آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

مشکل: سرد نبودن لوله برگشت گاز اسپیلت 24000 اجنرال

aminh3

کاربر
2011-05-29
42
12
لیان
سلام
مجدد ممنون از دوستانی ک بنده رو راهنمایی کردند.

امروز صبح دیدم لوله برگشت (قطر بزرگ) سرما داره ، در حالی ک در ابتدای کار تا 5 دقیقه بعد روشن شدن سرمایی حس نمیشه. اینم بگم ک در خونه فقط زمانی که هستم کولر روشن است یعنی قبل از روشن کردن کولر گرمای زیادی در خونه وجود دارد. این روزا هوای جنوب سخت قابل تحمله.

در مطالبی که در انجمن خوندم ، در یکجایی از خازن یونیت بیرونی بحث شد ، اینم بگم که کولر مدتی توسط کسی استفاده میشده و فکر کنم طرف از کمبود گاز خبر نداشته و همین طور استفاده میکرده
خواستم بدونم دلیل این ک آمپر میکشه (امپر مصرفی 19 و روی بدنه و ۱۲.۸ الی ۱۳ امپر ) احتمال داره از خازن باشه ؟
(سرمای کولر ، خنکی نداره آنچنان.)

اینم عکس از یونیت بیرونی
0up.ir/do.php?imgf=20150801-081648.jpg

0up.ir/do.php?imgf=20150801-081606.jpg

ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

parsa..parto

کاربر
2015-07-30
18
10
سلام
در هنگام سرویس کردن بله وکیوم انجام دادم ، اما در زمان شارژ کردن خیر .
بله تا آخر باز شده است.
در هنگام شارژ بیش از 70 psi گاز وارد شد ک گاز اضافه رو با باز بسته کردن شیر گیج کم کردم.
یکی از دوستان گفت ک چون جلوی فن باز نیست فشار گاز رو 70 نشون میده ، آیا ارتباطی داره ؟
احتمالش هست ک مایع وارد در هنگام شارژ وارد شده باشه ک باعث این مورد شده باشد ؟
گاز رو کم کنم تا عقربه گیج 65 رو نشون بده ؟
با این امپر کولرو دیگه روشن نکنم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
جلوی کولر شما حداقل باید 3 متر باز باشه اگر وکیوم انجام دادید و بازم سرمای مطلوب نداره میتونه بدلیل برگشت گرما به داخل موتور باشه که هم سرمای دستگاهو کم میکنه هم بعد مدتی کولر اورلد میکنه و موتور میسوزه
در ضمن از سالم بودن لوله ها مطمین هستید
یا پرچاتون گاز داده بوده!؟

Sent from my C2105 using Tapatalk
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: aminh3

parsa..parto

کاربر
2015-07-30
18
10
سلام
در هنگام سرویس کردن بله وکیوم انجام دادم ، اما در زمان شارژ کردن خیر .
بله تا آخر باز شده است.
در هنگام شارژ بیش از 70 psi گاز وارد شد ک گاز اضافه رو با باز بسته کردن شیر گیج کم کردم.
یکی از دوستان گفت ک چون جلوی فن باز نیست فشار گاز رو 70 نشون میده ، آیا ارتباطی داره ؟
احتمالش هست ک مایع وارد در هنگام شارژ وارد شده باشه ک باعث این مورد شده باشد ؟
گاز رو کم کنم تا عقربه گیج 65 رو نشون بده ؟
با این امپر کولرو دیگه روشن نکنم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
جلوی کولر شما حداقل باید 3 متر باز باشه اگر وکیوم انجام دادید و بازم سرمای مطلوب نداره میتونه بدلیل برگشت گرما به داخل موتور باشه که هم سرمای دستگاهو کم میکنه هم بعد مدتی کولر اورلد میکنه و موتور میسوزه
در ضمن از سالم بودن لوله ها مطمین هستید
یا پرچاتون گاز داده بوده!؟
سلام
ممنون از پاسختون.
دوست عزیز با توجه به عکس زیر
0up.ir/do.php?imgf=asc-zxcx.jpg


فاصله فن تا قسمت سیاه رنگ 30cm هست
دایره ابی رنگ همون فن هست دو قسمت سیاه هم قسمت جلویی فن هست.


لوله رو حتما ب کمک فنر باید رول کنم یا با توجه به لاله بودن سر لوله نمیشه از فنر استفاده کرد؟
ممنون میشم در صورتی نکته ای وجود دارد بگویید

با تشکر از شما


Sent from my C2105 using Tapatalk
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: aminh3

parsa..parto

کاربر
2015-07-30
18
10
سلام
ممنون از پاسختون.
دوست عزیز با توجه به عکس زیر
0up.ir/do.php?imgf=asc-zxcx.jpg


فاصله فن تا قسمت سیاه رنگ 30cm هست
دایره ابی رنگ همون فن هست دو قسمت سیاه هم قسمت جلویی فن هست.


لوله رو حتما ب کمک فنر باید رول کنم یا با توجه به لاله بودن سر لوله نمیشه از فنر استفاده کرد؟
ممنون میشم در صورتی نکته ای وجود دارد بگویید

با تشکر از شما
جلوی کولر باز شه مشکلت حل میشه وگرنه موتور بعد مدتی اورلد میکنه و بعدش میسوزه

Sent from my C2105 using Tapatalk
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: aminh3

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
سلام
یک اسپلت 24000 هزار اجنرال ، نشتی گاز داشت ک بعد از برطرف کردن نشتی ، شارژ گاز شد.
ولی سرمایشش زیاد جالب نیست ، لوله بزرگ ک مربوط ب برگشت گاز هست اصلا سرمایی نداره ولی لوله مویینی سرما داره ولی یخ نمی ببنده.
با گیچ تا 65 psi گاز واردش کردم.
طول لوله کلا 3 متر هست.
وقتی که گاز کم شده بود لول مویین یخ میبست ، ولی لوله بزرگ کم سرما داشت.

ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر.

روز رسانی***
امپر رو اندازه گرفتم و ۱۹ امپر می کشید در حال ک روی بدنه امپر مصرفی رو ۱۲.۸ الی ۱۳ امپر نوشته

ضمنا فضای جلوی موتور بیرون ( جلوی فن ،کامل آزاد نیست) به همین دلیل یک از دوستان گفت گرما دفع نمیشه و دوباره به موتور بر میگرده و میزان گاز رو زیادنشون میده
ممنون میشم راهنمایی کنید.


به احتمال قوی داخل سیستم شما هوا هستش
شما باید اول تمام گاز سیستم خودتون رو خالی کنید و وکیوم کامل به مدت حداقل 15 دقیقه انجام بشه و در انتها شارژ گاز انجام بشه

موفق باشید.
 

amir general

کاربر
2015-07-08
9
25
با سلام خدمت اساتید بزرگوار.
به نظر من مشکل این بنده خدا از کمپرسوره.
همانطو ر ک خودتون واقف اید چند دلیل بسیار مهم وجود داره ک یک کمپرسور امپر بکشه.
1:دفع نشدن گرمای کندانسینگ بدلایل مختلف(کثیف بودن-خرابی فن وخازن فن-نصب درمحیط بسته-و...)
2:گرفتگی و انسداد در طول مسیر لوله ها یا سیستم(خرابی شیر برقی -وحتی در یک نصب بد جمع شدن زیادی روغن موتور به داخل پنل و...)
3:تزریق گاز اضافی به سیستم
4:در استانه خراب شدن خازن کمپرسور
5:خصوصا افت ولتاژ شبکه برق ک کمتر مورد توجه قرار میگره.I=P/V جریان با ولتاژ رابطه مع*** داره
6:THE END فرسوده ویا نیمسوز شدن کمپرسور(جریان کمپرسور درحالت بی باری تست شود اگر بالا بود ک خرابه اگر هم پایین بود ممکنه بدلیل فرسوده شدن تو کار جواب نده.)

ضمنا عدم وکیوم در سیستم های با مبرد22تاثیر زیادی روی امپر در کوتاه مدت رخ نمیدهد.دربلند مدت اثرات سؤخودشو نشون میده.(چون مطمنم از هر100تا کولری ک فروختم 70تاش برق کش ساختمان نصب کردن اونم بدون وکیوم)

من الله توفیق
 
آخرین ویرایش:

aminh3

کاربر
2011-05-29
42
12
لیان
سلام
دیروز جلوی فن رو بطور کامل باز کردم ، خدارو شکر گرما دفع میشه و آمپر مصرفی رو 14 بود ، از کنتور چک کردم .(در حالت اول 19 بود)
متاسفانه وقتی ک در جای قبلی بود گرما دفع نمیشد و عقربه گیج عدد بالایی رو نشون میداد ک گازش رو کمی تخلیه کردم و دید مجددا عقربه بالا میره ، تا اینکه جاشو عوض کردم و دیدم لوله رفت یخ بسته و نشون از کمبود گاز هست.
حالا یک سوال
بنظرتون مبرد یک دست باشه بهتره یا بهش مبرد اضاف کنم .
یکی از دوستان میگفت مبرد 22 اماراتی تعریفشو زیاد شنیده ، ممنون میشم اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه.
با تشکر.
 

amir general

کاربر
2015-07-08
9
25
زمانیکه لوله رفت تو برفکه فشاری روی کمپرسور نیست پس جریان 14امپر خیلی بالاست.
ابتا این مشکل باید برطرف بشه.بعد شارژ مجدد گاز.
 
بالا