آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تجربیات: گاهی خرید یک کیت فلزیاب مطمئن بهتر از ساخت از روی نقشه است

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
در مسیر ساخت فلزیاب هم افراد شکست خورده هستند و هم افراد موفق. هدف اصلی زدن این تاپیک پیدا کردن افرادی هست که علاقمند به مونتاژکیت هستند تا ساخت از روی مدار . افرادی که تخصص زیادی ندارند و میخواهند دسترسی سریع به یک ابزار داشته باشند. در اینجا من فلزیاب را یک ابزار می شناسم تا یک آلت قتاله و ممنوعه. ابزاری که در موقعیت خود میتونه کمکی باشد برای حل یک مشکل و همچنین ابزاری باشد برای تفریح در طبیعت. همچون دوچرخه. فلزیاب یک حس ششم است برای دیدن نادیده ها . کشف یک شی حتی نعل اسب از زیر خاک بسیار هیجان انگیز است . حالا اگر شی قیمتی هم به تورتان خورد که آن هم از شانس شما خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
دوستان می توانند فهرستی از تولید کنندگان کیت در این بخش معرفی کنند. البته هدف اسباب بازی نیست. کیتی که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین برای صرفه جویی در هزینه ، دوستان می توانند تجربیات خود را در استفاده از کیتی که خریداری نموده و استفاده کرده باشند ارائه کنن. کیتی که آزمون خود را پس داده باشد می تواند شماتیک مدار و فیبرمدارچاپی آن معرفی شود. و یا لینک دسترسی به شماتیک و برد در اینجا آپلود شود.
 

jfrras

مدير انجمن تخصصی الکترونیک
مدیر تالار
2007-04-13
3,099
74,089
48
ایران
سلام
دوست عزیز بغیر از قطعات فیک چینی نداشتن تجربه .داشتن ابزار های اندازه گیری و تجربه عیب یابی هست . تا به حال امکان نداشته با یکبار مونتاژ و متصل کردن به ولتاز کار بکنه مگر در موارد نادر
هر بردی زدم کار کرده مگر اینکه نتونسته باشم روش کار کنم. اولین دستگاه سال 78 یک شماتیک از میکرونتا یک فلز یاب vlf بود چند روز نشتم با دست خالی براش فیبر طراحی کردم جالبه من یک جا یک مقاومت رو نکشیده بودم دستگاه کار می کرد یک دستکاری کوچک باعث شد سکه 25 تومنی اون موقع رو 60 سانتی حس می کرد تنظیماتش بابالا رفتن حساسیت سخت شده بود.اینترنت هم نبود تحقیق کنم .
بهتره قطعات رو از برد های اوراقی تهیه کنید.
ظمنا نیازی نبود این همه پست بذاری می تونسی تو دوتا یا یکی حرفت رو بزنی.!
موفق باشید .

 

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
سپاس از توجه تان - مطالب طولانی خوانده نمی شود. من اینو در تلگرام تجربه کردم. گفتم حوصله خواننده سر نرود و لابلای پست ها نفس بکشد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mohssen

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
سلام یه مداری که ساده باشه با کارایی بهتر اگر نقشه اش را دارید بگذارید تو اوقات بیکاری روش کار کنیم شاید معجزه ای شد و گنجی پیدا کردیم
سلام. من دنبال کسانی هستم که مینی متال 100 شرکت اکسیژن را از نیو کیت خریده باشند. فعلا این کالا هم از نیوکیت و هم از خط تولید اکسیژن خارج شده است. کیت و مداری نیمه حرفه ای که برای آماتور ها خوب است. قسمتی از بروشور و آنهم بریده بریده و همچنین رویه مدار چاپی اش را دارم که قابل استفاده و باز تولید اش نیست مگر آنکه توسط دوستانی که نقشه و برد مسی اونو داشته باشند و بخواهند اینجا آپلود کنند.نقشه که زیاده . هم بصورت فایل می فروشند و هم از اینترنت می توان جستجو کرد. اما قابل اعتماد نیست مگر آنکه دانش کافی برای عیب یابی و تنظیم اش را داشته باشی. دنبال نقشه رفتن چند عیب عمده دارد: نقشه قابل اعتماد باشد- قطعاتش در ایران یافت بشه - قطعات چینی نباشه.
حال اگه دنبال ساخت مدار دیگری باشید به آدرس زیر سر بزنید. سایت عربی است. پس از لود شدن صفحه به کمک گوگل ترانسلیت صفحه را فارسی کنید:
https://konozy-funder.blogspot.com/2019/09/vintik-pi-v2.html
 
آخرین ویرایش:

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
این تصویر مینی متال شزکت اکسیژن است. فول اتوماتیک بالانس است. ولوم ندارد. از دو عدد اتوکوپلر برای ثبات بیشتر استفاده شده. کسی مدار شماتیک پی سی بی مدار چاپی این کیت را دارد؟
https://www.newkiteshop.com/product-1129
 

hosein59a

کاربر
2020-12-25
11
10
دوستان عزیز =ساخت فلزیاب خیلی ساده هست البته در مرحله اول پیدا کردن یک نقشه خوب و کاربردی مرحله دوم =باید کسی رو پیدا کنید تا برد رو خیلی دقیق درست کنه مرحله سوم =پیدا کردن قطعه دقیق و اصلی که خیلی خیلی در ساخت فلزیاب مهم هست . خب کیت های اماده خیلی گرون هست شاید چند برابر گرون تر از اونی که میسازیم و اصلا به صرفه نیست
 

hosein59a

کاربر
2020-12-25
11
10
این کیت خیلی ابتدایی هست دوست عزیز پیشنهاد میکنم اگه بخواین فلزیابهای بهتر هم هست که ارزش درست کردن رو داشته باشه
 

asad39

کاربر
2012-01-27
46
76
این کیت خیلی ابتدایی هست دوست عزیز پیشنهاد میکنم اگه بخواین فلزیابهای بهتر هم هست که ارزش درست کردن رو داشته باشه
سلام. فرمایش شما درست است. اما تصور کنید که شما مداری را ساخته اید . حال با دو مشکل روبرو هستید یکی اعتماد به قطعات مصرف شده . دوم اینکه تصور کنید مدار شما دارای 3 ولوم تنظیم هست. علاوه بر آن داخل برد شما حداقل 2 پتانسیومتر هم دارید. مجموعا میشه 5 ولوم. تنظیم هماهنگ این 5 ولوم خیلی وقت می بره. مدار استاد بخت آور زیاد روش مانورمیشه هرچند هسته اصلی طراحی اش خارجی است. کیت دراگون شرکت اکسیژن تبریز خوبه . اما برای آماتور ها خوب نیست. قیمتش هم قبل از نوسانات بازار بیش از یک و نیم میلیونه. برد دراگون خیلی شیک طراحی شده. اما مدل کوچک و منسوخ شده آن یعنی مینی متال شاید بهتر از مدار بخت آور باشه.
https://s16.picofile.com/file/8424415768/minimetal100.jpg

842441...nimetal100.jpg
 
آخرین ویرایش:
بالا