آی پی امداد
abtahi

راهنمایی درخصوص سوختن ترایاک جاروبرقی پاکشوما

arashpi

کاربر
2023-09-09
50
34
Iran
دوست گرامی
معمولا اهم موتور را که ضرب در عددی حدود ده بکنید حدود راکتانس موتور در میاد و میتونین جریان عملیاتی دائمی موتور رو محاسبه کنین.
با این ترتیب، تمام موتور ها یک جریان راه انداری دارن که در بی باری از یک و چهار دهم ( 1.4 ) تا حدود 2.5 برابر جریان دائمی خواهد بود. ولی اگر راه اندازی زیر بار باشه، بسته به بار تا هشت برابر جریان دائم هم رسیده، و در حالت < بیشتر از بار نامی یعنی ساکن بودن روتور> جریان فقط حاصل تقسیم 220 بر مقدار مقاومت خواهد بود که خیلی خیلی زیاد هست. موتور بار زیاد میکشه و طبعا ترایاک میسوزد.
جریان زیاد موتور یا از اتصالی حلقه های هر کدوم از سیم پیچها ( چه استاتور چه روتور) میتواند باشد یا از اضافه بار راه اندازی ( overload ) هست. که معمولا بخاطر گیر بودن بالبرینگها یا دلایل دیگر مثل پیچیدن نخ و تماس پروانه به شاسی ایجاد می شود. ممنون.
موفق باشین اخوی
ازتوضیحات جامعتون بسیارممنونم
بجزمورداول که میزان اهمی موتورراباراکتانسش بصورت ضریبی ثابت نسبت داده ایدبقیه مواردبصورت عملی یاتئوری تاییدشده است.
لطفامورداول رواگرمبنای عملی داره دقیقترتوضیح بفرمایین وایابرای موتورهای سه فاز ویاdcهم میشه نسبت ثابتی درنظرگرفت؟
درخصوص موتورجاروبرقی بلبرینگهاسالمندوشفت ان کاملاروان است وبااتصال به برق بصورت نرمال دورمیگیرد،امادرلحظه استارت بارموتورروی اون هست پس میتواندجریان راه اندازیش ازجریان نامیش بیشترشودامادراینجاچندعلت میتواندخرابی واتصال کلاف سیم پیچ موتورراتقویت کند
_خرابی دقیقابعدازرفتن اب بداخل جاروبرقی ازطریق مکش بداخل موتوراتفاق افتاده است
_ترکیدن ترایاک درهمان لحظه ابتدایی وصل به برق(بفرض اگرترایاک اورجینال هم نیاشد)نباید اتفاق بیفتدولااقل چندثانیه دوام بیاوردچون درلحظه وصل به برق باتوجه به بردکنترلی تنظیم دورموتور،بنظرنبایددوران از۷۰درصددورکامل بالاترباشد،خوداین مسئله میتواندبه کاهش جریان راه اندازی کمک کند.
 
بالا