آی پی امداد
abtahi

سوال: چگونگی تست high pressure و low pressure

Eltraxo

کاربر
2013-11-19
10
2
سلام.پریشر یعنی فشار و low یعنی کم و high یعنی زیاد.این ها کلید هایی هستند که در مسیر پرفشار (high pressure) و در مسیر کم فشار(low presser) قرار میگیرد و کارشان این است که اگر فشار پایین یا بالا باشد، کمپرسور را از مدار خارج میکند تا آسیب نبیند
 

afshin_1986

کاربر
2014-04-27
28
44
پاسخ : چگونگی تست high pressure و low pressure

ضمن تشکر از دوستان در مورد چگونگی نقشhigh pressure & low pressure در کولر های گازی اکنون به موارد زیر دست یافتم:
این کنترل کننده در کولرهای گازی با توجه به طراحی کارخانه سازنده انواع مختلفی دارند، گرچه همه ی آنها یک کلید مکانیکی هستند اما در حالت عادی دو سر آن وصل و در صورت عمل کردن قطع می گردند. در برخی ار کولرهای گازی این کلیدها در مدار برق موتور یا کنتاکتور سری میباشند که با قطع کردن موتور را خاموش می کنند که اینجانب این مورد را به ندرت دیده ام، اما با توجه به آنکه در کولرهای گازی بیشتر از ظرفیت 30 هزار به بالا استفاده می شوند نوع کاربرد آنها مثل یک کلید الکترونیک می باشد به نوعی در حالت عادی وصل و وقتی که عمل می کنند قطع می گردند. این قطع شدن پیام 0 یا 1 با توجه به طراحی برد به میکروکنترلر می فرستد، آنگاه میکرو فرمان قطع کنتاکتور را می دهد. البته باید بگم در برخی از کولرهای گازی مثل میتسوبیشی به جای استفاده از این دو کلید، بسیار بهتر و کارآمدتر از سنسورهای دمایی برای تشخیص دمای نقاط مختلف لوله های کندانسور مثل لوله ی دیسشارژ، مکش و استفاده میکنند، در حالی که در کولری مثل اوجنرال این کار توسط high pressure & low pressure انجام می شود. (تفاوت در استفاده از علم الکترونیک یا مکانیک! که به شخصی طراحی میتسوبیشی را بیشتر میپسندم.)
 

afshin_1986

کاربر
2014-04-27
28
44
ضمن تشکر از دوستان در مورد چگونگی نقشhigh pressure & low pressure در کولر های گازی اکنون به موارد زیر دست یافتم:
این کنترل کننده در کولرهای گازی با توجه به طراحی کارخانه سازنده انواع مختلفی دارند، گرچه همه ی آنها یک کلید مکانیکی هستند اما در حالت عادی دو سر آن وصل و در صورت عمل کردن قطع می گردند. در برخی ار کولرهای گازی این کلیدها در مدار برق موتور یا کنتاکتور سری میباشند که با قطع کردن موتور را خاموش می کنند که اینجانب این مورد را به ندرت دیده ام، اما با توجه به آنکه در کولرهای گازی بیشتر از ظرفیت 30 هزار به بالا استفاده می شوند نوع کاربرد آنها مثل یک کلید الکترونیک می باشد به نوعی در حالت عادی وصل و وقتی که عمل می کنند قطع می گردند. این قطع شدن پیام 0 یا 1 با توجه به طراحی برد به میکروکنترلر می فرستد، آنگاه میکرو فرمان قطع کنتاکتور را می دهد. البته باید بگم در برخی از کولرهای گازی مثل میتسوبیشی به جای استفاده از این دو کلید، بسیار بهتر و کارآمدتر از سنسورهای دمایی برای تشخیص دمای نقاط مختلف لوله های کندانسور مثل لوله ی دیسشارژ، مکش و استفاده میکنند، در حالی که در کولری مثل اوجنرال این کار توسط high pressure & low pressure انجام می شود. (تفاوت در استفاده از علم الکترونیک یا مکانیک! که به شخصی طراحی میتسوبیشی را بیشتر میپسندم.)
 
بالا