در حالی که از مدت ها پیش قرار بود هزینه پیامک های به مقصد نرسیده مشترکان همراه اول محاسبه نشود ، اما هنوز وعده های شرکت دولتی ارتباطات سیار در این خصوص عملی نشده است.
به گزارش خبرنگار موبنا بنابر آمارهاي اعلام شده از سوي مديران شركت ارتباطات سيار ، 20 الي 30 درصد پيامكها به مقصد نميرسند که با به تاخير انداختن حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده، درآمد هنگفتي را براي همراه اول مهيا ميسازد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، مشتركان همراه اول نبايد انتظار كاهش هزينههاي صورتحساب خود را به دليل حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده داشته باشند، چرا كه شركت ارتباطات سيار بايد همچنان يك شركت دولتي سودآور با رشد چشمگير باقي بماند.
یک کارشناس مخابرات با اشاره به اعلام حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده همراه اول از صورتحساب مشتركان ، در این باره به خبرنگار موبنا می گوید:ايجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه، به تلاش اپراتور اول برای جلب رضايت مشتركان منجر شد که حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده نيز از جمله آنها محسوب ميشود.
رامین خدارحمی با اشاره به مسائلي چون مشکلات شبکه كه مسئولان تلفن همراه دولتي براي تأخير در اجراي اين امر اعلام ميكنند، می افزاید:موارد مطرح شده برای عدم اجرای این مهم از سوي مسئولان دولتي بسيار مبهم است.
این در حالی است که طبق آخرین آمار 27 میلیون مشترک همراه اول روزانه 40 ميليون پيامك مبادله می کنند که نرخ هر پيامك لاتین 222 ریال و نرخ پیامک فارسی 89 ریال است.
گفتنی است مسئولان خاموش بودن گوشي گيرنده، ارسال پيامك به شمارههاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام كوتاه گيرنده را دليل نرسيدن پيامكهاي ناموفق می دانند و معتقدند که درصد کمی از پیامک های به مقصد نرسیده ناشی از اشكالات شبكه است.
خدارحمی در این باره معتقد است هرچند موارد مذكور نيز ميتواند دليلي بر نرسيدن پيامك به مقصد باشد اما به نظر ميرسد كه بيشترین اشکال مربوط به فروش بيش از حد سيم كارت، بدون توجه به ظرفيت فعلي شبكه است.
وي می گوید:اگر گوشي تلفن همراه گيرنده پيامك خاموش باشد و يا صندوق پيامك آن، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد، با توجه به ماهيت ذاتي پيامك يعني ذخيره و ارسال، شركت ارتباطات سيار باید با ذخيره كردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبكه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگيري كند.
به گفته این کارشناس با توجه به افزايش تعداد مشتركان، همراه اول اقدام به كاهش فوقالعاده زمان ذخيرهسازي و به تبع آن كاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامك كرده است.
به اعتقاد کارشناسان بسياري از مواردي كه به عنوان رفتار مشترک و عامل نرسيدن پيامك به مقصد از آن ياد ميشود، ناشي از افزايش تعداد مشتركان است كه موجب كاهش سهم مشتركان از استفاده از منابع و امكانات موجود ميشود.
به گزارش خبرنگار موبنا بنابر آمارهاي اعلام شده از سوي مديران شركت ارتباطات سيار ، 20 الي 30 درصد پيامكها به مقصد نميرسند که با به تاخير انداختن حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده، درآمد هنگفتي را براي همراه اول مهيا ميسازد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، مشتركان همراه اول نبايد انتظار كاهش هزينههاي صورتحساب خود را به دليل حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده داشته باشند، چرا كه شركت ارتباطات سيار بايد همچنان يك شركت دولتي سودآور با رشد چشمگير باقي بماند.
یک کارشناس مخابرات با اشاره به اعلام حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده همراه اول از صورتحساب مشتركان ، در این باره به خبرنگار موبنا می گوید:ايجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه، به تلاش اپراتور اول برای جلب رضايت مشتركان منجر شد که حذف هزينه پيامكهاي به مقصد نرسيده نيز از جمله آنها محسوب ميشود.
رامین خدارحمی با اشاره به مسائلي چون مشکلات شبکه كه مسئولان تلفن همراه دولتي براي تأخير در اجراي اين امر اعلام ميكنند، می افزاید:موارد مطرح شده برای عدم اجرای این مهم از سوي مسئولان دولتي بسيار مبهم است.
این در حالی است که طبق آخرین آمار 27 میلیون مشترک همراه اول روزانه 40 ميليون پيامك مبادله می کنند که نرخ هر پيامك لاتین 222 ریال و نرخ پیامک فارسی 89 ریال است.
گفتنی است مسئولان خاموش بودن گوشي گيرنده، ارسال پيامك به شمارههاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام كوتاه گيرنده را دليل نرسيدن پيامكهاي ناموفق می دانند و معتقدند که درصد کمی از پیامک های به مقصد نرسیده ناشی از اشكالات شبكه است.
خدارحمی در این باره معتقد است هرچند موارد مذكور نيز ميتواند دليلي بر نرسيدن پيامك به مقصد باشد اما به نظر ميرسد كه بيشترین اشکال مربوط به فروش بيش از حد سيم كارت، بدون توجه به ظرفيت فعلي شبكه است.
وي می گوید:اگر گوشي تلفن همراه گيرنده پيامك خاموش باشد و يا صندوق پيامك آن، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد، با توجه به ماهيت ذاتي پيامك يعني ذخيره و ارسال، شركت ارتباطات سيار باید با ذخيره كردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبكه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگيري كند.
به گفته این کارشناس با توجه به افزايش تعداد مشتركان، همراه اول اقدام به كاهش فوقالعاده زمان ذخيرهسازي و به تبع آن كاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامك كرده است.
به اعتقاد کارشناسان بسياري از مواردي كه به عنوان رفتار مشترک و عامل نرسيدن پيامك به مقصد از آن ياد ميشود، ناشي از افزايش تعداد مشتركان است كه موجب كاهش سهم مشتركان از استفاده از منابع و امكانات موجود ميشود.