آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته اول اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شعار "بزرگ‌تر، بهتر است" در تولید گوشی‌های همراه!


ال‌جی گوشی همراه هوشمند پنج اینچی خود را با نام "Optimus Vu " به طور رسمی معرفی کرد.
به نظر می‌رسد که شعار "بزرگ‌تر، بهتر است" (Bigger is better ) بدجوری بر فکر و عمل تولیدکنندگان گوشی‌های همراه و بخصوص گوشی‌های هوشمند سلطه پیدا کرده و غالب شده است.
سامسونگ با تولید متعدد و انواع مختلف گوشی سری "گلکسی نت" خود که دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی است، هم خودش توجه خاص خودش را به این شعار نشان داد و هم دیگران را ترغیب به ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر کرد.
حالا نوبت شرکت ال‌جی است که گوشی‌های بزرگی را به بازار عرضه کند. ال‌جی رسما امروز گوشی هوشمند جدید خود را با نام "Optimus Vu " معرفی کرد. این گوشی هوشمند جدید با سیستم عامل آندروید 2.3 کار می‌کند و دارای صفخه نمایش بزرگ پنج اینچی است.
البته ال‌جی قبلا اعلام کرده بود که به تولید گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ روی آورده است؛ ولی امروز با نمایش این گوشی نشان داد که به حرفش عمل خواهد کرد.
lg%20logo.PNG

این گوشی ویژگی‌های مثبت و نسبتا بالایی را در خود جای داده است: پردازنده دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، 32 گیگا بایت فضای داخلی، دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب، پورت "اچ‌دی‌ام‌آی" (برای کسانی که ممکن است فکر کنند هنوز هم صفحه نمایش 5 اینچی کوچک است) و ضخامت 8.5 میلی متری. این گوشی همچنین شبکه‌های سریع " LTE " را ساپورت می‌کند.
البته اگر شما جزو کسانی هستید که با شنیدن این خبر که این گوشی دارای آندروید 2.3 است، از خرید آن منصرف شده‌اید؛ باید بدانید که ال‌جی قول داده است که این گوشی به زودی می‌تواند با آپدیت 4 آندروین نیز کار کند.
ال‌جی اعلام کرده است که این گوشی هوشمند را ابتدا در کره جنوبی در ماه مارس – اسفند - عرضه خواهد کرد و به مرور زمان در سایر کشورها هم در دسترس خواهد بود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: meigoon

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل درصدد یافتن راه‌های جدید باز کردن قفل اندروید

2.png
شرکت گوگل درصدد معرفی راه‌های جدید برای باز کردن قفل سیستم عامل اندروید مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است.

;قفل گوشی‌های هوشمند مانع از استفاده تصادفی صاحب گوشی و نیز دسترسی افراد دیگر به سیستم می‌شود.
یکی از راهکارهایی که گوگل به دنبال آن است حق استفاده انحصاری از گوشی به روش شناخت صدای صاحب گوشی است. روش دوم نیز استفاده از متد دو آیکنی است.
سومین روش بر اساس شناسایی صورت صاحب گوشی با استفاده از دوربین گوشی است؛ در این صوت با شناسایی صورت، سیستم عامل از حالت قفل خارج شده و نیازی به پین کد یا مکانیزم قفل باز کنی گرافیکی نیست.
نخستین هندست اندرویدی در سال 2008 پدیدار شد و در حال حاضر مدعی در اختیار داشتن 48.8 درصد بازار است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
روش‌های پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه اعلام شد

10.png
پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه از طریق سامانه اطلاع‌رسانی 09990، خود پرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیام کوتاه، پایانه فروش و پروتکل وب در سطح کشور امکان‌پذیر است که با این روش‌ها دیگر لازم نیست مشترکین وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌ها صرف کنند.

;یکی از نکات مهم امنیتی در روش پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه این است که پس از رفع نیاز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک، ‌برای جلوگیری از پر شدن حافظه موبایل و نیز عدم اطلاع دیگران از شماره حساب شما، ‌توصیه می‌شود آن را پاک کنید.
همچنین درصورت واگذاری سیم‌کارت یا‌ مفقود شدن آن، ‌از طریق اینترنت یا شعبه‌ای که در آن حساب دارید، این خدمت را برای شماره موبایل مذکور غیر فعال کنید. عواقب ناشی از عدم اقدام فوق به عهده مشتری است.
* نحوه اشتراک و استفاده از خدمات در کلیه روش‌ها:
1) افتتاح حساب نزد هر یک از بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات غیرحضوری پرداخت قبوض
2) تکمیل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دریافت کد شناسایی و کلمه عبور
* روش پرداخت قبض از طریق اینترنت
ابتدا به آدرس بانک مورد نظر در اینترنت مراجعه کنید، به قسمت بانکداری الکترونیک سایت مورد نظر بروید. کد شناسایی و کلمه عبوری را (در صورت درخواست)که قبلا از شعبه دریافت کرده‌اید، وارد و در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنید.
همچنین باید فرم پرداخت قبض را براساس قبضتان تکمیل و سپس تایید کنید و بانک مورد نظر به نمایندگی از شما مبلغ قبض را پرداخت می‌کند.
اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض را انتخاب کنید، گزارش تائیدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.
‎ * روش پرداخت قبض از طریق POS
کارت خود را در دستگاه پایانه فروش بکشید؛ وارد منوی پرداخت قبوض شوید، شناسه قبض را وارد نموده و کلید تائید را فشار دهید، شناسه پرداخت را وارد کرده و کلید تائید را فشار دهید.
برای تایید صحت مبلغ قبض نمایان شده برروی صفحه دستگاه، کلید تائید را فشار دهید. رمز کارت را وارد کرده و تائید کنید. دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به این پرداخت را برای شما چاپ می‌کند.
* روش پرداخت قبض از طریق تلفنبانک
ابتدا با تلفن شماره اعلام شده بانک جهت استفاده از خدمات تلفن- بانک تماس برقرار کنید؛ تلفن خود را در حالت TONE قرار دهید، شماره کارت خود را وارد کنید و در پایان کلید ستاره * را فشار دهید.
در برخی از سیستم‌ها در صورت یکبار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض، در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت نیازی نیست.
شناسه قبض را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید. شناسه پرداخت را وارد کنید و کلید * را فشار دهید (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.)
مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم قرائت می‌شود. اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام کنید.
همچنین جهت انجام عملیات پرداخت کلید مربوطه را فشار دهید، شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه های مجازی) خود را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید.
جهت دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط کلید مربوطه را فشار دهید. توسط سیستم تلفنبانک، پیغام پرداخت قبض، شماره پیگیری و تاریخ پرداخت جهت یادداشت کردن ، اعلام می‌شود.
موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کنید تا درصورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار گیرد.
* روش پرداخت قبض از طریق ATM
کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار دهید، منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن‌همراه را انتخاب کنید. با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. ( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است).
شناسه پرداخت را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت شما مرتبط باشد) انتخاب کنید؛ در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ ، شناسه قبض... در صفحه مانیتور، نمایش داده می‌شود.
در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تائید کنید. پس از رویت شماره پیگیری، رسید مربوطه را از دستگاه خودپرداز دریافت کنید. در این رسید، شماره پیگیری، زمان انجام عملیات، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض، درج شده است. ضمنا شماره پیگیری مربوطه در صورتحساب شما نیز درج می‌شود.
حتما رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه کنید و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی، نزد خود نگهدارید.
* روش پرداخت ازطریق سامانه 09990
ابتدا با مرکز اطلاع‌رسانی 09990تماس حاصل بگیرید. جهت دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکین و پرداخت آن ازطریق کارت بانکی (با استفاده از کارت عضو شتاب )کلید اعلامی را انتخاب کنید.
شماره تلفن ‌همراه را وارد کرده وکلید # را فشار دهید.(درصورت تماس ازتلفن ثابت) و درخصوص دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب (پایان دوره، میاندوره )کلید اعلامی را انتخاب کنید.
جهت پرداخت قبض از طریق کارت­بانک کلید اعلامی را فشار دهید و شماره کارت بانکی را وارد و کلید # را انتخاب کنید. رمز خرید اینترنتی را وارد وکلید # را فشار دهید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
چشم‌بسته پیامک ارسال کنید


یک برنامه کد متن باز ویژه کاربران دارای مشکل بینایی یا بینایی کم در «جورجیا تک» طراحی شده که ممکن است ابزار پیامک‌نویسی مفیدی برای تمامی کاربران باشد. ;شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی مثل پشت چراغ قرمز یا در یک جلسه کاری با عجله و بدون نگاه کردن به صفحه گوشی، به سرعت پیامکی نوشته‌اید. برنامه رایگان «بریل تاچ» این شکل از مولتی‌تسکینگ یا انجام همزمان چندین کار را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند.
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
georgiatech-prototype-app-BrailleTouch.jpg

این برنامه سیستم نوشتن خط بریل را به یک دستگاه صفحه لمسی می‌افزاید و به عنوان مثال صفحه لمسی آیفون را به یک کی‌بورد مجازی برای خط بریل تبدیل می‌کند که تنها به ۶ کلید نیاز دارد و اشارات را به نقاط ورودی تبدیل می‌کند.
با استفاده از این امکان نوشتاری، شما می‌توانید دستگاهتان را در کف دست یا بین انگشتانتان بگیرید و در حالی‌که به صفحه آن نگاه نمی‌کنید به نوشتن بپردازید.
«بریل تاچ» در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کار خواهد کرد و به شما امکان می‌دهد الفبای خط بریل را در کمتر از چند دقیقه یاد بگیرید. همچنین این برنامه نیاز به دستگاه‌های دارای کیبورد بریل اختصاصی گران‌قیمت را کاهش می‌دهد.
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
georgiatech-BrailleTouch.jpg

هنوز معلوم نیست استقبال کاربران عمومی از این برنامه تا چه اندازه باشد اما بررسی‌ها نشان داده کسانی که به خط بریل آشنایی دارند می‌توانند تا ۳۲ کلمه در دقیقه را با ۹۲ درصد درستی تایپ کنند.
این برنامه که تاکنون نسخه آیفون و آی‌پد آن طراحی شده و قرار است نسخه‌های اندرویدی آن نیز به زودی عرضه شود، در رقابت موبایل اچ.سی.آی ۲۰۱۱ در استکهلم برنده جایزه بهترین طراحی شد و در حال حاضر در نمایشگاه Abilities Expo آتلانتا نیز به نمایش در آمده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اسپری آنتن‌دهی تلفن همراه ابداع شد

99912938.jpg
محققان یک شرکت آمریکایی اسپری آنتن ابداع کرده‌اند که باعث تقویت سیگنال‌های ارتباطی می‌شود.


کاربران تلفن همراه از قطع مکرر تماس‌ها و ضعف آنتن‌دهی در شبکه‌های مخابراتی شاکی هستند؛ اما با استفاده از فناوری جدید اسپری آنتن می‌توان کیفیت آنتن دهی را بهبود بخشید.

اسپری آنتن در کنفرانس Solve for X گوگل رونمایی شد. با پاشیدن اسپری بر روی سطوح مختلف مانند دیوار، درخت و حتی بر روی لباس، سیگنال تقویت کننده آنتن ایجاد می‌شود.

اسپری آنتن بر روی درختان مورد آزمایش قرار گرفت و محققان توانستند سیگنال VHF را تنها از طریق آنتن ایجاد شده بوسیله اسپری به 22 کیلومتر دورتر ارسال کنند.

به گفته «رت اسپنسر» مدیر فناوری شرکت Chamtech Enterprises با استفاده از این اسپری کارایی تلفن همراه تا 10 درصد بهبود پیدا می‌کند.

هدف بعدی محققان ارتقای این فناوری برای طراحی اسپری آنتن چند منظوره عنوان شده است که براحتی بر روی تمام سطوح و محیط های مختلف قابل استفاده باشد.

محققان به نتیجه آزمایش اسپری آنتن و کارآیی آن در زیر آب نیز خوشبین هستند و معتقدند محققان اقیانوس‌شناسی، کارشناسان آب و هوایی و حتی جوشکاران در زیر آب نیز می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

مسؤولان شرکت علاوه بر مذاکره با شرکت‌های دولتی،‌ به دنبال جذب مشتریان بیشتری از جمله شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه و تولیدکنندگان قطعات پزشکی هستند.

در سال 2001 آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA)‌ نیز تحقیقاتی درخصوص استفاده از مواد مختلف برای تقویت آنتن‌های رادیویی در تجهیزات نظامی انجام داده بود که نتیجه بخش نبود.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تصاویر و مشخصات کامل دو گوشی جدید سامسونگ


سامسونگ دو گوشی همراه خود را با نام‌های " Galaxy Ace 2 " و "Galaxy Mini 2 " معرفی کرد.
شرکت سامسونگ با انتشار تصاویری از محصولات جدید خود خبر حضور این دو گوشی همراه را در کنگره جهانی موبایل (MWC ) در هفته آینده تایید کرد.
دو گوشی همراه "Galaxy Ace " و "Galaxy Mini " دو نمونه از محصولات موفق و پرطرفدار سامسونگ بودند که بازار نسبتا خوبی را برای سامسونگ ایجاد کردند.
سامسونگ اعلام کرده است که دو محصول جدید این شرکت نسبت به دو مدل پایین‌تر خود دارای صفحه نمایش، پرازنده و دوربین ارتقا یافته است.




galaxyace-2.png


گوشی " Galaxy Ace 2 " دارای سیستم عامل آندروید 2.3 با قابلیت TouchWiz UI 4.0 ، پردازنده دو هسته‌ای 800 مگاهرتزی، صفحه نمایش 3.8 اینچی WVGA ، دوربین 5 مگاپکسلی، پشتیبانی از ضبط ویدئویی با کیفیت 720 پکسلی HDو پشتیبانی از Wi-Fi است.





galaxy-mini-2-.png

از سوی دیگر " Galaxy Mini 2 " دارای مشخصات متفاوتی است. مد رنگ روز و ویژگی‌های پردازنده 800 مگاهرتزی، صفحه نمایش 3.3 اینچی HVGA ، دوربین 3 مگاپیکسلی، سیستم عامل آندروید 2.3، و بیشتر می‌شود.
سامسونگ اعلام کرده است " Galaxy Ace 2 " را برای اولین‌بار در انگلیس و "Galaxy Mini 2 " را برای اولین‌بار در فرانسه در ماه مارس – اسفند - عرضه خواهد کرد و به مرور زمان در بازار سایر کشورها در دسترس خواهد بود.
گفتنی است که قیمت " Galaxy Ace 2 " 349 یورو و قیمت "Galaxy Mini 2 " 199 یورو اعلام شده است.

مشخصات کامل این دو گوشی را در زیر ملاحظه می‌کنید:
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اعلام مبلغ وصولی یک دقیقه مکالمه تلفن بین‌الملل از ایران به مقصد سایر کشورها
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
Multimedia%5Cpics%5C1385%5C3%5CIT%5C43.jpg



نرخ وصولی مکالمات تلفن بین‌الملل که از سوی مشترکین تلفن همراه ایران به مقصد سایر کشورها برقرار می‌شود از ساعت هشت تا 21 به ازای هر دقیقه معادل مبلغ 10 پالس و از ساعت 21 تا هشت و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی به ازای هر دقیقه معادل مبلغ هشت پالس اضافه می‌شود.
مبلغ وصولی یک دقیقه مکالمه تلفن بین‌الملل از ایران به مقصد سایر کشورها در کلیه کشورهای جهان به جز ویتنام، کوبا، سورینام، گویان فرانسه، ریونیون، آنتیل فرانسه، والیس وفوتانا مبلغ 1575 ریال و در کشورهای ذکر شده 4796 ریال است.
به عنوان مثال در کشور افغانستان با احتساب هزینه، عوارض و مالیات 2152 ریال می‌شود اما نرخ وصولی یک دقیقه ارتباط تلفن ثابت به مقصد تلفن ماهواره‌یی ثریا با کد (0088216) مبلغ 8600 ریال به اضافه مالیات و عوارض بوده که تغییری نکرده است.
;به نرخ وصولی ارتباط مشترکین تلفن همراه به مقصد ترمینال‌های ماهواره‌یی ثریا از ساعت هشت تا 21 به ازای هر دقیقه معادل مبلغ 10 پالس و از ساعت 21 تا هشت و روزهای جمعه وتعطیلات رسمی، به ازای هر دقیقه معادل مبلغ هشت پالس اضافه می‌شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
برنامه کاربردی کمک به نابینایان برای ارسال پیامک

3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
Multimedia%5Cpics%5C1390%5C12%5CIT%5C3.jpg



فناوری جدید به افراد نابینا کمک می‌کند تا با استفاده از صفحه‌نمایش لمسی دستگاه‌های تلفن همراه، پیامک ارسال کنند.
;محققان موسسه فناوری جورجیا، برنامه کاربردی را برمبنای سیستم نوشتاری بریل ساخته‌اند که در دستگاه‌های اپل و آندروید در دسترس قرار می‌گیرد.
ادعا شده است که تایپ کردن با این برنامه کاربردی، تا حدود شش برابر سریع‌تر از روش‌های موجود برای ارسال پیامک نابینایان است.
دسترسی به این فناوری برای افراد نابینا به سبب ازدیاد صفحه‌نمایش لمسی روندی رو به رشد دارد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی های اندرویدی موتورولا تا 3 ماهه سوم 2012 به روز رسانی نمی شود
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
Motorola-XT502-Greco-Android.jpg


;شرکت موتورولا تایید کرده که نسخه جدید اندروید را تا سه ماهه سوم سال 2012 در آمریکا عرضه نمی کند. این شرکت عنوان کرده که هنوز در حال ارزیابی و برنامه ریزی برای ارائه این نسخه برای گوشی های هوشمند واجد شرایط، است.

مدل های DROID RAZR ،RAZR MAXX ،DROID 4 ،BIONIC و XYBOARD 8.2 همگی منتظر نسخه جدید اندروید هستند و در این راه برای دریافت این نرم افزار با هم رقابت دارند. موتورولا برای به روز رسانی مشکل سخت افزاری دارد و تنها پردازنده مدل خانواده XOOM را ارتقا داده تا برای دریافت اندروید بستنی حصیری آماده باشد.

;قرار است تا در 3 ماهه دوم 2012 بستنی حصیری برای این مدلها ارائه شود. اما برای سایر گوشی های هوشمند موتورولا تا 3 ماهه سوم 2012 خبری از به روز رسانی سیستم عامل نیست.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تعویض رایگان سیم‌کارت‌های قدیمی مشترکان همراه اول در تهران و البرز
1.gif



طرح تعویض رایگان سیم‌کارت‌های قدیمی مشترکان همراه اول در دو استان تهران و البرز آغاز شد.
ناصر قدیری کاشانی - مدیر عامل شرکت خدمات اول - از اجرای طرح تعویض رایگان سیم‌کارت‌های قدیمی یک میلیون و 800 هزار مشترک همراه اول خبر داد و گفت: این طرح در فاز نخست در استان تهران و البرز اجرایی می‌شود که به صورت آزمایشی آغاز شده است.
ناصر قدیری کاشانی با بیان اینکه سیم‌کارت مشترکان اپراتور اول در تهران و البرز که روی آن‌ها کلمه TCI درج شده است، در این طرح تعویض می‌شود، ادامه داد: این سیم‌کارت‌ها با سیم‌کارت‌های جدید MCI تعویض خواهند شد تا مشکلاتی از جمله سوختن بدون دلیل سیم‌کارت مشترکان کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت خدمات اول در این طرح برای یک میلیون و 800 هزار مشترک در تهران و البرز به تدریج پیام کوتاه ارسال کرده و مشترکان را برای اجرای این طرح مطلع می‌کند، گفت: طی چند روز آینده شرکت خدمات اول به عنوان مرکز تماس اپراتور همراه اول با مشترکان تماس گرفته و با دریافت آدرس، سیم کارت‌های جدید را به آدرس مشترکان ارسال می‌کند.
قدیری کاشانی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در منطقه 15 پستی تهران انجام شده است، گفت: هزینه تعویض سیم‌کارت‌های TCI با MCI رایگان بوده و مشترکان مبلغی بابت این سرویس نمی‌پردازند.
;او گفت: پیش‌بینی می‌کنم ین طرح ظرف مدت 4 ماه در تهران و البرز به اتمام برسد. توزیع قبوض همراه اول نیز از خدماتی است که شرکت خدمات اول برای همراه اول انجام می‌دهد.
 
بالا