آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

بالا رفتن دمای آب پراید 141

jasonp

کاربر
2012-08-06
224
724
(در خیلی مواقع فقط پيچهاي اتصال بدنه زير باتري و روي گيربكس رو تميز كنید و دوباره ببندید و ايراد برطرف میشه.)


اگه ماشین جوش نمیاره فقط درجه الکی میره بالا مشکل همون فشنگی درجه آب ...

اگر هم جوش میاره و فنت به موقع کار نمیکنه سنسور دمای آب(فن) ...

سعی کن ترموستات رو هم درجه 71 بندازی خیلی تاثیر داره ...

سیستم انژکتور :

1 . فشنگی درجه آب که درجه آّب نشون میده ربطی هم به قطع وصل کردن فن نداره

2. سنسور دمای آب : 1 - کله سبز 2 - کله مشکی (خار وسط یا خار بغل ) که فن راه میندازه و قطع

میکنه...

سیستم کاربزاتور :

1 . مثل انژکتور ولی کله مشکی ...ولی برای انژکتورم میخوره بهش

2 . شمع موتور فن رادیاتور (75 درجه . 85 درجه . 91 درجه )که فن راه میندازه و قطع میکنه...

ماشینت انژکتور ؟
 

jasonp

کاربر
2012-08-06
224
724
. باسلام .
[h=2]بالا رفتن دمای آب پراید[/h]چند دلیل وجود دارد - 1 : از ترموستات می تواند باشد - 2 : از نوع روغن مورد مصرف می تواند باشد - 3: در نوع آب و هوایی که از اتومبیل استفاده می شود میتواند باشد - 4 : احتمال دارد جلوی رادیاتور کثیف شده باشد یا هوای مستقیم به آن نمی رسد .


اگه موتور رو تقویت کردین باید رادیاتو بایه مشابه بزرگ تر عوض کنید وگر نه یا رسوب گرفته یا مشکل موتور دارین بقیه موارد با چشم قابل تشخیصند اما این دو نه!




چند دلیل میتونه داشته باشه:

1- اشکال در عملکرد ترموستات
2-تایم نبودن زمان پاشش پمپ انژکتور
3-وجودرسوب در مسیر چرخش اب در سرسیلندر
4-فرسودگی شلنگهای ارتباطی با رادیاتور(از داخل پوسته های جداشده جلوی چرخش اب رو میگیرن)
5- اشکال درسرسیلندر (درصورت کف تراش شدن)



عیب یابی( علت گرم کردن بیش از حد موتور )
رفع عیب علت عیب
سیخ زدن و تمیز کردن لوله ها
لحیم کاری یا تعویض رادیاتور
تعویض شیلنگها
سفت یا تعویض بستها
تمیز و سرویس کردن رادیاتور
تعویض درب رادیاتور 1- گرفتگی لوله های رادیاتور
2- نشتی رادیاتور
3- سوراخ بودن شیلنگ های رادیاتور
4- شل یا خراب بودن بستهای رادیاتور
5- کثیف بودن شبکه ها از خارج
6- خرابی درب رادیاتور 1-خرابی رادیاتور
تعویض واشر و محکم کردن پمپ به بدنه
تعویض فیبر و پلاستیک و فنر ان تعویض پمپ 1- نشت کردن اب از جداره پمپ و بدنه
2- نشت از روی محور پمپ و خرابی فیبر و فنر 2- خرابی پمپ اب
تعویض ترموستات
تعویض ترموستات 1-ترموستات اگر گازی باشد و سوراخ شده باشد کار نخواهد کرد
2-به عللی از تنظیم خارج شده و دیرتر از حد معمول باز می شود 3- کار نکردن ترموستات
لوله کاملا بررسی و رفع عیب گردد
تعویض انباره
برطرف کردن موانع 1-خم شدن قسمتی از طول لوله اگزوز که دود نتواند خوب خارج شود
2- گرفتگی انباره اگزوز
3- اضافه کردن موانعی در سر لوله اگزوز جهت صدا 4- گرفتگی لوله های اگزوز
حل کردن املاح یا مواد شیمیایی و شستشو دادن قسمتهای داخلی ان با اب 1-ایجاد رسوبات در اثر استعمال ابهای املاح دار که در قسمت پشت سیلندرها و قسمتهای داخلی 5- گنجایش اب موتور کم شده
بوسیله چراغ تایمینگ لامپ وایر شمع یک دهانه پلاتین و گوش کردن صدای موتور میتوان دلکو را تنظیم نمود 1- دستگاه تنظیم برق یا دلکو باید تنظیم گردد تا جرقه شمعها به موقع مناسب گاز را محترق سازد 6- تنظیم نبودن زمان جرقه
باید با فیلر مناسب میزان شو
سنجش نیروی فنر طبق کاتا لوگ و در صورت ضعیف بودن تعویض پلاتین
تعویض بوش محور دلکو و تنظیم فاصله پلاتین
بازدید لوله های مکشی از کاربراتور تا دیافراگم و ازمایش دیافراگم
بازید و سرویس روغنکاری وزنه ها و فنرها 1- دهانه پلاتین به اندازه فیلر مناسب نیست ضعیف شدن فنر پلاتین
2- لقی محور دلکو در اثر سایش بوش محور
3- برامدگی تکیه گاه فیبر پلاتین سائیده شده
4- معیوب بودن دستگاه اوانس اتوماتیک
5- معیوب بودن دستگاه اوانس وزنه ای 7- تنظیم نبودن دهانه پلاتین
تعویض واشر و اندازه بستن پیچها
تعمیر سرسیلندر 1- محکم نبودن پیچهای سرسیلندر
2- تاب داشتن سرسیلندر 8- سوختن واشرسرسیلندر
احتیاج به زمان دارد 1- قطعات هنوز اب بندی نیست 9- گرم شدن موتور نو
تنظیم نبودن شناور
استفاده از ژیگلورهای همان کاربراتور
تعمیر یا تعویض نمودن صافی 1- تنظیم نبودن شناور کاربراتور
2-مناسب نبودن ژیگلور ها
3- گرفتگی صافی هوا ی کاربراتور 10- تنظیم نبودن مقدار مخلوط هوا و بنزین
رفع عیب علت معایب باطری
سیم کشی باطری را کنترل کنید ودر صورت لزوم سیم کشی را عوض کنید و صفحات عایق را عوض نماید
خانه های باطری را بیرون اورده و جعبه باطری را تمیز و دوباره صفحات را در جای خود قرار دهید 1- اتصال ضعیفی در سیم کشی پیدا شده یا سیم کشی خارجی باطری گاه گاهی در نتیجه ارتعاشات اتصال کرده
2- صفحات عایق داخل باطری خورده شده و در ته باطری ریخته شده و در ته باطری ریخته شده و باطری نمیتواند در خود برق ایجاد کند 1- باطری کم کم خالی می شود
سیم کشی باطری را کنترل کنید
صفحات داخل باطری را عوض کنید
داخل باطری را تمیز کنید 1- اتصالی در سیم کشی پیدا شده
2- صفحات داخل باطری به هم اتصال کرده است
3- جسم خارجی در باطری افتاده 2- باطری یک مرتبه خالی می شود
الکترولیت ان چک شود
سولفاته داخل باطری بیرون اورده شود
باطری به دستگاه شارژ صحیح بسته شود 1- الکترولیت داخل ان ضعیف است
2- کانال پر شده است
3- قطب مثبت و منفی ان را به دستگاه شارژ بر عکس بسته اید 3- باطری برق قبول نمی کند
اشکالاتی که از سیستم جرقه در کار موتور موثر است
علت معایب
1- نامیزان بودن زمان جرقه و تایمینگها
2- شل و سولفاته شدن اتصالها و دهانه پلاتین 1- کمبود قدرت
1- کثیف بودن شمع ها
2- خراب بودن وایرها
3- نامیزان بودن دهانه پلاتین ها 2- دیر روشن شدن موتور
1- چسبیدن وزنه های لنگری دلکو
2- به هم خوردن تنظیم دلکو 3- پس زدن موتور
1- چسبیدن وزنه های دلکو 4- داغ کردن موتور
1- شمع ها معیوب
2- نامیزان بودن دلکو 5- پیش جرقه زنی موتور
1- معیوب بودن شمع ها
2- نامیزان بودن دلکو 6- مصرف زیاد سوخت در موتور
1- خرابی کوئل
2- خرابی خازن
3- خرابی پلاتین 7- موتور روشن می شود اما خیلی زود خاموش می شود
1- چسبیدن اوانس ها
2- خراب بودن خازن
3- خراب بودن پلاتین 8- موتور دیر دور بر میدارد
1- خرابی کوئل
2- خرابی خازن
3- خرابی پلاتین
4- وایر قطع یا سولفاته یا بردیدگی دارند
5- شکستگی و ترکیدگی چکش برق
6- خرابی شمع ها
7- تنظیم نبودن دلکو
8- شکستگی درب دلکو
9- میزان نبودن وایر چینی
9- موتور دیر روشن یا روشن نمی شود
جدول عیوب احتمالی کاربراتور (سوخت زسانی)
برطرف کردن عیب علت عیب
سوزن شناور را پیاده نموده و انرا تمیز کرده
صافی بنزین را پیاده و کاملا تمیز کنید
سطح سوخت را بررسی و در صورت لزوم تنطیم کنید 1- گیر گردن سوزن شناور بعلت عبور مواد خارجی موجود در سوخت
2- کثیف بودن صافی بنزین
3- بالا بودن سوخت پیاله 1- فلوت کردن کاربراتور
(سریز شدن )
پیچهای منیفولد ورودی را اچار بکشید
در صورت لزوم لوله خرطومی برف پاک کن را تعویض نمائید
پیچهای کاربراتور را اچار کشیده
انها را با کمپرس هوا تمیز کنید 1- عبور هوا از حد فاصل منیفولد ورودی بعلت شل شدن پیچها و یا اتصال نامناسب
2- نشت هوا از طریق لوله برف پاک کن به موتور (برف پاک کن خلائی)
3- نشت هوا از محل فلانچ کاربراتور
4- مسدود شدن لوله یا شیلنگ بنزین 2- لرزش موتور در دور ارام بعلت ضعیف بودن مخلوط سوخت
پمپ شتاب را تنظیم کنید
در صورت لزوم قطعات فرسوده را تعویض نمائید 1- تنظیم نبودن پمپ شتاب
2- سائیدگی و فرسودگی اتصالات 3- بدگاز خوردن یا دیر دور برداشتن موتور
چک کردن صافی هوا
چک کردن لوله اگزوز 1- گرفتگی صافی هوا
2- گرفتگی لوله اگزوز 4- بدکار کردن موتور بعلت غنی بودن سوخت
دیافراگم را تعویض نمائید 1- پاره شدن دیافراگم یا واشر لاستیکی پمپ شتاب 5- بدگاز خوردن موتور یا دیر دور گرفتن
دور ارام را تنظیم کنید
دور ارام را چک نمائید
فنر ساسات را تنظیم کنید 1- تنظیم نبودن دور ارام
2-گرفتگی مدار یا مسیر تغذیه دور ارام
3- تنظیم نبودن فنر بی متال ساسات اتوماتیک 6- مکث در دور ارام
سوپاپ را ازاد نموده و در اخر روغنکاری نماید 1- گرفتگی یا گریپاژ سوپاپ حرارتی اگزوز 7- در طول مدت گرم شدن موتور لرزش مشاهده می شود
امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگیره.
 
با سلام
چه اقداماتی کردین مشکل حل شد یا نه؟؟؟؟
سلام دوست عزیز مشکل حل نشده
من درب رادیاتور را عوض کردم ولی مشکل حل نشد
شمع اصلی کجا قرار دارد و تفاوت با شمع فرعی چیست
در ضمن ماشین یکبار تعمیر موتور شده بردیم دیاگ بزنیم گفتن که مدل این پراید قدیمی هست یعنی نمی توانیم دیاگ بزنیم
چون دلکو آن مکانیکی هست ولی ماشین انژکتور هست درضمن ای سی یو آن هم زیمنس هست
با تشکر
 

pc-isar

مدیر تعمیرات خودرو
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-05-16
819
5,326
ايران
تاپیک بنده باید در کجا مطرح میشد که شما فرموده اید
لطفا راهنمایی فرمایید
با تشکر
سلام دوست عزيز اول شما ecu خودرو را اعلام نكرديد تا شما را راهنمايي نمايم
موظوع به بخش زيمنش انتقال پيدا ميكند
با تشكر
اين لينك را با دقت مطالعه نماييد
http://www.irantk.ir/showthread.php?t=32756
 

pc-isar

مدیر تعمیرات خودرو
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-05-16
819
5,326
ايران
من این مشکل با پراید معمولی داشتم با تعویض شمع آب مشکل حل شد البته شمع اصلی
سلام دوست گرامي اول شما لينك زير را با دقت مطالعه نماييد
http://www.irantk.ir/showthread.php?t=32756
با قراردارن كلماتي مثل شمع اصلي و فرعي يا كپسول دوستان رو به شك ندازيد ان قطعه يك نام فني دارد سنسور دماي اب خنك كننده يا به اصطلاح تعمير كاران فشنگي دماي اب دوستان رعايت نماييد
با تشكر
 
سلام دوست گرامي اول شما لينك زير را با دقت مطالعه نماييد
http://www.irantk.ir/showthread.php?t=32756
با قراردارن كلماتي مثل شمع اصلي و فرعي يا كپسول دوستان رو به شك ندازيد ان قطعه يك نام فني دارد سنسور دماي اب خنك كننده يا به اصطلاح تعمير كاران فشنگي دماي اب دوستان رعايت نماييد
با تشكر
دوست عزیز
سنسور دمای آب دقیقا کجا قرار دارد من که نتوانستم آن را پیدا کنم
لطفا راهنمایی فرمایید
با تشکر
 

meigoon

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
VIP PLUS
vip افتخاری
کاربر
2009-11-09
643
3,506
دوست عزیز
سنسور دمای آب دقیقا کجا قرار دارد من که نتوانستم آن را پیدا کنم
لطفا راهنمایی فرمایید
با تشکر[/QUOTE
سلام دوست عزیز اگر خودتان در پست اول درست بررسی و عنوان کرده باشید که "فن ماشین شما دیر و در دمای جوش به کار می افتد " قضیه ترموستات و سنسور دمای آب ( که فقط اطلاعات مربوط به درجه آب را به آمپر آب می دهد و ربطی به زمان بندی روشن و خاموش شدن فن ندارد ) منتفی است و باید حل مشکل را در فشنگی فن ( که در ECU زیمنس یک سوکت دو سیم با سر سیاه دارد و فن را در درجه خاصی روشن و خاموش می کند ) جستجو کنید برای راهنمائی به عرض برسانم که سوکت سیم داری که از سیم کشی ماشین به این فشنگی می خورد سیاه نیست بلکه خود سوکت نری که روی فشنگی است سیاه رنگ و با خار وسط می باشد که معمولاً یا در پشت فن و روی بدنه سیلندر و یا در قسمت پشتی سیلندر در نزدیک اتاق به سمت شاگرد نصب می باشد
 

alireza822

کاربر
2013-12-30
37
92
سلام دوست عزیز ایا ماشین شما اب رادیاتور جوش میاره یانه اگه جوش نمیاره مال فشنگی پشت امپر هست که داره اطلا عات را به شما دروغ می گه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ساخر
بالا