آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نکاتی درباره کاهش هزینه برق مصرفی کولر گازی

Service Manual

D e b u g g e R
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-06-19
13,680
176,839
iRanTK.iR
نکاتی درباره کاهش هزینه برق مصرفی کولر گازی

central-air-conditioning.jpg

از کولرگازي چگونه بهره‌برداري مي‌شود که هزينه‌هاي برق مصرف کاهش يابد؟

‌١- نصب اينورتر در کولرگازي پنجره‌اي باعث افزايش راندمان آنها مي‌شود.

‌٢- تميز بودن کندانسور کولرگازی به لحاظ عبور جريان هوا تا ميزان زيادي از جريان برق مصرفي کولر مي‌کاهد.

‌٣- نصب کندانسور کولرگازي در سايه باعث جلوگيري از اتلاف ميزان قابل توجهي از انرژي مصرفي آنها خواهد شد.

‌٤- درصورت امکان کولرگازي را در مسير باد نصب کنيد، زيرا اين کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتيجه افزاش بازده و کاهش مصرف انرژي حاصل خواهد شد.

‌٥- سعي شود محوطه پشت کولر داراي فضاي مناسبي جهت گردش هوا باشد.

‌٦- درزگيري مناسب اطراف کولرگازی، قرار نداشتن در معرض تابش مستقيم خورشيد، سرويس به موقع و تميز نمودن *****هاي هوا و رادياتور، تاثير به سزايي در کاهش مصرف انرژي الکتريکي دارند.

‌٧- در شهرهاي جنوبي کشور که داراي آب و هواي بسيار گرم و مرطوب هستند، کاشتن يک اصله درخت در نزديکي کولرگازي، حدود ‌١٠ تا ‌١٥ درصد کاهش مصرف انرژي الکتريکي را به همراه خواهد داشت. علاوه بر اينکه کاشتن درخت در مجاورت ساختمان‌ها باعث زيبايي و عايق سرما و گرماي ساختمان نيز مي‌شود.

‌٨- برق مصرفي کولرگازي هم‌زمان با استفاده از لامپ‌هاي کم مصرف (بدليل تشعشع حرارتي کمتر اين لامپ‌ها) به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌يابد.

‌٩- تمامي کولر گازي داراي درجه تنظيم دما (ترموستات) هستند. لذا با توجه به اينکه بهترين درجه برودت منزل در فصل تابستان بين ‌٢٠ تا ‌٢٥ درجه سانتي گراد است، بايد از سرد کردن بيش از حد محل سکونت خودداري کرد.

‌١٠- استفاده بي مورد يا همزمان از وسايل خانگي گرمازا مانند اجاق، سماور، لامپ رشته ايو ... باعث افزايش بار گرمايي محيط مي‌شود که اين امر زمان کار کولر گازي را جهت رسيدن به برودت مطلوب، افزايش داده و در نتيجه منجر به مصرف بيش از اندازه انرژي الکتريکي در کولر گازي خواهد شد؛ بنابراين کارهايي نظيرپخت و پز، اتوکشي و ... را در ساعاتي انجام دهيد که گرماي هوا کمتر است.

‌١١- در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرماي ناخواسته در منزل وجود دارد، گرماي هواي خارج که از طريق سقف و ديوار هدايت مي‌شود؛ گرمايي که از لامپ‌ها و لوازم خانگي انتشار مي‌يابد و نور خورشيد که از راه پنجره‌ها به داخل مي‌تابد. با استفاده از سايبان، پرده کرکره يا پرده پارچه‌اي با رنگ روشن، مي‌توان نور خورشيد را به سمت بيرون منعکس كرد .
 
بالا