نمیکند !
در عین حال با این تشکیلات که این همه تعمیر این دستگاه طول کشید باید دقیق تر و با اطلاعات بیشتری بررسی شود
تشکر
 

gangeh

کاربر
2013-01-08
14
28
با سلام خدمت استاد محترم
این مایکروفر با سال ساخت 2004 مخصوص داخل ژاپن است( با نوشته های ژاپنی روی آن) و ولتاژ کار 110v و من نتوانستم با مترجم های رایج از سایت های ژاپنی اطلاعات سریس منوال آنرا بدست بیاورم .همچنین مدل مشابه این ماکروفر توشیبا ،برای اروپا ER_A7 میباشد ،که باز هم نتوانستم اطلاعاتی برای آن کسب کنم در صورتی که دوستان بتوانند من حاضر به خرید آن هم هستم.من این ماکروفر را ابتدای سال2005 از بندر گناوه در جنوب ایران خریداری کردم تا اکنون نیز خیلی خوب کار کرده است.
اما وضعیت دیودها ، من این دو دیود را با یک مولتی متر و یک باطری 9v و یک مقاومت 1k اهمی تست کردم در حالت موافق ولتاژی در حد 6 ولت داشت و در مسیر مخالف جریانی عبور نمی کرد. در ضمن در مراحل قبل بصورت کاملا مشهود می سوختند ( دو تیکه شدن یا ذوب شدن)
اما یک نکته : در گذشته دو مورد خطای H53 مایکرو فر اعلام کرد که با تمیز کردن حسگر دما داخل مایکرو فر این مشکل برطرف می شد الآن هم بنظر من مشکل در همین اینورتر است چرا که مگنترون سالم ( نو خریداری شده) دیود های های ولتاژ نیز برای بار سوم عوض شدند و در این مرحله من از دوستانی که در بخش اینورتر دستگاههایی مشابه مانند پاناسونیک کار کرده اند راهنمایی می خواستم . من باتوجه مشغله کاری روز های پنج شنبه و جمعه میتوانم روی آن کار کنم و جستجوی زیاد برای قطعات آن و با توجه بی تجربه بودن در تعمیرات مایکروفر ها ( البته با کمک شما تا حدی تجربه اندوختم) لذا به همین دلیل تاخیر زیادی داشته ام . در هر شکل من نا امید نیستم با تشکر مجدد از شما
 

amolpana

مدیر بخش تخصصی LED و LCD
مدیر تالار
2010-10-26
2,016
13,711
(تبرستان) آمل
به نام خدا
سلام دوست عزیز
از نتایج به دست آمده عیب دستگاه شما باید از سنسور های گرما یا مادون قرمز باشد لطفا بررسی کامل و نتیجه را اعلام فرمایید تا تاپیک حل شده و بسته شود
تشکر و احترام
 
بالا