با درود
یک سمند EF7 دوگانه سخنگو مدل 90 با ECU Bosch ME 7.4.9 دارم که چند وقتی هست برق پمپ بنزینش قطع شده ...
من یک سیم مستقیم از یکی از رله های جلوی موتور گرفتم و برق پمپ رو وصل کردم ...
الان ماشین حدود یک سالی هست که با همین تغییر داره کار میکنه اما مشکلی که داره این هست که بعد از باز کردن سویچ پمپ بنزین شروع به کار میکنه و قطع نمیشه ...
چون من تقریبا بیشتر مواقع از گاز استفاده می کنم پمپ بنزینم بیخودی داره کار میکنه ...
داخل اینترنت جستجو کردم و این مطالب رو دیدم :
امروز رفتم تست کردم و دیدم که دو عدد رله زرد و مشکی رنگ هستند ، من سیم رو به رله سوکت زرد زده بودم ، اما بعد از تست رله سوکت مشکی دیدم که ولتاژ این رله هم بعد از باز کردن سویچ قطع نمیشه و یکسره هست ؟
پایه های رله دوبل رو هم گرفتم ، البته تا حد ممکن و از روی شماتیکی که روی خود رله بود ولی باز هم ولتاژی که بعد از چند ثانیه قطع بشه پیدا نکردم ؟
همونطور که دوستان میدونند بعد از باز کردن سویچ بدون استارت زدن باید چند ثانیه پمپ بنزین روشن بشه و بعد از چند ثانیه خاموش بشه ...
یا وقتی ماشین روی حالت گاز هست فقط برای استارت اولیه چند ثانیه ماشین با سوخت بنزین کار میکنه و بعد میره روی حالت گاز و برق پمپ بنزین قطع میشه ...
چطوری میتونم ولتاژ مربوط به پمپ بنزین رو پیدا کنم امروز حدود دو ساعت وقت گذاشتم اما موفق نشدم ؟
با سپاس
یک سمند EF7 دوگانه سخنگو مدل 90 با ECU Bosch ME 7.4.9 دارم که چند وقتی هست برق پمپ بنزینش قطع شده ...
من یک سیم مستقیم از یکی از رله های جلوی موتور گرفتم و برق پمپ رو وصل کردم ...
الان ماشین حدود یک سالی هست که با همین تغییر داره کار میکنه اما مشکلی که داره این هست که بعد از باز کردن سویچ پمپ بنزین شروع به کار میکنه و قطع نمیشه ...
چون من تقریبا بیشتر مواقع از گاز استفاده می کنم پمپ بنزینم بیخودی داره کار میکنه ...
داخل اینترنت جستجو کردم و این مطالب رو دیدم :
خودروی سمند
در سمند موتور ملی دو گانه سوز دو عدد رله مشکی رنگ کنار ECU وجود دارد رله سوکت زرد رنگ مربوط به برق کوئلها و رله سوکت مشکی رنگ مربوط به برق پمپ بنزین می باشد در مواقعی که مشکلی در سوخت رسانی بنزین وجود داشته باشد و بخواهیم موتور را با گاز روشن کنیم میتوانیم رله پمپ بنزین را از جای خود در اورده وبا در اوردن رله از جای خود ECU برنامه استفاده از بنزین جهت روشن کردن موتور را حذف خواهد کرد و پس از کمی استارت زدن موتور به صورت اضطراری با گاز روشن میشود .
خودروهای EF7 (موتور ملی) دوگانه سوز مالتی پلکس smsماکس دارای دو عدد رله دوبل در سیستم سوخت رسانی می باشند. یکی از آنها رله دوبل تغذیه مدار گاز، ایموبلایزر، انژکتور گاز و بنزین می باشد و دیگری رله دوبل مربوط به تغذیه کویل و پمپ بنزین می باشد. ولی در سیستم غیرمالتی پلکس و بوش معمولی تنها ی رله دوبل و با دوتا رله پنج پایه ( تغذیه کویل و پمپ بنزین ) کنار ایسیو به رنگ زرد و مشکی میباشد
امروز رفتم تست کردم و دیدم که دو عدد رله زرد و مشکی رنگ هستند ، من سیم رو به رله سوکت زرد زده بودم ، اما بعد از تست رله سوکت مشکی دیدم که ولتاژ این رله هم بعد از باز کردن سویچ قطع نمیشه و یکسره هست ؟
پایه های رله دوبل رو هم گرفتم ، البته تا حد ممکن و از روی شماتیکی که روی خود رله بود ولی باز هم ولتاژی که بعد از چند ثانیه قطع بشه پیدا نکردم ؟
همونطور که دوستان میدونند بعد از باز کردن سویچ بدون استارت زدن باید چند ثانیه پمپ بنزین روشن بشه و بعد از چند ثانیه خاموش بشه ...
یا وقتی ماشین روی حالت گاز هست فقط برای استارت اولیه چند ثانیه ماشین با سوخت بنزین کار میکنه و بعد میره روی حالت گاز و برق پمپ بنزین قطع میشه ...
چطوری میتونم ولتاژ مربوط به پمپ بنزین رو پیدا کنم امروز حدود دو ساعت وقت گذاشتم اما موفق نشدم ؟
با سپاس