آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

امنیت شغلی در تعمیرات! (مطرح تجربیات)

technics

کاربر vip
vip
کاربر
2007-09-25
217
913
البرز
تا اسم شاگرد به گوشم میخوره با اعتماد به نفس کامل یک کلمه میگم نه
من که خیری ندیدم تا جایی که داشت بدی کشیدم و از روی نیت خیرخواهی به شاگردی قبول کردم و در اخر هر چه در توان داشت از دزدی قطعات و برد و حساب کتاب دریغ نکرد و کارش به جایی رسید که در نبود من مشتری را هم برای خودش میگرفت و کار را با ماشین باباش به منزلشان میبرد و در کمال خونسردی تعمیر و به مشتری تحویل میداد و من هم از همه جا بیخبر
تا وقتش رسید و دیگر پلی برای برگشت نبود و الان وضعیتش از سگهای ولگرد بدتر شده خدارو شکر نمیکنم ولی از عدالتش راضیم
 

سای را

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2016-11-03
1,345
1,046
سلام . سلامی به گرمی آفتاب خدمت همه دوستان عزیزتر ازجانم . دوستان من همه پست های دوستان دیدم واین حرف ها درددل خودمم هست من یک دل نه صد دل عاشق الکترونیک شدم حتی رفتم رشته الکترونیک . من فارس زندگی می کنم داخل استان فارس سه عدد کارگاه راه اندازی کردم ودوستانی اوردم برام کارکردند شکر بد نبود ولی خوب هم نبود. یک سال پیش به دوستان گفتم تمام کارگاه ها میخوام جمع کنم اگردوستدارید همراه من شوید یاعلی اگرنه بمانید وتمام این حرفهای دوستان که الان دیدم بهشون گفتم . دوستان یاعلی گفتند و یک کارگاه قطعه سازی راه اندازی کردیم . این کارگاه باهمه کارگاه های قطعه سازی داخل ایران تفاوت دارد . منتظراین هستم ببینم چی از آب درمیاد اگر خوب شد که امید زیادی باتوکل به خدا براش دارم بازار خوبی دارد و آینده خوب انشالا اگربه یاری خدا جلو رفت ازته دل میگم آماده هستم 0 تا 100 کاردرخدمت همه دوستان باشم خیلی دوستان دارم دوستان مواظب خودتون زندگی هاتون باشید
#$V686#$V686#$V686#$V686#$V686#$V686#$V686#$V686
 

چهارسو

کاربر vip
vip
کاربر
2021-01-11
277
316
مشهد
سلام به اساتید گرامی.
در کار تعمیرات برای اینکه به خودتون احترام بگذارید حداقل 10 درصد از درآمد تون رو برای خودتون پس انداز کنید(سرمایه گذاری آینده) حتی اگه بدهکاری و چک دارید این 10 درصد رو اول از همه کنار بگذارید.
طبق تجربه عرض میکنم باعث افزایش ورودی مشتری میشه (این روش رو از کتاب ثروتمندترین مرد بابل یاد گرفتم)و از اونجایی که با این کار خودتون رو از همه کس ارجح میدونید و به خودتون احترام میذارید مشتری هم به شما احترام میذاره.
در کار تعمیرات هم جنبه های خوبشو در نظر بگیرید.گلایه و شکایت از شما انسانی دلمرده و افسرده میسازه.قدر هنر خودتونو بدونید و فکر کنید اگر هنر نداشتید وضعیت الان شما به چه شکل بود.هر روز بابت داشته هاتون خدا رو شکر گذار باشید.هر روز با مرور 10 نعمت خداوندی و به زبان آوردن 3 مرتبه خدایا شکرت اثراتشو حس کنید(از کتاب معجزه شکر گذاری.اثر راندابرن).این رو هم امتحان و زیر پوستی حس کردم.
در نهایت هر روز به دانش تون در حوزه کاریتون اضافه کنید(با برنامه ریزی.تا از زیر آموزش شونه خالی نکنید:friendly_wink:)
ببخشید اگه زیاد مربوط نبود و پراکنده بود.سپاس
 
آخرین ویرایش:

javamobira

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-02-22
387
985
همدان کوی ولیعصر

javamobira

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-02-22
387
985
همدان کوی ولیعصر
سلام
نظر دوستان در مورد کلیپ مد نظر چیست منظورم این است که به نظر وتجربه د وستان چقدر گفته های این فرد می تواند کمکی برای ما تعمیر کاران باشد من به شخصه معتقدم تا حدود خیلی زیادی توضیحاتش درست است
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
2,880
10,575
سلام به همه همکاران
hidden content may not be quoted




سلام
متن مخفی توی تاپیک عمومی غیر تخصصی دیگه نوبرشه
این متن مخفی برای مواقعیه که تجربه خاص فنی باشه نه اینجا
 

irania1

کاربر vip
کاربر
2011-11-11
84
414
سلام
همه تعمیرکاران صوتی تصویری مشکلات مشترک داریم
از مشتری و درامد و قطعه و شاگرد و همکارنما و.....
من تعمیرات کنار دست پدرم یاد گرفتم
ولی زمانی که مغازه زدم ابتدا فقط فروشنده پخش و باند بودم و دزدگیر بودم
اما بعد از مدتی به خاطر علاقه به تعمیرات دوباره تعمیرات شروع کردم وقتی دلار رفت بالا و قیمت اجناس نجومی شد کار تعمیراتی منم بیشتر شد
یکی از دوستان گفت تعمیر باند بلده گفتم بیا پیشم کار کن واسه خودت هم مشتری من کارش راه میوفته هم تو درامد داری یه سالی گذشت کاراش برگشت میخورد مشتری هم از چشم من میدید خلاصه ردش کردم رفت و واسه خودش مغازه زد منم هرکس باند و ساب واسه تعمیر میاورد میگفتم تعمیرکارم رفته واسه خودش مغازه زده و ادرسش میدادم اما بازم مشتری از من ناراحت میشد که کارش تمیز نیست چند ماه بعد خودم در کنار تعمیر پخش و آمپلی فایر تعمیر باند و ساب شروع کردم
خلاصه فروش تقریبا تموم شد و مغازه ما شد تعمیرگاه
 

irania1

کاربر vip
کاربر
2011-11-11
84
414
تمام تلاش خودمو کردم کار جوری جمع کنم که در حد فابریک باشه خدارو شکر الان کارمون به جایی رسیده که به قول معروف برای مشتری ناز میکنم کار سطحی و پیش پا افتاده اصلا قبول نمیکنم هر کس هم وسیله‌ای برای تعمیر میاره میگم حداقل تا یک هفته دیگه اماده نمیشه مشتری هم اینقدر کار مارو قبول داره که صبر میکنه
دوستان هنر خودتون دست کم نگیرید برای زحمتی که میکشید ارزش قائل باشید
 

Omidi2722

VIP PLUS
VIP PLUS
vip
کاربر
درود بر همه دوستان
تو کسب دارمد و شغلمون عمده مشکلات بر میگرده به خدمون و همیشه از ایرادات خدمون قافلیم و همیشه مسائل اقصادی و اجتمایی و خیلی چیزای دیگه رو عامل میدونیم

کسی که حسابی برا یاد گیری عزمشو جزم کرده باشه لنگ منو شما نمی مونه و به هر روشی یاد میگیره و بر عکس کسی که فقط بخاد منباب درامد و تفکرات دیگه یاد بگیره خیلی نمیتونه موفق باشه
ثبات و اتکا به روشهای سنتی و قایم کردن علم و تجربیاتمون از دیگران اونم تو عصر دیجیتال و اینترنت باعث پیشرفت نمیشه
همیشه راه پیشرفت توی شغل و یادگیری و رسیدن به راهای جدید وجود داره و دنبال این نباشیم که چه کسی پنیر منو برداشت(کمی انگیزشی شد:11681:)
دقیقا حرف شما درسته، این که ما شاگرد نگیریم با این نیت که رقیبمون نشه، مال این دوره زمونه نیست،چون ما هم یادش ندیم از جای دیگه یاد میگیره، اینجوری فقط خودمونو محروم کردیم، من تا به الان ۳-۴ تا شاگرد داشتم، گهگاهی هم خاطرات بدی از خودشون به جا گذاشتن، اما در مجموع کمک حالم بودن و کلی کارمو جلو انداختن
 

Elec.ehsan

کاربر vip
کاربر
سلام خدمت همه سینه سوختگان
همه این حرفا و بحثا که میگین با پوست وگوشت و استخونم درک میکنم
بنده هم ۲۵ساله درگیرم ولی یه چیزی برام روشنه و این ی خط تجربه ۲۵ سالمو بگم
اولا روزی رسون خداست وتوکلت علی الله را بگی و کار وخدمت صادقانه کنی همیشه مشتری هست
دوما هرجا یاد دادی انتقال تجربه کردی و زکات دانش وتجربه را دادی به خداوندی خدا خواسته یا ناخواسته اطلاعاتت بروز میشه و هردستی میدی پس میگیری شاید باورتون نشه .هرجا خالصانه توکل کنی بخدا و شروع بکار کنی ناخواسته به تجربیاتت اضافه میشه .
بحث درآمد و خرج و دخل هم قبول دارم آخرش تهش هیچی نمیمونه ولی چه میشه کرد بعد از ۲۵سال کار و شعل و عشق بکار منکه نتونستم شغل عوض کنم . شمارا نمیدونم
امیدوارم همه موفق و سربلند باشین
 
بالا